(Kauan odotetun) Helmikuun höpinät!

Vihjeenä voin antaa niille jotka yönsä on nukkunut rauhallisesti, että mähän nukuin poikkeuksellisesti kaksi yötä kuin tukki ja sitten kolmantena yönä taas olin rauhaton ja valvoin, aamulla meni vedet :D

Älä älä Dangel herätä mulla liikoja toiveita, kun nyt kaksi hyvin nukuttua yötä takana! :D ;)

Voitteko uskoa, että mä saan parhaillaan lamppuja kattoon! :O Siis yli kolme vuotta paketissaan odottaneita lamppuja laittaa mies nyt kattoon! Ei tartte enää kattoa noita susirumia, ikivanhoja rotiskoja katossa ja näkeekin jotain, kun laittaa valot päälle! Vitsi mitkä bileet! :D Tekis mieli melkein ottaa kuva tosta olohuoneen vanhasta ja uudesta lampusta ja laittaa tänne, jotta tekin voisitte ymmärtää, kuinka iso juttu tää on. :D

Mä ainakin nukuin ko tukki viimiset yöt ja sit vaa aamusti meni ne vedet :D Se tuli kyl oikeesti ihan kunnolla puskista :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

täälläkin on nyt nukuttu pari yötä hyvin, mitä nyt esikoinen on herättänyt kerran pari yössä. mut onneksi vain nähnyt pahoja unia hänkin, niin rauhoittunut alle 5 minuutissa. sit samalla ite käynnyt vessassa. Tiedän et vesien meno voi yllättää:) viimeksi olin jo päättänyt et käynistykseen mennään ku seuraavana päivänä tuli täyteen 41, yöllä 2 aikaan meni vedet:wink toivottavasti tääkin tulee sit yllätyksenä.

Nyt ku katoin kalenteria niin oikeastaan toivon et syntyy vasta ensi viikon lopulla 13 päivän jälkeen. Siis ite ollaan reissussa viikko 13 ja mun vanhemmat viikko 14 niin ristiäiset pitäisi pitää sit joko ennen tai jälkeen reissujen. Et jos syntyy ny niiin sit ristiäiset jo maaliskuun puolessa välissä, mut jos syntyy vasta 13jälkeen niin sit huhtikuun puolessa välissä.

Outo tunne et nyt toivonkin ettei syntyiskään viel :confused:. Ja varmaan nyt syntyy huomenna:)

Voi hyvä luoja! Mihin mun uni katosi? Torkuin yhdestä kahteen kevyesti, sitten ei mitään... Puol tuntia sitten luovutin ja nousin ylös. Ei kehtaa mitään fiksua tehdäkään, ettei herätä miestä.

Ja ei, ei todellakaan ole merkkiäkään synnytyksestä. :P

Hmm... Täällä on suhteellisen monella synnytys alkanut vesien menolla? Mulla on ollut semmoinen käsitys jostain, että se on suhteellisen harvinainen tapa synnytyksen käynnistyä? :)

Onko kukaan tutustunut Aktiivinen Synnytys Ry:n toimintaan? Tässä tylsyyksissäni googlettelin kaikenlaista ja lueskelin paikallislehden sivuja ja huomasin ko. yhdityksen järjetävän jonkun keskusteluillan täällä tulevana tiistaina...

Mulla nyt kaksi hyvää yötä takana, eli ei ole ollut niitä tuntikausien valvomisia! Tosin olen kyllä heräillyt 1-2 tunnin välein vessaan...mutta uni on tullut aina heti takaisin. Tällaista ei ole tapahtunut viikkokausiin.
Toiveikkaana siis odottelen lähtöä (seuraavat 2 viikkoa?!) :)

Neuvolassa sanottiin viikolla, että vauva on jo tosi alhaalla ja varmaan tulee pian ulos. No kyllä se siltä tuntuukin! Joku täällä sanoi niin osuvasti, että on 'tennispallo toosassa'. Ei vois paremmin sanoa! No tämä tuntuu nyt jo ihan kuulalta, kun painaa sen verran paljon. Pääsispä jo työntämään vaan.

ReginaVeritas: Mullakin vain yksi synnytys neljästä (ensimmäinen) on alkanut vesien menoilla. Muutoin vedet on mennyt ponnistusvaiheen yhteydessä joko itsestään tai kätilön puhkaisemana.

Mä oon lähinnä lukenut tuon Aktiivinen synnytys -yhdistyksen nettisivuja, en muuta.

Mäkin nyt lueskelin noita sivuja, vaikutti hyvältä. Samoja juttuja joita oon itse jo aikaisemmin ajatellut. :) Joskus tommoiset saattaa olla liian tuputtavia, josta en tykkää, vaikka kuinka olisin samaa mieltä. Ja onpahan taas yhdelle illalle jotain tekemistä ja voihan sielä olla jotain hyödyllistä mulle, joka jää mieleenkin, kun siihen synnytykseen ei kuitenkaan ole enää niin paljoa aikaa (vaikka ehkä siltä saattaakin tuntua, jos vielä joutuu odottelemaan) :) Eikä sitä tiedä, jos tutustuu samanhenkisiin ihmisiin täältä päin. Ei kuitenkaan vieläkään ole sitä 'live-mammakaveria'. :D

Sain tuossa nukuttua nelisen tai viitisen tuntia päikkäreitä kahdessa osassa. Alkaa taas tuntua siltä, että pää toimiikin. :D Toivottavasti nyt sitten ensyönä ei menis noin pyllylleen toi nukkuminen... :(

Tänään pyhästi lupaan pakata sairaalakassin eväitä vailla valmiiksi ja laittaa vauvan kotiutumisvaatteet myös!

Joo, eilen oltiin synttäreillä ja sen jälkeen vielä käytiin yksien kavereiden luona kylässä ja tänään oltiin siellä mp-messuilla ja en nyt kokenut, et olis mitenkään oloa huonontanut :) vähän ehkä meni selkä jumiin paikoitellen, kun sillai hitaasti käveli, mut ei mitään kummallista, ei ne niin isot messut olleet :D Ihan kiva kun pääsi välillä vähän kävelemään ja löytypä sieltä jopa sellainen pyöräkin mitä tälle mammalle ehkä sitten ensi kesänä kateltais :)

Täällä tuli tänään täyteen maaginen 40. :dance011

Sitä sitten tänään käyty koiran kanssa pari kertaa lenkillä 30-60min. ja lisäksi olen leiponut sämpylöitä ja pullaa. edellisenä päivänä tein miehelle nimppari kakuksi suklaakakkua ja eilen teki mieli porkkanakakkua niin sitä sit piti tehdä. ja muuten se mango tuorejuusto sopii hyvin tuohon porkkanakakun kuorutteeseen.

Eli täällä herkutellaan ja lenkkeillään ja mitään ei tapahdu. :sad001 No lisäksi esikoisella nousi tunnissa yht äkkii yli 38 asteen lämpö. Ei mitään muita oireita niin luuleen et kulmahampaita pukkaa tai sitten useampaa hammasta yht aikaa. siis meil tulee esikoiselle ikää tän kuun 22 päivä 1,5 vuotta ja meillä on vasta 7 hammasta. Eka tuli vähän ennen vuoden ikää , mutta ne ovat yleensä tulleet vaan et joku kiva päivä huomaan et ai tuonne tullu uus hammas. Ei ennen tälläi oo tullu, jos nyt hampaista on kyse. Mutta nyt toivon et en synnytä, ku tuo on kipeä.

Sit ku soitin isälleni tuossa illalla , niin hän oli ihan et missä oon ja mikä tilanne. :laughing025 Siis hän tulee sit ku lähden synnyttää niin katsomaan esikoista ja koiraa. ja jos lähtö tapahtuu päiväs aikaan niin hän ottaa meidän auton lainaan ja vie mun vanhempieni luo esikoisen ja koiran. Mutta ei selvästikään odottanut et soiitan hänelle ihan muuteen vaan. Sit kuulin siskoltani joka oli myös autossa kun soitin iskälleni, et iskäni oli ihan hädissään kun puhelu ensin katkesi. :happy090

Meidänkin esikoiselle 3 viikkoa sitten kuume, ja pelkäsin silloin, että mitäs jos joudun siinä lähtemään synnyttään. Olisi tosi kurjaa jättää sairas lapsukainen muille hoitoon... Varsinkin, kun esikoinen on ollut nyt erittäin äiti-keskeinen. Korkeaa kuumetta kesti kolmisen päivää ja sitten tuli pientä ihottumaa - se oli vauvarokko! Onneksi sairasti sen ennen vauvan tuloa. Aika jännä, että vauvarokko voi tulla vielä näin "vanhallekin", esikoinen on 2-vuotias.

Ikävää että teillä lapset sairastelee. :( Toivottavasti Onnellisella on vaan kyse nyt niistä hampaista. Ja kiva kuulla, että mmaljolla olo kesti messut ja kyläilyt. :)

Mä olen kyllä nyt todennut, että mulla pitää ehdottomasti olla tarpeeksi tekemistä ja ajateltavaa! Mulla tulee muuten ihan liikaa mietittyä 'miksei se jo synny' ja murehdittua sitä käynnistystä. Kun ei se nyt vaan auta yhtään niitä stressata! Muutenkin, meneehän se aika nopeammin, kun tekee jotain, eikä vaan olla möllötä, vaikka onhan sekin hyvästä välillä. :) Mä jo tossa ehdin miettiä, että saunaan pitää kohta päästä kun ei nää kaksi muuta ässää auta mitään. :D Ja kun tässä nyt ei huomenna kuitenkaan ole vasta kun 38 täynnä, että vois olla ihan asiallista osata ottaa rauhallisesti tässä vielä...

Täällä aika jännät paikat , eilen illalla supisteli epäsäännöllisen säännöllisesti, 18 alkoi ja 12 aikaa illalla tuli viimeset ja sitte loppu ku seinään. Yöllä muutaman kerran supisteli ja nyt aamulla taas. Ja oli niin kipeitä et meinasin jo illalla lähtä synnärille vaan eiköhän loppunu. Ja limatulppaa on tullu eilisen ja tän päivän aikana. Saa nähä jatkuuko näin pitkäänki vaihteekö sitte kunnolla käyntiin rytinällä.

Täällä on niiiin tapahtunut, vauvoja syntyny heti useammalle. Ihanaa!!! <3 eiköhän se meille muillekki helmikuisillesynny täsä ku jaksaa ootella. Meinaan , odottavan aika on niiin pitkä. ReginaVeritas, ite oon miettiny ihan samaa että ko jotaki tekee ni ihan rentoutuu eikö oo koko ajan ajatukset synnytyksessä. Kyllä se kannattas välillä olla ajattelematta tätä mutta ku pystyis... :o

Olgamaria:Josko se lähtö olisi pian? Tsemppiä kovasti!!! Mulla limatulppa on irronnut kahdessa viimeisessä raskaudessa samana päivänä, kun synnytys on käynnistynyt. Kahdessa ekassa raskaudessa en varmaan edes tiennyt, mikä limatulppa on :)

Onnellinen: Meidän 1 v 8 kk ikäisellä on tällä hetkellä vain 10 hammasta. Viimeiset neljä on tullut menneen kuudauden aikana. Tuo vähähampaisuus on meillä vaikuttanut myös syömiseen. Kovien ja sitkeiden ruoka-ainesten syöminen on ollut hankalaa. Kuolaa on valunut ihan hurjasti pian vuoden ajan, mutta silti hampaiden tulo kestää ja kestää. Loput tulee sitten varmaan kunnon rytinällä...iiikkk!!! Toivottavasti teillä kuume on jo hellittänyt otettaan.

mmaljo: Teidän pitää ostaa sellainen sivuvaunu moottoripyörään, minne voitte laittaa vauvan pötköttämään :D

ReginaVeritas: Tuo jatkuva pieni puuhastelu on kyllä hyvä keino pitää poissa ajatuksia lähestyvästä, "joko se nyt...ei vielä...oisko tää nyt sitä...ei taida olla...nyt sen täytyy alkaa...ei sittenkään..." h-hetkestä. Varsinkin ensimmäistä odottaessa, kun ei ole toista pientä huolehdittavana, äitiyslomakuukausi on yllättävän pitkä aika. Ja sit, jos se sattuu vielä menemään yli lasketun ajan. Toivotaan, että sä pääset kuitenkin tositoimiin jo ihan ajallaan tai vaikka vähän ennenkin sitä.

Onneli: Isäntä on sellasta sivuvaunua omaan itäpyöräänsä katsellutkin :D

olgamaria: kyllä se lähtö varmaan pian sitten tulee, onnea vaan kovasti! :)

Isäntäkin eilen illalla kysy, et koskas mä meinaan synnyttää, niin vastasin vaa, et sun tarvii kysyy masukilta, että koska se haluaa tulla ulos. Mies vastas siihen, et siel on kyl varmaa niin mukava olla, et ei sieltä pois haluis tulla :D Niin ja se nyt joka kerta kun on supistellut, niin kysyy et joko mennään :D Ihme ettei töistä soittel tasasin väliajoin, et mikä tilanne :)

Takaisin