Kaksoset tulossa?

Eveliina, tuo kuulostaa aivan älyttömälle... Toivottavasti tilanne ei vie liikaa voimia odotusaikana!

Itselläni vielä sekin tilanne etten ole omien vanhempieni kanssa missään tekemisissä (heidän tahdostaan). Vaikka sitä kuinka on sinut asioiden kanssa, alkaa sitä tässä raskauden aikana pikkuhiljaa pohtimaan kuinka ihana olisi jos oma äiti olisi mukana tässä odotuksessa ja voisi neuvoja häneltä kysellä vapaasti. Mutta, eletään tilanteen mukaan ja keskitytään nyt vain tähän tuplaonniseen odottamiseen :)

Ja siis tällä hetkellä on 19+6 eli huomenna olisi se paljon puhuttu puoliväli saavutettu! Huhhuh!

Muokattu viimeksi:
Onnea puolivälistä! :):) Vähän sitten toisaalta sama tilanne kuin minulla, isän kanssa olen kyllä väleissä, mutta tätä menoa ei ihan hirveästi olla tekemisissä. Kurja juttu, mutta kyllä me varmasti selvitään ilmankin. Häntä pystyyn, vaikka telineen avulla.:happy:

Jeaaa! Meillä oli RU, rv20+3, ja kaikki näytti olevan loistavasti!
Mahassa heilui A-poika pää alaspäin ja B-tyttö hiukan ylempänä ja kooltaan molemmat täysin käyrien mukaisia :)
Voi tätä onnen määrää! Kaikista hassuinta on se, että viimeisen viikon aikana aloin olla melko varma, että masussa on poika sekä tyttö <3
Samoin sain varmuuden siitä, että olen tosiaankin tuntenut kahden eri vauvan potkut

Ihanaa <3 Itselläkin haaveissa, että tulisi molemmat kerralla, mutta toki yhtä toivottuja ovat, oli sukupuoli mitä tahansa :)

Miten olet voinut Pikkuinenvaimo?
Mua edelleen "vaivaa" oireettomuus, en todellakaan haluaisi voida pahoin tms. mutta silti pelottaa, kun ei ole tällä hetkellä oikeastaan mitään semmoisia mainittavia oireita, toki raskauskin niin alussa, mutta jotenkin tyhmänä ajattelee, että kokoajan pitäisi "tuntea" olevansa raskaana, hölmöä.

Joko maha alkaa olemaan isohko? :) Mulla pömpöttää jo näin alussa vatsa siihen malliin, ettei omat housut mahdu enää jalkaan. Olen pitkä ja hoikkavartaloinen, joten on vähän vaikeaa saada tuota pötsiä piiloon, en kuitenkaan vielä tässä vaiheessa halua raskaudesta kaikille kertoa, kun niin alkumetreillä mennään edelleen.

Eveliina,
Kyllä itselläkin oli juuri noita tunteita, että sellaisina päivinä kun oireet tuntuivat miedommilta, pelkäsi aivan julmetusti jonkun olevan pielessä. Ei sinänsä, että koko ensimmäisen kolmanneksen pelkäsin keskenmenoa aivan äärettömästi oli olo millainen hyvänsä. Millä viikolla ootkaan tällä hetkellä? :)

Maha kyllä on kasvanut ihan antaumuksella ja nyt tuntuu, että kasvua on joka päivä. Alkaa olemaan aika tukalat oltavat niin mahan kuin selänkin kanssa...
Turvotus alkoi varmaan rv5 ja sen jälkeen ei enää omat tiukat pöksyt jalkaan mahtuneet! Melko alussa ostin Belly beltin, jolla saa levitettyä farkkujen nappikohtaa - mammahousut eivät oikein ole oma juttuni :D

Katjuliini,
Ihanaa, että teillä kaikki kunnossa!

Miten muilla on sujunut, teillä ketkä ootte jo hiukan pidemmällä?

Täällä kitkutellaan vielä tovi ensimmäisellä kolmanneksella ja pelkään kyllä kanssa tosi paljon että kaikki ei oo hyvin. Rv 9+6 on nyt vasta. Ultra 5.2. Tuntuu että siihen on ikuisuus ja kun olen niin oireeton, niin välillä olen ihan varma että kaikki ei ole kunnossa. Ei vaan auta kuin odotella.

Ihanaa kuitenkin lukea teidän hyviä kuulumisia ja toivoa, että itsekin pääsee kunnialla eteenpäin. :)

Hyvin massussa kaikki, kannattaa ajatella. Itse tein sen virheen että luin kaiken kamalan nt ultrista ja km jne... olin jo ihan hysterian partaalla. Ite oon miettiny pitäskö alkaa meditoimaan...opetteleen rentoutumista

Miulla on viikkoja nyt 30+6 ja toinen istukka on kohdunsuun päällä mistä on aiheutunut harmia. 26+4 ensimmäisen kerran vuosin verta todella paljon ja menin sairaalaan Lappeenrantaan josta miut lähetettiin Kuopioon ja siellä olin neljä päivää ja sen jälkeen oon käyny samasta syystä Helsingissä sairaalassa ja uudestaan Kuopiossa. Nyt toivotaan et pääsen 34+ viikolle ni synnytyksen (suunniteltu sektio) vois hoitaa täällä Lappeenrannassa.

Säde,
Pidetään kovasti peukkuja siulle, että kaikki menisi tästä eteenpäin paremmin ja vauvat pysyisi vielä matkassa! Ja tietysti, että synnytys onnistuisi täällä Lappeenrannassa!
En tajunnutkaan, että täällä on muita lappeenrantalaisia. Ihan mielenkiinnosta, oletko osallistunu monikkoperhevalmennuksiin tai liittynyt E-Karjalan monikkoperheet ry? Itselläni vielä valmennuksetkin vasta edessäpäin, mutta pohdin, että tuleekohan kutsu automaattisesti neuvolasta tai tuolta keskussairaalalta?

Tsemppiä kamalasti!

No mie ku ekan kerran jouduin menemää sairaalaa sillo 26+4 ni se kaksoskätilö sano et sil oli ajatus et pyhien jälkee soittaa miulle mut eipä oo kuulunu :/ Miul on tiistaina äitipolille aika ni kysyn sit et pääsenkö nyt ollekaa monikkovalmennuksee. Mut vissii se normaalisti on joskus 30 viikon tienoilla :)

Kiitos! :)

Muoks. Pyhien jälkeen=joulun pyhien jälkeen, menin sairaalaan siis 23.12.

Täällä menossa rv 28+1. Aika menee uskomattoman nopeasti! :D Olen ainakin tähän mennessä päässyt paljon helpommalla, kuin olisin ikinä uskonut. Tuli tietysti alussa luettua paljon (kauhujuttuja) muiden kaksosraskauksista, joten olin varautunut paljon pahempaan.

Suunnilleen rv 5-18 olin tosi väsynyt ja kärsin lähes koko ajan lievästä pahoinvoinnista ja kuvotuksesta, mutta olen pystynyt koko ajan syömään normaalisti ja käymään töissä. Muistan myös olleeni kauhuissani, jos väliin sattuikin joku päivä, että oli ihan hyvä olo :D Myöhemminkin on välillä ollut kuvotus- ja päänsärkypäiviä jopa useampia putkeen, mutta niiden osalta tilanne alkoi parantua huomattavasti rv 18 jälkeen, ja uudet, isoon mahaan liittyvät vaivat alkoivat tulla tilalle :>

Eilen ultrassa vauvoilla näytti olevan kaikki oikein hyvin. Molempien painoarvio oli suunnilleen sen 1100g, mikä pitäisikin tässä vaiheessa olla. Istukatkin ovat turvallisella korkeudella, eli alatiesynnytys on mahdollinen, kunhan eivät siinä vaiheessa ole perätilassa tai poikittain.

Maha on kyllä tosi iso ja painava. Saa nähdä kauanko jaksaa käydä töissä. Neuvolassa ja äitiyspolillahan sitä saikkua on tyrkytetty jo jostain rv 20 lähtien :D Tosin nyt viimeksi asiasta ei ollut mitään puhetta, nyt kun vihdoin itse olen alkanut miettiä asiaa. En viitsinyt kuitenkaan ottaa puheeksi, kun en nyt ihan heti ole jäämässä töistä pois, eikä kai sitä saikkua voi kirjoittaa alkamaan esim. viikon päästä, vaj voiko? Joka tapauksessa ajattelin sinnitellä vielä ainakin ensi viikon, kun supistuksia ei ole, eikä mitään merkkejä siitä, että olisivat tulossa vielä pihalle tuolta :) Nukkuminen onnistuu vielä ihan hyvin, mitä nyt kyljen kääntäminen on hieman työlästä. Lonkkiin sattuu välillä niin paljon, että käveleminen on tosi hidasta ja epämukavaa ja jotain muitakin epämääräisiä alapääkipuja on alkanut esiintyä, liitoskipuja ilmeisesti. Välillä käveleminen tuntuu vielä kuitenkin ihan siedettävältä.

Pitkästä aikaa laitan minäkin kuulumiset tänne eli viikkoja jo 31+2. Hyville viikoille olen jo päässyt, mutta nyt alkaa tämän äipän sietokyky olemaan jo aivan äärirajoilla, joka paikkaan sattuu ja paikat kangistuu, eikä pysty nukkumaan, koska turvotusta on vain ihan ylenmäärin. Nyt tiedän suurinpiirtein miltä tuntuu olla vanhus. Synnytystä odotellessa... Onko muilla rankkaa?

Moikka! Täällä yks identtisten poikien odottaja ilmottautuu mukaan keskusteluun :wink en oo noita aikasempia lukenut, eli oon hieman pihalla mistä ootte jo puhunu.. Mutta siis hieman jälkijunassa tänne tulin, eli nyt on jo viikot 35+4 ja ainakin tällähetkellä kaikki hyvin. Tosin meidän herra A on perätilassa, niin siksi synnytystapa olis tällä hetkellä sektio, mitä pelkään todella paljon. Mutta lääkäri sanoi, että voi ihmekin tapahtua ja poitsu vielä kääntyä! En kyllä usko että itellä kävis niin hyvä tuuri :sorry:

Niin ja oon siis 26v ja Turussa asun miehen ja 08/13 ja 01/15 syntyneiden tyttösten kanssa :cat:

Sulla onkin Huiski jo hyvät viikot. :) Odotan myös identtisiä kaksospoikia ja lisäksi kotoa löytyy jo 3,5 vuotiaat identtiset kaksospojat ja melkein 6-vuotias esikoispoika.

Onko sulla Huiski odotus mennyt hyvin? Ja ovatko vauvat olleet suht samankokoisia koko ajan? :)

Sulla onkin Huiski jo hyvät viikot. :) Odotan myös identtisiä kaksospoikia ja lisäksi kotoa löytyy jo 3,5 vuotiaat identtiset kaksospojat ja melkein 6-vuotias esikoispoika.

Onko sulla Huiski odotus mennyt hyvin? Ja ovatko vauvat olleet suht samankokoisia koko ajan? :)

Oo teillä onkin kohta (?) sitten paljon poikia! :)

On mulla mennyt hyvin, kiitos kysymästä! Alkuraskaudessa oli niin paljon pahoinvointia, että piti olla rannekkeet kokoajan käsissä. Mutta muuten on kyllä hyvin menny :) alaselkä vaivaa tällä hetkellä ja nukkuminen on aika vaikeeta, mut neuvolatätikin sanoi, että mun kroppani kestää ihmeellisen hyvin..

Heillä on koko ajan ollut maksimissaan 200g kokoeroa, eli kovin ovat samankokoisia olleet.

Heh, ompa tulossa paljon identtisiä poikia, meille kans :) Nyt on menossa rv 32+6. Jäin tällä viikolla vihdoin töistä kotiin lepäilemään ja on tuntunut kyllä olevan jo tarpeen. Mitään kipeitä supistuksia ei vielä ole, mutta harjoitussupistuksia eli kohdun jännittymistä on kyllä paljon. Mutta nyt kun saan ottaa ihan rauhassa kotona niin en voi valittaa, että mihinkään edes koskisi koko ajan. Toki maha on iso ja nukkuminen jo hankalaa, mutta kyllä sen kestää vielä :grin Olen sopinut itseni kanssa, että kun rv 36 on täynnä niin sitten alan toivoa synnytyksen käynnistymistä :rolleyes:

Meillä on huomenna seuraava ultra Kättärillä, kiva nähdä mitä pojille kuuluu. Edellisestä ultrasta on 2,5 viikkoa. Ovat kasvaneet ihan samaa tahtia keskikäyrän alapuolella. A on viihtynyt viimeiset muutaman viikkoa perätilassa ja toivoisin kovasti että vielä kääntyisi! Huiski, onko sulle mainittu ollenkaan sellaista vaihtoehtoa että synnyttäisit A:n perätilassa? Mulle puhui lääkäri aiemmin että sekin on mahdollista. Olen yhden perätilapojan jo synnyttänyt alakautta.

Onpa hassua, että noin paljon on identtisiä poikia!!! :grin Mulle sanottiin, että, koska B on poikkitilassa, niin A:n synnyttäminen perätilassa on suuri riski, kun sitten heidän päänsä voivat jotenkin kiilautua yhteen, jos oikein ymmärsin mitä lääkäri puhui, tästä syystä sektio on ainoa (ja turvallisin) vaihtoehto :sorry:

Meillä syntyi nuo ekat kaksospojat kiireellisellä sectiolla rv 35+1, koska A-vauva oli syntymässä jalat edellä. Toivon että saisin synnyttää nämä alateitse, ainakin viimeksi ultrassa A-vauva oli rt: ssa. Meilläkin on keskiviikkona Tyksin äitipolilla seuraava ultra. :) Tänään tosiaan viikkoja 30+6, nopeasti se aika menee.

Takaisin