Kaksoset tulossa?

Musta alkaa vihdoin tuntua siltä, että synnytys lähestyy :wideyed: Oon alkanut ihan tosissani hössöttää paikkoja kuntoon ja kaikkea valmiiksi vauvoja varten. Meillä on melkoinen kaaos työhuoneessa, mistä tulee poikien huone, ja älähtelen koko ajan miesraukalle, että "mitä tuokin laatikko sisältää?!" ja "onko tätä p*skaa pakko säilyttää?!". Päivisin en saa mitään tehtyä kun voisin vaan ilmeisesti nukkua koko ajan :rolleyes: Samalta tuntui kun esikoisen synnytys lähestyi.

Muistaako kukaan kotidopplerin käyttäjä tai neuvolasta, miten helposti molemmat sykkeet löytyivät/ne erotti toisistaan noin viikoilla 15? Alan olla sitä mieltä, että saan vain turhaa huolta tuosta kapistuksesta, kun en aina löydä selvää jumpsutusta kahdesta kohtaa, vaan sen sijaan sykkeen tahtista viuhuntaa saattaa kuulua kymmenenkin sentin matkalta - kauempana olevan sykkeen kaikua kenties? Pieniähän vauvat vielä ovat, niin varmasti pääsevät piiloon, eivätkä kaikki saa näillä viikoilla yksiäkään sykkeitä kuulumaan *pyörittelee silmiään omalle hysterialleen*..

Ei todellakaan ollut helppoa noilla viikoilla, eikä vielä pitkään aikaan tuosta eteenpäinkään :) Ei siis terkkarikaan voinut olla aina varma kuuleeko kahdet eri sykkeet.

Muistaako kukaan kotidopplerin käyttäjä tai neuvolasta, miten helposti molemmat sykkeet löytyivät/ne erotti toisistaan noin viikoilla 15? Alan olla sitä mieltä, että saan vain turhaa huolta tuosta kapistuksesta, kun en aina löydä selvää jumpsutusta kahdesta kohtaa, vaan sen sijaan sykkeen tahtista viuhuntaa saattaa kuulua kymmenenkin sentin matkalta - kauempana olevan sykkeen kaikua kenties? Pieniähän vauvat vielä ovat, niin varmasti pääsevät piiloon, eivätkä kaikki saa näillä viikoilla yksiäkään sykkeitä kuulumaan *pyörittelee silmiään omalle hysterialleen*..
Minulla löytyi helposti sykkeet kotona ja neuvolassa, kun viikkoja oli vähemmän. Loppuraskaudessa B vauvan istukka oli edessä, eikä varsinaista sykettä tahtonut löytyä. Istukan kohina kyllä kuului. :) A vauvan syke löytyi helposti.

Noilla viikoilla muistan itsekin kyllä panikoineeni, kun liikkeitä ei tuntunut ja sykkeiden löytyminen vei välillä aikaa. Onneksi kaikki helpotti, kun liikkeet alkoivat tuntua päivittäin ja säännöllisesti. :)

Niitä liikkeitä innolla odottelen, silloin tällöin tunnen jo hipsuttelua, mutta en vielä niin paljon ja tunnistettavasti, että mielenrauhaa saisi. Tänään löysinkin B:n sykkeet niinkin korkealta kuin navan vierestä, enkä ollut tosiaan aikaisemmin älynnyt sieltä etsiä, kun ovat tähän asti aina kuuluneet vierekkäin ihan alhaalta :). Rv 15+3.

Hauskaa lukea teidän raskauksista ja muistella omaa alkutaivalta :) meillä pojat on kyl uskomattomassa symbioosissa! Molemmat onneks syö samaan aikaan (ainakin vielä!) ja tänään molemmat irrotti napatynkänsä ja nuo hikkaileekin kuorossa :hilarious: on tää niin ihmeellistä!!! ❤️

Yxvaan meillä onkin lähekkäin LA, itsellä 16.8. :) Mä olen saamassa kaverilta dopplerin lainaan, niin kanssa just mietin, kannattaako edes yrittää kuunnella, vai tuleeko vaan stressi jos ei onnistu. Tänään on neuvola, täytyy kysyä voisko siellä koittaa kuulostella :)

Mä jäin saikulle tasan rv 30, ei paljon kyselty, oikeestaan ne vähän naureskeli siellä äitiyspolilla, että vieläkö sä oot töissä. Ylihuomenna 32 rv täynnä, ja viimesen viikon ollut jo aika tuskaa, kun ei pysty oikein enää tekemään mitään :D Vähänkin kun yrittää kävellä, heti hirveet supistukset, nukkumisesta ei meinaa tulla mitään, eikä oikein pysty istumaankaan missään asennossa kovin pitkään, vali vali... Onneksi muutaman viikon päästä voi alkaa jo toivoa, että syntyisivät jo! :D

Viimeksi ultrassa B:n napanuoravirtauksessa oli joku arvo koholla. Vaikuttaa ensimmäiseksi kuulemma kasvuun, jos siinä on oikeasti jotain häikkää. Olivat kuitenkin kasvaneet tasaisesti, molemmat noin 1300g, eli 200g kahdessa viikossa lisää painoa kummallekin. Huomenna taas ultrataan, ja varmistetaan, että tasainen kasvu on jatkunut. En ole ollut hirveän huolissani, kun liikehdintä on onneksi ollut erittäin vilkasta (ja voimakasta!) molempien osalta, ja lääkäri sanoi, että todennäköisesti mitään ongelmaa ei ole. Sain myös luvan tehdä "mitä huvittaa", kun merkkejä ennenaikaisuudesta ei havaittu, joten ei kai tässä oikeasti mitään valittamista pitäisi olla. :D

Moikka kaikille, olipa kiva löytää tällainen sivusto!:)
Kaksosia odotellaan täälläkin ja la olisi 2.8, täällä taisi olla jo muutama muukin elokuun kaksosten odottaja:) Vauvoilla on omat pussit ja istukat, nyt rv siis tasan 16+0. Vointi on ollut hyvä jo useamman viikon, toki varmaan paljon tähän oloon vaikuttaa se että olen vielä kotona meidän 1,5 vuotiaan kanssa ja päivisinkin on mahdollisuus levätä (joka päivä tulee kyllä päikkärit nukuttua..)
Tsemppiä muillekin odottajille ja onnea jo syliin asti saaduista pikkuisista! :)

Tällä ollaan miltei samoilla viikoilla inqwa :happy: Kiva kun löysit tänne. Mä olen voinut kanssa hyvin koko raskauden. Alussa sitä vähän jopa pelkäsin, että voiko kaikki olla ok, kun ei oireita juurikaan ollut. Nyt kuitenkin huomaa, että työpäivät tuntuu (jo nyt!) raskailta ja heti jos enemmän rehkii, niin mulle tulee semmoinen tukala olo ja mahaa alkaa kiristää :(

Eilen kuultiin ekaa kertaa sydänäänet ja mahdoton meiniki siellä olikin, potkuja sateli jatkuvalla syötöllä. Itse en tunne vielä liikkeitä, niin on jotenkin uskomatonta että mahassa on semmonen viuhtominen käynnissä, eikä sitä tunne :D

Tuosta töistä poisjäännistä, eilen neuvolassa th vain totesi minulle, että "sitten KUN jäät töistä pois n. viikolla 26..." hän piti siis itsestäänselvyytenä, että kotiin jäädään noilla viikoilla huilimaan, oli olo mikä tahansa :D Saa nähdä miten käy. En tiedä, onko tuossa tosiaan sitten paikkakuntakohtaisia eroja ja tottakai nyt kunkin voinnissa suuria eroja. Ehkä osasi sitten ennustaa sen perusteella, että nytkin olen jo ollut väsynyt töissä. Tiedä häntä.

Takaisin