Käsityöpiiri

Jelly_Bean

Puuhakas puhuja
Kun täällä nyt näyttäis olevan käsistään kätevää porukkaa jotka neuloo ja ompelee niin vois tähän ketjuun laittaa kuvia, ideoita ja ohjeita mitä kaikkea vauvalle voi tehdä :)
 
1e475add52a8633a7ab214a41f4e526f

Mä tekisin vaikka mitä! Mut ku keväällä oikee ranne ylirasittu töissä eikä oo vielä kunnolla siitä toipunu(raskaus löysyttää siis muitaki osia ku vaa niitä mitä tarvitaa synnytykseen :D).. virkkaaminen onnistuu vähän kerrallaan.. ja sit ku vielä niskat vetää hirmuhelposti jökkiin ni noi käsityöt vähä jää :sad001 mut tässä kuva mun tän hetkisestä tuotoksesta :) tarkoitus tehdä jonkinnäköinen peiton poikanen pienelle :) mahollisesti teen tohon taustaks viel sileetä koska nythän tuo on ihan reikänen :D
 
Tänne olikin ilmestynyt kiva ketju. Tämmönen vasuri tumpelo jää seuraamaan (tumpelo siksi että teen ohjeiden mukaan oikeakätisesti kaikki ja se on hidasta hommaa). Laitan ehkä kuvia tuotoksista myöhemmin. :)
 
Minä olen ikäni ollut käsityöihmisiä, mutta jostain syystä nyt ei innosta. Ensin ajattelin, että en tee vauvalle mitään. Nyt olen alkanut harkita, jos tekisi jonkun kivan peiton. Olen kyllä säästänyt kaikki, mitä olen aiemmilla vauvoilla käyttänyt.
 
Mä oon tehny kahden äitiyspakkauksen verran kaikkea, niin nyt ei enää irtoa. Ehkä sitten, jos myöhemmin raskaudessa liikkuminen rajoittuu, niin alan taas neuloa. Vauvalle on vaatetta kyllä enemmän kuin ehtii käyttää.
 
Minä tykkäisin tehdä kaikkee mutta en oikein osaa ja oon perfektionisti niin heitän pois lähes kaikki mitä yritän..mutta oon nyt koittanu taas opetella neulomaan. Tämmönen hassu pipo tuli tehtyä lauantaina leffaa katsoessa :) teki jo mieli purkaa ja tehä uus mutta mies ei antanu :D
aefdd54f90f404f4f9b1f31e5bd9246a
 
Mä huovutin tällaisen vaunulelun ja helistimet. Olen myös tehnyt pari rusettipantaa (yksi virkattu ja toinen ommeltu trikoosta) ja virkatun babyturbaanin/pipon. Seuraavaksi aattelin huovuttaa rinnanlämmittimet/kestoliivinsuojat ja virkata pari säilytyskoria vauvan pikkutarvikkeille kylppäriin.
 

Liitteet

  • _20160825_194457.JPG
    _20160825_194457.JPG
    946.4 KB · Katsottu: 74
Mammu, eikä miten söpö!

Mä oon vasta aloitellut taas kutomisharrastusta ja lähdin tekemään vauvalle peittoa. On se jo puolessa välissä, mutta muutto ja kaikki muu kiire sotkee rentoutumista. Tarkotus olis kuitenkin tulokkaalle saada aikaan vielä villasukat ja itselle pitkävartiset villasukat ❤
 
Mammu voi miten söpöjä! Minä mietin jos tekisin käytettynä ostettuun sitteriin uudet lelut joko huovuttamalla tai virkkaamalla, ei vaan oo materiaaleja valmiina niin en tiedä raaskinko ostaa.

Erykah toihan on täydellinen! Vitsi kun osaiski tehä tommosia.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1472628333.888689.jpg
Tää on eka valmis juttu tytölle. Eli silkkivillainen myssy

ImageUploadedByVau Foorumi1472628364.357179.jpg
Näistä toinen valmis ja toinen kesken, silkkivillasukat. Toisesta villasukasta on neulottu osa varresta.

ImageUploadedByVau Foorumi1472628457.596655.jpg
Ja tässä taas langat seuraavaan projektiin, merinobodyyn.

Koitan saada nää isotöisemmät vaatteet eka valmiiksi ja sitten alotan villapöksytehtaan. Ja lopussa koitan ehtiä ompeleen sisävaippoja myös.
 
Onko tommonen merinolanka kuinka tyyristä tavaraa?
Garnstudion lankoja saa aika edukkaasti :) . Tuo merino on noin 3,5€/50g. Silkkivilla taisi olla neljän euron luokkaa saman kokoinen kerä. Garnstudiolla on myös hurjat määrät ilmaisia ohjeita heidän langoille, joista soveltelen. Sekä sukat että pipo on sovelletulla ohjeella tehty, olen muokannut ohjeita oman näköisiksi.
 
Tässä jotain mitä oon tehnyt ja vähän lipaston laatikoiden ostettuakin sisältöä näkyy. Myssyjä ja hattuja on ainakin ihan liikaa, mutta niihin menee kivasti langanloput. Esim. tuohon beigeen myssyyn meni 27g alpakkalankaa. :)

Toi virkattu peitto on luomupuuvillaa ja yksi suurimmista jutuista mitä oon virkannut ja mä oikeesti vihaan virkkaamista!

image.jpeg
 
Ei ehkä sinänsä liity ketjun varsinaiseen sisältötarkoitukseen, mutta täällä kun näyttää aktiivisia käsityöihmisiä olevan niin olisi muutama kysymys.

Mistä tällainen osaamaton (ja käsityöväkeä tuntematon) ihminen voisi löytää jonkun joka ihan tilaustyönä (ohjeet ja materiaalit tilaajalta) tekisi parit pienet neulomukset?
Entä sama koskien ompelutyötä? Ammattiompelijoita toki on, mutta kahdelta olen kysynyt niin toinen ei tee koska ei ole ko. tuotteen tekemisestä kokemusta ja toinen ei tee plagiointisyytösten pelossa (tuote on siis ihan yleisesti tehtävissä, ohjeitakin netti täynnä, ainoastaan valitsemani kangaskuosi on vilahtanut joskus jossain yksityisessä blogissa ohimennen, josta seurauksena tämä outo lopputulema).

Itse en tosiaan tee taidon- ja myöskin ajanpuutteen vuoksi (no eipä mun pinnakaan tällä hetkellä mitään pikkutarkkoja käsityöjuttuja kestäisi) , mutta nämä tietyt tuotteet vauvalleni niin kovasti toivoisin. Tekijä(t) vaan puuttuu.
 
Mä melkeen tihrustan täällä onnesta. Olen nyt onnistunut hankkimaan kaikki vanhat kadonneet vaippakaavat. Ei voi olla totta. Niin ihanaa. Materiaaleja mulla on hyvin.
 
Miks mua ei neulotuta yhtään? Tai siis en keksi enää mitään, mitä vauva tarvis... ja mua kypsyttää neuloa sukkia ja tumppuja, se on niiiiin tylsää!
 
Takaisin
Top