Kertominen

Kerroin. Eilen illalla sanoin että pitäis jutella ni hän näppärästi vaihtoi puheenaihetta. Jätin siis siihen. Tänään laitoin viestin. Voi kuinka lapsellinen tapa kertoa :hilarious:miehen lapsi kuitenkin meillä niin ei voi silleen vaan möläyttää. Vastasi vaan että vaude, onnea meille. Ei ole vieläkään tullut kotiin. Menen nukkumaan, nähdään kunnolla sitten aamulla :)

Jotenki semmonen olo että kerroin turhaan, en olekaan raskaana. Mutta eipä nuo testit valehdella taida :grin

Huomena ehkä uskaltaa jo neuvolaan soitella :shy:

Täytyykin alkaa punoa juonia siskon häiden varalle. Jospa onnistuisin kuitenkin huijaamaan kaikkia jos vaikka kävelen illan siideri käsissä :grinsiskoille kyllä kerron kun heitä näen, voivat olla sitten juonessa mukana!

Aiemmin kirjoitinkin että meinataan ultran jälkeen vasta kertoa isovanhemmille. Mutta saa nähdä tajuaako ne tupakoimattomuuttani kun mennään huomisesta miehen vanhempien kanssa mökkeilemään ! Meillä on jo suunnitelma että löhden aina miehen kanssa ulos kun hän polttaa mutta tiedä sitten kuinka onnistuu... :D

Yrityksestä tiesi muutama kaveri, nyt tärpistä oon kertonut vain parille lähimmälle ystävälle. Tuntuu, ettei vielä oikein uskalla huudella asiasta kenellekään. Vanhemmille, sisaruksille ja sukulaisille ajateltiin kertoa vasta, kun ollaan varmemmilla viikoilla.. Jos vaan maltetaan odottaa eikä käry käy ennen sitä :grin

Kyl mäki aion kertoa jos joku kysyy, mutta muuten aiotaan kertoo vasta ensimmäisen ultran jälkeen.
Ehkä joudun kyllä parhaalle kaverille paljastaan :)

Parhaimmille ystäville olen kertonut jo. Muuten kerrotaan np-ultran jälkeen, mutta mitään sellasta varsinaista ilmoitusta ei esim facebookkiin tehdä. Edellis kerrallakin sit päivitin perhetilanteen kun lapsi syntyi. Toki sitten ultran jälkeen voi paljastaa ystäville kun niitä näkee.

Mulla tulee olemaan ongelma tän salassapidon kanssa koska täytän elokuussa 30 ja mulla on juhlat. Mennään seinäkiipeilemään ja sen jälkeen saunaan + paljuun ja 11 kaveri tulossa mukaan.. mun mahakin mahtaa elokuun loppupuolella jo olla pömppiskunnossa..

Mummihan se meinasi heti käräyttää. Alkoi puhelemaan, että kohtahan se sinullakin biologinen kello tikittää kun suvussa moni on alkanut lisääntymään just näihin aikoihin. Siinä kun sitten myötäilin, niin heti kysyi että joko saa onnitella, sehän olis iloinen asia. Vastasin vielä kieltävästi kun ollaan niin alkuviikoilla, mutta ei varmaan mennyt pieni valkoinen valhe läpi :rolleyes:

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään. Edes esikoisen kuullen ei puhuta vauvasta, koska on nyt aika hanakka toistelemaan kuulemaansa :grin Todennäköisesti lähipiirille pitää kertoa piakkoin, koska haluan esim. isäni tietävän ennen kavereitani ja tulossa on kesäjuhlia. Muutoin kerrottaisiin varmaan np-ultran jälkeen.

Itse juon kesällä monesti Sprtizeriä ja sehän on hellpo tehdä alkoholittomana. Joko alkoholiton viini pohjaksi tai sitten ihan vaan spritea ja väitän juovani spritzeriä.

Isosisko ja ystävä tietävät minun ja mieheni lisäksi. Koetan pitää salassa rakenneultraan saakka, jolloin kuvien kera kerrotaan sit tuleville isovanhemmille. Mieheni vanhemmille toinen lapsenlapsi ja minun vanhemmille 3. Jännittää vähän mikä on reaktio nyt kun ikää lapsosille meillä tulee joko vuos tai vajaa.. Mutta itse päätettiin että jos vain luoja suo niin lapset tehdään lyhyellä aikavälillä. Tosi nopeasti synnytyksen jälkeen sit tälleen tärppäsi. Poika syntyi maaliskuussa, 16.päivä. La oli 15.3.. :)
Nyt la 13.3.. Jännää :D En ihan uskonut itsekkään että voi näin nopeasti synnytyksen jälkeen raskautua. Uskoin hormonien olevan vielä todella sekaisin muutoin kuin että kk olivat säännölliset parin kk ajan.

Imetys loppui pojan ollessa 3vko, joten sekään "ehkäisykeino" ei ollut enää käytössä :D

Me ollaan kerrottu vasta muutamalle ystävälle ja sisaruksille. :) Isovanhemmille olis kiva kertoa jollain mieleenpainuvalla tavalla, erityisesti omille vanhemmilleni joilla kyseessä ensimmäinen lapsenlapsi. Olenkin tässä etsinyt netistä kivoja tapoja kertoa raskaudesta.. ajattelin, että antaisi esim. lahjaksi mukit joissa lukee isoäiti ja isoisä. :) Varmaan sitten ekan ultran jälkeen kerrotaan, jos siinä on kaikki kunnossa. Miehen vanhemmille olis hauskaa "kertoa" niin, että sanoisi "tässä on tällainen kuva-arvoitus, arvaatteko mitä se esittää?" ja näyttäisi ultrakuvia. :grin

Mä oon kertonut mun parhaalle ystävälle, kun ei meillä mitään salaisuuksia oo.:happy: Muille oon ajatellut kertoa vasta nt-ultran jälkeen. Tai joo, onhan tässä kesällä kaikenlaista pientä pippaloa tiedossa, joten jos joku kysyy, niin en käy kieltämäänkään...:)

Me miehen kanssa sovittiin, ettei kerrota vielä kenellekään ennen kuin ollaan vähän pidemmällä... Monet kyllä tietävät, että toiveissa olisi toinen pienellä ikäerolla. :)
Anoppi saattaa toki huomata, mutta uskoakseni ei sano mitään ennen kuin otetaan itse asia puheeksi. :)

Eilen töissä yks työkaveri tuli juttelemaan. Sano että on seuraillu mua pari viikkoa ja oon näyttäny tosi kalpeelta mutta sitten toistaalta taas oon oollu omissa oloissa ja myhäilevä. Että ootanko? Että saako nyt halata? :D Myönsin sitten hänelle. Hän on aina huomannu muiden työkavereiden raskaudet tosi alussa :D Lupas olla hys hys. Mutta nyt taas yks enemmän töissä tietää :D

Meillä ei tiedä kuin mies vasta, eikä ole mikään kiire muille kertomaankaan vielä. Parhaalle ystävälle kerron varmaan ultran jälkeen. Milloinkohan työnantajalle pitää kertoa?

Zin_i Muistelen että pitää kertoa vähintään 2kk ennen äitiysvapaille jäämistä :)

Okei, hyvä tietää. Jossain vaiheessa sitten pomo jättää sitten työvuoroista yöt ja tuplavuorot pois...

Isä soitteli kuulumisia äsken ja sitten kysyi että ollaanko jatkettu yrittämistä niin pakkohan oli kertoa että raskaana oon. Ihmetteli että tärppäsipäs äkkiä ja toivoi että nyt päästään loppuun asti. :)

Takaisin