Kaksoset tulossa?

Päästään varmaa jos tytöt jaksaa ite syödä tarpeeksi :) Tänää on joutunu vähä antamaa nenämahaletkun kautta ku uni on vieny voiton.

Minä hyppään mukaan :3 Täällä 28v (mies tälle vuotta 30v) ja 4. ja 5. tulossa :) Ennestään löytyy kolme poikaa 8v, 6v ja 4v :) Odotellaan di-di kaksosia ja la olis neuvolakortin mukaan 7.9 :) nyt siis rv 11+1... ensiviikon torstaina olisi nt-ultra ja sitä kovasti nyt sitten jännitetään :) Dopplerilla saa jo hyvin jumputuksia kuuluviin, aina ei vaan tiiä et onko samat vai eri sykkeet :) Kaksosraskaus selvisi alkuraskaudenultrassa 7+ jonne menin pitkän kierron takia :)

Hyvin oli taas lapset kasvaneet, molempien painoarvio 1700g rv31+6 :D Myös B:n napanuoravirtaus oli nyt ihan normaali, phew!

Mun verenpaine oli hiukan pompsahtanut, 128/91, se on ollut koko ajan aikaisemmin suorastaan matala. Ei siitä sen kummemmin mitään sanottu. Maanantaina on neuvola, niin näkeepähän sitten taas, mihin suuntaan se on menossa. Nyt muuten huomaa, että jalat ja kädet on hieman turvonneet, aikaisemmin ei ole ollut yhtään. Ei sitä ehkä ulkopuolinen huomaa, mut ite huomaa kun normaalisti näkyy kaikki jänteet selkeesti. Mutta eilen ja tänään on taas pitkästä aikaa jaksanut vähän tehdäkin kotona jotain, jee! Eli ei tää nyt ihan silkkaa alamäkeä ole näitten olojen kanssa :D

Viimeinen ultra äitipolilla takana ja kaksoset täysaikaiset 37+0 :Heartred En alkuun olisi uskonut että näin pitkälle päästään mono-di kaksosten kanssa kun aina vaan riskit pyöri mielessä. Painoakin pojilla nyt 2,8 ja 2,9 kg, eli ihan samaa tahtia ovat kasvaneet. Käynnistys sovittiin rv 38+0 Naistenklinikalle, sattuu olemaan karkauspäivä :grin

Onnea kaikille jo nyytit syliin saaneille ja hirveästi tsemppiä lähestyviin synnytyksiin! ♡
Itsestä tuntuu, että on vielä ikuisuus jäljellä heinäkuuhun, mutta nyt tunnen kuitenkin jo liikkeitä melko hyvin ja kuitenkin huomaan kohta, että mennään jo piitkällä ;). Rv 16+5.

Meillä pienet oli jo viikko sitten ylittäny syntymäpainon, kun neuvolatäti kävi kotona punnitsemassa :) napatyngätkin pojat irrotti ystävänpäivän kunniaksi :hilarious: muutenkin meillä menee paremmin/helpommin, kun mitä ikinä osasin kuvitella et suurperheen arki vois olla! Pojat nimittäin nukkuu päivällä 4h pätkiä ja yöllä 5h pätkiä, eli siis herätys tulee kerran yössä. Jaksetaan siis miehen kanssa oikein loistavasti! Isosiskotkin on niin ylpeitä pikkuveikoistaan :)

Onnea kaikille jo nyytit syliin saaneille ja hirveästi tsemppiä lähestyviin synnytyksiin! ♡
Itsestä tuntuu, että on vielä ikuisuus jäljellä heinäkuuhun, mutta nyt tunnen kuitenkin jo liikkeitä melko hyvin ja kuitenkin huomaan kohta, että mennään jo piitkällä ;). Rv 16+5.

Hauskaa, melkeinpä samat raskausviikot, täällä tänään 16+6 :)
Mulla tuntuu liikkeitä enemmän oikealla puolella, harvemmin vasemmalla.. Ja välillä menee pari päivää ettei juuri tunnu, sitten taas tänäänkin tuli niin napakka isku masuun että oikein säikähdin :D Nää liikkeet on kyllä olleet jotenkin erilaisia kun mitä ensimmäistä lasta odottaessa, silloin tuntui säännöllisemmin (kun alkoi tuntumaan rv16) alk.) Toki nyt vielä suht vähän viikkoja, ja en tiedä missä istukat nyt sijaitsee, nt-ultrassa oli kohdunsuulla.

Miten muut jotka olette jo pidemmällä tai jo saaneet vauvelit syliin asti, kuinka aikaisin tunsitte molempien pikkuisten liikkeet?

Inqwa, miulla esikoiset kyseessä ja liikkeet alkoi tuntumaan joskus siinä rv17-18. Vaikea sanoa tarkemmin kun en aluksi edes oikein ymmärtänyt oliko kyseessä vauva vai jokin muu tunne mahassa :D
Rv19 mies tunsi ja näki ekan kerran liikkeet ja siitä se sitten vain alkoi vahvistumaan pikkuhiljaa.
Varmaan joskus parin viikon kuluttua tuosta aloin jo pikkuhiljaa havaitsemaan josko siellä heiluu yksi vai kaksi vauvaa!

Mulla alkoi liikkeet tuntumaan 18+1 ja luulin erottaneeni poikien liikkeet, mutta joka ultrassa (joka oli kahden viikon välein ntultran jälkeen) pojat olikin ihan eripäin, niin en osaa sanoa erotinko niitä vai en :hilarious: joskus rv 30 jälkeen pojat otti ne omat paikkansa ja A parkkeeras mun oikeanpuoleisen suoliluun taakse jalkansa ja peppunsa ja B heitti kuperkeikkoja kun oli niin hyvin tilaa loppumasussa :hilarious: ne erotti!

Inqwa, täällä nyt rv 17+4 ja ei niistä liikkeistä kyllä vielä erota, kummanko vauvan ne ovat. Toki jos selvästi tuntuvat ihan eri puolilla mahaa, olen uskaltanut hengähtää, että hengissä ollaan :). 16+3 tuntuivat ensimmäistä kertaa potkut läpi ja eilen illalla naureskeltiin miehen kanssa, kun selvästi jo tärähtää nahanahka kun muksaus osuu :D.

Hirveästi vaihtavat kyllä paikkaa jatkuvasti, tänään aamulla kuulin sykkeet alavatsalta kymmenen sentin matkalta niin, että ensin viuhui, sitten kuului jumpsutus yhtä aikaa viuhunan kanssa, sitten taas viuhui, sitten yhtä aikaa ja taas viuhui, eli oletan pienten olevan aivan vierekkäin tai osittain päällekkäin :P.

Nyt 17+5 en vieläkään tunne kuin toisen liikkeet. B - vauvan... mutta odotellaan. Hirvittää mitä se potkiminen on loppuajasta ☺

Muffinin, toivotaan, että selviäisitte mahdollisimman helposti ja nopeasti - kamalasti tsemppiä ! Ihanaa, että saatte pian vauvat luokse!

Tänään kävin jo äippäpolilla tarkistaan tilannetta kun supistuksia paljon. Ultrassa näkyi 18+3 vastaavat vintiöt. Nyt rv 17+6. A varmistui pojaksi, mutta B vielä jäi epäselväksi kun napanuora tiellä. Ilmeisesti hiivatulehdus joka supparit aiheuttanut. Sainkin 10pv kuurin.

Hienoa Katjuliini että kaikki kunnossa. Meillä on perjantaina rv 18+2 rakenneultra ja minua jännittää jo ihan hurjasti..

Miten se jännittääkin niin..aamuyöllä oli varma että ei mitään elossa varmasti. Kokeilin ja kuvittelin että maha pienentynyt, potkuja ei tunnu jne... supistukset tuhonneet varmasti jotain. Oli ihan hirvee helpotus nähdä mieletön jumppa molemmilla ☺ A oli pääalaspäin ja Bee pääylöspäin. Se vaan jäi hiertään kun kun istukka kohdunsuulla. Nousee varmasti, mutta silti. Käsin ei saisi tehdä sisätutkimusta nyt... miten seksi???? Jäi kysymättä

Mulla on myös istukka kohdunsuun vieressä, ei tosin päällä asti. Lääkäri sanoi vain, että "trampoliinilla ei kannata hyppiä tai nostella painavia", luulisin että olisi saman tien seksinkin kieltänyt jos tarvitsisi varoa..

Meillä A majailee potkuista päätellen poikittain alhaalla ja B pää alaspäin siinä toisen yläpuolella, kun tuntuvat oikealla alhaalla ja navan vieressä vasemmalla :).

Takaisin