Kertominen

Nannanaa

Vauhtiin päässyt keskustelija
Miten te ootte ajatelleet kertoa vauvauutisen muille ja missä vaiheessa?

Me ajateltiin miehen kanssa yrittää pitää tieto salassa viikolle 12 saakka ja vasta ekan ultran jälkeen kertoa lähimmillekin.

Jollain hauskalla tavalla olisi sitten tarkoitus toteuttaa kertominen, mutta vielä mietinnässä se, miten :)
 
Parhaille ystäville oon kertonu ja mun kummille ku se näki sen raskaustestin :D Mut siis meki yritetään pitää salassa ultraan asti mut tuskin tulee onnistuu :wink Ilmotetaan sitten ultrakuvalla jota tää tuleva isoveli pitää kädessä :)
 
Me kerrotaan tuleville isovanhemmille vasta ultran jälkeen. Miehen vanhemmille olisi ensimmäinen lapsenlapsi tulossa :) yksi kaveri tietää jo ja ainakin yhdelle meinaan kertoa, en vain malta olla hiljaa mutta sukulaiset saavat tietää vasta myöhemmin :)
 
Me koitetaan pitää tää salassa yleisellä tasolla np-ultraan asti, mut lähipiiristä tietää jo anoppi. Appiukolle ja omalle äidille + siskolle en voi asiasta kertoa, kun muuten tietää kaikki :joyful:. Anopillekaan ei pitänyt vielä kertoa, mut luulin sen äkänneen mun raskausvitskut pöydältä ja menin möläyttää kuukaus takaperin että yritetään pikkuista.. ja ny sit oli luontevaa kertoa plussasta, sillä anopista on tukea ja häneen voi luottaa.. toisin kuin äitiini :). Ystäville kerrotaan jossain vaiheessa.. omat ystävät kertoivat omista pikkuisistaan aikoinaan hieman viiveellä, niin meinasin tehä heille saman jutun :wink
 
Meillä oli suunnitelmissa kertoa tuleville isovanhemmille tässä lähipäivinä, mutta muuten odotellaan rauhassa jos nyt maltan pitää suuni kiinni :)
 
Varhaisultran jälkeen kerrotaan läheisimmille eli isovanhemmille ja sisaruksillemme. Minun äiti tietää jo kun tietävät meidän yrittäneen ja tiesivät edellisestä keskenmenostani muutama kuukausi sitten. Muille vasta myöhemmin... töissä pitänee kertoa kans varhaisultran jälkeen... varsinkin jos yrjöttää reilusti.... :D
 
Esikoisesta pidettiin salaisuutta jonnekin rv 13 asti. Se oli kyllä kamalan pitkä aika! Kkm-raskaudesta ehdittiin kertoa tosi monelle lähipiirissä. Mutta toisaalta oli hyvä olla sitten tukijoitakin surussa. Olisi ollut paljon hankalampaa kertoa km:stä, jos ei olisi kertonut raskaudestakaan.

Nyt tuntuu hieman ristiriitaiselta, että kelle kertoa. Ainakaan parille ystävälle en pysty vielä kertomaan, kun he eivät lapsettomina ehkä oikein osanneet suhtautua keskenmenoon. Lähinnä ärsyttänyt heidän kyselynsä "mites nyt oletko jo raskaana", vaikka eivät mitään pahaa varmasti tarkoitakaan.
 
Esikoisesta kerrottiin lähipiirille aika nopeasti mutta muille vasta ekan ultran jälkeen. Nyt on tarkoitus kertoa tästä raskaudesta kaikille vain yhdellä kuvalla missä mulla on paita missä lukee "ladataan vauvaa" ja tulevalla isoveljeltä on "isoveli" - paita päällä ja myös mahdollisesti otetaan ultrakuva mitä pojan kanssa pidetään yhdessä. :)
 
Olen kertonut parille työkaverille, parhaalle kaverille ja tietenki miehelleni ekana. Äiti tietää yrityksestä ja voisin kertoa vaikka heti, mutta ollaan päätetty miehen kanssa edetä nyt hitaammin tämän kertomisen suhteen.. ehkä odotetaan ar-ultraan tms. :)
 
Täällä ei ole kerrottu vielä kenellekkään. Tietty mies tietää :)
Varmaan kerrotaan viimeistään ekan ultran jälkeen (käyn siis siinä 8viikon kohdalla yksityisellä).
Viimeksi ehdin kertomaan parhaalle ystävälle ja seuraavana päivänä jouduinkin kertomaan, että kesken meni, joten nyt en huutele kenellekkään ennekuin sydänäänet on kuultu.:smile
 
Itse olen ajatellut lähisuvulle kertoa vasta rv10 tai myöhemmin. Muutamalle tutulle tulee luultavasti kerrottua jo aiemmin,he kun tietävät että ollaan yritetty.
 
Maaliskuu, tiedän tunteen ku viimeks kans olin huudellu kaikille raskaudesta ja sitte kiva perua sanat ku ultrassa ei ollukkaa hyviä uutisia.. :/
 
Meillä on kerrottu muutamalle kaverille ja nyt viikonloppuna kerrottiin molempien vanhemmille. Alunperin oli suunnitelmissa kertoa vasta joskun neuvolan jälkeen aikasintaan mutta eihän tässä oo osannut pitää suutaan kiinni. Puoltoista viikkoa olin kertomatta ja sen pidemmälle en pystynyt :D
 
Tää on nyt niin alussa että ei olla vielä kerrottu kenelläkään. Kauheesti tekis mieli ainakin siskolle kertoa.. Ja yks tosi hyvä ystävä on kanssa raskaana ja aika alussa niin ootan kyllä että päästään yhdessä puimaan raskautta. :happy:

Jännitystä tähän tuo vielä se, että me lähdetään pienellä kesälomareissulle miehen ja mun vanhempien kanssa torstaina. Ollaan siis kolme yötä saman katon alla. Saa nähdä kuinka käy. :p Muutamat kaverit kanssa tietää yrityksestä niin voi tulla kyllä mielenkiintoisia hetkiä jos alkavat kysymään asiasta.

Aateltiin ainakin alustavasti mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle niin sen jälkeen vois sitten viimeistään kertoa lähipiirille.
 
Tulipa sitten kerrottua työkavereille ku kyselivät että joko on tärpänny :D mitäpä sitä valehtelemaan, ovat kuitenki tukena jos jotain pahaa sattuisi.. :)

Mut muuten teen samoin ku Lissu, että ar-ultran jälkee kerrotaan sukulaisille. Vaikka kyllä kaikki tietää että me yritetään. :)
 
Ninni, oon tota samaa ajatellut. Miehenkin kanssa puhuttiin että periaatteessa ei haittais, jos sellaiset ihmiset tietäis, jotka olis tukena myös mahdollisen keskenmenon sattuessa. Toki toivon ettei ketään täällä joudu sellaista kohtaamaan. :Heartred
 
Mä kerron sukulaisille ja muillekin varmaa ekan ultran jälkeen ku on varmistettu et pienel on kaikki kunnossa. :)
 
Tänään tuli töissä muutamille kerrottua, kun piti neuvola-aika saada järkättyä vapaaksi. Suvulle kerrotaan vasta ultran jälkeen, jos maltetaan :D Jotenki on vaa niin innostunu että tekis jokaselle mieli kertoa, mutta ehkä nyt malttaa mielensä :)
 
No mies tietää kun herätin sille yöllä kertomaan :D ja sit kerroin parhaalle ystävälle kun hän jo meidän yrityksistä ties :D Muille sitten kerrotaan myöhemmin.
 
Takaisin
Top