Kesäkuu

Ääh, pöljä mies :( meillä onneks puhutaan vaan vauvasta, ei pääse kumpikaan pettymään tai toista tahattomasti loukkaamaan. Tytön minäki haluisin jos tää jää meidän ainoaksi lapseksi. Mut jos toinenkin sit päätetään haluta, niin olis kiva jos tää olis poika ja toinen tyttö. Mut kun näistä ei voi koskaan tietää ja sehän me kaikki tiedetään :) me ei kyllä aleta toista lasta tekemään vaan sen takia, et saatais ehkä se pikkusisko pojalle, jos poika nyt tulee. Ihan sama kumpi tulee nyt, se ei vaikuta lapsentekopäätöksiin jatkossa mitenkään. Syntyis nyt vaan tää kaveri jo! :) puolet vielä ja reilu viikko siihen päälle. Ja tietty lisäviikkoja jos menee yli..
 
Meillä taas se oon minä joka puhuu koko ajan pojasta ja mies vaan mutisee jotain että et sä voi sitä vielä tietää.. :DD Käytän puhuessa vauvasta nimeä "Eppu" :)

Mulla alkanu hirmuinen vauvakuume :) Tai no ei samanlainen vauvakuume kuin silloin kun haaveilin raskaudesta, vaan sellainen malttamaton olo että tulis jo! En millään malttais jaksaa odottaa että pääsisin taas hoitamaan ihan pientä tuhisijaa <3 Vaikka vähän pelottaakin että osaankohan enää ollenkaan :D Nuo mun lapsukaiset kun on jo niin isoja ja monessa asiassa jo niin omatoimisia ja itsenäisiä että ihan jänskättää taas kun tulee ihan pieni joka on meistä aikuisista riippuvainen 24/7.
Harjottelin tuossa yhtenä päivänä jo kantoliinan sitomistakin tytön nuken avustuksella :D Aika hyvin vielä sidonnat muistissa, tosin saa nähdä miten sitten sujuu oikean vauvan kanssa, nukke ei pistä vastaan :))

Tänään kävin neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin, sydänäänetkin sieltä löyty ja hyvin pumppas <3
Tiistaina sitten ultraan ja toivotaan että sielläkin kaikki hyvin.
 


Mullakin iskenyt kamala vauvakuume - niin oudolta kun se raskaana olevan suusta kuulostaakin :P
 
Mullaki aina välissä iskee kova vauvakuume, huolimatta siittä, että vaukkeli on jo masussa matkalla maailmaan :). Nyt on vielä puolet jälelä odotusajasta ja vaivoja riittää vaikka muille jakkaa, joten toivois, että menis nopeaa tämä loppuaika. Käveleminen on välilä tuskaa.. Postissa on tulossa tukivyö, toivottavasti se helpottaa.

Mulla on ultra vasta 9.7, olen silloin viikoll 25, menen siihen myöhäisempään ultraan, jolloin ei ole enää mahdollisuutta keskeyttää raskautta vaikka siellä jotakin pielessä olisikin. 
 
Meillä mies sanoki ku sille tätä mun vauvakuumetta tuskailin että onneks oot jo raskaana :D

Lme Mullakin alkanu tuottaa vähän vaikeuksii toi kävely :/ Varsinkin työpäivien jälkeen on ihan tuskaa, särkee ihan uusia lihaksia joiden olemassaolosta en oo tiennykkään :D Mun pitäis varmaan myös metsästää tollanen tukivyö..
 
mul oli tää ilta ihme repiviä alavatsa kipuja ym ja soittelinki jo vaikka minne ja polilta vai mikä nyt onkaan niin sanottiin että viikko raja 22+4 että voi sinne mennä et eivät voi ottaa vastaan ja ohjasivat takas päivystykseen.. kuuma suihku onneks autto ja nyt kipuja ei juurikaan tunnu ku makoilee sohvalla, joten jos ei tarvis lähteä jonottelemaan pe yön päivystykseen..
 
Uskaltaudun vihdoin ja viimein mukaan keskusteluun. Olen koko raskausajan asunut Englannissa, muutin tänne työn perässä vuosi sitten. Teidän juttuja lukemalla olen saanut mahtavaa vertaistukea omille kokemuksilleni. Nyt kun asiat alkavat vihdoin konkretisoitua todeksi ajattelin, että on hyvä hetki osallistua kirjoitteluun. Muutan takaisin suomeen mieheni luokse kahden kuukauden kuluttua, enkä malta odottaa että pääsen järjestelemään kaikki valmiiksi vauvaa varten. Ensi viikolla on rakenneultra (tänään alkoi viikko 20), jossa mahdollisesti selviää myös sukupuoli. Mieheni ei tällä kertaa pääse ultraan mukaan, joten ajattelin pyytää kätilöä kirjoittamaan sukupuolen paperille.... Voidaan sitten skypen välityksellä yhdessä jännittää sukupuolta ja avata tuo paperi. Katsotaan, miten onnistuu.
 
Onko kellekkään iskeny vielä kesäflunssaa? :D Itelle iski tuos 5 päivää sitte eikä oo yhtää helpottanu:( Hirveetä tämä. Nessuja kuluu ihan kiitettävään tahtiin :D
 
Mulla ei varsinaista flunssaa ole ollut mutta siitä lähtien kun plussasin niin oon kärsiny tukkosesta nenästä.

Tänään ei oo pahemmin tuntunut liikkeitä koko päivänä :/ Vähän stressaa tiistainen ultra että mitähän sieltä sitten löytyy. Toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin ja kaikki nää mun hermoilut olis ihan turhia. On vaan niin vilkas mielikuvitus että oon ehtiny moneen kertaan käymään mielessä läpi että mitä kaikkea on voinut mennä vikaan.. Pitää keksiä jotain mukavampaa ajateltavaa ettei mee koko huominen päivä ihan hermoiluks :D

Ja taas mulla on maha kutistunut o.O Ihan omituista, ei mulla oo koskaan aikasemmin vaihdellu mahan koko näin paljoo, en ainakaan muista että olis. Välillä on ihan oikeesti iso, niinku tonne kuvagalleriaankin kuvan laitoin niin ihan kunnolla pömpöttää. Ja nyt taas pari päivää ollu puolet pienempi siitä.
 
Mulla mietityttää, että jaksaisko sitä alkaa taas muuttohommiin.. Mies kun tosiaan on koulussa täällä 150km:n päässä kotoa, ja jos ei saa työharjottelupaikkaa kotipaikkakunnalta, niin on poissa meän luota 10kk.. Ei tietty putkeen, mutta viikot. Oma jaksaminen mietityttää, sitte se, jos tullee esim raskausmyrkytys, joutuu sektioon, on koliikkilapsi, tai vaikka keskonen, niin miten sitä pärjää, kun on tuo toinenki lapsi hoijettavana. 

Eli muuttoa mietin mielessäni.. Kauhea homma se olis, ja kun en nyt oikein ees tiä missä haluan asua. Tietty seki on ihan pyllystä, ettei mies samalla tavalla pääse vauva-arkeen kiinni, eikä välttämättä heti kehity yhtä läheinen suhde vauvaan, ko tuohon esikoiseen. Ja sekin, ettei poika nää isäänsä ko vkl:sin.. Jos joku muu hoitas tän muuttamisen meän puolesta, niin voisin ehkä suostua siihen kyselemättä. Ahistaa.
 
Mulla taas ei paljo erota onko joku **tun kevät-, kesä- vai mikälie flunssa, kun olen tyyliin parin kolmen viikon välein jossain räkätaudissa. :) Hehkeetä!

Ihana kuulla et joku muukin täällä hermoilee kans yhtä paljon. :D Tai ihana ja ihana mut kuitenkin. :) Lupaan aina itelleni joka ultran ja neuvolan jälkeen, kun kaikki on hyvin et noniiinnn nyt loppuu, mut kyllähän tässä toi 20. päivä oleva rakenneultra nyt sit alkaa saamaan jo aika jäätävää oloa aikaan. Ja sinne on vielä yli viikko!
Alkais tosiaan noita liikkeitä nyt tulee sen verran selkeinä, et niillä pystyis edes vähän itseään rauhottelee. Tai sit oon vaan niin tyhmä etten tunnista niitä. Eilen illalla kyllä tuli joku sen verran kova tömpsäys että mieskin sen tunsi vastan päältä kädelleen, mut silti keksin vaan kaikkii selityksii, et se olis vaan ilmaa tai vastaavaa mikä siellä poksuu. Kun noita tahtoo aina tuntua vaan syönnin jälkeen... 

Noista kivuista vielä kans kun niitä jollain tais olla, tässä mullakin torstaina alko ihan sairas repiminen oikeeseen munasarjaan. Kysta mulla jommassa kummassa näkyi nt-ultrassa, olisko sit ollu se ja puhjennut, kun loppu ne kivut sit kuitenkin perjantai-iltana ihan seinään. Ei ainakaan työterveydessä virtsatestissä mitään tulehduksiin viittaavaa näkyny. Sen jälkeen on sit ollu vähän välii sellasta koko kohdun alueella olevaa pientä juilimista, mut ne mä yritän ainakin laittaa vaan kasvukipujen piikkiin. :) Oon varmaan marraskuussa jo ihan kalju, kun alkaa koht hiukset putoilee tästä kaikesta.
 
ai sulki on pepa viel nenä tukos :D tänäänki jo niistäny sen 5kertaa ainaki et saanu röörit auki ja tosiaan kipee en oo :D pelkäsin aluks et meil on hometta tai johtuu koirista, mut olin vklp pois, niin ihan samat oireet silti.. hassua mitä kaikkee tää raskaus teettää :D
 
Kyllä on :DD  Ei ihan niin paha mitä oli alkuraskaudessa mutta on kuitenkin.. Mies muisteli että mulla olis ollut sama juttu aikasemmissakin raskauksissa, ite en enää muistanutkaan :D Eiköhän se sitten marraskuussa viimestään helpota ;)
 
Täältäkin löytyy yksi kesäflunssayskäinen! Tosin tämä mulla niin sitkeää tautia että jatkunut jo yli kuukauden.. -_- tänään kävin otattaan tulehdusarvot, pitää huomenna soittaa ja kysyä löytyikö mitään. Painokin on laskenut ihan kiitettävästi sairastellessa, vaikkei oikein saisi, kun valmiiksi tuota alipainoa löytyy..
Potkuja on meillä tuntunut jo selvästi n. viikon, niin että maha ihan hypähtelee välillä, vilkas kaveri <3 Saanut vähän itsekin mielenrauhaa nuista :)
Repimistä löytyy myös, varsinkin yskiessä, aivastaessa... saa ihan kolminkerroin olla että uskaltaa yskästä.
 
nii sit meil voiki alkaa pepa se syys flunssa kun tästä tukkoisuudesta vihdoin pääsee eroon ;)
 
Mullaki iski flunssa, joha sitä on oltuki terveenä kaks kuukautta... Lopetin vast'ikään syömäni maitohappobakteerit (edellisen flunssan jälkeen olen syöny niitä joka pv), ei olis vissiin kannattanu, ko samantien pamahti tauti päälle. Notta nappia nassuun vain..
 
Miten onkaan jo kesä pitkällä, kohtapa siis on syksy :)

Tulin just neuvolasta, sydänäänet saatiin kuuluviin ja oikein voimakas potkukin nasahti suoraan doppleriin :D Vissiin pikkunen suuttu kun paineltiin sen kotia heti aamusta ^^
Näyttää siltä, että muillakin on kova tuskailu odottaa rakenneultraa? Sama täällä, mut onneks enää pari viikkoo ja sitten pääsee :)

Pääsettekö lomailemaan kesällä vai meneekö syksyyn asti töissä koko kesä? 
Itellä parin viikon loma alkaa perjantaina, ehkä sillä sit jaksaa sen reilu 3 kk painaa vielä!

 
ei saa vielä maalalilla syksya, ku ei oo viel ees yhtään aurongonotto ilmaa tullut :D
 
Joo mulla on täydet kesälomat ja siitä kolme viikkoa pitämättä. Juhannuksesta alkaen ne pidän ja sitten lasketaan jo päiviä millon voi jäädä sille pidemmälle lomalle :)

Ens viikolla on rakenneultra ja kyllä sitä odotan jo kovasti! Ei se onneks koko ajan pyöri mielessä, mut välillä tulee sellanen olo, että olispa jo, niin tietäisi, että onko asiat kunnossa vai ei.
 
Takaisin
Top