(Kauan odotetun) Helmikuun höpinät!

Tämä pikkuherra päätti sittenkin olla täsmällinen. Juuri kun olin puhunut siitä ettei mitään merkkiä synnytyksestä, niin lauantai-ilalla meni sitten vedet niin että humahti. Ei kyllä ollut epäilystäkään mistä oli kyse. :p

Eri käytäntöjä näköjään, jos mmaljo otettiin sisään heti vesien menon jälkeen. Vai oliko todettu streptokokki posiiviseksi? Mulle sanotiin, että vasta seuraavana aamuna kontrolliin, siellä kaikki ok, ei tulehduksia, auki 2cm ja lähetettiin kotiin odottelemaan. Joka paikassa kun on toitotettu, että odottele kotona niin kauan kuin kipujen kanssa pärjää, niin määhän sitten odottelin ja kun sunnuntai-illalla mentiin takaisin, olin 7cm auki ja heti synnytyssaliin. Ei siitä sitten enää kuin joku nelisen tuntia ja herra oli ulkona. Vain tuntia ennen kuin olisi päivä vaihtunut laskettuun aikaan. Kirjoittelen vielä joskus myöhemmin lisää tuonne syntyneiden osioon..

Mutta se on kyllä totta, että synnytyksen jälkeen ne pahimmat mielialan heilahtelut tulee. Vaikea käsitellä ja saada tolkkua kaikesta, kun nyt pääsi kotiutumaan itse, mutta ilman pientä herraa, joka on ollut tarkkailtavana ja antibiooteilla. Yötkin piti nukkua osastolla yksin ja pitäisi jaksaa ajatella maidon pumppailemista jollain menetelmällä säännöllisesti, että saisi sen nousemaan ilman vauvaa..... Ei tän näin pitänyt mennä. :sad001 Mutta onneksi vauvalla näyttää kaikki kuitenkin olevan kohtalaisen hyvin, ja toivottavasti pääsisi pian kotiin hänkin, ja voitaisiin aloittaa se elämä ihan oikeasti. Eikä olla tässä väli-odotus-tilassa.

Mahaakin on ikävä.. silloin pieni vielä oli koko ajan tuossa lähellä. Ja kaiken lisäksi välillä tulee tunne, että on huono äiti, kun mietin omia synnytyksestä jääneitä vaivojani tai kun en siellä lastenosastolla osaa ottaa todellisesti asioita, kun en perhana pysty istumaan tai pitkään seisomaan ja siellä ei voisi vuotaa läpi ja ramppaa kauheasti ihmisiä niin että ei voi olla rauhassa, ja isä on (ihana kyllä) ollut todella innoissaan ja leperrellyt vauvalle ja kaikkea, ja mää vain nakitan kaikki hommat hälle. :sad001

ei ole streptokokkia todettu positiiviseksi, kun se otettiin vasta täällä nyt kun vedet oli mennyt.. täällä sanottiin synnytysvalmennuksessa että kun vedet menee niin sairaalaan, mut ei mitään paniikkia ole :) kipupiikin avulla sai siinä sitten viime yönä nukuttuakin vähän, mitä ei varmaan kotona olisi tapahtunut. lähinnä nyt haluavat tarkkailla tulehdusarvoja ja mun lämpöä.. ja käyrälle ottavat tasaisin väliajoin :) nyt tosin ovat jo supistukset muuttuneet kivuliaammiksi ja tulevat melko säännöllisesti noin 5 minuutin välein, että katsotaan onko käärö sylissä vielä tän päivän puolella <3

Mulle sanottiin kun esikoisesta meni vedet niin soitin tyksiin kun supistuksia ei ollut niin sieltä käskettiin mennä sinne. No supistukset alkoivat 30 min vesien menosta ja poika ulkona 4 tunnissa. Sitä odotellessa :wink Täälläkin yritetään päästä mahasta eroon tän viikon aikana. Huomenna neuvola , ja viimeksi neuvolatäti sano et toivottavasti emme tapaa samoissa merkeissä enää :confused: Kiva sit mennä huomenna sinne ja heti aamulla 8.30. :angry3 Just metin et meenkö bussilla vai kävellen. Samaan aikaan kuitenkin pitäisi lähteä. Ei tästä kyl kävele ku n.30 min rohkee kilsa matkaa.

Voi vitsit panda! :( Varmasti kamalaa joutua jättämään vaavi sairaalaan. :( Kovasti voimia sinne! Toivottavasti herra paranee pian ja saat hänet kotiin syliin! :love2

mmaljollekin tsemppiä!

En muuten tiiäkään pitääkö täällä mennä sairaalaan heti jos vedet menee... Muistaakseni ohje, että vaan soitellaan synnärille ainakin aluksi siinä vaiheessa. Varmaan katsotaan myös sen mukaan onko mitään riskejä tai mitään...

Mä tässä mietin, et pitäiskö käydä viikonloppuna Lahdessa. Mukavasti provosoi autossa istuminen supistuksia. :D Pitäis hakea kaverilta kirjoja. Ei vaan silleen yhtään huvittais, kun se on se 'kaveri', joka ei voinut mun synttäreitäkään viettää kun oon raskaana...

Olin sielä Aktiivinen Synnytys Ryn keskusteluillassa. Oli ihan jees. Harmi vaan, ettei meitä ollut sielä kun neljä ja olin itse se ketä aihe taisi ehdotomasti eniten kiinnostaa, vetäjien ohella. :P Olis ollut kivempi saada jotain kunnon vuoropuhelua. Ja ehkä tutustua uusiin ihmisiin. Nuo vaikutti olevan ihan eri taajudella kun minä.

Onnellinen sulla sentään neuvolatäti uskoo, että syntyy pian! :) ja eihän sitä tiiä, vaikka vielä yöllä alkais tapahtua. :D

Minut ohjeistettiin jostain aikaa että jos vedet menee niin makuulle ja lanssilla sairaalaan. Tämä oli kun vauva ylhäällä. Nyt kun on alempana niin makuulle ja voi odotella supistuksia kotona.

Aamun paras uutinen, osa limatulpasta ironnut! Ei ehkä tarvikkaan odottaa maaliskuulle :)

Hei! Odotan ekaa vauvaani ja ajattelin kysyä pitääkö se paikkaansa että se seksi auttais käynnistämään synnytyksen? Olen itse rv 39+2 ja sormelle auki 3 cm. Supistuksia on tullu ja läpinäkyvää nestettä mutta ei ole koskaan kuitenkaan ollut lapsivettä. Onko se siis mahdollista että synnytys voisi alkaa jos tuo 3 S:n hommeli pitää paikkaansa?

msinari Sun olis pitänyt aiemmin jo uhota siitä maaliskuusta, kun heti alkaa tapahtumaan uusia. :D

Pitää varmaan itsekin huomenna vielä varmistaa neuvolasta mitä pitää tehdä, jos vedet menee. En nyt enää löydäkään tuolta synnärin sivuilta sitä mitä muistelin sielä olevan noista sairaalaanlähdöistä....

Kyfi3384630 Siemennestehän sisältää sitä prostalglandiinihormonia, joka pehmittää kohdunkaulaa + seksissä pelataan samoilla hormoneilla (endorfiini ja oksitosiini) kun synnytyksessä. Sinänsä siis varmaan voi edesauttaa asiaa, mutta en ole vielä löytänyt yhtään mistään lähteestä lääkäriä, joka olisi sanonut, että seksi olisi nyt se takuuvarma tapa. :)

Hah! Kerronpa teille mun hienon unen! :D Olin neuvolassa mittaamassa kun täti sanoi, ettei mun kohdunkaulaa enää löydy. Tästä suivaantuneena kaivoin laukustani porkkanan, jonka painoin napaani ja vedet tuli. :D

Oon nyt nukkunut muutaman yön tosi hyvin, melko lyhyitä öitä (n. 6 tuntia), mutta oon ollut silti virkeä ja olo on ollut hyvin nukkunut. Liekö johtui tosta ihmeellisestä porkkanaunesta, mutta tänään myös heräsin jotenkin kamalan rauhallisena ja vakuuttuneena siitä, ettei mene enää pitkään. :) Päätin, että tänään ostan evätkin tuonne sairaalakassiin: kokista, suklaata ja jotain välipalapatukoita tms. Porkkanat ja muut tuoreet saa sitten napattua kotoa sen mukaan mitä löytyy. :)

Päätin myös toimittaa tänään tuon streptokokkinäytteen ja plv:n, vaikka alunperin piti huomenna, kun neuvolakin on. Onko muila muuten ongelmia osua siihen perhanan pieneen näytekippoon pissalla? Tuli kyllä niin vähän siihen purkkiin ja niin paljon käsille, että olin tosi yllättynyt kun sainkin ne putket täytettyä! Mukava kokemus oli.... :sick009 Neuvolassakin aina kauhea taiteilu!

Mutta joo, josatin syystä on uskomaton tyyneys vallannut mielen ja uskon ettei mee enää pitkään. :) Tässä kohtaa kyllä muistutan (lähinnä itseäni), että mun vaisto ei yleensä ole tämmöisissä asioissa ihan ykköstasoa. Raskauttakaan en vaistonnut ollenkaan vaan jollain viikolla seitsemän vasta tein testin ja silloinkin asenteella 'onpahan alta pois'. Ja vauvan sukupuolenkin olen jo vaistonnut kolmesti uudestaan. :D Ja alunperinhän mä sanoin, että menee maaliskuulle. :D

Täällä käytiin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin ja seuraava kerta otettiin ens maanantaina, jolloin saan lähetteen yliaikaskontrolliin jos sinne asti nyt mennään. Toivottavasti ei. Viime yönä tuli aika tiheään sukkapuikkoja. Miksei voi kunnon supistuksia tulla :mad: Ja yöllä kävi. Myös kaks kertaa oikein kunnolla mahan tyhjentämässä, mutta toisen kerran jälkeen sain ihan rauhassa nukkua:confused: No kävelin sitten aamulla puolen tuntia neuvolaan ja sama takaisin ja vein esikoisen puistoon, pitää kohta lähteä hakeamaansitä sieltä. Eikä muuta tuntemuksia tullut kävellessä ku tuo paineen tunne. :mad: Mies myös viime yönä seuraili minua et miten on, et tuleeko lähtö vai ei:grin Eipä tullut vieläkään. No esikoinen tuli 41 nii. Katsotaan sunnuntaihin asti, jolloin 41 kasassa. Mut vois se aikaisemminkin tulla ulos.

Jospa se onnellinen siitä! :) Kohta oot jo synnyttämässä. :)

Eilen muuten kuulin hurjan tarinan siitä, kuinka naisella oli mennyt raskaus melkein viikolle 43 asti ja kaikista käynnistysyrityksistä huolimatta ei tullut yhden ainuttakaan supistusta tai mitään muuakaan tapahtunut ja meni sitten sektioon. :O

http://www.vau.fi/Synnytys/Valmista...ja-sauna--kaynnistyyko-synnytys-kotikonstein/

Tuossa lääkärin näkökulma kolmen S:n uskomuksista!

Toivottavasti Onnellisen ei tartte enää ens viikolla mennä neuvolaan, vaan oot jo nyytti kourassa viikonloppuna :)

Pitäiskö sun ReginaVeritas kokeilla tuota porkkanajuttua. Jos vaikka toimisi? :D

mmaljo ja olgamaria taitaa jo olla tutustumassa tulokkaisiinsa. Ihanaa jäädä odottamaan uutisia.

Pandalle kovasti jaksamisia! Toivottavasti saat pikkuisen pian kotiin.

Uuh... Eilisillasta asti supistanut enemmän, kun aikaisemin! Ei kuitenkaan nyt mitään lähdön meininkiä todellakaan vielä. :)

Kävin viemässä näytteitä labraan ja kovasti teki mieli käppäillä (jo vaikka ties kuinka monetta kertaa) noi Willan kaupat läpi ja hypistellä vauvanvaatteita, mutta jalat on niin turvonneet ja särkevät, ettei oikein jaksanut. :( Ja on muuten ikävä sitä aikaa kun omat alusvaatteet valitsi lähinnä ulkonäön, ei mukavuuden perusteella! Niin laitan jalkaani jotkut ihan kamalan epämiellyttävät seksihepeneet heti kun alapää (ja jälkivuoto) antaa myöden! Ihan vaan koska mummopöksyt alkaa ihan vähän tympiä pikkuhiljaa...

Meidän koirat ei muuten enää suostu menemään ulos ilman mua, jos mies ei ole kotona! Ja varsinkin tuo vanhempi kiehnää koko ajan jaloissa.

Onko muilla suunnitelmia ystävänpäivälle? Meillä ei pahemmin ole koskaan ystävänpäivää vietetty,viimevuonna sain ihan yllätyksenä sen Rakkausmuumi-mukin! :O Nyt ostin vispikermaa ja punaista elintarvikeväriä, jolla loihdin miehelle vaalenapunaista kermavaahtoa sydämenmuotoisten lettujen seuraksi perjantaille! Letut on ainoa makea mitä tuo ukkeli syö. :)

ReginaVeritas, toi pissanäytteiden sihtaaminen on niin hankalaa joo. :confused: Se on kyllä aina, oli raskaana tai ei, ja varsinkin jos on silloin juuri virtsatietulehdus päällä.

Oon jotenkin ihan häkeltynyt miten ihastunut mies on meidän pikku poikaan. Sehän ihan touhottaa ja omii sen kokonaan, ja jo tomerasti heittelee mulle käskyjä mitä mun pitää tehä. :p Mutta pitää pitää huoli kun saadaan poika kotiin, ettei se ihan kokonaan pääse omimaan poikaa itselleen. :grin

Niin tosta vesien menosta vielä, meillä neuvolassa on ohjeistettu soittamaan synnärille ja sieltä neuvotaan lisää sitten. Soittaessa kysyin, että pitääkö olla makuulla, ja sieltä sanottiin, että ei. Jännä, että eri paikoissa on tästä näin eri käytäntöjä.

Löysinpäs sen jutun vesien menosta, jota yritin niin kovasti etsiä!

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...-sairaalaan/lapsivedenmeno/Sivut/default.aspx

"Kun lapsivettä tulee, voit rauhassa odotella supistusten käynnistymistä kotona noin 12 tuntia,

• jos raskaus on sujunut normaalisti,
  • lapsivesi on väriltään kirkasta tai vaaleanpunaista,
  • vauvasi on kohdussa pää alaspäin,
  • tunnet vauvan liikkeet
Soita kuitenkin sairaalaan heti todettuasi lapsiveden menneen. Saat tarkempia lisäohjeita sairaalan kätilöltä. - Yhteystiedot

Jos vesi on veristä, vihreää,
jos lapsi on perätilassa tai odotat kaksosia,
tule heti sairaalaan. "

Takaisin