Kesäkuu

Meillä oli rakenneultra maanantaina emoticon Olipa kiva nähdä masuasukki <3 Tuntia ennen ultraa kaveri heräs, ja toivoin että pysyis nyt hereillä, jotta vähän liikettäkin nähtäis ilman sen suurempia herättelyjä. Ja kyllähän hän hereillä pysyi, pitkän aikaa vielä ultran jälkeenkin. Lääkäri totes että ompas vauhdikas veijari. Kaikki potkut tuntuu niin terävinä vatsaa päin, ja ihmekös tuo kun istukka on aivan takaseinässä, eli paljon potkuja luvassa uudelleen muotoutuneeseen sikspäkkiin Ja kysyttiinhän sitä sukupuoltakin.. Ja taisin olla aivan oikeessa tuntemusteni kanssa. Tyttöä lääkäri lupaili, mutta sanoi ettei nyt mitään röyhelömekkoja kannata mennä ostamaan, kun ei 100 varma kuitenkaan koskaan voi olla. emoticon Olishan se kiva tyttökin tähän miesvaltaiseen perheeseen saada, mutta aika manta tarvii olla että isoveljien kanssa pärjää!

Voimia kaikille ihanan vatsakummun kanssa, itsellä ainakin se tuntuu välillä vievän kaiken energian ja voimat, supistuksin ja selkäsäryin. Mutta niin kauan mennään eteenpäin kun pääsee.

Mutta jos jollain löytyy ylimäräistä aikaa, niin mulle vois kiitos lahjoittaa, vaikka pari tuntia/vrk. Niin ehtis nostamaan välillä jalat kohti taivasta ja tsillailemaan hetken
Mutta taitaa olla kaikilla aika vähän kortilla. Onneks on juhannus vapaa, ja toivottavasti ilmakin suosii sen verran että päästäis veneilemään ja nauttimaan raikkaasta meri-ilmasta!!
 
Kiva kuulla pötkylä, että kaikki oli hyvin. Näitä ultrajuttuja kun lukee, niin rupeaa vaan koko ajan enemmän ja enemmän jännittämään oma ultra. Siihen on kuitenkin vielä 3 pitkää viikkoa.
Mulla on kans alkanu nyt särkee ihan urakalla selkää. Aina kun töissä joutuu seisomaan, niin parin tunnin jälkeen on selkä ihan jumissa. Sit mulla vasen reisi rupeaa tikkuilemaan ja tuntuu, että menee melkeinpä tunnottomaksi emoticon Tästä pitää kysyä neuvolasta parin viikon päästä. Tänään tilasin itelleni sellasen babybelt-tukivyön. Jollain olikin sellainen jo käytössä, onko se ollu hyvä?
Tänään oli ekaa kertaa lenkillä sellanen painava tunne alavatsassa. Vaikea selittää, mutta välillä se tuntui vaan siltä kuin kaikki painuisi alavatsaan ja sit piti vähän huokaista. Koirat oli mielissään kun saivat kerrankin haistella oikein antaumuksella kaikki puskat läpi :D
Vauvan liikkeistä en oo ihan varma oonko jo tuntenut ne. Välillä masussa tuntuu sellaista muljahtelua, mut en oo vielä tunnistanu onko se vauva vai joku ilmakupla. Se on niin satunnaista, eikä tule esim. aina kun käy makuulle. Mutta kovasti jo odotan, että pikkuinen ilmoittaisi itsestään oikein kunnon potkulla <3 =)
 
simpukka78 samanlaisia selkäoireita on mullaki, tosin enemmän oikeaan takareiteen säteilee.. Ja menee alaselkä nii lukkoon ja se psitävä kipu on niin raju et lähtee melkei jalat alta.. itelläki on parin viikon päästä neuvola, ni pitää sit kysellä oisko jotain venyttelyneuvoja, jos viel sillon vaivaa. Mullaki on nyt kolmesti jo tuntunu illalla semmonen terävä parin sarjan mulajhtelu masussa, ja luulen et se on vauva. Mies ei uskonu kun kerroin, sano et kuvittelen vaan :D no ehkä :D mut saattaa se olla se vauvaki, ku ei kyllä yhtään tunnu ilmavaivalta, on vähä erillainen.
 
Mullakin on parina viime päivänä tuntunut sellasta hassua muljahtelua :) Haluan uskoa että se on tosiaan vauvan liikettä, vaikka ei sitä kyllä potkuksi voi sanoa... Ja se tunne on tuolla ihan alavatsassa niin tiedä sitten mistä lopulta johtuu. Mutta joka päivä yritän tarkkailla tuntemuksia, malttamattomana odottaen! 

Hyvää juhannusta kaikille !
 
Vilukissa, just sielä alhaalla se tuntuuki varsinki alussa. Mulla on tuntunu kyllä jo aika korkeallaki.

Kattelin just nuita sf-mittakäyriä (löytyy neuvolakortin takaa), niin edellinen mitta mennee kyllä ylärajan yläpuolella :O. Ja terkkari sano, että iha normisti. Vertasin edelliseen raskauteen niin sillon oli pienempi samaan aikaan mutta toisaalta, mittaaja on eri niin voi ne tulokset heitellä.
 
mullakin lme oli se mitta yläkäyrällä vaik ei yli viikko sit kauheesti mahaakaan ollu :D 19 sai mun mitaks sillo..
 


Mulla tuntui myös ne muljahduksina ja ajattelin sitten uskoa, että ne on vauvan liikkeitä. Kun annoin itselle luvan uskoa ne liikkeiksi niin niitä rupes tuntumaan useammin ja pikkuhiljaa sitä huomas, että ne oikeasti oli vauvan liikkeitä :)


Mun mielestä ehdottomasti oudoin tunne on semmonen outo kutina, joka tulee ton myllääämisestä tai en tiedä mistä, mutta kutisee ja tuntuu semmoselta hassulta. Ajattelin kysyä lääkäriltä tänään mistä se tulee.
 


Tänään vauva rupes sitten potkimaan oikein urakalla.. Nyt mieskin erottaa ihan selkeästi potkut ja, kun katsotaan mahaa niin se pomppaa tosi hienosti. Kun kokeiltiin pitää sormenpäitä potku kohdassa, niin tunsin toisen jalan tai käden tai millä nyt töytäskään. Oli ihan ihmeellisen tuntuista <3
 
Minuakin on potkittu jo muutamia päiviä! On jo selkeitä ja napakoita potkuja :) Maailman paras tunne! Pystyy myös vatsan perusteella vähän päättelemään missä puolella vauva majailee, kun vatsa hieman "korkeampi" toiselta puolelta.

Hurahdinpa myös hankkimaan koti-dopplerin :D Vaikka vannoin ettei sellasia tarvita...
 


Mullakin oli alkuraskauden takia se doppler. Siis, ettei tartte miettiä onko vauveli vielä matkassa jne...


Noh, meidän poju taitaa tulla muhun, kun potkii niin aikasin ja paljon. Futaaja niinku äitinsäkiN!! :D
 
Mulla on nyt tässä viimisen viikon sisään alkanu tuntua potkuja. Oikeastaan jo pari viikkoa sitten olin aina välillä sillai..... tunsinko mä just jotain? mut sitte se meni ohi nii en ollu varma. Nyt ei ole epäilystäkään. Mulla kans ollu tuota ihmeellistä kutinaa tuolla mahassa. tai tuntuu ku joku sillai kevyesti hivuttelis sitä kohdun seinämää pitkin ja se kutittaa aivan kauhiassti :D Muutenkin kutisen melko herkästi jos sillai hitaasti kevyesti liu uttaa sormee ihon päällä. Ehkä se kiusaa mua siellä :P
 
Pakko tulla valittamaan... siis oon menossa vanhempien luokse (asuvat 600km päässä) nyt kesälomalla viikoks, ku nään niitä ehkä kerran vuodessa. Ni oon jo suunnitellu äitin kaa et mennään shoppaileen ja tehää joku pikkureissu, ni mitä mää tänä aamuna kuulen siltä...! Et mun veli tuo pentunsa (4 ja 2 vuotiaat lapset) äitin hoiton täks viikoks, ku eivät oo jääneet huutamatta vieraaseen päivystävään päiväkotiin, ni tuovat sit meijän äitille ne ja me voida nyt mitää tehä ku äitin pitää niitä kattoo päivät! Että mua suoraan sanottuna vituttaa!! Huutaahan ne pennut varmana vieraassa paikassa, mut kyllähän ne sit muutaman päivän päästä tajuu sen paikan iha yhtä turvalliseks ku omanki päiväkotinsa.. Mietin jo et perun koko reissun, kerta menee näin pilalle jo valmiiks. Meen sit joskus muullon sinne.. Mut iha kiva, ku kerran vuodes ehkä nään vanhempiani ni nyt käy näin. Että mä oon loukkaantunu :( En kyl meinaa ees kattoo niitä pentui jos meen sinne, ja en kyllä kiellä koiranikaan jos hyppii niitä vasten tms.. Vituttaa niitten olemassaolo just nyt niin paljon.
 
uskon kyllä et vituttaa :/ meki ollaan menos nyt kesäl kans 600kilsan päähän mun iskän ja mummon/muitten sukulaisten luo mistä oon kotosin, mut varattiin sieltä kokoajaks meille mökki, ni ei tarvii kokoajan kuunnella jonku mummonki touhotuksia raskaudesta.. pääse paljo helpommalla :D pikkusisko on ehkä saanu muksunsa siihen mennessä tai sillon on laskettu aika ku siel ollaan, mut sitäkin voi käydä moikkaamassa ja mennä sitte  taas mökin rauhaan takas..
 
Meillä oli tänään taas neuvolapäivä. Painoa tullut jo vajaat 8 kg (neljä kiloa kuukaudessa!! apua). Terkkari kehotti menemään sokerirasitukseen :D No anyways, kaikki vaikutti kylläkin olevan ihan hyvin ja nyt sitten täyttelemään KELAn lippusia ja lappusia, ihanaa.
Mulla on ollu nyt melkein viikon ihan hirveä päänsärky joka päivä. En tiedä mistä johtuu, eikä Buranakaan auta kun hetkeks (olen allerginen parasetamolille) ni en viitsi sitäkään jatkuvasti popsia. Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia? ja väsymys on palanut tännekin osoitteeseen, voisin nukkua ja maata koko ajan. Kivuliaat supistukset onneks loppui kun otin viime viikon rauhassa. Nyt ei oo supistellut ollenkaan.
 
Takaisin
Top