Kertominen

Meidän piti odottaa jouluun tai alkuvuoteen, Mut eilisen kaksosyllärin jälkeen oli pakko kertoo miehen vanhemmille ja mun äidille. Appivanhemmilla on jo monta lastenlasta, mut mun äidille nää on ekat, joten sekasinhan se meni :D Meni muuten tosi hauskasti se kertominen, kun äiti siinä höpötteli että neuloo jossain ringissä vauvasukkia, jotta kaikki tän seudun ens vuonna syntyvät vauvat saa synnärillä omat töppöset. Sanoin sitten siihen että neulopas niitä sitten vähän enemmän ja annoin ultrakuvan. :) Eikä se meinannut millään uskoa että kaksoset on tulossa :D
 
Joo niin taitaa olla :D Varsinkin kun hän kuvitteli, ettei hänestä koskaan tuu mummua. Yksikin ois ollu jo aikamoinen paukku, mutta että tuplapotti.. :D
 
Me kerroimme tänään äidilleni ja hänen miehelleen. En halunnut salata, koska jos tarvitsee apua isompien hoidossa tai olkapäätä itkeä jos jotain käy. Olihan se aika shokki heille, Mulla ollut terveyden kanssa vähän ongelmia viime vuodet. Mut en anna heidän nuivan vastaanoton pilata raskautta :)
 
Minusta on ollut ihanaa nyt kertoa lähimmille ihmisille. Jotenkin tähän onneen pakahtuu, eikä millään malta salata :wink mutta olen kyllä aina painottanut, että meidän tytöt ei tiedä vielä joten täytyy olla hys hys :joyful: kunhan nt-ultrassa käyn niin sitten kerrotaan, ne tulee niin lörpöttelemään tämän asian julki  :joyful: ne on nyt 10- ja 8-vuotiaat, ja tämä on ollut tosi vaikea salata niiltä kun ovat kuitenkin jo niin isoja :dead::nailbiting:
 
Sama ongelma mulla Fiorella. Lapset on 10- ja 8-vuotiaat ja on katelleet mahaa jo sillä silmällä, varsinkin nuorempi (poika). Poika on käynyt välillä vähän koepallona varovasti muksimassa mahaa. Testaa varmaan, kiellänkö koskemasta. En oo kieltänyt, kun on ollut sellaista varovaista, ja koska arvaisi heti, mistä on kyse. Ennen joulua täytyy kertoa, jos kaikki on silloin vielä hyvin. Silloin on viikkoja kuitenkin jo 12+.
 
Mun oli pakko kertoa äidille viikonloppuna, kun mua niin stressasi tuo oireettomuus. Oli pakko sitten kysellä, että miten äidillä on raskausaika sujunut. Miehen vanhemmille kerrotaan vasta vähän myöhemmin.
 
Sama ongelma mulla Fiorella. Lapset on 10- ja 8-vuotiaat ja on katelleet mahaa jo sillä silmällä, varsinkin nuorempi (poika). Poika on käynyt välillä vähän koepallona varovasti muksimassa mahaa. Testaa varmaan, kiellänkö koskemasta. En oo kieltänyt, kun on ollut sellaista varovaista, ja koska arvaisi heti, mistä on kyse. Ennen joulua täytyy kertoa, jos kaikki on silloin vielä hyvin. Silloin on viikkoja kuitenkin jo 12+.

Meillä kanssa kuopus käy välillä taputtelemassa mahaa, en ole ihan varma että aavistaako ne jotain :joyful: Esikoinen aikoi nyt kirjoittaa joulupukille, että hän toivoisi pikkuveljeä tai -siskoa.. Ehkä tämä meidän lähipiirin vauvabuumi on tarttunut niihinkin :hilarious:

Mietittiin miehen kanssa, että ois niin siistiä säästää yllätystä aattoon ja paljastaa jonkin lahjan muodossa, esim sitterin voisi paketoida ultrakuvan kanssa :angelic:
 
Me kerrottiin pari päivää sitten lapsille. 7-vuotias oli ensin tosi epäuskoinen ja siinä sitten piti vakuutella toista :D Nyt aina taputtelee ja kattelee mun mahaa ja toteaa, että joo, kyllä siellä vauva on... Oli kyllä aika innoissaan molemmat kun ensin sisäistivät asian. Nuorempi meillä siis 5 v ja tilasi kesällä 4 siskoa :D Nytkin alkuraskauden aikana kyseli, että millon meille synnytetään vauva. Eivät ole kuuluttaneet vielä kellekään kun sovittiin että on salaisuus...
 
Kerroin tänään ystävälle kun näin, nyt tietävät kaikki mun ystävät. Mietin että kertoisinko hänelle nt-ultran jälkeen kuvan kera, mutta jos siellä ei olisikaan kaikki hyvin niin kyllä mä sillon kaipaan ystävän tukea. Mä en oo semmonen itekseni surija vaan kyllä mä kerron ilot ja surut hyvin avoimesti :)
 
Meillä ei mun raskaudesta tiedä vielä kuin tuleva isä. Koska tämä on molempien ensimmäinen eikä koskaan tiedä, mitä tapahtuu niin ollaan varovaisen toiveikkaita. Ollaan kyllä sovittu, että jouluna kerrotaan, koska silloin on lähimmät sukulaiset paikalla. En vielä tiedä, miten asia tuodaan julki mutta olisi kiva keksiä jokin erikoisempi tapa kertoa.

En malta odottaa, että molemmat tulevat isoäidit saavat tietää! Omalla äidilläni ei ole vielä lapsenlapsia, koska olen ainut lapsi ja hän onkin viime aikoina hiukan vihjaillut, että lapsenlapsi olisi erittäin toivottu. Viime viikonloppuna, kun olimme viettämässä kahdestaan äiti-tytär-viikonloppua Helsingissä, hän kysyi suoraan, käytänkö vielä e-pillereitä. Siinä meinasi aamupala-appelsiinimehut mennä väärään kurkkuun mutta sain lipsautettua valkoisen valheen, että juu käytänhän minä. Mahtaa siinä jouluna ilme muuttua, kun totuus selviää!

Töissä ajattelin kertoa joulun jälkeen mutta voi olla, että joudun kertomaan jo sitä ennen johdolle. Sairastan nimittäin kohtalaisen hankalaa migreeniä, joka on juuri ennen raskautta saatu suht hyvään hoitotasapainoon ja nyt viimeisen viikon ajan migreenit ovat taas alkaneet vaivata. Aiemmin tehokkain lääke ei sovellukaan raskauden aikaiseen käyttöön ja muut vastaavat valmisteet eivät tehoa niin hyvin. Toisaalta en haluaisi käyttää mitään, mikä voisi olla vauvalle vaarallista mutta myöskään hoitamaton migreeni ei tee hyvää itselleni ja jaksamiselleni. Pitänee siis neuvotella neurologini kanssa asiasta. Onko täällä muuten muita, joita vaivaa migreeni?
 
Oireissa oli juuri puhetta migreenistä :) ikävä vaiva ja mulla ainakin on. Toistaseks panadol ottaa vaan terän siitä pois mutta silti jyskyttää. Mä oon vuosia ennen esikoista yrittäny saada apua migreenii ja mulle on vaan tyrkätty särkypäiväkirjoja täytettäväks ja vaikka niitä palauttanu nii en mitään diagnoosia tai lääkitystä oo siihen saanu...
 
Meillä tietää muutama ystävä, helpompi niin, saa sieltä kyseltyä ja jaettua omiakin mietteitä. Omalle äidille totesin tänään, kun oli tietty neuvolan aikana ehtinyt soitella ja kysyi missä huitelen :D pohdin, jotta helpompi niin, ei tarvitse jouluna esittää kun väsyttää ym. Plus pelkään että kun jossain vaiheessa töissä paljastuu, niin ne jutut liikkuu ja ois ihan ok jos oma äiti tietää ennen puolta kylää :wink eka ultra on vasta joskus tammikuussa, kunhan sen tosiaan ensin varaan, sitäkin tuli pohdittua jos vasta sen jälkeen paljastaa. No, pieni joukko on jo mukana nyt kuitenkin!
 
Mää olen iloisesti kertonut jo töissäkin :) saa vähän ymmärrystä kun ei vuorot meen osastolla ole aina helpoimpia.
 
Piti kertoo esikoisen parhaan kaverin äidille, kun soviteltiin treffejä. Että miks ulkona kivempi nähdä, kun sisätreffejä ehdotti.
 
Tänään kerrottiin anopille (pojan päällä oli body mis luki "ISOVELI 2017" sekä 7v isosiskolle.Tyttö on nyt hyppiä riemusta seinille tykkäs uutisesta niin Kovin :Heartred On kyllä niin rakastava isosisko ja on niin hyvää pataa pojan kanssa:Heartblue
 
Viikonloppuna kerrottiin mun äidille ja miehen isälle. :grin Äiti odotetusti onnessaan ja ihmeissään, katotaan pysyykö hössötys aisoissa, kun sanoin, että vasta keväämmällä saa alkaa hössöttää. :woot: Tuleva pappa katto ultrakuvaa ja mietti, mikä siinä voi olla.. Sanoi, että hänen mielestä näyttää pandalta! :hilarious: Toihan on toisaalt aika ihana, "papan panda". Sopii hyvin meille, ku meidän lisääntyminen on yhtä vaikeaa ku pandakarhuilla ja suoranainen ihme. Hän ei oo paljon tosiaan ultrakuvia nähny ennen ja mustavalkoinen ja pyöreä toi mieleen pandan. :smiley-ashamed005
 
Takaisin
Top