Joululahja tulossa!

Heippa kaikille
Täällä uusi mamma ilmoittautuu mukaan. Joululahja olis tulossa nettilaskureiden mukaan 12.12 ja tänään menossa viikko 5+5. Tämä on toinen lapsi, ensimmäinen täyttää marraskuussa viisi. Jännittää miten elämä muuttuu toisen lapsen myötä, kun ensimmäinen on jo niin omatoiminen ja "helppo". Todella iloisia ollaan raskaudesta kun mulla ikää jo 36-vuotta. Tällä viikolla alkanut olla etovaa oloa ja varsinkin lounaan syömisen jälkeen kuvottaa pari tuntia, onneks ei oo tarvinnut oksentaa. Edellisessäkään raskaudessa en oksentanut kuvotuksesta huolimatta. Rinnat on todella kipeät ja alamahassa paineen tunne ja väsymys on mieletön. Onnellista odotusta kaikille :) . Voimia keskenmenon kokeneille :crybaby2
 
Joku kyseli varhaisultrasta. Itse kävin sunnuntaina rv 6+3. Näkyi jo syke ja tietty todettiin siis se ensin että raskaus on alkanut ja oikeassa paikassa. Katsottiin että kohdun limakalvot on hyvän paksuiset ja otettiin se crl-mitta alkiosta, eli pää-perämitta. Sen perusteella katsoi sitten että vastaa viikkoja. Istukasta ei ollut puhetta, mutta mulla on sellanen haisu asiasta että se ei ole vielä edes kehittynyt kunnolla, eli paikkaa ei voi sanoa. Viimeks ultrassa rv 11+4 katsottiin vasta istukan paikka. Semmosta. Huomenna olis sitte eka neuvola, rv 7. :D
 
en ennättäny kauaa iloita raskaana olosta..:( tänään aamupäivällä alkoi pieni kipuilu vatsassa ja oli hieman verenvuotoa..sit verentulo lakkas..vaan alkaakseen uudelleen, oli välillä kirkasta ja välillä tummaa..sit tuli pari klönttiä..
neuvolasta sanottiin, että mennä päivystykseen, päivystyksessä oli nuori mies..kyseli oonko tehny raskaustestiä ja että mee kotiin, ota kipulääkettä..jos vuoto jatkuu soita neuvolaan.. oli kyllä hienoa toimintaa :/
mies onneks ollu tukena <3 mut kai se oli tässä, pitää perjantaina soittaa ja perua neuvolat :( poistun täältä ja siirryn haaveilemaan omasta nyytistä.. paljon tarrasukkia muille <3
km viikoilla 5+4
 
Kamala lukea toisten km, kun itse pitää odotella ultraa toukokuun loppuun saakka. Mun la:sta ei ole mitään havaintoja, ja Jorvi päätti arvata ultran tuohon kohti. Kierto siis on ollut tosiaan yli 80 pv, nega joskus 35-40 tienoilla. Neuvolan täti oli vara, että tekvät varhaisultran tuon la:n saamiseksi, mutta eipä tehdä. Kai sit neuvolasta antavat toisen lähetteen, jos kovin aika vaikuttaa olena erilainen kuin arvailussa.

Mua etoo aamusta ja aamupäivästä. Metalli maistuu suussa koko ajan ja alavatsaa turvottaa iltaa kohti. Finnejä on alkanu pukkaamaan, edellisessä raskaudessa iho oli kuin silkkiä (poika tuli). Olis kyllä kiva, jos nyt tulis tyttö, vaikka nää finnit voisin lahjottaa eniten tarjoavalle?
 
Voimia kaikille joiden raskaudet ovat päättyneet keskenmenoon. :(

barbamama77, meillä on aika samanlaiset kuviot. Meidänkin esikoinen täyttää 5v. marraskuussa ja LA 13.12. Päälle kolmekymppinen olen minäkin :) Täällä aika samanlaiset mietinnät että miten taas jaksaa/pärjää pienen vauvan kanssa kun nyt pääsee niin helpolla tuon esikoisen kanssa. Saa nukkua yöt eikä tarvitse syöttää/vaihtaa vaippaa/pukea/kantaa... Ja tuntuu että on unohtanut miten vauvaa hoidetaan.

Pitäisi kai pikku hiljaa soittaa neuvolaan. Puhelinaika on vain tosi huono, keskellä päivää, enkä haluaisi että raskaus paljastuu työpaikalla vielä, kun ollaan sen verran alussa että voi tapahtua mitä vaan. Ehkä soitan vasta varhaisultran jälkeen jos saadaan sieltä hyviä uutisia. Jotenkin on tällä kertaa todella epäuskoinen olo. En uskalla luottaa siihen että kaikki menisi toistakin kertaa hyvin.
 
Voimia ja jaksamisia Nalalle!

Niinkun sanottua, mulla on aika oireetonta ollut tässä ja se on ihan normaalia ainakin mulle, nuo aikaisemmatkin raskaudet olleet alussa oireettomia, paitsi viimeks järjetön appelsiinihimo. Sen pistän kyl osittain vuodenajan piikkiin, koska myös tänä vuonna samoihin aikoihin himoitsin appelsiine, vaikken vielä ollutkaan raskaana...
Silti piti vielä testatakin. ;)
Mulla on siis tuolla kaapissa päiväykseltään vanhaksi menneitä ovistestejä. Saman tien kun se kohta johon testi- ja kontrolliviivat tulevat, kastui niin erittäin tumma viiva piirtyi näkyviin. Hyvä mieli siitä tuli, sehän vaan kertoo, et hormoonit on hyvin noussut, kun ei epäilystäkään.
Pöhköähän se on, mutta oon vaan jotenkin taas niin iloinen koko tästä odotuksesta. Vaikka vähän jännää, et kuinka esikoinen reagoi kun saa tietää, kun on ollut jonkun verran mustasukkainen uudelle pikkusiskolleen ja kohta olis taas uus tulossa... Ja kuinka reagoi anoppi ja appi. Anoppi hössöttää jo noiden kahdenkin takia ja appi selkeesti alkaa pitää meitä liian vanhoina enää lisääntymään kun jo tuosta edellisestä oli ihmeissään... (ovat siis eronneet jo kauan sitten toisistaan)
Mun äiti oli innoissaan kuullessaan ja vaikken isälleni ole vielä kertonut, niin tiedän, että hänkin on.(mun vanhemmat ei myöskään ole yhdessä) isälleni en oo siks vielä puhunu, kun mulla on isän puolella sisko, joka ei onnistu tulemaan raskaaksi, käy paraikaa hoidoissa ja toistaiseksi turhaan. Sisko on mua reilusti nuorempi, joten aikaa vielä on, mutta kovasti haluaisi oman vauvan ja toistaiseksi huonolta näyttää. En tiedä miten hänelle kertoisin raskaudestani, kun vaikka se meillekin on ollut vaikeaa, paitsi juuri tämä nyt alkanut raskaus, niin mulla on kuitenkin kuopuskin vielä vauva-iässä ja nyt tulossa taas, enkä haluais loukata, satuttaa, pahoittaa mieltään...
Ja mun serkulla, joka oli n. kuukauden pidemmällä raskaana sai juuri viikko sitten keskenmenon ja yks ystävä vähän ennen kun sain tietää olevani raskaana. Tiedän kyllä, et nää on luonnon juttuja, mut silti vaikka iloitsen omasta odotuksestani, niin sitä iloa varjostaa mielipaha muiden vuoksi.
 
Voimia ja jaksamista kaikille keskenmenon saaneille ja ryhmästä poistuneille :-(
Tuntuu, niin väärältä.

Ja samalla oma olo on hyvin ristiriitainen; onnen ja pelon sekainen, koska mitä vaan voi vielä tapahtua.
Nyt itsellä 5+6 menossa ja epävarmuus ja -uskoisuus ajoittain valtaa mielen.
 
Heissun!!

Muistatteko vielä minut? :smiley-angelic003 Mulla alkoi verinen vuoto viime viikon keskiviikkon ja olin varma keskenmenosta ja poistuin jo keskustelusta. Vuoto loppui kuitenkin samana iltana.. Nyt ongelmana on niinkin ällöttävä vaiva, että aina kun käyn nro2:ella vessassa, tulee pyyhittäessä kirkasta verta, joka kuitenkin loppuu kuin seinään...

No, tänään kävin vuodon takia kunnallisella ultrassa ja siellä näkyi alkio!! Omien VARMOJEN laskujeni mukaan pitäisi olla 6+4, mutta lääkäri sanoi että koko on 6+1.. Tiedä sitten mitä uskoa.. Olin näkevinäni sykkeenkin, mutta lääkäri ei ollut ihan varma että onko se sitä. (Tosin tuntui olevan ihan pihalla koko äijä, sanoi että en mä nyt oikeen muista koska sen sydämen pitäisi alkaa sykkimään:dontknow)

Mutta summa summaarum, mukana ollaan ainakin vielä hetken, ellei sitten alkio ole alkanut luovuttelemaan kun oli niin pieni vielä ja syke oli lääkärin mielestä epävarma..
 
Heips, esittäydyin jo toiseen avaukseen mutta tää oli vissiin se oikea?
Onko se FB-ryhmä perustettu ja miten sinne pääsee? edit: Jos ei ole niin voin tehdä ja julkisuudelta anonyymisti pääsee mukaan

Minä ilmoittaudun siis hyvin varovaisesti mukaan, vasta 3+6 menossa mutta pari päivää on jo testi näyttänyt plussaa. (tai siis eilen testasin, en voi tietää miten kauan on näyttänyt :laughing002) Hämmentävää kun näin aikaisin tietää, edellisessä raskaudessa testasin vasta joskus 5+jotain... Toivotaan nyt että pikkukaveri pysyy mukana loppuun asti :) Ihmeellistä on kun on jo nyt paha olo, miten voi olla? Lisäksi alavatsassa on menkkamaisia kipuja ollut tänään, laskennallisesti olisikin kuukautisten alkamispäivä. Rusehtavaa vuotoa on myös tullut vähän, sitä tuli ensimmäisessäkin raskaudessa kahden päivän ajan joten ei pitäis olla syytä huoleen.

Meillä on 2v3kk vanha tyttö ennestään. Silloin kirjoittelin täällä mutta siirryimme lasten synnyttyä fb:iin ja jatkamme siellä edelleen aktiivista keskustelua. Tää foorumi on muuttunut valtavasti sinä aikana, enkä oikein tiedä onko suunta parempi... Tickerit ei ainakaan toimi kuten ennen, osaisko joku auttaa kun en muista enää :D
 
Heippa vaan ja paljon onnea kaikille odottajille! Kyllä nyt näyttäisi siltä, että varovaisesti voi itsekin liittyä joululahjan odottajiin. Esikoinen olisi tulossa ja lähes vuosi on yritetty, joten onnen kukkuloilla vaikkakin vähän hämillään ollaan ja peloissaankin kaikesta mitä vielä voi sattua. Ei tätä meinaa uskoa.

Haamuja näkyi ja viikonloppuna ja eilen ilmestyi apteekin testiin ekan kerran elämässäni ihana tumma viiva. <3 Olen ilmeisestikin tänään viikolla 5+0 ja sen mukaan laskettu aika olisi 26.12. Katsotaan miten muuttuu matkan varrella. Varhaisultraan toivoisin pääseväni vapun jälkeen. Ei tätä muuten todeksi voi uskoa.

Niin ja ikää on 32 ja Helsingissä asustelen. Mistään muusta en mitään sitten tiedäkään, kaikki on uutta ja ihmeellistä. :)
 
Mä kävin sillon viime sunnuntaina päivystyksessä verisen vuodon ja kovien kipujen vuoksi. Viikkoja oli sillon 5+6 ja syke näkyi selvästi. Lääkäri sanoi, et 5+4 hän on nähnyt varhaimmillaan ja sit toisilla vähän myöhemmin. Mulla onneksi vuoto lähes loppunut ja pieni yhä matkassa. Sain ohjeeksi välttää liikuntaa ja rasitusta ja levätä mahdollisimman paljon. Aika luonnostaan on sujunut tuo lepoilu, kun väsymys on niin kova. Pahoinvointia ja etovaa oloa on pitkin päivää. Iltaa kohden turpoaa maha, mut aamulla onkin sit aika entisellään. Tänään rv6+3 ja seuraava ultra rv8 ja neuvola ensi to eli rv7+3

Onkos teillä muilla sisäkissoja, joiden wc:tä puhdistatte? Ootteko saaneet siihen jotain ohjeistusta raskauden suhteen? Toiset jättää homman muille perheenjäsenille, jotkut käyttää suojakäsineitä ja hengityssuojaimia?
 
Mä kävin sillon viime sunnuntaina päivystyksessä verisen vuodon ja kovien kipujen vuoksi. Viikkoja oli sillon 5+6 ja syke näkyi selvästi. Lääkäri sanoi, et 5+4 hän on nähnyt varhaimmillaan ja sit toisilla vähän myöhemmin. Mulla onneksi vuoto lähes loppunut ja pieni yhä matkassa. Sain ohjeeksi välttää liikuntaa ja rasitusta ja levätä mahdollisimman paljon. Aika luonnostaan on sujunut tuo lepoilu, kun väsymys on niin kova. Pahoinvointia ja etovaa oloa on pitkin päivää. Iltaa kohden turpoaa maha, mut aamulla onkin sit aika entisellään. Tänään rv6+3 ja seuraava ultra rv8 ja neuvola ensi to eli rv7+3

Onkos teillä muilla sisäkissoja, joiden wc:tä puhdistatte? Ootteko saaneet siihen jotain ohjeistusta raskauden suhteen? Toiset jättää homman muille perheenjäsenille, jotkut käyttää suojakäsineitä ja hengityssuojaimia?
 
Joululahjapienoinen: Meillä on kaksi sisäkissaa. Ensimmäisen raskauden aikaan siivosin alussa kumihanskat kädessä tai mies siivosi, mutta halusin mahdollisimman pian testata toksoplasmoosin varalta ja testi olikin positiivinen eli olen joskus elämäni aikana sen sairastanut tietämättäni ja olen sille immuuni. Sen verran siitä toksosta että sitä kissansontaa pitää suunnilleen syödä että se siitä tarttuu, todennäköisemmin sen saa huonosti pestyistä juureksista. Mutta jos on kissoja niin kannattaahan se testauttaa :)
 
Hei!
Testailen tässä pääsenkö kirjoittamaan, kun niin moni viesti mennyt muka spämminä harakoille.
 
Hei!
Testailen tässä pääsenkö kirjoittamaan, kun niin moni viesti mennyt muka spämminä harakoille.
 
No johan, nyt tuli sitten viestejä kaksin kappalein.....olen käynyt täällä lukemassa ja yrittänyt osallistua, mutta en ole saanut viestejäni perille.

Hienoa saada nettitkku takaisin!! Kävikin mielessäni, että oliko tosiaan niin varmaa, kun olin aiemin lukenut, että jotkut voivat aika runsaastikin vuotaa verta ja silti raskaus voi jatkua ihan normaalisti. On varmaan ihana fiilis nyt!!!

Laskettu aika on (arvio) 7.12. ja kotona odottaa isoveli innoissaan. Itse odotan ensiksi lähinnä sitä, että koko homma varmistuisi :).

Tietääkö joku, että kuunnellaanko / katsellaanko sisälle jo ekalla neuvolakäynnillä? Entä jos pyytää, kuuntelevatko? Olisi niin kiva saada varmuus, vaikka tiedänkin ettei välttämättä silloin vielä 8+ kuulu, mutta kai usein siinä vaiheessa sykkeet jo voikin kuulla. En enää muista ekasta, koska kuunneltiin.
 
Tämä foorumi alkoi tökkimään yli 2 vuotta sitten (siksi siirryimme aiemman 'porukan' kanssa fb:n puolelle) ja näkyy tökkivän yhä vaan :( Se on tosi harmi koska tää on paras vauvafoorumi, muilla ei saa joka aiheelle omaa topicia yhden pääotsikon alle vaan kaikki on sekaisin.
 
No johan, nyt tuli sitten viestejä kaksin kappalein.....olen käynyt täällä lukemassa ja yrittänyt osallistua, mutta en ole saanut viestejäni perille.

Hienoa saada nettitkku takaisin!! Kävikin mielessäni, että oliko tosiaan niin varmaa, kun olin aiemin lukenut, että jotkut voivat aika runsaastikin vuotaa verta ja silti raskaus voi jatkua ihan normaalisti. On varmaan ihana fiilis nyt!!!

Laskettu aika on (arvio) 7.12. ja kotona odottaa isoveli innoissaan. Itse odotan ensiksi lähinnä sitä, että koko homma varmistuisi :).

Tietääkö joku, että kuunnellaanko / katsellaanko sisälle jo ekalla neuvolakäynnillä? Entä jos pyytää, kuuntelevatko? Olisi niin kiva saada varmuus, vaikka tiedänkin ettei välttämättä silloin vielä 8+ kuulu, mutta kai usein siinä vaiheessa sykkeet jo voikin kuulla. En enää muista ekasta, koska kuunneltiin.
 
No johan, nyt tuli sitten viestejä kaksin kappalein.....olen käynyt täällä lukemassa ja yrittänyt osallistua, mutta en ole saanut viestejäni perille.

Hienoa saada nettitkku takaisin!! Kävikin mielessäni, että oliko tosiaan niin varmaa, kun olin aiemin lukenut, että jotkut voivat aika runsaastikin vuotaa verta ja silti raskaus voi jatkua ihan normaalisti. On varmaan ihana fiilis nyt!!!

Tietääkö joku, että kuunnellaanko / katsellaanko sisälle jo ekalla neuvolakäynnillä? Entä jos pyytää, kuuntelevatko? Olisi niin kiva saada varmuus, vaikka tiedänkin ettei välttämättä silloin vielä 8+ kuulu, mutta kai usein siinä vaiheessa sykkeet jo voikin kuulla. En enää muista ekasta, koska kuunneltiin.
 
Minulla kuunneltiin ekassa viikko ennen nt-ultraa eikä saatu mitään kuuluviin. Oli melkoisen pitkä viikko odotella ultraa... Nyt en aio mennä varhaisultraan sen paremmin kuin pyytää ylimääräisiä kuunteluita tai katseluita. Olemme muuttaneet eri paikkakunnalle tässä välissä, en tiedä yhtään miten täällä on tapana. Oulussa saa tasan kaksi ultraa eikä muuta, mutta joillain paikkakunnilla ultrataan halutessa joka neuvolakäynnillä. Ne viikot sinne nt-ultraan menee hurjan nopeasti, vaikka nyt tuntuukin uskomattomalta

edit: Kotidoppleri kyllä löytyy joten eiköhän sitä yritä heti 7. viikolta alkaen kuulla, vaikka sillä taitaa kuulua vasta joskus 12. viikolla ;)
 
Takaisin
Top