(Kauan odotetun) Helmikuun höpinät!

Onnea, ReginaVeritas!
Minunkin kohdalle osui noita tökeröitä kätilöitä/hoitajia. Ei onneksi ihan heti synnytyksen jälkeen (minunkin vauva oli lastenosastolla hoidettavana ensimmäiset 3 päivää), vaan pari päivää kotiutumisen jälkeen, kun jouduttiin palaamaan osastolle kahdeksi yöksi keltaisuuden takia. Tunsin olevani vaan tiellä ja tekeväni kaiken väärin! Kun joku hoitaja antoi jonkin ohjeen esim. imetyksen suhteen, niin seuraavan vuoron hoitsu "kumosi" sen, ja sain aina jotenkin moittivia kommentteja. Ja mun kyllä annettiin ymmärtää, etten minä ole siellä hoidettavana, vaikka lapseni on. No en toki niin ajatellutkaan enkä odottanut mitään palvelua itselleni, mutta olin siellä kuitenkin lapseni takia. Kotiinko mun olisi pitänyt lähteä? Eniten ärsytti juuri se eri hoitajien antamien ohjeiden erilaisuus ja ne syyllistävät ja painostavat puheet. Saatoin tietysti olla tavallista herkemmässä tilassa, mutta silti...pitäisi noiden osata olla ihmisiksi, kun ovat synnyttäjien osastolla töissä ja tietävät äitien hormonihuurut.
 
voi Regina! toivottavasti saat pian tytön viereesi. synnytyksen jälkeen tunteet on vielä niin vahvoja, että surut tuntuu ihan sydänjuurissa asti. kurjaa että sulle osui noin nuiva kätilö, mutta minäkin oon varma että kaikki järjestyy vielä.

teillä on nyt sitte tyttö :)
 
Mitla, Wilmuska ja Emmiliz: kovasti tsemppiä teille kaikille viimeisiin masuhetkiin. Vielä ehditte helmikuulle!

Ja onnea vielä kerran ReginaVeritakselle!

Mulla ei tullut oikeastaan kertaakaan raskausaikana sellaista pesänrakennus-/siivousviettiä. Mutta se iskikin näin jälkikäteen. Harmi vaan, että olen nyt väsyneempi kuin raskauden loppumetreillä, jolloin siivoaminen taas ei vaan huvittanut. Nyt on sellainen vaihe, että kaikki ylimääräinen pitäisi saada pois ja äkkiä! Oon tosi laiska myymään mitään kirppiksillä, joten kärrään vaatteet UFF:in laatikkoon tai SPR:lle ja muut romut heitän vaan pois. Yllättävän paljon kaapeista löytyy sellaista tavaraa, jota ei ole käyttänyt tai tarvinnut yli vuoteen.
 
Tyttö on tänään piristynyt tosi paljon! Söi ihan hurjasti pullosta ja tissiäkin jaksoi imeä niin että mulla tuntui kyllä varpaissa asti! :D tulehdusarvot laskeneet heti hieman, mutta ei tarpeeksi, jotta vielä olisi päässyt takaisin vierelle. Kuulemma en toivonut ihan liikoja, kun toivoin että ehkä huomenna. Sitä odotellessa! Joka tapauksessa itsellä on parempi olo kun on saanut tänään sylitellä kuitenkin monta tuntia ja erityisesti se imetys oli iso juttu. Sain välillä itkeä muustakin, kun ikävästä. :)

Nyt on kuitenkin itsellekin aloitettu kaksi antibioottia kolmesti päivässä. Kuumetta ei ole ja olo on niin hyvä fyysisesti etten ole jälkeisten jälkeen mitään kipuun tarvinnut, mutta tulehdusarvot oli nousseet eilisestä 33 huimaan 146! :O Myös leukkarit päin mäntyä. Kyllähän se alatiesynnytys kuulemma aina nostaa tulehdusarvoja, joillakin jopa sataan, mutta tämä oli sama lääkäri, joka oli nähnyt kuinka pihalla olin siitä kuumeesta, joten hän ei uskaltanut yhtään odottaa antibioottien aloitusta. Hyvä näin. Eihän niitä antibiootteja koskaan ole hyvä varmuuden vuoksi napsia, mutta kyllä tässä taitaisi isommat riskit olla, jos ei ottaisi!

Pyysin muuten yöhoitajalta, että jos ei meitä enää se tökerö hoitaja hoitaisi ja selitin asian. Yökkö lupasi hoitaa asian ja sanoi, että on hyvä kun uskaltaa sanoa. Tunteet kuitenkin niin pinnassa, että voi tuntua sitten ihan kamalan pahalta, jos semmoista joutuu katselemaan... Mieskin oli tyytyväinen kun kuuli. Se oli ihmetellyt, kun se hoitaja ei kertaakaan puhunut tai edes katsonut miestä!Mulle oli vaan puhunut, en ollut itse edes tajunnut moista... :O

Muu henkilökunta täällä onkin sitten ollut tosi ihanaa. Erityisesti kaikki synnytystä hoitaneet kätilöt ja lääkärit. :)

Mites mahalliset? Onko teitä enää? :D Wilmuska hyvinkin saattaa ollla poksunut. :)
 
Onnea ReginaVeritakselle! Kylläpä kovan kautta joutui käymään, mutta palkinto on varmasti kaiken arvoinen. :love2 Kävin lueskelemassa tuon synnytystoivelista -ketjunkin, ja hienoa, että noita toiveitasi kuunnteltiin noin hyvin, vaikka tilanne olikin rankka. Ja on se osastolle ottaminen kuitenkin hyvä juttu, kun katsovat tarkkaan, että kaikki on kunnossa. Sitten kotiin päästessä voi olla huojentuneempi. :)

Onhan se osasto paikkana aika hankala päästä tutustumaan vauvaan, ainakin meillä täällä oli kovin kiireistä ja ahdasta, hyvä kun istumaan pääsi, kun yhdessä huoneessa oli 4-5 vauvaa ja kaikkien vanhemmat tietenkin usein paikalla. Päivisin hoitajatkin vain juoksivat paikasta toiseen ja tuntui, että ihan riippui henkilöstä saiko tietoa ja opastusta kaikkeen vai jäikö näin ensisynnyttäjä-ummikkona vain miettimään, että mitähäh. Mutta kunhan hoito on hyvää ja vauva tervehtyy, niin se on pääasia. :) Tosin, säästöt, ne säästöt, kyllä sitä voisi olla enemmänkin henkilökuntaa siellä, jos ihanteellisesti toimittaisiin.. :rolleyes:


Tsempit myös vielä mahan kanssa oleileville. Tuskin teilläkään enää kauaa menee. :thumright
 
Panda meillä on hyvä tuuri, kun tuo lastenosasto on tosi pieni. Sielä ei taida vauvoja olla nyt kun neljä koko osastolla ja lapsia muutenkin tosi vähän. Hoitajalla on ollut mukavasti aikaa selittää, onneksi! Ja meidän tyttö jakaa huoneensa vain yhden vauvan kanssa. Ollaan oltu ihan kirjaimellisesti koko päivän osastolla! Ihan yhdet pienet päiväunet otettiin, muuten ollaan vaan käyty syömässä. Nyt pieni tauko ja sitten taas mennään! :) Tosi hyvältä vointi näyttää!
 
Oikein lämpöiset onnittelut ReginaVeritas, ihanaa, pieni tyttö!! Niin, ja pikaista toipumista teille molemmille! :)
 
Tässä kun tätä aikaa nyt vielä tuhlattavana on niin oletteko pesseet koneessa myös kaikki lelut / nallet ennen vauvan kotiintuloa? Tekemisen puutetta pukkaa ja mulla on nuo pesemättä..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mitla mä ainakin pesin. :D Tai muita leluja meillä ei olekaan, kun mun vanhoja pehmoleluja...

Täällä on ollut ihana aamu! Eilen sain lypsettyä pienen ruiskullisen kunnon kermaa, jonka sain tänään tarjoilla! Sitten tissiä vielä päälle ja lisämaitoakin 60ml! :O Sitten lääkäri päästi meidät yhdessä tänne lapsivuodeosastolle, lupaili vielä varovasti, että huomenna kotiin! :O Se oli jo niin hyviä uutisia, etten ollut uskaltanut moisia toivoakaan!:smiley-bounce012
 
Kyllä meillä näyttää menevän maaliskuulle :sad001 Harmi siksi, että menee lähemmäs esikoisen synttäreitä 25.3. Ikävää lapsille, jos on synttärit kovin vierekkäin, vaikka kyllähän se sukulaisten osalta helpottaa... Kaverit on kumminkin omat, kun on 5v ikäeroa. Mutta mutta...nyt on 6pv yli ultran mukaisesta LA:sta. Maanantaina viimeistään äitipolille ja toivottavasti tulee käynnistysuutisia. Piiiitkä odotus!

Onnea muille, jotka on jo saanut vauvansa :)
 
Neuvola täti totesi että olen liian hyvinvoiva, että maanantaina kontrollissa (jos sinne asti mennään) pitää oikein valittaa huonoa oloa, ja kuinka masentaa ja väsyttää ja yhtään ei enää jaksa, jokapuolelle sattuu jne :D pääsee nopeammin tositoimiin kuulemma näin :D vinkkinä muillekin vielä jos yliaikaiskontrolliin joutuu ja haluaa lähetettä käynnistykseen..

Mulla ne hirveät liitoskivutkin katos eli ei tunnu yhtään miltään nyt, PRKL!!!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Todella hienoa, että jossain sentään on hoitajilla aikaa, eikä kaikkea ole viimeiseen asti säästetty. Mutta jos nyt jo alkavat ReginaVeritakselle lupailla kotiin lähtöä, niin taitaa tyttö olla hyvässä kunnossa. Hyvä juttu. :)

Mitla, hassua tuo tosiaan, eikös ihan julkisen puolen terveydenhuoltoonkin päästäkseen pitää valitella ylimittaisesti vaivojaan. Mulle semmonen ei vaan millään istu, vastailin koko raskausajankin neuvolassa, että olo on hyvä, kun kaikki pienet krempat nyt mielestäni automaattisesti kuuluu tähän hommaan. Tosin mulla olo silti rehellisesti sanottuna olikin hyvä. Mutta en silti osaa valittaa ennen kuin oikeasti on jotakin kamalaa päällä.
 
Mitla sama vika, mullakin on ihan liian vähän ollut valittamisen aihetta. MUTTA tänään alkoi supistella. En nyt osaa sanoa onko tämä menossa mihinkään vai laantuuko, mutta kohtuullisen napakoita tuntuu, että hetken hengästyttää säännöllisen epäsäännöllisesti. Pitää varmaan lähteä kävelemään lähimaastoon, jos edistäisi asiaa...
 
panda Joo, toki varmaan tuolakin on kiireisiäkin aikoja, jolloin meno on ihan eri, mutta nyt jäi itselle tosi hyvä mieli. :)

Emmilizille toivotaan hyviä supistuksia!

Täällä on niin seesteistä ollut nyt, että kohta varmaan räjähtää huutokonsertti ja antibioottikakkaa kainaloihin asti! :D :/

Itkin tänään miehelle, kun se niin ihanasti sanoi 'Hassua, kun yhtään ei osannut ajatella miltä tuokin mötkylä voisi näyttää, mutta nyt kun se on tässä, niin se on niin tutun näköinen heti' :')
 
Takaisin
Top