Käsityöpiiri

Harmittaa kyllä todella etten oo yhtään neulojatyyppiä. Olisi ihana neuloa pienelle valmiiksi kaikkea.. mutta nyt on tyydyttävä vaan ommeltaviin juttuhin. jos vain saisi aikaiseksi :D
 
Katjusha, voisin tietty tehä sen 62cm kokoisen tuosta Taika-langasta ja seuraavan koon Niitty-langasta. Niitystä vaan tulee noita ihania kuvioita. :)
 
No nyt sain tehtyä sen unipesän, stopparin haen vielä toisenlaisen kun ehin. Jotenkin se aloitus (kaavan piirtäminen ja kankaiden leikkaaminen) on mulle pakkopullaa jonka jälkeen homma lähtee kyllä käyntiin.

WP_20160922_12_02_31_Pro.jpg
 
Voi ihana tuo Maatuskan unipesä! Voisin iteki siihe köllähtää! Ois ihan meiän värinen.. mä teen laatikkoon sitä reuna/suojakangasta.. ja nyt ku näin tuon maatuskan kankaan ni oma kangas näyttää tylsältä! :(
 
3a2823f6dee685d9be99635fe4eafe64

Vauva sai turvallisen tähtipetin :) aluslakanaa uupuu,sen teen huomenna meiän vanhasta lakanasta.. ja oottelen et posti tuo pikkupeiton ja siihen pussilakanan :)
 
Voi kun ihana reunasuojus! :) Lähimmässä kangaskaupassa oli vähä semmonen turhan tyttö/poika-painotteinen kangasvalikoima että toi vihreä oli neutraaleimmasta päästä.
 
Vitsitsiis, miten hienoja! Mä tilasin unipesän valmiina, kun en luottanu että jaksan keskittyä tarpeeks nii että siitä tulis siisti. Mutta oon sitte ruvennu neulomaan pientä neulepaitaa, kun mistään kirpuilta ei tahdo löytyä ihan pieniä huppareita tai neuleita. Eikö niitä yleensä käytetä ennen ku lapsi on joku 60-70-senttinen? Meillä vanhrmmatki palelee niin herkästi, että aattelin pienen paidan sitte neuloa. Kunnon värioksennuslangsta, kun ei tiedetä kumpi on tulossa :D
 
Vitsitsiis, miten hienoja! Mä tilasin unipesän valmiina, kun en luottanu että jaksan keskittyä tarpeeks nii että siitä tulis siisti. Mutta oon sitte ruvennu neulomaan pientä neulepaitaa, kun mistään kirpuilta ei tahdo löytyä ihan pieniä huppareita tai neuleita. Eikö niitä yleensä käytetä ennen ku lapsi on joku 60-70-senttinen? Meillä vanhrmmatki palelee niin herkästi, että aattelin pienen paidan sitte neuloa. Kunnon värioksennuslangsta, kun ei tiedetä kumpi on tulossa :D

Oli loppuviimein aika yksinkertainen ja nopea tehä. Tietty kärsivällisyyttä vaati pohjavanun asettelu ja sen ompeleminen.

Ja tokihan lapsella voi esim. bodyn päällä pitää jotain paitaa tms. vaikka ne herkästi tahtoo nousta kainaloihin kun pientä sylissä pyöritellään ja nostellaan.

muoks. Tilasin tänään kunnon läjän bambupyöröpuikkoja Ebaystä. Laadusta nyt ei ole tietoa, että taipuuko ohuemmat puikot käsittelyssä hieman, kuten suorat puikot ovat vähän tehneet. Mutta n. 30kpl:tta kolmea eri pituutta ainakin tuli tilattua ja Suomessahan samalla hinnalla saa yhet vaivaiset pyöröpuikot. Itse kun en voi käyttää metallipuikkoja nikkeliherkkyyden vuoksi, niin menee omaisuus muutoin noihin bambu/koivupuikkoihin. Saa ryhtyä ahkerasti tikkuamaan vaikka mitä kivaa. Olen huomannut, että työnopeuskin on jo hiljalleen parantunut kun on vain jaksanut harjoitella. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä oikeesti rakastuin tohon kuosiin. On jotenkin simppeli ja silti hauska ja toisaalta värikäs, muttei räikeä.
Mulle taisi käydä samoin justiin :D
Oletko mistä ostanut? Löttyisiköhän vielä.. :P
 
Mulla yleensä ei riitä hermo mihinkää näpertelyihin, kovasti aina haluisin tehdä kaikkea ja saatan ostaa tarvikkeet mut siihen se sit jää. Nyt kävin ostaa huopakangasta ja ajattelin tehdä mobilen sängyn yläpuolelle, eilen sain jo alotettua hyvin ja tänää pitäis jatkaa :) harmittaa ku en osaa kutoa enkä virkata mitää ja sit oon kans nii kriittinen tekeleille et helpolla menee purkamiseks :sorry:
Te ootte kyllä saanu kaikkee ihanaa valmiiks!!! :smug:
 
Takaisin
Top