Käsityöpiiri

Miks mua ei neulotuta yhtään? Tai siis en keksi enää mitään, mitä vauva tarvis... ja mua kypsyttää neuloa sukkia ja tumppuja, se on niiiiin tylsää!
Ehkä ei ole vielä tarpeeksi syksy? Itellä se ainenki vaikuttaa.. kunhan toi syksy tuolta pikkuhiljaa lähenee ni varmaa tulee kaivettua puikot esiin.. :D
 
Miks mua ei neulotuta yhtään? Tai siis en keksi enää mitään, mitä vauva tarvis... ja mua kypsyttää neuloa sukkia ja tumppuja, se on niiiiin tylsää!

Mut sullahan on jo hurjat varastot noita ihania neulomuksia. :)

Mä olin ajatellut neuloa muutamat villahousukuoret, mut nyt sitten löysin kirpparilta halvalla muutamat ja sain lisäksi miehen tuttavilta muutamat eli nyt niitä taitaa olla yhteensä 6kpl. Mietin jo, et langatkin maksaa enempi. Ainoa hankaluus noissa, kun en tiedä täytyykö lanoliinittaa. Ainakin osa lanoliinitettu, mutta onko sitä sitten tarpeeksi ja jos uudelleen lanoliinittaa niin ettei tule liikaa? Tiedäppä tuosta sitten. Tää nyt on vähän tonne kestoiluun kuuluvaa.
 
Mä noin yleisesti ottaen neulon kesät talvet... mutta sit tulee kausia, että ei vaan oo yhtään inspiraatiota. Ehkä pitäis päästä lankakaupoille pitkästä aikaa. Oon viimeisen vuoden enimmäkseen neulonut jemmalankoja pois (niitä oli pahimmillaan yli 35kg :eek: ) mutta ei varmaan enää ainakaan paljoo yli 15kg ole. Ja ne mitä on, ei inspiroi yhtään. :rolleyes:
 
Minun inspiraationi on myös ihan hukassa! Yleensä teen käsitöitä aina, kesällä vähän hitaammin. Nyt on koko vuoden ollut kauhea jumitus. Aloitin joulun jälkeen miehelle villasukkia, piti antaa ne ystävänpäivänä, mutta ne valmistuivat vasta nimipäiväksi huhtikuussa. En jaksanut heti niitä päätellä... Se heti tuli vasta eilen! Kun pakkasin muuttoa varten villalangat laatikkoon. En siis aio neuloa moneen viikkoon. Ei syhyttänyt yhtään sormia, vaikka ihania lankoja on laatikko täynnä.
 
Oispa neulomisintoa. Mun piti kerran neuloa siskolle lapaset joululahjaksi. Noh ne valmistui muuten, mutta peukkuja en saanut millään tehtyä, joten ne jäi antamatta sinä jouluna ja valmistuivat sitten seuraavaksi jouluksi. Että tällaista mun neulominen... :oops:
 
Se on kamalaa, kun toisaalta olis kiva neuloa... en esim. osaa vaan tuijottaa telkkaria, vaan jotain pitäis käsillä tehdä samalla, mutta kun ei niin ei...

Ja sit toisaalta, kun iskee pakkoneuloosi ja käy kuten kuvassa olevien paitojen kanssa. Tein vähän reilu viikossa noi kaikki neljä. Tosin noi on nopeita tehdä, kun yhtenä kappaleena ylhäältä alas vaan nitkuttaa ja ainoat saumat on 4 silmukkaa per kainalo.

image.jpeg
 
Voi kuulkaa, tehän olette kaikki oikein käsityöihmisiä muhun verrattuna! Kun odotin nro kakkosta, rupesin neulomaan hänelle villasukkia ja sain jopa toisen sukan varren valmiiksi. Siinä tilassa "sukat" olivat kaksi vuotta kunnes purin sen varrenkin :smiley-bounce022 Ostin nyt loppukesästä ihanaa lankaa ja ajattelin kerrankin tehdä itselleni siitä jotain mutta katotaan miten monta vuotta lankakerä tuossa makkarin lipaston päällä odottelee! Onneksi mun ystävä on tuleva kässänope ja tekee aina meidän lapsille kaikkea ihan omasta halustaan. Meinasin jo itse tehdä tulokkaalle toukkapussin, koska oishan se tosi helppo tehdä että jopa minä saisin sen valmiiksi mutta ostin vaan sitten langat ja tuo mun ystävä tekee sen :grin

ErykahB on kyllä todellinen taituri, että tahtoo ihan kateeksi käydä! :)
 
Mulla on kyllä myös kassillinen keskeneräisiä... Poikkeuksetta sukkia ja lapasia, joista toinen tehty ja toinenkin usein lähes valmis, mutku... sit vaan tyssäs kiinnostus. Välillä sit taistelen sieltä jotain valmiiksi. Yhdet polvisukat oli 3,5 vuotta kesken niin, että toinen valmis ja toinenkin tehty jo varsi ja kantapäälappu. :hilarious:
 
Joia, facebookissa on sellainen ryhmä kuin ommeltujen vaatteiden kirppis. Sieltä voisi löytyä tekijä sun projektille
 
Ite neuloin 3 pientä villasukkaa ennen ku sain kaksi suht samanlaista ja sama kävi pari vuotta sitte pojan villasukkien kanssa.
Ei vaan taida olla mun juttu toi neulominen. :joyful:
Mutta ommella tykkään kaikenlaista.
Mummin kanssa suunniteltiin ja tehtiin vasta ihana imetystyyny pestävine päällisineen.
Ja kangaskaupan kautta ajattelin tänäänkin hurauttaa ja startata mun parit vauvanvaatesuunnitelmat.
Nyt kun ei ole muuta kuin aikaa... :happy:
 
Ihania olette tehneet. Vitsit ku mä oon niin hidas ja haalin silti lankoja jemmaan. Ois kiva saada vähä nopeempaa valmista. :)
 
Takaisin
Top