Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuppu, meillä on tykitetty kans vessan kalusto kertaalleen pesuun ja vaipanvaihtopisteen vieressä oleva matto on ottanut jo niin kiitettävästi osumaa et heivaan sen kohta johonki muualle :D Miehelle sanoinkin tänää ku se meni paljaspyllysen vauvan kans ohi et älä ny tähtäile mua sillä :D

Täytyy kysyä täältä helppiä jos teiltä sais vinkkejä. Vauvan pukeutumista. Ollaan ens viikolla menossa hänen kanssaan magneettikuvaukseen ja pitäis olla sellaiset vaatteet ettei oo nappeja tai neppareita tai vetoketjui tms. Onko sellaista bodya olemassakaan jossa haarakiinnitys ois neppariton vai pitääkö mun unohtaa bodyajatus? Tyttö kun on suht pyöräkkä masustaan nii tuntuu karkaavan ja roikkuu lanteilla sit , nimim. niskapaskoi odotellessa :D

Meillä ei viel oo tykityksiä sattunu. Pissat tuli alkuun pari kertaa mun kintuille ja hoitotasolle. Katotaan kun mies pääsee vaihtaa kakkavaippaa vauvalta nii saattaa alkaa tykityksiä tulemaan. Esikoinen teki ainoat tykityksensä juurikin isimiehelle kun oli laittamassa voidetta esikoiselle ja esikoinen latas sit suoraan isin kämmeneen :D

Saini sairaalassa oli käytössä bodyt joissa oli muovinepparit, semmoset varmaan kävis mut enpä oo semmosia oikeessa elämässä nähny.

Pukamista, mulle ne tuli ekasta synnytyksestä ja "ilona" ovat edelleen tästä siis kohta 5 vuotta:(

Letuista:D (repesin, anteeksi) tälleen neljännen synnytyksen jälkeen ekan kerran jälkeen mieheltä kysyin et miltäs tuntu, ja löysähän se... Tokan kerran jälkeen mies totesi et johan on tiukka, kiitos teho treenin ;) toivoa siis on;)

Saini olisko ihan paita/housu yhtälö ihan mahdoton yhden päivän? Vuonna 2011 äippäboxissa oli kietaisu bodeja jotka kiinnitty narailla, mut niissäkin tais olla nepparit haarassa... Tsempit lekuri käyntiin:)

Mua himpun verran pelottaa et onko mulle kehkeytymässä diabetes, toissa päiväoli sen verran hektinen päivä et ei oikein kerennyt syödä mitään suurempaa lounaan söin 10.30 (juoksussa tämäkin) päivällisen 16 välissä en sit mitään muuta kuin kahvia, noh ennen päivällistä tuli järkyttävä kylmä hiki,tärinät, huimaus, sokerit 6 ja muutenkin paska olo... Kokemusta kellään? Onneksi torstaina olis sannin neuvola lääkäri jos se viitsis jotain kommentoida...

Mä niin kummissaan ton meidän tytön kanssa, meni nukkumaan eilen 21.30 ja ekan kerran heräs 5.30 eli taas 8h unta yhteen putkeen:O ja unet jatkuu edelleen mut pikku3 heräs sit vähän ennen 7 ja täällä sitä pikku2 vaan katsellaan ja juodaan kahvia:) kyl sit paras nukkuja näistä meidän likoista, päivällä ei kyl tosin nuku kun pieniä hetkiä...

Täällä on tissitelty eilinen ilta ja koko yö, välillä pieniä taukoja. Varmaan tiheän imun kausi menossa. Päivällä sitten päikkärit, jos väsyttää :)

Timbe, sellainen ketju olis varmadti paikallaan. Perusta pois.

Äippä, olen kyllä kateellinen, kun teillä nukutaan noi hyvin! Meillä taas yö mennyt 1-1,5h pätkissä. Pisin unijakso pojalla osu 23-0130, mutta sillonki heräsin pojan ääntelyyn klo 24... No, onpahan hieno kuutamo ollu! Oon sitä ja lumista pakkasmaisemaa ihastellut öisin... :)

Tänään olis perhevalmennuksessa eka tapaaminen synnytyksen jälkeen. Saa nähdä miten pv menee, että jaksanko lähtiä puolentunnin matkan päähän köryytteleen. Pakkanenki näyttää taas meillä kiristyneen.

Joo kyllä kateus kirpasee täälläki nuista yöunista Äippä :D Meillä menny ihan perseelleen nyt, tai siis kahdesti tyttö syö yöllä, yhden ja neljän aikaan, mut sit ähisee ja kurlailee puklua tunnin pari. Nan aiheutti mahakipuja ja limasta vihertävää kakkaa, joten vaihdettiin tuutiin. Käy mahalle paremmin. Täytys meilläki koittaa sakeuttajaa jos rauhottas tota nieleskelyä. Itellä kuitenki refluksitauti ja esikoisella oli refluksilla oireilevat allergiat, niin mikspä ei tälläki sit :/ Eli eipä kannata paljoa ääneen sanoa, et joku menee hyvin ku sit alkaa menemään päin persettä :D No helppoahan tää vielä on, pelottaa vaan jos allergiahelvetti toistuu taas...

Äippä mulla on ollu tommosta oloa sillon ku sokerit matalat/käyny matalalla ja oon yhdistäny siihen ku kroppa alkaa nostaa sokereita itekseen. Diabeteksen alkuvaiheessa sokerit ois kai todella korkeat ja juomiset tuntus tulevan suoraan läpi. Niin ja jatkuva jano.

On täälläki paikat selkeesti löystyny, mut parempaan suuntaan menossa ku treenaillu lantionpohjaa. Tossa eessä tuntuu jtn ime röpelöä siinä reiän suulla, luulisin siitä sit revenneeni ku siinä kohin tuntui pahin kipu synnytyksessä ja sai mut jopa huutamaan kivusta. Siihen ei kyl mtn tikkejä laiteltu tai puhuttu ees mtn, että ois revenny siitä kohdalta.

Oliks se nyt tässä ketjussa vai jossain muussa ku vaatekoosta kyseli joku? No kuitenki vastaan nyt tähän :D Mulla ekassa raskaudessa meni koko 36 koko raskauden ajan ja luonnollisesti raskauden jälkeenkin. Tokaa odottaessa oli kokoa 34 ja loppuraskaudessa ja raskauden jälkeen koko oli 42, vaikka ei kiloja raskaudesta jäänyt yhtään. Lantiosta otti luut vastaan ku yritti housuja jalkaan. Noin vuoden päästä meni normaalit housut jalkaan. Nyt kolmannen kohdalla paino on sama ku ennen raskautta, kaikki normaaalit housut ei ihan mene jalkaan, mut samoin ottavat luiden kohdalta kiinni ku tokan jälkeen. Eli siis toivoa on mahtua vanhoihin vaatteisiin! Toisilla palautuminen vie sen vuoden ja toisilla palautuu lantio nopeemmin :)

Meillä kävi kans pari viikkoa sitten samanlainen kakkakommellus kuin Nuppu_1:llä :D Kyllä siinä miehen kanssa naurettiin melkein pissit housussa.

Mä oon miettinyt noita lantionpohjanlihaksia, että voiko ne olla synnytyksen jälkeen niin hyvässä kunnossa kuin luulen... Pissan kanssa ei ole ollut missään vaiheessa ongelmaa ja tuntuu, että voimaa lihaksista löytyy yhtä lailla kuin ennenkin. Voiko niin ees olla? Onko sillon niin kriittistä tehdä lihasliikkeitä? Oon nimittäin tehnyt niitä vaan ehkä viis kertaa synnytyksen jälkeen, ku en vaan muista...

Onko kukaan luovuttanut äidinmaitoa tai aikoo nyt luovuttaa? Mä oon vähän tuumaillut, että ryhtyisikö sellaiseen ja mitä siinä vaaditaan. Onko pakko olla jotku ihmetissit, että riittää luovutettavaa vai onko se vaan halusta kiinni? pumppaa vaan, niin maitomäärä nousee riittävästi?

Metsäläinen, en minä osaa :D ja oon aina puhelimella täällä. Jos joku viisaampi sellaisen perustaisi?? :)

Air mä olen edellisessä raskaudessa luovuttanut maitoa muutaman kuukauden. Maitoa vaan tuli yli tarpeiden. Kyllä sekin varmaan olisi tasaantunut, ellen olisi luovuttanut.

Ei mulle kenenkään kateellinen kannata olla, jos historiaan on yhtään luottaminen niin kyllä ne huonosti nukutut yöt tännekin rantautuu, yleensä sit kun alkaa hampaita puskea... Sit ei varmaan nukuta enää ollenkaan, näin meillä siis mennyt tähän asti...

Air4m, ei mullakaan esikoisesta nuo lihakset juuri haittaavasti heikentyneet. Mutta nyt toisesta totesin, että siellä missä ennen oli lihaksia, on nyt mössöä... Onneks treenaaminen ja aika on auttaneet :)

Täällä ollaan flunssassa, tällä kertaa ite, ja miehellekin on vissiin iskemässä... :/ Pieniä riesojahan nää on suhteessa, mut vähän kyllä tympii!

Yöunista, meillä tyttö yllätti parina yönä nukkumalla kuutisen tuntia putkeen :O Meillä on kans ollu tuota ongelmaa et jää yöllä varsinkin melkeen tunniksi kurlaamaan maitoja. Mut onneksi näyttäis et taustalla on vaan liika maito eikä allergia. Huomasin, että tyttö vetää ittensä liian täyteen jo illalla jos annan imutarpeeseen aina vaan tissiä. Tutin avulla saatiin sit ipana nukahtaa niin, ettei maha oo iha överitäynnä maitoa. Kyllä tota maidon ylösnousua vieläki on, mut vähitellen se on alkanu helpottaa ku vauva kasvaa :) Toivottavasti te Warheart säästytte allergioilta tällä kertaa!

Mites teidån jålkivuodot? Onko jo loppunut? Vauva nyt 6vkoa ja neljä päivää ja luulin, että vuoto loppu jo.. mutta ei! Pari päivää tuli vaaleanpunaisga valkovuotoa, mutta tänään ihan verta ja enemmän. Toinen kerta, kun näin käy? Voikohan olla tulehdusta tai jo menkat? Neuvolassa kerran tarkistettiin kohtu vaan painemalla ja sanoi, hyvin palautuneen. Vuoto sais jo loppua!

Tänään oli vauvan neuvola ja kasvanut hyvin :) Paino 5285g (3,5kg), 57,8cm (50cm) pituus neidillä. Iso neiti jo alkaa olemaan:) saatiin rotavirus rokote, joten kohta nähdään lisääkö masuvaivoja :nailbiting:

Hansu meijän neiti 6vko ja 6pv ja mulla jälkivuoto tehnyt ihan samoin. Kysyin jo asiasta ja kuulemma ihan normaalia. Mä oon jo ihan kypsä, kun ei kokonaan lopu jo vuoto.

Miten vaarallinen se rota on sairastettuna? Kuullut niin paljon, että rokotteen jälkeen vauvan maha kipeä monta päivää/viikkoa. Muutenkin maha kipeä, niin en haluis lisää.

Esikoisella ei tuo rotarokote oikein tehny minkäänlaisia oireita. Ehkä yks tai kaks kakkaa oli vähän vetelämpää ja saattoi jotain pientä masuväännettä olla kerran ekan kahden päivän aikana. Mutta noikin voi johtua jostain ihan muustakin. Rotatehosteistakaan ei tullu mitään.

Lääkärillä käyty, kirjoitti varmaan sinne papereihinsa että lantionpohjan lihaksia ei ole. Semmonen olo tuli niistä kommenteista. Itestä ei tunnu että ne ihan NIIN romuna enää olis. Paljonko te muut niitä treenaatte päivässä?

Vauvakin sai valituksia vaihteeksi. Aikasemmin huolehtivat painosta, nyt pituudesta. Paino 4180 g (3242 g) ja pituus 52,6 cm (50 cm, tosin oikeesti ollut vähemmän kun harjoittelija oli päästänyt pään karkaamaan mittauksen yhteydessä, ollut oikeesti varmaan joku 48-49 cm). Pituuskontrolli siis kolmen vkn päästä. Ite en ole huolissaan. Rotarokote myös saatiin, pelottaa mitä oireita tulee :( ja ikää siis 6 vk + 5 pv

Rotaviruksessa kait kuivuu helposti ja voi joutua sairaalaan tiputukseen sen takia. Toivottavasti meillekään ei tuu enempää näitä vatsakipuja lisää :confused: alkaa oleen selkä ja kädet ihan kipeenä tästä kantamisesta, vaikka apua on jo ollut.

Äityli ehkä odottelen ensi viikon jälkitarkastukseen asti, kun ei mitään muita oireita oo kuitenkaan.

Takaisin