Käsityöpiiri

En mä nyt kuule todellakaa sanois rumaks!!

Mulla nyt meinaa totaalisesti jäädä toi mobilen teko, en oo edistyny ollenkaa :(
 
ErykahB, noihan on tosi hienot :) ! Musta tuntuu, että väsään PUL-kankaasta parit "jumppakassit", millä puhtaita ja likaisia kestoja voi kuljetella. Jotenkin nyt on kertynyt kirpparilta kuoria, että ompeluissa keskityn enempi sisävaippoihin. Ainakin aluksi mieheni meni ihan lukkoon, kun selostin että tällä tavalla se harso sitten taitellaan ..!
 
Kaikkee pitää kokeilla... Neuloin tommosen mekkotunikan, jossa on takahelma pidempi lyhennetyillä kierroksilla ja sit ekaa kertaa elämässäni tein röyhelön, ompelin sen kiinni ompelukoneella ja vielä kankaan neuleeseen!! Kamalata jännitystä oli, että miten tän ryssin.

image.jpeg
 
ErykahB, jaksat kyllä väsätä kaikkea kivaa. Oispa itelläkin ton sortin inspistä. Ompeluinspis on ollu kateissa jo pidemmän aikaa. :D Yritän ny väsätä muutaman sisävaipan loppuun ja laitan ompelukoneen hetkeksi sivuun kun selkä ei tahdo enää toimia yhteistyössä, koska joudun pöytätilan puutteen vuoksi osittain tekemään lattialla hommia.
 
Mulla oli piiitkä lamavaihe päällä, ei huvittanut mikään. En edes villasukkaparia saanut valmiiksi (ne on tossa sohvalla kesken edelleen).

Mutta nyt taas on draivi päällä ja tekee mieli kokeilla uusia juttuja ja kuluttaa noita lankajemmoja, jotka on aika jäätävät edelleen.
 
Voi että mua harmittaa ku en oo saanu mitää käsitöitä tehdyks. Ei vaa kutominen nappaa yyyyyyhtäään! :( onneks mummot ja mummit ja kaikki muut varmasti tekee pienelle kaikkee :)
 
No mutta voi kiitos ihanaiset! :love2

Ilyana virkkaamalla ja käytin tätä ohjetta (englanninkielinen): http://crobypatterns.com/free-crochet-pattern-minion-inspired-baby-booties/

ja kukat virkkasin tällä ohjeella: http://busybeescraftplace.blogspot.fi/2010/01/five-petal-crochet-flower-pattern.html?m=1

ja reunan tein niin, että 5 pylvästä yhteen silmukkaan, jätä 1 silmukka väliin, kiinteä silmukka, jätä 1 silmukka väliin, 5pylvästä yhteen silmukkaan jne.

Tokihan noita tossukoiden ja kukkien ohjeita on suomeksikin, mutta mulle ei tällä kertaa kelvannut mitkään niistä. :joyful:

Nempsu älä huoli, ihanaa jos on mummoja jotka tykkää kutoa! :Heartred Mullakin oli pitkä väli keväällä ja alkukesällä kun ei yhtään huvittanut virkata. Keväällä se oli pahoinvoinnin takia miksi ei kiinnostanut ollenkaan. Nyt se tuntuu taas mukavalta. :)
 
Mä oon tätä toukkapussiasiaa pyöritellyt mielessäni jo tovin, mutta kamalan kökköjä on ne ohjeet ja mä halusin jotain erilaista, mutta en tiennyt mitä!?!

Tommosen nyt nitkutin tossa parina iltana. Villaa ja bambua on lanka. Tupsun väri vähän arveluttaa, on tommonen sinapin-, tai leijonankeltainen.

Ajattelin, että jos tossa pitäis vauvaa sairaalassa pelkässä vaipassa silloin kun ei syystä tai toisesta ole iholla.

image.jpeg
 
ErykahB, toi onkin hyvä idea ottaa toukkapussi jo sairaalaan mukaan! :) En ollut ollenkaan ajatellut asiaa mutta taidan pakata toukkapussin, jonka kaveri teki, sairaalakassiin mukaan. Tohon pussiinhan vauva onkin tosiaan helppo sujauttaa silloin kun ei ole iholla, eikä tarvitse ruveta pukemaan muuta vaatetta vauvalle päälle.
 
Ellukkainen, no kato tälleen mäkin aloin pähkäilemään tän asian kanssa, kun toisessa ketjussa oli siitä ihokontaktista ja vaatteettomuudesta juttua ja jaan kyllä näkemyksen ihokontaktin tärkeydestä täysin!
 
Oli pakko kans heti neuloa toukkapussi kun juttelitte sellaisen ottamisesta synnärille ja lankaakin oli komeronpohjalla. Kiitos ihanaiset ideasta ❤
 

Liitteet

  • mms_20161006_165926.jpg
    mms_20161006_165926.jpg
    485.5 KB · Katsottu: 78
Kadehdittavan nopeita ootte tikkuamaan.
Ite kun saa pienet sukat aikaiseksi monen illan vääntämisen tuloksena. :D
 
Apua, miekin tarviin toukkapussin!
Pitääpä katsoa, löytyykö tuolta sen verran lankoja, että sais ainakin raidallisen toukkapussin. Isoilla puikoilla siihen ei menis "monta vuotta". Harmi, että takuulla bambua ei kyllä löydy :(
 
Mä oon saanu tänään tehtyä vaan 8 sadepisaraa mobileen monen päivän jälkeen ja hain kepit metsästä, vielä ois ainaki 7 sadepisaraa jäljellä :grin
 
Takaisin
Top