Mä niin rakastan tätä kangasta! Olikohan just Sampsukalla myynnissä naisten tunika tästä kankaasta taannoin mutta en raaskinu ostaa. Nyt vaan pojalla on lippapipo tästä kankaasta. Voi, kun osaisikin itse ommella kaikkia ihanuuksia tai omistaisi edes ompelukoneen...
Meillä on jo edesmenneen papan tekemä pinnasänky, ja siihen räätälöin reunapehmusteen. Loppukankaasta ja ohuesta vanulevystä surautin vielä tyynyn.
Katjusha rv. 32+3
Mä oon niin kateellinen teille käteville... :)
Itse osaan hädintuskin ommella irronneen napin ja parsia reiän housuista... Onneksi käsitöitä (kuten villasukkia) voi myös ostaa... Käsintehty on kuitenkin ihan toista, ku tehdastuotanto. :)
Yölento, mistä tulikin mieleeni: mulla on bambu-langasta neulottu vai virkattu peite, persikka (miten veikkasin tyttöä!) ... Lie 5 vuotta tarpeettomana lojunut. Olen varmaan kesävaunuiluun suunnitellut alunperin. Vois toimia unipussin lisukkeena tarpeen vaatiessa.
Katjusha, sain viime jouluna anopilta ihanaa turkoosinkirjavaa villalankaa. Teen siitä isoäidin neliöitä ja yhdistän valkoisella langalla. Käytän peiton lisäksi sellaisia ikiaikaisia petauslakanoita, joista nykyäidit eivät ehkä ole kuulleetkaan. Pussilakanan sijasta, mutta tulee vain peiton alle, ei päälle.
Neuloin esikoiselle säärystimet. Sillä on ihan kauheet kasvukivut jaloissa nyt toista viikkoa. Käytin lankaa, jossa on villaa, silkkiä ja soijaa ja kun kirjoneuletta teki, niin nää on kuin lämmintä hattaraa.
Mun ompeluharjoitukset jatkuu. Oon aivan käsi ompelussa, aina suuret suunnitelmat, mutta toteutuspuoli ontuu pahasti.
Nyt kokeilin tollasta "kurakakkasieppareilla varustettua kuorivaippaa, johon mun oli ihan pakko saada toi taskuosa myös. Aika rumahan siitä tuli, enkä edes tiedä mahtaako toimia.