Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kirppareita mäkin aion kiertää ja kavereilta saa ostettua jotakin. Nollasta lähdetään mekin. Molempien vanhemmille on ensimmäinen lapsenlapsi joten oletan et noi (toivottavasti) tulevat isovanhemmat hurahtaa ja haluaa avustaa isommissa ostoksissa :D Kovasti hinkuisin jo ostoksille, mut yritän kans sinnitellä sinne ekaan ultraan saakka. :)

Ja juu, joku lista olis kyllä kiva!

Moikka moi! En oo hetkeen käynyt joulukuisissa ja huimasti oli tekstiä tullut joten ihan kaikkia en jaksanut lukea, anteeksi :sad001

Nellielle syvimmät pahoittelut! Voimia!

Täällä tosiaan käytiin ultrassa torstaina ja sain nähdä sen ihmeen vihdoin kun pieni sydän sykki :love017 :Heartred voi sitä kyyneleiden ja onnen tunteen määrää!

Jaksamisia pahoinvoinnin ja turvotuksen kanssa painiville! Täällä yksi joka kuuluu tohon kerhoon...

Aikaa paljon tulee äiteyspaketissä mutta itse ajoin ottaa taas rahana
Mun lista omasta kokemusta
Vaippoja ( vaivalle ja itselle :) )
Rasvat
Suppoja
Korvike (varaksi) esikoisen kohdalla jouduin takaisin sairaalaan ja isi hoisi vaavi
Pyllyrättiä sellaisia kosteita
Suolatippoja (" nuha" varteen)
D vitsku
Ritasuojat (ylimäärästä maitoa varteen)
Itselle burana
Talkki
Kuumemittari
Sakset
Ja tietenkin vaatteita :)
Ne on mitä nyt yhtäkki tullut mieleen
P.s jos joku ihmettelee noi lääkkeet ja muut nii pyrin aina pitämään lääkevarasto täysinäisenä, eipä tarvi lähteä keskellä yötä hakemaan pienelle lääkkeet :)

Leluja ja kirjoja käyn varmasti ainakin kirppareilla kattomassa ja varmaan vauvan vaatteita :)

Lisää listaan:

-Useammat imetysliivit
-Rintapumppu (Itse suosin ehdottomasti sähköistä)
-Harsoja, paljon harsoja
-Sitteri tulee tarpeeseen varsinkin, kun vauva pikkuisen kasvaa. Voi siitä seurailla äidin touhuja ja pääsee myös suihkuunkin, kun ottaa vauvan mukaan sitterissä kylppäriin
-Talvivauvalle olen havainnut hyväksi toppavaunumakuupussin. Voi kylmemmälläkin säällä ulkoilla.
-Ruokaa itselle pakkaseen
-Lelukaari myös vapauttaa kädet mukavasti hetkeksi, kun vauva ei vielä liiku, mutta on jo hereillä pidempiä hetkiä
-Sellaiset bodyt, joissa on tumppuosa pienille käsille, ovat osoittautuneet tosi hyviksi: ei pääse raapimaan itseään ja kädet tuppaavat helposti muuten olemaan kylmät
-Kietaisubodyt - vastasyntynyt saa usein melkoisia hepuleita, kun kiskoo bodya pään yli.

Tällaista nyt äkkiseltään tuli mieleen.

Hoitoalusta on kanssa kätsy, varsinkin sellanen joka saa helposti putsattua. Tommonen vaunu/kaukalopussi on kyllä hyvä!

Onnea Anskuselle hyvistä ultrakuulumisista! :)

Salli 6+0

Jos ottaa äitiyspakkauksen niin siinä tulee jo harsoja kivasti (ainakin vuoden 2010) niin ite en ole kummallekkaan harsoja ostellut :) Pakkauksessa tulee myös kivasti ihan perustarvikkeita.

Niin ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Itse pitäisi jaksaa vielä 5 viikkoa ainakin odottaa! Oi toukokuu mene nopeasti :dance008

Mites hoitopöydän laita? Ilmeisesti se ei ole käytössä ihan kamalan kauaa kun pikkuinen liikuskelee jo sen verran, että pärjääkö ilman sitä.....? Jos hankkii semmoisen alustan jonka laittaa vaikka pesukoneen ym päälle?

Vähän aikaisessa vaiheessa lähdin kyselemään, mutta ajattelin pikku hiljaa ostella jotain niin ei kerralla hinta pompi kattoon saakka.... Hankia huonosti käy niin on odottamassa sitten tulevassa.

Tiuh täälläkin pieni ikuisuus ultraan, en ole sitä vielä edes varannut, touko-kesäkuun vaihteeseen se täälläkin menee, tylsyys!

Itse voin sanoa 3 muksun kokemuksella, että turhakeita ei kannata ostaa, kuten selainen leikki alusta missä on vaikka ja mitä, lakana tai joku huopa ja pari helistintä riittää. Kävelykärryt myös sarjassa turhat.
Alkuun just että nukkuma paikka, vauvanhoitopaikka/alusta, jos auto niin turvaistuin, kivat rattaat, vaatteet, vaipat, sinkki rasvaa ja talkkia herkälle pyllylle, hyvä yleisrasva, huppupyyhe, Sitteri, 1-2 lelua. Meillä oli/on kävelytuoli mihin vähän isompana saa rullaamaa ja harjoittelemaan kävelyä ja ainaki nää meidän muksut tykännyt! :) aika paljon materiaa tuollainen pieni ihminen vaatii:)

Hirveästi just kanssa itse miettinyt nuita mitkä on turhakkeita ja mitkä eivät ja siksi pääsuunnittelija kyselemään vähän hankinnoista mitkä on MUST. tottakai niitä "turhakkeita" tulee hankittua/saatua kun pikkuinen on syntynyt, khih :P

Pakko kyllä sanoa että kaikki te tulevat joulumuorit ootte huippuja <3 iso iso hali kaikille

Mä ostan vaan hoitoalustan jossa voi vaihtaa vaipan. Oon tottunu hoitamaan vauvan sohvalla/sängyllä (kummityttö). :)

Neppppsu meillä sellainen hoitoalusta missä on reunat, ja irrotettava päälinen jonka saa pesukoneeseen. Sellainen kannattaa olla mikä on helppo pestä, arvaat varmaan miks:) tosiaan se oli meillä tossa pesukoneen päällä, ja toimii vallan mainiosti. Eipä vauvat kovin kauaa paikallaan vaipan vaihdossa pysy, niin kannata kallista hoitopöytää ostaa:)

Ilman hoitopöytää pärjää vallanmainiosti. Ostaa vaan just alustan, jonka voi laittaa pesukoneen päälle tai jonkun muun tason päälle :) Meillä taas taaperokärryt oli esikoisella kovassa käytössä. Oli innokas työntelemään kärrejä tai nukenrattaita. Imetystyynyä meille ei ole koskaan hankittu. Tavallisilla tyynyillä on tarpeessa tuettu :)

Ite en meinaa ostaa talkkia, about 2 vko sit katoin lääkärit jakson tvst ja siinä kerrottiin talkin vähän puhutuista haittavaikutuksista, kuten syöpä. Haastattelivat naista,joka oli saanut korvaukset yms.
Tutteja en myöskään meinannut ostaa

-Mä meinasin ostaa vaan hoitoalusta ja laitta sen pesukoneen päälle.
-rattaat
-Turvaistuin
-joku puuhamatto
-sänky ja petivermeet x2
-patjan suojus
- vaatteita (esim noin 8 body per koko alkaen 56,sukkia, housuja about 5 jne muutamalle päivälle)
-kantoliina
-rintapumppu (ostan tai vuokraan sairaalasta)
- kestovaippoja (onko muita, jotka aikoo kokeilla? :D )

Jotain varmaan unohtu,mut on täs viel muutama kuukaus aikaa :D

Heipsun kaikille :) Minäpäs liityn nyt tähän joukkoon mukaan.

La on 14.12 ja toista lasta tässä odotellaan =) Esikoinen syntyi marraskuussa 2013.

Kovin uudelta kaikki tuntuu vaikka "konkarihan" tässä jo on. En muistanutkaan miten inhottavaa tämä pahoinvointi voikaan olla xD

Näinpä... x) Jopa niitä yövalvomisia muistelee lämmöllä miten tuli keinuteltua vauvaa öisin katsoen telkkarista samalla milloin mitä sarjaa (tosiaan aika kultaa muistot) xD

Jospa nyt ei tarvitse kovin paljon öisin valvoa että jaksaa esikoisen kanssa touhuta kunnolla kans :D Toivossa on hyvä elää... =)

Kivaa kun tulee lisää joulukuisia synnyttäjiä :)

Kävin "pitkästä" aikaa katsomassa äitiyspakkauksen kuvia ja kyllä se on vaan niin ihana! :) meinaako moni ottaa sen?

Takaisin