Kesäkuu

Mulla on rakenneultra vasta 12.7. eli mooonta pitkää viikkoa vielä...
21+6 on sillon...pitävät hullua jännityksessä ^^
 
Mullaki vielä mooonta viikkoa, melkeen kuukausi :/. No, jos oisin halunnu, niin oisin voinu valita aiemman ultran, joten se olis jo käsillä. Oma vika :D. 
 
Kirjottelinkin jo tuonne neuvola - ja ultrakuulumisiin mutta laitan nyt lyhyesti tännekkin, että kävin tänään siellä rakenneultrassa. Pari juttua pitää käydä tarkistuttaa ja ensi viikolla on uusi aika naistenklinikalle jollekkin spesialistille. Ja sukupuolta mun ei siis ollut tarkoitus kysyä enkä kyllä sitä kysynytkään, mutta kätilö yllättikin mut kysymällä että haluanko tietää sukupuolta ja en malttanut kieltäytyä, tyttö on tulossa :) <3 Se siitä mun "kyllä sen on pakko olla poika" teoriasta :DD

Ja noista liikkeiden vähyydestä / hiljaisuudesta kun oon täällä pähkäillyt niin se on yksi niistä asioista jota lähdetään ensi viikolla tarkistuttaa. Eli kätilö huomasi myös saman kuin minäkin että oli vähän hiljaisempi / laiskempi kaveri. Mutta mulla oli myös se istukka tuossa edessä niinkuin arvelinkin, ja vauva on sen alla piilossa eli vaimentaa myös jonkin verran noita potkuja.
En edes osannut yllättyä siitä että jotain pientä "häikkää" löyty kun mulla oli niin vahva tunne siitä että jotain pientä saattaa olla. Kyllä se äidin vaisto vissiin on kuitenkin siellä vaikka sukupuolen aavistinkin ihan väärin :)

Mutta en mä vielä mihinkään paniikkiin ole joutumassa, vauva on terve kunnes toisin todistetaan.
 
En mäkään tunne mitään liikkeitä :( Jotain tuntuu välillä mahassa, mutta taitaa olla vaan ilmavaivoja ja mun oman sydämen sykettä... Huomenna tulee täyteen 18 viikkoa ja rakenneultrakin on vasta heinäkuun alussa... :/
 
Minäki oon jääny miettimään sieltä niskaturvotusultrasta lähtien, että onkohan kaikki hyvin.. tai siis siel kättäri sano et mitään erikoista ei oo ja kaikki on kunnossa, ja samoin seulast pääsin "läpi" ilman mitään. Eli sen mukaan ois iha terve vauva tulossa. Mutta se minunki pikkunen siellä oli aika "nukuksissa", ku oon kuullu et ultras se vauva heittelee kuperkeikkoja ja liikkuu paljon, ni meil oli enemmänki semmonen laiska kaveri, et sitte kääntyili kyllä ku kopautteli vatsaa ja ni lähti liikkeelle ja venytteli ittiään. Mut mikään vilkas kaveri ei ollut... Tuli vaan mieleen tuosta pepan kirjotuksesta..
 
Eikös ne vielä siellä ekan ultran aikoihin nuku niin paljon, että ei välttämättä intoudu liikkumaan kauheasti? Mä säikähdin silloin ensin, kun vauva oli ihan liikkumatta, mutta sitten kätilö huomautti, että siellä nukutaan ja että niillä viikoilla nukkuvat paljon. Jonkin aikaa, kun oli filmattu niin sitten intaantui vähä pönkimään ja nostelemaan pyllyään. Mutta jos kätilö olisi ollut nopeampi niin ei olisi nähty sitä ihanaa esitystä ollenkaan eli ihan lopussa vasta tuli niitä liikkeitä enempi :)
 


Meilläkin oli HYVIN rauhallinen tiitiäinen nt-ultrassa eli ei paljoa yhtään liikkunut. Kun kätilö sai vauvan kääntymään, niin se jämähti istumaan ja päätti olla liikkumatta.

En kuitenkaan ole huolissani, koska toinen tasaisin väliajoin pamauttelee mua ties millä kropan osillaan mahaan. Välillä on  semmosta kutinamaista kiherrystä, jonka olen päätellyt, että sillon toinen heräilee, vaihtelee asentoa, kääntyilee yms. Välillä tuntuu niitä pienen pieniä ilmakuplamaisia poksahduksia, jotka sitten on varmaan jonkun asteisia potkuja. Ja sitten on vielä ne oikein kovat potkut, joista alavatsan kohilla ihokin jo pomppii ja ne tuntuu kädellekin. Niitä tosin on vähemmän, koska vauva ei aina potki juuri siihen alavatsaan. 

Muakin alkuun huolestutti, kun kaks päivää saatto tuntua kovaa myllerrystä ja potkimista ja sitten yhdeksi päiväksi hiljenikin. Dopplerilla kuunnellessa toinen vaan sattui olemaan täysin toisin päin ja ylävatsaan en niitä potkuja kunnolla tunnekaan, paitsi joskus. 

Mä luin jostain että vauvat nukkuu kohdussa 70 prosenttia ajastaan. Joten on loogista, että se potkasee sen pari kolme kertaa ja nukahtaa melkein heti uudelleen ;)

Hauskinta on ollut nyt toi, kun kuuntelen Dopplerilla niin toinen useinmiten kääntyy sinne laitteeseen päin ja potkii sitä kohden. Sit jos huudan yhtäkkiä ääneen KUKKUU, niin sieltä tulee semmonen potku että! En tiedä reagoiko vauva sielä ääneen vai tosiaan siihen, että mun puhuessa lapsivesi värähtelee.
 


Ärsyttää muuten netin ristiriidat...

Tän sivuston mukaan vauva olis nyt 17cm pitkä 180g painava.. (vko18)

Ja sit esim liberon mukaan 23cm pitkä ja 260g painava!!

Eli? :D
 
Rosebud, sullahan alkaa tänään 19. viikko eli katso viikko eteenpäin :) 18cm ja 220g on siis sen mukaan lukemat. Liberoa en ole lukenutkaan. Pitäisköhän käydä kurkkimassa vai onko kaikissa hyvin samat tekstit? Mutta ainahan noita on kiva lukea, että mitä tällä hetkellä on meneillään :)
 


Libero on tosi hieno ja mun mielestä kertoo noi asiat kivemmin :) Mutta kyllä senkin tueksi kannattaa lukea toiselta sivulta.

Siellä kerrotaan esim, että vauva on viikolla 20 pienen vesimelonin kokonen jne :D


JA pitäkö mun tältä sivustolta siis lukea viikon 18 teksti vai viikon 19 teksti?

Liberolla se automaattisesti siirtyy oikean viikon tekstiin sitä mukaa kun sun aikas kulkee eteenpäi :)
 
No ei varmaan kannata vielä huolestua jos ekassa ultrassa on ollu hiljanen kaveri, silloinhan ne on vielä niin pieniäkin että on varmaan ihan normaalia. Tai että jos ei vielä tunne liikkeitä ollenkaan niin sekin varmasti ihan normaalia, varsinkin jos on ensisynnyttäjä :) Älkää nyt tuosta mun tekstistä ottako mitään stressiä omalle kohalle :D

Meillä siis vauva ei juurikaan innostunut liikkumaan vaikka sitä kätilö aika kovakouraisestikin yritti töniä ja herätellä. Sen takia siis kätilö ehdotti että tarkistettaisiin vielä uudestaan. Ja kun oli häikkää siinä reisiluun mitassakin, ettei olis vaan jaloissa jotain vikaa..
 
Rosepud Joo vau:n noi viikot menee sillai et toi viikko 18 on niiku 17+0 - 17+6 eli sulla on toi 19 viikko joka 18+0 eteenpäi :) liberol on just et ku alkaaa 18+0 nii se on viikko 18. hämäännyin itekki aluks enneku hokasin :P
 
:D No ei se niin sekavaa oo ku liityt sinne niin automaattisesti näyttää sun viikon jutut
 
Takaisin
Top