Kesäkuu

Aloitanpa heti tänne uutta aihetta..
Oletteko ajatelleet pitää baby showereita? Jenkkimeininkiä joo, mutta mä vähän ajattelin pitää :) tai ystävienhän se pitäisi odottajalle järjestää, mutta mä laitan homman alulle ja he saa sitten keskenään sopia yksityiskohdat ja saanpahan sitten itselle mieluisan vieraslistan. Eikä siis todellakaan mitään yliampuvaa, vaan pointtina ihan vaan tyttökavereiden kanssa hengailu. Eikä edes mitään lahjapakkoa, koska ainakin nyt näissä vauvajutuissa oon ollu kovin omatoiminen ja nirso, et helpolla vois mennä metsään hyvässä tarkoituksessa ostettu lahja :) Pelkkää oleskelua jonkun luona/jossain, hyvää ruokaa jne. Kaikessa rauhassa ja ilman miehiä. Onhan miehillä kuitenkin varpajaiset sitten kun vauva syntyy, niin haluan tytöille kanssa jotain kivaa! Tiedän jo miehen vieraslistankin :D hehee. Onko teidän miehillä varpajaissuunnitelmia? Ja onko teillä uudelleenodottajilla ollut jotain vauvajuhlia?
 
Itsellänihän ei tollaset edes oo käyny mielessäkään, mut hyvä kaveri töistä päätti et tottakai nyt pitää jotkut tollaset vauvakutsut järjestää. Mä en itse kyllä jaksa mitään alkaa järkkäilee, mut jos hän ne haluaa pitää ja järjestää, niin ei kai mulla mitään sitä vastaan ole. Käyn vähän haukkaa kakkua ja lunastaa muutaman lahjan. :D Jos nyt uskallan kakutella enää, kun meni tossa äitienpäivänä hitusen överiks. Mies leipo mulle ison mansikkakermakakun, josta itse sai ehkä 3 pientä palaa ja minä hotkasin sen lopun...
Eikä sen puoleen mistään varpajaisistakaan oo ollu puhetta, tuskin mies niitä pitää, ellei sit työkaverit innostu. :)
 
mä haluaisin pitää.. ku ois eka kavereita kenen kanssa pitää :D eli ei oo tulossa mtn juhlia.. :( varpajaiset haluisin pitää itelleniki sit heti ku kunto antaa periks yms.. mut yhen kaverin kanssa paikalliseen räkälään lähteminen illaks ei ehkä oo ihan sitä mitä toivoisin :D
 
Olisko sulla butter kauempana asuvia kavereita? Jos tekisit niinkun mä aion, että laitat kaikille sähköpostia, että tämmöset kemut on ja toivoisit mahdollisimman monen tulevan vaikka sitten teille? Mulla asuu siis kaikki kaverit ihan lähiympäristössä, niin saa kyllä järkättyä. Ja mä aion siis olla järjestämättä itse mitään, laitan vaan sähköpostia niille kenet paikalle haluan ja määrään ( :D ) yhden ystävistä vetovastuuseen koko roskasta. Ja siihen samaan viestiin laitan vaihtoehdot päiville milloin pidetään ja kaikenlaisia ohjeita, että ei mitään turhia krumeluureja ja lahjatoiveita (koska pari toivetta kyllä on) jne. +tietenkin, että ei pakollinen kenellekkään, mutta tälle mammalle olisi iloinen juttu, jos osallistuisi vaikkei vauvoista niin välitäkkään.
 
Tuollaset ois kyllä kivat, mut ei mullakaa asu kavereita paikkakunnalla, ku ei tääl oo ku mun työpaikka :S Enkä voi velvoittaa kavereita tulemaan 600km päästä ja käskee niitä hommaa hotellihuone itellee, ku ei meillä oo nukkumispaikkoi :( möh.. noh.. Minä juhlin miehen kaa sit kaksistaa varpajaisia :D
 
Oishan tommoset juhlat aika kivat, mut ei mullakaan oikein oo sellasia kavereita, ketkä järkkäis juhlia täällä lähellä. Parhaimmat kamut on noin 400 km:n päässä, joten taitaa jäädä juhlat pitämättä :/ Ehkä sit siskon perheen kanssa voitas käydä syömässä niin siinä on sit varpajaisetkin miehelle samassa, kun silläkin on sama juttu, että ne parhaimmat kaverit on kauempana.
 


Mulla kävi mielessä, josko polttarit korvais vauvajuhlilla :D Kun polttareissa ei oo mitään iloa itse polttareina. Minähän en ilman alkoholia mitään järkyttävän noloa aio tehdä! Ei kukaan pysty siihen oikeesti ilman alkoholia 8D
 
Mä en taida ryhtyä järkkäämään mitään vauvajuhlia, tulee kumminkin semmonen fiilis että kerjään vaan kavereilta lahjoja vauvalle... Eikä mun kavereissa ole oikeastaan ketään joka olis samassa elämäntilanteessa niin tuntuis vähän hassulta juhlia vauvaa heidän kans :/ Mut mä toivon, että viimeistään ristiäisissä sitten ystävätkin "tulee mukaan" tähän meidän uuteen elämänvaiheeseen. Vähän olis surku jos vauvan takia kaikki vanhat ystävät unohtuis. 
 
Mulle kaverit olivat järkänneet ylläribabyshowerit. Keskenään olivat suunnitelleet koko päivän ohjelman ja mieskin oli mukana juonessa. Mä olin tietysti ku puulla päähän lyötynä, eli yllätys onnistui täysin. :) Oli tosi mukava juttu, mutta en tiedä, että viitsiikö kukaan enää järkätä mitään. Jokin illanistuminen tyttöjen kanssa olis kyllä kiva. Mies ei varpajaisiaan mitenkään juhlinu. Aikanaan vitsailtiin, että juhlitaan niitä sitten kimpassa isolla kaveriporukalla, mutta eipä ehditty. Ehkä kahta isommat juhlat sitten tämän toisen jälkeen... ;) 

Mä en voi uskoa, että nyt on jo kesäkuu! :O Apua, kohta me hei jo synnytetään! :D
 
Harmi että teillä asuu kaverit ja ystävät kaukana :(

Meille ei noita ristiäisiä tule eikä isoja nimenantojuhlia minne kutsuttaisiin ystäviä, niin vois noi baby showerit olla sit vaan se juttu ystäville. Ei mullakaan ole nyt samassa tilanteessa kuin yksi ja hän jättää kyllä ne bileet väliin. Mutta miksei voisi juhlistaa silti yhdessä vauvaa vaikkei olisi sama tilanne nyt eikä välttämättä edes lähimpään viiteen vuoteen? Meneehän ihmiset naimisiin ja sitä juhlitaan vaikkei itse samassa tilanteessa olisikaan...

Vaihda vaan polttarit vauvajuhliin Rosebud! Mua ainakin kiinnostais se vaihtoehto enemmän jos tässä naimisiin oltaisiin menossa :D ja olin muuten vkl polttareissa ja siellä ei kukaan kännissä ollut eikä morsmaikkua nolattu. Joo kyllä tytöt joi pitkin päivää, mut ei koko ajan oltu juoma kädessä. Eli saat sinäkin varmasti polttareista jotain irti jos ne sulla on :)

Joo kohta me synnytetään XoXo! Arvaa ahdistaako?? :D
 
Voihan sitä juhlia kavereiden kanssa vaikka oltais eri elämäntilanteissa mut yritän kyllä varoa sanomisiani, etten koko ajan vain vaahtoa tästä raskaudesta ja vauvasta, menee hermot kavereillakin :) Ehkä pidetään kesällä jotkut illanistujaiset kavereiden kesken ylipäätään.
 
Kun odotin esikoista, niin siskot järjeti mulle vauvakutsut. Tulin lauantaina töistä kotiin ja ihmettelin kun kaiken maailman ihmiset oli pihassa ja nauroinkin että onkos täällä jotkut juhlat kun on kaikki samaan aikaan tullu. Toinen siskoni sanoi että on, mun vauvakutsut ja olin ihan äimänä! Yhtään en ollut aavistllut mitään vaikka mieskin oli juonssa mukana. En itse aio pistää tikkua ristiin vauvakutsujen takia nyt, mut jos taas yllärijuhlat pidetään niin kiva. Itse suunnittelin nuoremmalle siskolleni vauvakutsut silloin kun hän odotti, joten tämä oli "kosto".

Mieheni ei olisi kehdannu pitää varpajaisia kun esikoinen syntyi koska hän ei halunnut juhlia, kun minä makaan sairaalassa. Suunniteltu sektio oli kuitenkin perjantaina ja patistin miestäni pitämään juhlat kun oli pari päivää aikaa suunnitella lauantaille juhlia. Sanoin että täytyy hänen juhlistaa esikoispoikaansa kunnolla, joten hän vuokrasi mökin ja kutsui vain lähimmät. Homma kuitenkin riistäytyi käsistä ja tuli kutsutut ja paljon paljon kutsumattomia, mutta hauskaa heillä oli, mikä oli pääasia!
 
Mä taas pidän aika pitkälti itselläni kaikki tuntemukset jne vauvaan liittyvät asiat. Ettei kyllä ole pelkoa, että kyllästyttäisin kaverit vauvajutuilla. Itse saavat kysellä jos kiinnostaa. Noi juhlat olisi kiva jos yllärinä tulisi, mutta mulla on toi ystäväpiiri aika hajanainen, että ei ole yhtä isompaa porukkaa vaan kaikki tulleet eri paikoista matkaan ja nämä porukat ei oikein ole yhdistyneet. Ja jotkut tarkoituksella pidetty erossa... Ihan sen takia mä laitan sen s-postiketjun aluille ja saavat sitten hoitaa loput.
 
Meidän vauva potkii TOSI paljon, oon niin happy ollut muutaman päivän sen takia <3 Pakko vaan päästä hehkuttaa, kun kukaan muu ei tunnu tajuuvan mitä tarkotan, että miks on niin hienoo!! :D 

Siis ne on TOSI vahvoja potkuja, ne tuntuu niiiin selkeesti .... äääääh :D
 
Ihanaa Rosebud!! :) mä en tunne vielä mitään. En oikein jaksa keskittyäkään, että jos tuntisi rauhassa maatessa jotain. Kyllä ne liikkeet aikanaan tuntuu. Vähän on mahakin kasvanut. Eilen sen huomasin. Ja nyt oli siis selkeesti vauvamahan näkönen, kun tietää mitä katselee :) eipä tää kyllä oikeastaan ulkopuolisen silmiin näy mihinkään vielä, mut ei haittaa. Ihan varmana ehtii tuskailemaan ison mahan kanssa ihan tarpeeksi :D Ihan kiva vaan, kun ei vielä kaikille näy, ehtii kertomaan vielä niille vikoille joille haluaa kertoa päin naamaa. Toisaalta tää maha voi tästä ihan yhtäkkiä "räjähtää" niinkun yks kaveri sanoi, kun hänellä yhtäkkiä kasvoi maha. Onhan tässä jo 4kk täynnä kuiteskin.
 
Mulla taas ihan toisinpäin noiden potkujen suhteen, tuntuu tosi vähän ja tosi vaimeina :/ Välillä ihan huolettaa että onkohan normaalia.. kaipa se on, liikkeitä kuitenkin tuntuu, vaikka välillä vaan pari ehkä päivässä. Saisi tuntua kyllä kovempiakin, tietäisin ainakin että kaveri on vielä elossa.

Mulla olis rakenneultra 14. päivä mutta en saanut työvuoroa vaihdettua joten pitää muuttaa tuota ultra-aikaa, toivottavasti ei kovin pitkälle tarvitsisi siirtää. En vieläkään oo päättänyt että aionko kysyä sukupuolta, eihän se välttämättä näy tai kätilö ei ehkä halua edes kertoa mutta en kyllä tiedä haluanko itsekään. Mies ei halua tietää mutta ei ole tulossa mukaan niin eihän sille olisi pakko kertoa :) Taidan silti jättää kysymättä.. Saa jännittää loppuun asti :) Tai sitten en malta olla kysymättä, taidan päättää vasta kun oon siellä pöydällä makaamassa :DD

Mitään vauvajuhlia mulle ei oo ennenkään järjestetty ja tuskin tälläkään kerralla, itse en kyllä ala järkkäämään :)

Vitsit kun on alkanu toi närästys taas vaivaamaan. Ehdin jo ajatella että ehkä selviäisin tän odotuksen vähäisellä närästyksellä mutta tais olla vaan toiveajattelua. Nyt on jo monena iltana ollu vaivana ja tuntuu että pahenee vaan joka kerralla.. taitaa taas olla aika lähteä hamstraamaan Rennietä apteekista :/
 
Minä oon ajatellu, että mun maha ei vielä näy tai että sitä ei ainakaan vauvamasuksi tunnistais. Itestäni nimittäin näyttää vaan yhä edelleen siltä, että oisin vain lihonu useemman kilon. No, nyt oli kuitenkin viikonloppu miehen ukin synttärit ja siellä ihmiset jotka ei todellakaan tienny, että oon raskaana tuli onnittelemaan :O Joten kai se maha alkaa pikku hiljaa pyöristymään :-)
 
Takaisin
Top