Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt mammaa väsyttää.. Pieni heräs viimeyönä 02:20 syömään ja sitten valvo 06:50 asti, jolloin vihdoin nukahti... Nukku vähän päälle tunnin ja taas valvotaan... Apua!!! :/ luulis toistakin väsyttävän.. :(

Ei helkkari, oon unohtanu ton sokerirasituksen kokonaan ja jälkitarkastus on ens viikolla, apuaa!!!

O-ouuu. Nyt äkkiä katsomaan saatko vielä aikaa... Mulla on kans ensviikolla jälkitarkastus. Viimeinen puolen tuntia lähtee justiinsa käyntiin. Kyllä on koko ajan paha olo, Hyi hyi hyi hyi... Väsyttääkin ihan huolella... Olin kyllä tabletin mukaan ja kirjaa lukenut tässä aikani kuluksi, hiukan häiritsee kyllähän lukuintoa tää huono olo ja epämukava tuoli...

Huh huh. Ei ainakaan kävellen kauheen fiksu toi rasitus... Tai ainakin olis ollu ihan kiva eväät mukana... Kotiin ku pääsin oli sokerit 2.8 ja hitoksen kova kiire syödä!
Paljonkos noin muuten sormenpäästä otettu arvo eroaa laskimoveren arvoihin? Eihän ne meinaan ihan normaalit mulla ollu. Ennen ku lähdin kotoota oli arvo 5.7, eli paasto 10h. Tunnin päästä litkusta näytti 8.9 ja viimeisin oma mittaus 2 h päästä oli 6.1... Eikös nuo olis aika korkeita normaalistikin?

Normirajathan on väjän korkeammat kuin raskausajan arvot eli ei ole yli. Paaston normiraja 6.0 ja kahden tunnin arvo 7.8. Heikentynyt paastosokeri, jos paasto 6.1-6.9 tai heikentynyt glukoosin sieto, jos 2h arvo 7.8-11.0. Diabetes, jos yli noiden.

Meillä viimeiset 3 - 4 yötä nukuttu todella hyvin, poika on käynyt nukkumaan noin klo 23 aikoihin, ja heräillyt aikaisintaan 5.30 :)
Täällä on saatu nukuttua siis noin 6 - 7h! :gen053
Ja pakko heti koputtaa puuta, nyt kun hehkutan niin tuurillani taas kohta yöt valvotaan ja heräillään..

Tsemppiä kaikille yökukkujille!

Täällä on myös saatu helpotusta öihin! Kohoasento ja maidonsakeuttaja auttoivat jo paljon, ja eilisen osteopaatin käsittelyssä löytyi syykin refluksiin: Pojalla oli lantion alueella voimakas lihasjumi/ kramppi, mikä aiheutti pallean toimimattomuutta ja sitä kautta mm. pulauttelua. Pikkuherra on myös vetänyt kroppaansa vinoon, minkä olen itsekin huomannut, ja tämä on vain pahentanut tilannetta... Jospa se lähtisi tästä korjaantumaan! Parin viikon päästä on seuraava käynti. :)

Noniin neuvolassa käyty ja kaikki hyvin tyttö painaa 5.2kg ja 53.6cm pitkä tullu melkein kg lisää edelliseen neuvolaan (3vko)ja 1.6cm neito nyt siis 7vko... Sai ekan rotankin:) saapa nähä tuleeko mitään oiretta... Huh mikä päivä, julmettua juoksua!

1bd74ce78a245eb25aa03e820551242a

Kauankohan me mahutaan tähän... :D

Kiitos äippä. Meillä olis ensviikolla kans rota vuorossa, toivottavasti ei tulis pahasti mitään kun nyt jo tosi rankkaa ton puklailun kanssa...
Käytiin viime viikolla neuvolassa, sillon oltiin kans reilu 5 kilosia, saa nähdä mitä sitte ensviikolla... :D

Meilläki oli tänään neuvola kylläki 1kk mikä tuli maanantaina täyteen.. painoo oli tullu hyvin 5060g (3596g) ja pituus 53,2cm (50cm) suluissa syntymä pituus ja paino... eipä mitään eriikoista ollu tuolla käynnillä vaik tääl se on lääkärineuvola... meillä oli mieslääkäri, joka tekee väitöskirjaa vauvan nukuttamisesta, tai siitä pään muodosta miten nukutettaan... meillä on pojalla vesikives, ei tullu soittoo lääkäriltä jälkikäteen ni nyt normaali neuvolaseurantaa ja sit katotaan et röntgenkuvataanko...
Mun mielest toi 1,5-2vee on hyvä ikä ero ja jos viel saan isännän suostuteltuu yhteen lapseen ni se yritetään kyl tohon ikähaitariin... toi 1v 10pv on liian pieni ku sit on niin kaks vauvaa... 3 ja yli on liikaa ku on uhmat pahimmillaan ainaki, meillå pojilla... nytkin ton 3 veen toilailuja joutunu selvittää oli nimittäin vessan altaan laittanu lainehtii täyteenvettä ja sinne vessapaperirullia...

Me ollaan lähdössä huomenna laivalle. Mitä mun pitää muistaa ehdottomasti ottaa mukaan?

Takaisin