Kesäkuu

Armi: Joillakuilla voi nuo harjoitussupistuksetkin ilmeisesti olla kivuliaita? Olen lukenut tällaisesta. Silloin suositellaan alatiesynnytyksen sijaan keisarinleikkausta. Kannattaa ehkä kysyä siitä neuvolassa...
 
Mä meen huomen aamulla äitipolille suppareiden takia. Neuvolas sanottiin et menis viikko ajan saamiseen mut mun tila on vissiin aika huono koska sain heti ajan. Yritin tänään siirtää mut eivät antaneet, koska supistuksia on koko ajan. Ei oo mikään ihana olo kun vatsa on koko ajan kivikova :(
 
Espoon puolella minäki asun! Täytyy parin viikon päästä sitten neuvolassa ottaa puheeksi toi kunnallinen fyssari ja kysyä saisiko vyötä lainaan. Nyt just tuntuu etten siitä hyödy vielä mitään, kun ei vatsaa oikein ole, mutta kai se kohta tuosta leviää :D
 
Ootko Marzipaani ollut siinä fysioterapian ryhmätilaisuudessa? En nyt tiedä mitä hyötyä siitä oli, mutta se fyssari ainakin kehotteli kovasti ottamaan yhteyttä jos on kipuja. Ja onhan se nyt parempi että jaksaa pidempään esim työssä kuin että jää heti sairauslomalle...
 
En oo ollut siinä. Unohdin koko asian sen jälkeen kun olin ne ekat neuvolasta saadut paperit käyny läpi eikä neuvolan tätikään siitä mitään sanonut toisella käynnillä. Ehkä olis kannattanu :)
 

Mulla tuntuu ja näkyy potkut edelleen tosi säännöllisesti ja niin hyvin, että oon jo tosi ihmeissäni. 

En saa aina edes nukutuksi, kun vauva potkii niin pirun kovaa.

Mä sain lainaan semmosen tukivyön, mutta en ookaan vielä käyttänyt, kun maha on niin pienen pieni.



Onko muuten kellään pissatessa semmosta, että tekee kipeetä ilmeisesti lihaksiin? Kun mulla ei oo mitään tulehdusta tai mitään vikaa näkynyt rakossakaan, mutta joskus pissatessa tekee lihaksiin kipeää ja sitten toiminnan jälkeen helpottaa.
 
mul on ollu kans jtn tollasta rosebud.. outoa..
joku sano niist suppareista et ne sattu törkeesti, mulle on sanottu et jos tulee kipeitä suppareita niin pitää ottaa heti yhteyttää neuvollaan/lekuriin tai johki.. et harjotussuppareitten ei just pitäis sattua :O mut toisaalta kukas näistä tietää.. mullekki sanottiin et pitää mennä paikanpäälle ku kovia kipuja päivä-kaks ja vertaki vähän ja sit kuiteski päivystyksestä naureskeltiin kotiin ilman että edes hoitajalle sai aikaa :D
 

Olisko toi sitte vaan sitä etku lihakset rakon ympäril on kipeet ja asioidessa jännität kipeitä lihaksia?
 
Juu ei mulla ainakaan tuo supistus tehnyt yhtään kipeää. Tuli vain kummallinen olo ja vatsa veti ihan kovaksi. Asennon vaihtamisen jälkeen meni sitten ohi.
 
En nyt alkanut kelaamaan taakse päin, mutta oliko tässä ketjussa puhetta työasioista?

Minulla sellainen tilanne, että sain työpaikan elokuun alusta. Määräaikainen pesti ja koeaika 4kk. Ehdin olla töissä noin 2.5kk ennen äippälomaa.
Saapa nähdä jatkuuko mun työt sitten kun palaan. Ja eikös se tieto pidä olla mulla ennen kuin jään ä-lomalle? Nyt otetaan mittaa sosiaalialan firmasta sanooko irti työntekijän ns. ä-loman takia. Toivon tietysti ettei, mutta eipä siinä ole sanavaltaa ja riiteleemään en ala, koska koeajalla voidaan sanoa irti ihan syyttä.
Mukavasti on asiat järjestyneet ja saan olla töissä vielä ennen pitkää lomaa :)
Harmi tietysti työnantajan puolesta kun kesken kauden joutuu etsimään työntekijän, mutta ei ole mun pään vaiva. Haastattelussa en kuitenkaan näyttänyt raskaana olevalta kun minut valitsivat :) Jännittää mennä elokuun alussa töihin ja näyttää masua. Voi loksahtaa suut auki :) Pitää mun heti se kertoa, ettei jää vaivaamaan ja tietoa ä-lomasta tulee. Tänään tuli työsopimus postissa. Nyt on mustaa valkoisella.

Olis tavoitteena olla ä-lomaan asti töissä, mutta mikäli olo tunutuu tuskaiselta niin sitten haen saikkua. Yritän sinnitella, mutta en pakolla. Aikaset aamut voi olla tuskaisia tuossa lokakuun alkupuolella. Esikon aikaan en ollut töissä viimeiseen 3kk kun sain paperit ja tein osa-aikatöitä silloin tällöin eli ei ole kokemusta olla loppuvaiheessa raskautta töissä.
 


Jos sut irtisanotaan äippäloman takia niin sitten ilmotusta vaan työsuojeluun, koska se ei ole syy irtisanoa eikä edes laillista...


Mullakin oli koeaika, joka loppuu nyt kuun lopulla, mutta onneks työnantaja on ymmärtäväinen.
 
Mullakin on työsopimus kesäkuun alusta marraskuun loppuun. Oli kyllä tosi paskamainen fiilis mennä töihin kesäkuun eka ja heti ilmoittaa pomolle (joka oli viel eri kuin se joka mut haastatteli keväällä) että btw mä jäänkin sit äitiyslomalle... :/ Mutta ihan ymmärtäväisesti muhun suhtautu, vielä en ole muille työkavereille kertonut. Tosin jos mua kattoo niin luulis jo tajuavan että vauva on tulossa.... Yritän pitää hiukan peittävämpiä vaatteita nyt ainakin viel hetken mut en tiedä kuinka kauan peittely oikein onnistuu :P
 
Voi jee yks työkaveri tänään kommentoi mahaa että "mä jo kattelin, et on pyöristyny maha" joo ihan omaa mahaa on vielä eikä vauva... "Ei kyl se on vauvamaha jo. Ihanaa." Jep... Mun mielestä ei kyllä vielä ole silleen vauvamaha pyöristyny, mut kai sen sit vieras näkee eri tavalla, kun itse tota mahaa tuijottaa (no en nyt tuijota sentään :D) joka päivä eikä huomaa samalla tavalla miten muuttunu.

Ja lisätään tähän perään, että ärsyttää yks toinen töissä, kun tuntuu että kyseinen akka tuijottais aina mun mahaa kun mennään toistemme ohi tai mä tuun keittiöön kahville ja se jo istuu siellä kärppänä tyyliin ennen kaikkien muiden tuloa. Tarviiko sitä nyt oikein tuijottaa ja joka välissä kattella, että miten se mun maha kehittyy??? En muutenkaan pidä tästä naisesta ja nyt vielä vähemmän. Jostain kumman syystä ne löysemmät paidat on aina päällä töissä nykysin...
 


Mullakun on semmonen tiukka t-paita töissä niin ei kyllä keltään jää huomaamatta.... :D

Työkaveri tuli silleen " IIIIK, ihana sun masu , ihanaaaaaaaa! VAUVAMAHA!"  :D
 

Taidan mennä huomenna aamulla tk-päivystykseen, jos nuo kivut oliskin pissatulehdusta, kun tänään alkoi selkä särkemään siihen malliin. Nyt ei ole ollut supistuksia koko päivänä kylläkään, mutta kun olo on epämääräinen niin parempi tarkistaa. 

 
Takaisin
Top