Joululahja tulossa!

Pahoittelut nekkutikku, voin vain arvailla kuinka pahalta tuntuu...=/

Täällä aivan järkky väsymys, voisin vaan maata peiton alla..oloa ei helpota orastava flunssa..olen joka raskaudessa alku vaiheessa sairastunut kauheaan tautiin..enkä taida säästyä tällä kertaakaan..mut ehkä hyvä näin alkuun sairastaa kun sit pidemmällä raskautta..toi fb ryhmä kuulostaisi kivalle...mitenköhän se luodaan, onko hajua? tänään sain postissa vähän äitiysvaatteita, rupee ahistaan normi housut..Tänään on eka päviä plussaamisen jälkeen kun ei satu mahaan, joka päivä ennen tätä on ollut menkka jomotusta ja sellanen olo että menkat alkaisi..kauhee särky lantiolla ja selässä..mutta kyllähän se tästä...

kivaa kun on kohta taas viikonloppu
 
Moikka!

Minäkin ilmoittautuisin mukaan. Kävin täällä jo katsomassa ennen kuin oli yhtäkään kirjoitusta laitettu, mutta en sitten ole tässä ehtinyt aiemmin itse kirjoittaa mitään...

Täällä siis ehkä rv 6+5 (eka neuvola on vasta toukokuun puolivälis) ja en muista tarkkaan viimeisten menkkojen alkamispäivää eli päivällä tai parilla saattaa heittää..:)

Täällä odotetaan siis pikkukakkosta..:) Maaliskuussa 2012 meille syntyi esikoispoika. Laskettua aikaakaan en ihan tarkkaan tiedä, itse laskeskelin,että ehkä 4.12 vois olla LA...

Täällä on ihan uskomaton väsymys päällä, en jaksa edes ulos mennä puhumattakaan salilla käymisestä tms. Pahoinvointi alkoi kanssa maanantaina ja jos syön tunnin välein, niin se pysyy kurissa...eli oon turvonnu hiilareista jo 1,5 kg tän viikon aikana! Minkäköhänlainen valas musta oikein tulee vielä...:wink

Juu, mäkin haluan facebook-ryhmään, jos osaan laittaa viestiä, niin laitan, niin saatte lisätä mut!:)
Tsemppiä ja jaksamista teille kaikille! Toiv. kaikilla menee hyvin.:)
 
Jaa, täällä taitaa nyt olla kaksi joulukuisten ketjua ? Merkkaan tämänkin, niin jos löytäisin jatkossa tännekin helpommin...
Täällä siis pahoinvointi jatkuu. Lisäksi huimaa ja verenpaineet on todella alhaset.

(5+4)
 
Viikonloppu oli ja meni. Helpottaaks hei tää tissi kipu koskaan???? ARGH!!!!! ja turvottaa :) väsymys on totaalista, mutta mukavaa :D

t. 6+2
 
Täällä plussattiin eilen, ja olo on jännittyneen odottavainen ja toiveikas että pikkuinen pysyisi joukossa loppuun asti. Esikoista meillä odotetaan, tänään ilmeisesti 4+6
 
Hei,
täällä plussattu ja 5+3 olis menossa. Pikkuisen jännittää kun viime yönä tuhrin verta pyyhkiessä :/
Ekaks vähän enemmän ja sit nyt vähentyny pitkin päivää olemattomaksi lähes... ei oo kipuja kuitenkaan.
Osa syy voi olla "haureuden" harrastaminen miehen kanssa :D lähinnä toivon että syy on se eikä vakavempaa :sad001

Varhaisultra varattuna ens vkolle joten siellähän se totuus sitten kuullaan... jännittäää hurjasti!
 
Heips! Täällä plussattu viikonloppuna, viikkoja luultavasti 4+6.. Esikoista ootellaan. Ootteko millä viikolla neivolaan soitellu?
 
Mä soitin neuvolaan aika pian plussan saatuani, kun halusin kysyä, voiko mun neuvolan yhdistää ton meidän vauvelin neuvolaan. Ja meidän neuvolassa on ajan vähän kortilla aina, niin piti olla hyvissä ajoin liikenteessä. Sain yhteisen ajan, niin ei tarvii montaa kertaa juosta. Samalle päivälle kun alunperin sovittu aikakin oli, mutta siirtyi aamusta iltapäivään. Ehkä hyvä niin, niin ei tarvi niiden aamupissojen kanssa kärvistellä sinne neuvolaan asti! :angel3

Pitäs varmaan koittaa sopia, et kumpaa ketjua käytetään, ettei tarvi molempiin aina kirjoitella tai ei mee sit ohi muiden jutut, jos ovatkin toiseen ketjuun kirjoittaneet...
 
Mä soitin heti plussaamisen jälkeisenä aamuna. Ne antaa sen ekan ajan tietylle viikolle, Espoossa näköjään 9 viikon tietämiin toisen lapsen kohdalla.
 
Nyt Rv5+6 ja yht'äkkiä tuli kamala tarve saada tietää, että mitä sinne mahaan kuuluu? Miksi pirussa aika kuluu niin hitaasti ja eka neuvola on vasta 2.5.! Onneksi on vielä aika selkeät "maha- ja tissioireet" eli rinnat on arat ja maha painaa ja nippailee tasaiseen tapaan iltaa kohti aina enemmän. Onneksi aika kuluu mukavasti töissä ja raksalla, ei jää kamalasti aikaa miettiä tota raskautta. Kun vaan muistais syödä säännöllisesti, niin välttyisi kuvotusololta ja huippaukselta. Ja se syöminen ei sais tarkoittaa, että töistä lähtiessä käy lähikaupassa ja syö sitten 4 suklaakeksiä matkalla raksalle = 1 keksi/km. Onneksi ei ole pidempi matka, muuten ei luolamies saisi raksakahvin kanssa koskaan keksejä!!
Ire1, ihania uutisia...miten mä maltan nyt odottaa normiultraa, kun täällä alkaa olemaan noita varhaisultrakuulumisia:happy118 Täytyy esittää ekalla neuvolakerralla hullua ja pakottaa neuvolan täti kuuntelemaan sydänäänet :excited001
 
Hei vaan täältäkin! Mukaan tullaan varovaisen innokkaasti, kakkosta odottelen. Plussasin kp 33 ja nyt 5+4..ihan on epätodellinen olo että toinenko sitä oikeasti olis tulossa. Ihanaa :)
 
Täällä kans soiteltu neuvolaan melkein plussan jälkeen ja ens viikon pe 26.4 olisi eka neuvola :)

mamunen: olen samaa mieltä, että olisi helpompaa jos käyttäisi vaan jompaa kumpaa ketjua

Ire1: varmaan oli ihana näky :Heartred mä toisaalta tahtoisin itsekkin varhaisultraan, mut eipä täs nyt enään kovin pitkä aika ole kun on se ensimmäinen ultra :)

Ja tasan rv6 alkoi etova olo ja jos on yli 2h väliä että ei mitään pistä suuhunsa niin kyllä tulee huono olo, onneksi ei ole tarvinnut halailla pönttöä. Tosin helppoa se sit olisi, ei kenellekkään jäisi vielä "kiinni" että on raskaana, kun olen yksityinen perhepäivähoitaja. Esikoista odottaessa ei ollut näin huonoa oloa missään vaiheessa, paljon lievempänä ja kesti tosi vähän aikaa.

Nyytikki: nuo sydänäänet olisi ihana kuulla ensimmäisellä neuvola käynnillä, mutta niitä tuskin kuunnellaan täällä ainakaan. Olisi kiva toisaalta että yritettäisiin edes kuunnella, ymmärrän toki jos niitä ei saada kuulumaan.
 
Täällä hirvittää ns. oireettomuus.. Viikkojakaan ei kyllä ole kuin 6+0 mutta tekisihän kuvotus tätä hieman todellisemmaksi.. huoli on kova että onko kaikki mallillaan. Mutta ninkuin mies tokaisi, tästä se loppuelämän huolehtiminen alkaa :wink
 
Huomenta! Täällä olis eka neuvola torstaina :D Eli jo rv 7. Kauheen aikasin mun mielestä kun esikoiselta tais olla vasta rv 8-9 tienoilla. Ja meidän neuvolassa toi sydänäänien kuuntelu on varmaan mahdollista joskus rv 10 tienoilla kun on niin vanhat laitteet kuulema. Että saapa nähdä. Kaverilta saan kuulema lainaan kotidoplerin sit kunhan viikkoja olis tarpeeksi kasassa :) Mulla oli edellisessä raskaudessa dieettihoitoinen raskausdiabetes ja epäilemättä se iskee nytkin. Sokerirasitukseen pitää mennä rv 11-12 jo ekan kerran, jos en ihan väärin muista. Hyih. Musta tuntuu että tää etova olo pahenee päivä päivältä :/ Ja väsymys on edelleen tosi voimakasta. Onneks tuo esikoinen nukkuu vielä päikkärit, niin voi itsekkin näin vapaapäivinä ottaa torkut. Mutta hei, oireita taikka ei niin silti ihanaa odotusta kaikille :)
 
Huomenta! Mulla oli eka lääkärineuvola viime viikolla ja terkkarin kanssa treffit tänää. 6+4 olis, eli aika aikasin pääsee :)
 
Huomenta...täällä hillittömän flunssan ja poskiontelontulehduksen kourissa yritetään porskutella etiäpäin.. aikas jännä juttu, viimeksi oon poskiontelontulehduksen potenut vuonna 2003 - pienintä odottaessa :)
Väsy on ihan jotain järkyttävää, ja nyt varmaan tää kipeily vielä sitä lisää... sain varattua ajan sinne varhaisultraan joka olis nyt sitten 29.4 jolloin viikkoja sen 7+1. Vielä on odottelemista siihenkin...
Joko te olette kertoneet raskaudesta muille/milloin ajattelitte kertoa? Meillä on tarkoitus pitää salassa sinne ekaan neuvolakäyntiin saakka ainakin (joka siis viikolla 10+1) mutta taitaa tulevat isosisarukset aavistella jotain jo nyt...
Ja hei, mä oon nyt ihan hukassa tän uuden foorumin kanssa. En pääse kirjautuu sisään, väittää et ei oo sellasta käyttäjänimee olemassa ja oon kokeillu kaikki maholliset vaihtoehdot...mikä vikana???

Tyhymä Inkeri ja pikkuHilma 5+2
 
Mullaon se eka neuvola viikon päästä tiistaina, eli 23. päivä. Samallaon tuon pikkuneidin puolivuotisneuvola. Mä mietinkin tossa jo sitä, et kun mullakin oli diettihoitoinen raskausdiabetes viime kerralla, niin eikö se sokerirasitus tuu aikasemmin, kun jos sitä ei aiemmin ole ollut?

Mulla on aika oireetonta, jos ei vessassa ravailua lasketa. Ja nippailua ja jomottelua alavatsalla. Toisaalta tietysti huolettaa, et onhan kaikki hyvin ja pikkunen vielä elossa jne, mut toisaalta mun aikaisemmatkin raskaudet on ollu aika lailla oireettomia. Siien varhaisultraan en mene, kun viimeks siitä tuli ensin kahden viikon ihan järjetön stressi ja paniikki ja senkin jälkeen vielä mietti, et onhan kaikki hyvin.
 
Takaisin
Top