Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iha oikeasti.. ois pitäny olla tyytyväinen niihin muutamaan oireettomaan päivään.. nyt pahoinvointi vaivaa koko ajan vaikka söis tai jois mitä ja minkä verran vaan.:yuck:
nukkumaan tekis mieli, mutta ei voi koska paha olo..

Mun vauvan tarvikelistalla on nyt
-rattaat
-pinnis(käytetty)
-turvakaukalo
-bobyt ja housut
-tumput ja myssyt
-sää kuin sää ulkoiluvaatteet
-harsot ja huppupyyhkeet
-pullot ja pumppu
-nenä friida vai mikäseon..
-rasvat ja öljy+ sinkkivoide (ei talkkia)
-puhdistuslaput yms
-punkka eli amme
-supot ja lämpömittari

Nuo näin alkajaisiks :rolleyes:

Me ei meinata ottaa äippäpakkausta. Jonku verran tota kamaa esikon ajalta tallessa ja jotain voi ostaa. Meillä esikon kohalla koin pakkauksen tosi turhaksi. Niist vaatteistaki käytin vaan muutamaa ja loput myin ihan uusina ja käyttämättöminä. Mut olihan se silloin tosi ihanaa ja jännää, kun sen sai hakea postista ja hipelöidä niitä pienen pieniä vaatteita :Heartred
Varmaan moni ottaa esikoiselle, mut seuraaville ei välttis enää :bunny.
Mulla on doppleri kans. Ostin esikoista ootellessa ja olihan se kiva lelu alussa, kunnes kyllästyi :woot:
Mulle neuvolassaki kuunnellut sydänäänet oli myöhemmin aika rutiinia, kun aina pääs himas kuuntelee kun halus.
Mun doppis on semmonen isompi ku johto mikä laitetaan kännyyn. Semmoinen, mitä jotkut neuvolatkin käyttää ja ainakin niissä on tärkeetä muistaa se geeli, muuten ei kuulu mittään :)

Ai nii ja meil ei käytetä suppoja olleskaan, kun kuulema nestemäinen Panadol on parempi. Iteki ostin esikkoa ootellessa suppoja ku luulin,et ne on niinku viel tätä päivää. No ei ne sit ollukaan. Ja huomasi , ettei ne oikein skulannu, ku vauva tuli ekaa kertaa kipeeks ja pistin supon, ni paskahan se sieltä pukkas samantien ja suppo tietty sen mukana. Uus suppo ja sama homma :facepalm:

Mun mielestä se toka kolmannes meni nopsaan ja oli niin hyvä olo ettei välillä ees muistanu raskaana olevansakaan. Näin siis ainakin esikkoa odotellessa :rolleyes:

Oon kans vähä kahden vaiheilla ton äitiyspakkauksen kanssa. Pöllökuosi on kyllä mullakin se joka houkuttais mut paljonko siinä oikeesti on sellasta jota käyttää? Tarkotan lähinnä ehkä niitä toppahaalareita. Kun ne on aika isoja että ehtiikö niitä käyttään ollenkaan? :/

Se on siinä ja siinä meneekö se toppapuku ens talvena, tänä talvenahan se on aivan liian suuri meijän jouluvauvoille :D

Me tuskin otetaan äippäpakkausta. Esikoisen jäljiltä on kaikki tallella ja sillä rahasummalla hakee kirpparilta aika monta kassia jopa kivempiäkin vaatteita. Ja jos toinen tyttö sattuisi tulemaan niin kaappi on jo täynnä tytön vaatteita kun en ole saanut aikaiseksi hankkiutua eroon noista :D

Aamuisin lievää kuvotusta ja iltaa kohdin pahenee. Iltaisin saa maata sängyllä raajat levällään ja kirota koko maailmaa :D millon tää helpottuu!? Tissit näyttäis nyt turpoavan tuosta omasta normaali koosta 75D.....

Meinasin itse ottaa äitiyspakkauksen sillä esikoista odotan ja siinä varmasti kaikkea käyttöön otettavaa ja hyödyllistä.

Oon nyt muutaman päivän piinannut teitä hölmöillä kysymyksillä ja haluaisinkin vielä pikkuisen häiritä sekö heittää kysymyksen ilmoille; oliko teidän raskaus suunniteltu vaiko "vahinko"? -meillä oli vahinko, e-pillerit käytössä ja kertaakaan en ole unohtanut pilleriä ottaa, silti odotan innolla ja kaikella rakkaudella. <3 mies vähän shokissa edelleen, mutta pikku hiljaa alkaa kiinnostus kasvamaan erinäisillä kysymyksillä. Tuntuu hyvältä :)

Meillä oli suunniteltu, kuten oli esikoinenkin :happy:

Nepppsu, kiva kun sun mies ottaa raskauden noin, kaikki miehet ei varmasti ottaisi, jos olisi "ei suunniteltu" :gen014

Isot tissit on jees! Mä innolla odotan et mullakin turpois kunnolla, nyt on vaan vähän tullu semmosta täyteläisyyttä, sais tästä D-kupista kyllä vielä suurentua. Okei liika on liikaa ja tosi isot rinnat varmasti myös tuottaa ongelmia eikä niiden kanssa ole vaan kivaa ja mukavaa.

Äitiyspakkaus on kyllä varmasti esikoista odottavalle tosi kiva ja hyödyllinen, näytti olevan paljon kaikkea siinä! :) Itse odotan myös esikoista ja oon kyl niin onnellinen että meillä Suomessa on mahdollisuus tuollaiseen pakkaukseen.

Neppppsu eihän tuo yhtään hölmö kysymys ollut :) Meillä raskaus oli myös 'vahinko', tai tykkään enemmän puhua yllätyksestä, mutta myös toivottu sitten lopulta ja suurella rakkaudella odotetaan. Itse uskon kohtaloon ja olen sitä mieltä että näin vaan piti tapahtua juuri nyt, että tää oli tarkoitettu näin. :)
Mun jakeluun ei mene miten e-pillereiden aikana voi tulla raskaaksi! Kun ne muka ovat niin varmoja.. Tai onhan niissä joku pieni mahdollisuus, olisko 0,1%, niin tuntuu tosi hullulta! :D Mut ihana että raskaus oli teillekin mukava yllätys :) Ja ihana munkin mielestä miten miehesi otti asian vaikka ei ollut suunniteltu raskaus! Täällä myös mies oli heti täysillä mukana asiassa, monilta miehiltä voisi tulla ihan päinvastaista reaktiota!

Me yritettiin tätä meidän tulevaa esikoista melkein vuosi.. justiin oli lääkeavusteinen hoito alkamassa kun tärppäsi. Eli siis todella toivottu ja odotettu, meille molemmille ensimmäinen <3

Me varmaan otetaan äitiyspakkaus, kyllähän se pitää ainakin esikon kanssa hyödyntää kun meillä tuollainen täälä suomessa on mahdollista saada :)

Mä kanssa aattelin näin esikoista odottaessa ottaa ton äitiyspakkauksen :)

Meillä oli ihan suunniteltu. Joulukuussa jätettiin e-pillerit pois jonka jälkeen kaksi raskautta: keskenmeno ja nyt tämä joulumini <3

Pinna kireellä ku koko ajan joko juilii julmasti kohdun seudulle tai sit kuvottaa, muilla tota maha kipua jatkuvasti?

Krissse rv 6+

Otan ehottomasti äityispakkauksen kun esikoista odotamme!

Meillä oli suunniteltu ja rakkaudella tötä odotetaan. Mies meillä myös innoissaan vaikka ei taida olla vielä töysin käsittänytkään asiaa. Hän pääsee deuraavaan umtraan mukaan niin jospa se hänellekkin avaisi enemmän :)

Luultavimmin meille ei tule äitiyspakkausta, mutta jos esikoinen olis kysymyksessä niin kyllä :) Ja suunniteltu on :)

Alkaa taas päässä pyöriä vaikka mitä, kun lukee toisten olevan Pameloita jo ja itsellä ei mitään turvotuksia rinnoissa. Tai ei ne ole edes järkyttävän kipeät :eek: Alussa ne ei olleet ollenkaan kipeät tai arat, nyt sentään nännit.

Meilläkään raskaus ei ollut suunniteltu, mutta kuitenkin hyvin iloinen yllätys. Mies on ollut alusta asti aivan täpinöissään, ja olihan tuo puhunut jo aika usein perheen perustamisesta. Ihan vielä ei ollut tarkoitus aloittaa, mutta kohtaloon uskon minäkin! Kävi nimittäin ultrassa ilmi, että sairastan todennäköisesti endometrioosia (olinkin sitä epäillyt jo aiemmin), joten myöhemmin raskautuminen ei todellakaan olisi ollut mikään itsestäänselvyys. Sitä enemmän tästä nyt iloitsen kun tiedän, millainen lahja tämä on! :)

Tänään käytiin miehen kanssa muuten appivanhemmilla kertomassa uutiset ihan kasvotusten, molemmat liikuttuivat kyyneliin asti. Kyseessä on heidän ensimmäinen lapsenlapsensa, joten hyvin innoissaan ottivat uutisen vastaan :)

Takaisin