Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Auttakaa nyt, meillä on kamalat masukivut. Mikähän ne sais pois? Nykyään annan aamuisin relan maitohapot. Oon kokeillu disflatyliä ja cuplatonia mut niistä ei apua ollu. Vauva hieroja on pari kertaa käyny eikä sekään tunnu auttavan. Kakka tulee noin kolmen päivän välein ja kauhee äsväys sillon. Piereskelee paljon tosi pahan hajuisia pieruja. Ennen huudettiin vaan iltaisin nyt alkaa olla koko päiväistä. Tissilläki saa hirveitä kohtauksia ku masusta niin vääntää.

Rota rokotteesta ei ole kertaakaan tullu muksuille mitään, enkä kyl oo kuullu siitä mitään huonoa! Vatsa taudit vauvoille hengenvaarallisia kuivumisen takia, mieluummin muutaman päivän kiukku kun vakava ja vaarallinen tauti!

Nuppu meidän pikku3 pituus kasvuakin seurataan kun ei kasva kuulemma tarpeeksi nopeaan, arvio aikuismitasta tällä hetkellä 155cm (minä159,5)... Ollaan juostu ravitsemusterapeutilla, erikoissairaanhoidossa,labrassa jnejne epäilivät turnerinsyndroomaa, mut kromosomeissa ei ollu mitään, kasvoi vuosikkaaksi asti alle -3 käyrän, ja nyt sit kasvaa jo -2 käyrällä... Jos Jorvi sitä mieltä et tämäkään ei riitä niin sit vielä tsekataan kasvuhormonit... Toivottavasti ette joudu samaan rumpaan! Voimia!

Anders koita pitää vaavia mahdollisimman paljon mahallaan pystyssä rintaasi vasten, meillä tää auttaa rauhoittumaan niin ja jalkoja nostella masun päälle niin ilma kulkee helpommin! Toivottavasti näistä olis jotain apua, voimia!

Muokattu viimeksi:
Hansu, meidän poika nyt 1kk 4 päivää vanha, ja jälkivuoto loppui kun synnytyksestä oli kulunut vähän päälle kolme viikkoa. Tänään aamulla alkoi vahvasti siltä näyttämään, että nyt ne kuukautisetkin saapuvat.. Menkkamaista vuotoa jäi pikkuhousun suojaan, ja muutamana päivänä mahaa nippaillut samalla tavalla kuin kuukautisten aikana. Naureskelin miehelle, että se selittääkin miksi olen ollut niiiiin kiukkuinen ja tuohtunut koko ajan, tuntui kuin hormoni tsunami olisi iskenyt päälle :grin

anders87, meidän poitsun mahavaivat helpottuivat jonkin verran Cuplatonin myötä, kyllä vieläkin välillä kipristelee mahaansa ja pierut myös todella pahanhajuisia. Vihertävää kakkaa tulee kerran päivässä/parissa, ja senkin vääntämällä vääntää :( Joten mulla ei ainakaan ole vinkkiä mikä auttaisi, tsemppiä ja muillekin keiden pikkuisilla mahavaivoja!

Meillä on nuo refluksioireet helpottaneet paljon kun olen pitänyt vauvaa pystyasennossa enemmän, sekä nukkuessa että syödessä ja sen jälkeen. Suihkutissejä olen saanut laantumaan jonkin verran ja sekin auttaa. Tuloksena tyytyväisempi ja hyvin nukkuva vauva, joka tänään seurustellessa väläytti puolittaisen hymyn, ihana! Toivottavasti näin jatkuu, jee!

Niin ja maitohappobakteerit vaihdettu probiootti babyyn ja d-vitamiinit multitabsin versioon, kun niitä ystävä suositteli. Aluksi oli relatipat ja vahva d.

Ja oon siis ennen ollu kokoo lanteeton.. siis ei lantioo :Dja kokoa 36 nii nykyään menee vain koko 38 housut.. mietin että tuunko enää ikin mahtuu noihin 36..? Vai heivaanko mäkeen. Tuntuu kanittavan reisist,perseestä, lantio akselilta eikä mahasta.. toisaalt alkupaino oli 53kg ja nyt 66kg.. ärsyttää vaa kun kaapit on täynnä vaatteita mitä ei voi ees pitää

Älä vielä farkkuja heivaa Jemina. Ekan lapsen jälkeen lahjoitin lempifarkut siskontytölle, kun ajattelin ettei enää ikinä mahdu päälle. Puolen vuoden päästä jouduin kysellä takaisin, kun olinkin palautunut entisiin mittoihin.

Meillä ne multitabsin tipat aiheutti mahavaivoja, suihkeeseen ku vaihdettiin niin siitä ei oo tullu mtn oireita :)

Meille ei tota rotarokotetta oteta, ei oo isommillekaan otettu sillon aikanaan. Ei oo koettu tarpeelliseks.

Äippä, miten ihmeessä teillä tommoset seurannat, vaikka tyttö kasvaa? Kyl meilläki menty ties millä miinuksilla, -5 käyrällä pitkään, eikä mtn lisätutkimuksia. Kaikkihan eivät voi olla samaa kokoa ja pääasia, että kasvaa omalla käyrällään. Meillä muuten sama pituusennuste esikoisella, ite oon 165 ja isänsä 169 :)

Eipä ollu kauheesti porukkaa perhevalmennuksessa: viis perhettä. Oli silti mukava käydä vaikka pitkämatka ja kova pakkanen. Hauska nähdä kuin kaikilla on nyt vauvat! Kuulosti että näät samat perheet on tulossa myös samaan vauvauintiin ja jopa samaan aikaan. Mutta saas nähä kerkiääkö meän poitsuli saada vaadittuaviittäkiloo 6.2. mennessä... 30.12. oli 3,5kg.....

Huomenna ukko tulee taas kotiin. Toivottavasti nyt ei taas oletella mitään :)

Meille sai eka osan rotaa ennen joulua. Ens viikon neuvolassa on tarkotus saada se toinen plus ekat piikkirokotukset.

Warheart sanoppas se... Kun en itsekään tajua että miks ei vaan voi antaa kasvaa omalla käyrällään? Saa nähä mitä mieltä neuvolalääkäri on kun pitää mennä 2-v neuvolaan :/ mitään kasvuhormonia en kyl ala syöttää! Sonttu on just hyvä noin:)

Täällä yritetään saada vaavia nukkumaan, on ollu hereillä jo 15 asti, vaan muutamalla 15 min unilla:O kaikki muut jo nukkumassa, ja tämäkin olis jo ihan valmis :)

Te, joilla on useampia lapsia. Mikä on teidän mielestänne hyvä ikäero esikoiseen?mulla ja veljelläni on 1v9kk ikäeroa.. eli kun veli oli vuoden niin mun vanhemmat rupesi yrittänään toista.. ja mä tärppäsinkin heti :D nyt äiti sano että jos saisi palata ajassa, antaisi reilumman ikäeron. Koska veljeni selkeästi jäi vähemmälle huomiolle kun minä synnyin.. tai äitini mielestä ei saanut tarpeeksi huomiota. Joten.. mitäs te ootte mieltä?

Jemina, esikoisella ja pikku2:lla ikäeroa 1v4kk ja olihan se haastavaa ku oli kaksi niin pientä ja esikoisesta tuli selvästi isän poika kakkosen syntymän jälkeen. Nyt kun ikää 5 ja 4 ovat kun paita ja peppu. Kyllä ite oon pitänyt pientä ikäeroa hyvänä.

Samoin minä olen pitänyt pientä ikäeroa hyvänä. 1. Ja 2. on eroa 1v 6 kk ja 2. Ja 2. Taas 2v 9kk. Tuo 1,5v oli oikein hyvä meidän perheessä.

Mä tuun nyt hilluu teidän joulukuisten kaa pysyvästi, ku toi marraskuu pysyy kuolleena.

Mulla jälkivuoto loppui jouluna eli kesti sen 5 vkoa ja menkat ei oo alkanut. Hain viikko sitten jo kapselinkin. Toivottavasti pysyykin poissaa tuo joka kuukauden riesa.

Eilen oli 2 kk neuvola, ja saatiin rota. Tytöllä lensi illalla oksu kaaressa... Sitteri ui maidossa ja samoin minä. Voi pientä. Muuten hyvän tuulinen eikä sen jälkeen oo oksentanut eikä pulautellu. Saa nähdä jatkuuko oksentelu... Esikoisella ei tullu mitään rotasta. Yksi löysempi kakka. Tyttö kakkasi illalla täyden lastin, mut koostumus oli normi.

Meillä mitat oli eilen 61,5cm ja 6,770kg eli tosi pitkä tyttö :) eikä tosiaan mikään rimpula enää.

Ja niin... Meillä ikäeroa lapsilla 1 vuosi 1 kk ja 1 pvä :D

Jemina meillä on nyt 1v9kk ikäeroa pikku3 ja uuden vauvan kanssa ja mun mielestä tää on ihan passeli, esikon ja 2 ikä ero on 1v10 kk ja lasten 2-3 ikä ero on vuosi, siinäkään mitään vikaa oo mut raskaus aika oli helvettiä kun vielä syli varattuna ja jatkuvaa kantoa:) sanoisin siis et pieni ikä ero on hyvä! Mun ja mun veljillä on ikäeroa 3 vuotta ja se on mun mielestä liikaa! Pullaa uuniin vaan;)

Ccix tervetuloa vaan:) johan on iso tyttö teillä, meilläkin tänään neuvola lääkäri, jännä nähdä miten tyllerö on kasvanu:)

Kuten eilen niistä unista sanoin, vauva nukku todella hyvin vaan kerran heräsi mut sit pikku 3 heräsi tuontuosta n1.5-2h välein ja ei niin pikku2 heräsi 2 kertaa... Hohhoijaa!
Onneksi tänään sellainen juoksupäivä tiedossa et kerkiä väsymykseen huomiota kiinnittää! Onneksi kohta on viikonloppu ja mieskin kotona, jaksaa jaksaa!

Meillä tytöillä ikäeroa 4 vuotta ja on ihan loistavaa! Meille sopii vähän isompi ikäero hyvin. Isosisko ymmärtää jo vauvan päälle ja hänelle voi selittää miksi asiat menee vauvan myötä vähän erilailla. Tykkää osallistua puuhiin, mutta osaa leikkiä yksinkin. :) En oo koskaan halunnu pienellä ikäerolla lapsia.

Huoh, eipä oo tullu paljon nukuttua... Syy mun kipeässä selässä. :( Särkee öisin niin helkkaristi...

Tänään ois ollu neuvolalääkäri, mutta pakko perua se kun esikoinen alko viime yönä valittaa kovaa kurkkukipua ja tais lämpöäkin olla. Voi hitsi, toivottavasti ei veny uusi aika kovin pitkälle.

Tää on nyt sitten varmaan sitä "omaa" aikaa. Kun istun terveyskeskuksen labralla, sokerirasituksessa. En muista minkämakuiseks viimeks tota litkua väittivät. Pahaa oli kyllä edelleen, vadelman makuista muka! Ja Hyi saatana, paha olo meinaa iskee kertakaikkiaan!!!

Takaisin