kesäkuun jutut

Meillä on ollu tänään tosi kiva päivä. :) nää landepaukut lähti kaupunkiin käymään. Oltiin tampereella koko päivä tytön kansa, ikeassa ja ideaparkissa käymässä. Tyttö oli tosi kiltti ja hymyilevä koko ajan. Ja mä ylitin itteni täysin, imetin autossa kalevan prisman pihassa eikä meidän autossa oo ees tummia lasia. :) jotain hyvääkin siinä että meillä satoi koko juhannus, mies sai vapaata töistä kun turvesuolla on niin märkää. :)

Ootteko käynyt tampereen ikean lastenhuoneessa? Mitä piditte? :) Me käytiin tänään ja musta oli aika pettymys, oli tosi sottanen ja tosi ahdasta oli, yleensä sellasiin mahtuu hyvin vaunujen kanssa mutta tuola oli aika heikkoa.
 
Mekin oltiin ideaparkissa eilen :) Poika oli niin kiltisti ja tosi kiinnostuneena katseli ja kuunteli. Ainoo oli et yhden kerran ku joku toinen vauva alkoi itkeen niin meidän poika kuunteli eka silmät pyöreinä, sit molemmat silmät kastui ja alkoi itsekin itkeen! Ohhoh... "kaverilla" oli hätä niin tälle tuli sympatiaitku... Yhden kerran imetin pojan siellä jäätelöbaarissa. Itse söin jäätelön. Luulen ettei kukaan huomannut tai ainakaan kiinnittänyt mitään huomioo :)
 
En oo vielä havainnu pojulla kyyneleitä, tajusin vasta nyt kun luin ton silmät kastui kohdan...
 
Meil on tullut kyyneleisiä itkuja aika pienestäkin asti ja sitä vähän ihmettelinkin ku luulin ettei olis vielä ne kyynelkanavat kehittyneet.
 
En oo muuten mäkään huomannu tytöllä kyyneleitä. Meillä on kans muutaman kerran tullu myötätuntoitkut tytöltä kun joku toinen vauva on itkenyt, aika sulosta. :)

Millasia hoitolaukkuja teillä on? :) mun täytyis ostaa uusi. Mulla on joku tollanen mikä on joskus tullu vauvalehden tilaajalahjana, en tykkää yhtään kun se on semmonen lötkö ja siellä sisällä ei mikään pysy paikallaan.
 
Meillä on tullut kyyneleitä n.1kk ajan. Jotenki tuntuu niin säälittävältä kun pieni vauva itkee kyyneleet silmissä. Meillä on se liberon tai pamppersin vihreä hoitolaukku mutta haluisin kyllä sellasen kunnon hoitolaukun kun ei tuohon meinaa mahtua kunnolla tavaraa. Siinähän olis helppo sitten kulettaa oma lompakkokin niin ei tarvis kahta laukkua raahata mukana.
 
Mä tilasin netistä jo raskausaikana sellasen Skip hopin mustan hoitolaukun mistä ei heti ensisilmäyksellä huomaa että se on hoitolaukku. Ajattelin etten haluu mitään hirvitystä ja toisaalta mulla menee äkkiä hermo jos laukun kans joutuu jotain säätään esim että mahtuuko se vaunujen työntöaisaan tai mahtuuko sinne kaikki kamat jne. Siks halusin ihan oikeen hoitolaukun enkä vaan tavallista isoa käsilaukkua. Toi laukku on sellanen jämäkkä että pysyy kuosissaan vaikka olis tyhjänä, ei ole mikään lussu. Siitä tykkään. Ja siitä että siinä on vetoketjutaskut. Näin jälkikäteen ajateltuna olis voinut olla parempi jopa sellanen mikä pysyy auki itsekseen ja sellanen "laatikkomaisempi", siis kun tuolta joutuu aina kaivaan muka syvältä kaikkee kamaa kun vauva roikkuu toisessa kädessä. En osaa selittää tarkemmin. Lisäks tossa ei ole sopivan kokoista taskua puhelimelle. Yks pikkutasku on mut ei mun Samsungi sinne mahdu :)
 
Mulla oli esikon kanssa se vauvalehden hoitolaukku mut likalle otin nyt hoitolaukuksi mun punaisen marimekon olkalaukun ku on just sopivan kokoinen ja hyvän näköinen :)
 
Mulla ei oo hoito laukkuu tai siis ihan normi veska mihi mahtuu mukaan tarvittavat. Mä oon oppinu et vuosien varrella kun kantelin kaikkee mitä vois tarvita mukana ni niitä ei KOSKAAN tarvittu et nyt en kanna mitään ylimäärästä.
Meilläkin tyttö on kyynelehtiny usein . Tulee kyl semmoine olo kun ne näkee et voi kulta pieni niin pienen ihmisen ja isot surut jo kun kyyneleitä kuluttaa.
Mä kävin kerran vantaan ikean imetys kopissa ni voi että oli sitten ahistava mesta. No siitä nyt on jo aikaa vuosia. Me käytiin yhessä abc aseman lasten wcssä. Mistä piti painaa summerista jos sisään halusi. No me päästiin sisään ja ovea ei saatu lokkoon sisältä päin. Kesken vaipan vaihdon oven summeri soi ja ovi avattiin. Olin et hei voitteko oottaa meil vaihto kesken. Yritä siin nyt nopsaa vaihtaa kakkoja pois. Kävin sit sanoo et miksi sitä ovee ei saa sisältä lukittua. Vaan tiskiltä avaus. Ei osattu sanoo mitää kunnon syytä kuin et sinne voi pyörätuoli asiakas päästä hyvin ja saa apua jos jotai sattuu...
No ei voi mitään jäi vaa harmittamaan
 
Mä jostain luin, että ensi hymy ja kyyneleet pitäs tulla noin 6 viikon iässä. Noh, meidän tyttö itki jo synnärillä kun verta otettiin ja hymy tuli vasta varmaan 2kk iässä ja nyt vasta pari viikkoa tyttö on kunnolla hymyillyt.

Mulla on ihan oma veska hoitolaukkuna ja omat tavarani tungen sinne tai sitten omiin taskuihini. Aika minimiin on omat kamat jääneet. Oikeestaan vaan lompakko, puhelin ja avaimet on nykyään ittelläni mukana. Tytölle on sitten hoitoalusta, vaippoja, märkäpyyhkeitä, maidonkerääjä, tuttipullo, harsoja, vaihtovaatteita, tutti.... Nyt olen vielä varuiksi siteitä kanniskellut mukana, että jos vaikka yllättäen alkais tarvita. Varmaan jo kuukauden olin huidellut ilman siteitä ties missä, kunnes se tajuaminen iski, että ne voi tulla milloin tahansa. Olin jo niin onnellisesti tottunut olemaan ilman:D Olen innostunut ompelemisesta nyt, niin mietin, että voisin ite väsätä kivan hoitolaukun. Sitten sais pikkurahalla just semmosen kun halajaa:)
 
Meillä tuli ekat hymyt muutaman viikon ikäisenä ja kyyneleet noin 2,5 kk. Nyt tulee hymyjä kovasti ja naurun yrityksiä, jotka kuulostaa aika säälittävältä :).

Mulla on hoitolaukkuna sellainen Adidaksen olkalaukku, jonka mies osti joululahjaksi (tilasin tietenkin nettilinkin avulla hoitolaukun, mutta sain tuon, miehet...). Se on oikeastaan ollut tosi hyvä, koska on sellaista tekonahkaa ja pitää muotonsa todella jämäkästi ja hyvin. Sinne mahtuu just riittävä määrä tavaraa, ei liikoja. Eli sinne menee meillä vaippoja, kosteuspyyhkeitä, harso, varavaatteet, tutti, tuttipullo ja korvike. Sekä mun juomapullo.
 
Mulla on hoitolaukkuna Haglöfsin pieni reppu. Se menee hyvin matkassa myös jos esim kävelen tai hölkkään pidempiä matkoja ja sitten myöhemmin kun alan pyöräilemään pikkusen kanssa.
 
Mulla on hoitolaukkuna ihan siihen tarkoitukseen ostettu Babymelin Satchel-laukku. Oon ollut siihen tosi tyytyväinen. Laukussa on hyvin tilaa kaikille vauvan tarvikkeille samoin kun mun omat tavarat mahtuu hyvin mukaan. Lisäks hyvä juttu on se, että laukussa on erillinen kylmä-/lämpötasku tuttipullolle.
 
Tilasin hoitolaukun vaunulasta ja oon ollu tyytyväinen. Unelma olis ollu saada emmaljungan white leathrette, olis sopinu vaunuun, mutta sellanen olis ollu tuplasti kalliimpi:dead: Tuohon omaan mahtuu kaikki kamat mukaan ja sehän on pääasia.
 
Meillä on kyyneleitä muodostunut itkun kanssa viikko synnärin jälkee. Ja niiiiin sydäntä raastavaa on kattoo toisen kyyneileitä, jos ei mikään ole sillä hetkellä hyvin tai maito liian myöhässä, uni ei tule tms.

Onko teidän muuten vaativia tai palaako niiden käpy herkästi esim. juuri jos "myöhästyt" aterian annosta liiaksi?
Meidän neiti saattaa ensin ihan hymyillä ja tursita normaalisti, sit kun nälkä yllättää alkaa naama menee mutrulle ja huuto päälle, ei siis mitään merkkejä välttämättä, että nälkä olis edes tuloillaa. Jumaleissön tulee kiirus saada ruokaa eteen tai sit palaa totaalisesti käpy et ei meinaa sit edes rauhottua heti syömään.
Äitiinsä tullut, itsehän olin vauvana sellainen, ettei saanu käydä vaihtaa vaippaa ennen ruokaa vaan vasta sen jälkee. Jäätävä huuto ja itku päälle välittömästi, jos näin tapahtuikin ja olinkin sitten syömättä seuraavaan ruokailuun asti, koska en enää kelpuuttanut pulloa jälkeen päin (en siis suostunut olemaan tissillä ikinä ja tullut keisarinleikkauksella ulos). Esim. mummiani tästä varoitettiin ja hän ei uskonut, kuin vasta sitten, kun näin tapahtui :D
 
Meillä on välillä sellasia hetkiä et kun nälkä iskee nii jos en sillä sekunnilla oo ruokaa antamassa ni tulos on hirveä raivo eikä aina meinaa suostuu syömäänkää ku pitää huutaa. Yleensä kyllä näyttää nälän merkkejä jo kauan aikaa ennen kuin on hätä. :)
 
Meillä on lähes poikkeuksetta huutokonsertti aina ennen ruokaa. Mä en vaan koskaa ole tarpeeks nopee pojan mielestä. Ja myöskään niitä merkkejä ei näy tai en vaan tajua. Joskus jos huomaan että lipoo huulia tms.ja kaappaan pojan syliin että nyt äkkiä tissille niin se huuto kerkee silti alkaan siinä ku päästään sohvalle ennekö saan paidan pois :grin Ja ihan turha kuvitella että vaippaa vaihdettais ennen ruokailua... Siitä ei tuu mitään. Eli täydellä mahalla on vasta jaksamista siihen :) Melko pippurinen tapaus! :grin
 
Mäkään en aina tajua merkkejä... lipoo ja maiskuttaa joskus ihan muutenkilaughing6 aamut, päivät ja yöt on melko maltillinen, mutta illalla ruoka pitää olla heti samalla sekunnilla.laughing7
 
Täällä smurffilassa on ollu sellasta huutoa ja ihme maiskuttelua rinnalla ja lyhyitä yöunia.. en jaksa ees kertoa kuinka väsyny oon. Onneks on perjantai ja mies on taas pari päivää kotona!!! Kaksi positiivista asiaa meidän vauva-arjesta:
Vasta eilen 4kk-neuvolassa saadut rokotteet on vetäny vauvat hiljasiks ainakin täksi päiväksi (kauhee äiti kun on ilonen siitä, että vauvat on kipeenä! Mutta on ihanaa kun ne nukkuu kunnon päikkärit.) Kuukausi sitten piti jo saada, mutta meillä oli sillon just alkanu flunssaoireet, mikä olikin sit RS-virus niin jätettiin rokotteet ens kertaan.

Toinen superkiva juttu, tyttö on oppinut nauramaan! Se on niin ihanan kuulosta että nousee aina kyyneleet omiin silmiin. Aamusin kun hakee heränneen tyttelin sängystä, saa ekana naurun kiherrykset. :love7
 
Takaisin
Top