Kertominen

Meillä tiesi Isänpäivän aikoihin melkein koko porukka, mun äiti ja isä sekä sisarukset ja miehen äiti ja sisarukset.. Itse en olis halunnut kertoa kun ihan meidän molempien vanhemmille ja nyt tässä vaiheessa en ole edelleenkään pomolle kertonut ja puol sukua jo tietää niin pelottaa et joku möläyttää jollekin joka kertoo sitten pomolle kun kuitenkin pienellä paikkakunnalla ollaan...
Meillä mies melkein päätti kelle kerrotaan ja milloin, ei ollu mulla paljon sananvaltaa - mä en tosissaan olis halunnu kertoa kun tyyliin 5 ihmiselle ennen viikkoa 12..
 
Me ei vielä olla kerrottu kenellekään, vaikka kovasti jo tekisi mieli kertoa. Meillä nt ultra 30.12, jos sieltä saadaan hyviä uutisia, niin laitetaan sitten iloisia uuden vuoden toivotuksia:)
 
Lähimmille ystäville oon kertonut jo nyt ennen ekaa ultraa. Jos jotain tapahtuisi niin tiedän että ne on tukena sittenkin. Äidille kerroin pari viikkoa tiedettyäni ja se oli kyllä niin ilonen, itkuhan siinä tuli. Isäni kanssa en ole niin läheisissä väleissä, joten laitoin joululahjan mukana kirjekuoria joissa oli arvoituksia ja neljännessä kirjeessä vastaus etä saadaan vauva. Siltä tuli siten tekstiviesti, että oli paras joululahja. Mieheni vanhemmille kerrottiin jouluna kun avattiin lahjoja, kyllä sielläkin liikutuksen kyyneliä nähtiin. Nyt ei auta kun toivoa, että kaikki menee hyvin. Huomenna on 10 viikkoa täynnä :)
 
Mitenkä ootte hoitanut tuon pomolle kertomisen? Mua jännittää ihan helvetisti vaikka oon jo ihan kypsä mun pomoon enkä raskauden jälkeen aio samaan paikkaan palata takaisin enää töihin. 2,5 vuotta oon pätkäsopimuksilla ollu talossa eikä sillä ole aikomustakaan vakinaistaa ketään ensikään vuonna.. Sijaisia kohta puolet työntekijöistä.
Mun sopimus loppuu vielä 31.3 ja tuskin se enää sitä sitten jatkaa...
 
Aikasemmille mammaryhmien mammoille oon kertonu ja isovanhemmat tietää. Muille sit vähän myöhemmin =)

Tosin koko Veikkola saa todennäköisesti tietää tästä tammikuun puolen välin tienoilla, kun meidän neitokaiset menee talvilomalta takisin päiväkotiin (osapäivähoito), kun Inka kyselee kokoajan ja puhuu vauvasta vähintään kerran kymmenessä minuutissa [emoji23]
 
Mulla on vakituinen työpaikka ja esimiesasema, en ole vielä päättänyt milloin kerron omalle pomolle ja työyhteisössä.. nyt on 12+3, taidan odotella vielä jokusen viikon ennen paljastusta, jos ei ala kupu kasvaa yhtäkkiä vauhdilla.
 
Mua pelottaa kanssa ihan hirveesti kertominen tulevalle uudelle pomolle, kun pelkään, että se ajattelee "voi perkele ei olisikaan pitänyt palkata tuota vaan se toinen" :D vaikka eihän kukaan nyt työhaastattelussa kerro olevansa raskaana, jos todella paikan haluaa... Mutta silti tuntuu kuin olisi kusettanut ja kunnolla :D vanhemmilleni ajattelin kertoa maanantaina, kun nään niitä. Nyt on 12+1
 
Meillä tietää koko minun perhe ja muutama sukulainen. Ystävistäni tietää suurinosa ja miehen myös. En osaa oikein olla kertomattakaan koska kyllä keskenmenostakin puhuisin avoimesti jos niin sattuisi käymään.
 
Meillä rv 11 menossa ja oon kertonu parille kaverille ja omille vanhemmille. Äidille tuli paljastettua ihan liian aikaisin, kun kaipasin juttu- ja rukouskaveria alkuraskauteen. Edelliset keskenmenot kummitteli mielessä. Sittenhän äiti oli lörpättänyt mummollekin ja yhdelle kaverilleen. :) NT-ultran jälkeen on aikeissa kertoo laajemmin kavereille, sukulaisille ja esikoiselle (2v). Eniten jänskää esikoiselle kertominen. :grin
 
Eilen tuli lisättyä skumppalaseist kuva instaan. Kukaan instassa ei siis tiedä mun raskaudesta. Ootan vaa sitä paskamyrskyä mikä tulee, kun käy ilmi. Varmasti puhutaan raskaana juomisesta..... :bootyshake :laughing002 Hyvä todeta jos huhu leviää, että niin ootteko kuullut alkoholittomista? :happy093.
 
Me kerrottiin lähipiirille jouluna. Tätä vauvaa on odotettu ja rukoiltu yli 8 vuotta, ja oli iso juttu kaikille läheisille, kun ovat niin tunteneet sitä tuskaa, kun vauvaa ei hoidoillakaan meinannut tulla. Tämä lähti nyt sitten ihan yllätyksenä liikkeelle ja ollaan tosi kiitollisia ja onnellisia, joskin päivä kerrallaan on pakko mennä..
 
Täällä pitäis maanataina kävellä työkaverin kanssa pomon luokse ja kertoa raskaudesta sille. Pelottaa ja jännittää ihan helvetisti.
 
Täälläkin tietää vaan meidän molempien perheet ja pari mun kaveria :) rakenne ultran jälkeen jossain vaiheessa pitää jotenki rohkaista ittensä ja käydä kertoo pomolle..
 
Mä en vaan saa kerrottua esim mun porukoille. Täytyy varmaan vaan lähettää ultrakuvat viestillä... Ja en halua kertoa kavereille ennen kuin porukat tietää.
 
Takaisin
Top