Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Krissse, mulla oli ennen raskautta 75 B liivit. Plussan jälkeen ne kasvo niin, että 75C:kin kiristi. 80B (hieman isompi ku 75C) niin on ollu nyt passeli. Mulla kasvo rinnat siis rv 4+0-7+3 välisen ajan tai ainakin tuon ajan ne oli ihan järkyttävän kipeät niinku ois uudelleen tullu murkkuikään :grin nyt ne on tommoset suht siedettävät kun eivät säre enää.

Mä oon 26 (pian 27) ja mies täyttää kohtapuolin 24. Pieni ikäero, mutta tuosta köriläästä ei ikinä kuuna päivänä ois uskonu, että se on alle 26 :woot: olipahan sitten kuitenkin.. :rolleyes:

Mulla pahimmat kasvukivut on vaihtunu semmoisiin aaltomaisiin hyvin lieviin jomotuksiin, joita ei enää edes ajattele :) äkkinäisissä liikkeissä saattaa tuntua hieman kovemmin. Malttamattomana ootan masun kasvua, tympeä tämä voimakkaasti taaksepäin oleva kohtu kun saa pidempään odottaa mahan esiintuloa :sad001 Onko muilla kokemusta esikkoraskaudessa tämmösestä? :)

sylikinkku 8+4 :Heartred

Täällä myös taaksepäin kallistunut kohtu! Kolmatta odotan ja kyllä mulla ainakin aikaisemmissa raskauksissa nopeasti kasvoi massu :) Tosin, nyt lähtöpaino +12kg eli ihan vähän itkuisena murehtinut, ettei massu nyt voi näkyä yhtä nätisti :'(

muoks* Lisään vielä, että ultrassa kätilö sanoi, ettei kannata säikähtää kipuja - ne johtuvat siitä kun kohtu nousee noin rv 12 mennessä pystyyn ja se voi aiheuttaa koviakin tuntemuksia!

rv 6+4

Joulutonttu, eli se siis voikin näkyä aikasinkin :)

millon teillä muilla on alkanu masu näkymään esikkoraskauksissa? :)

Sylikinkku: hyvä tietää että tissit voi tosiaan kasvaa tässä näin alussa paljonkin! Kai se on mentävä uusia liivejä kohta hankkimaan :wink
Noi arvet ei vaan kauheesti naurata!

Mulla kans gynen mukaan taaksepäin kallistunut kohtu, joten mielenkiinnolla odotan milloin masu tulee näkyviin. Ainakin meil kätilökoulussa puhuttu ettei sen pitäis siihen vaikuttaa koska kohtu lähtee heti kasvamaan myös eteenpäin ja nousee ylös niinkun sanottu mutta mene ja tiedä :rolleyes: okei pitää varautua sitten kipuihin kohdun hakiessa paikkaansa.

Hassusti on muuten tyttöolo täällä :dummy1:

Krissse rv 6+

Huomenta kaikki :) mulla on toi F kuppi koko ja rinnat onneksi kasvanut vaan sen verran että mahtuu vanhoihin rintsikoihin:) kutiaa kyllä ihan kauheasti, ainakin mulla täällä innokas rasvaaja ;)
Mulla maha on pamahtanut tossa rv 13 silleen että ei mitään epäilystä raskaudesta, sitä innolla odottaen :)

Mulle on siunaantunut ihana ennen näkemätön raskausoire, ihan kamala panetus...:) alkaa vähän mietityttää että mahtaako olla oikeasti poika odotuksessa. Voisko toi ja karvankasvu kertoa testosteronin noususta:/
Nyt jo 4 päivä että helpompi olla ton ällötyksen kanssa, kyllähän toi tähän päivään kerkiää vielä jos on tullakseen! :D

Rv 7+5

Esikoisesta muistaakseni raskaus näkyi joskus viikoilla 17? Hitsi kun en muista, tähän raskauteen kyllä hankin sen päiväkirjan!

Mulla taas paha olo alkanut vaivaamaan öisinkin, samoin aamusta iltaan oksettaa, vielä en onneksi oo pönttöä halaillut.. Se on kyllä jännä, pojasta oksetti vain tietyt hajut ja ruoat, nyt yököttää kaikki tasapuolisesti, mutta ei kyllä oo mitään erityisiä mielitekojakaan.

Mua ei kyllä petihommat kiinnosta yhtään, oksettaa nekin :sour: :D

Salli rv 6+0

Mullaki F-kupin tissit, mut ei onneks oo kauheesti kasvsnu vielä tuosta isommiks. Vanhat liivit menee vielä. Vähän ovat turvoksissa.
Täällä aamu alkanut lievällä pahallaololla, tosin keltarauhanenki voi olla syynä asiaan, mut jospa pikkunen ennemminki. :) Mulla on eteenpäin kallistunu kohtu.

Nautittiin just miekkosen kaa ihana aamupala brunssi. Vetäisin aamupalaähkyn ja nyt etoo :depressed: onneks oli sen arvosta!

Ihanaa wildside että on oiretta, eiköhän ne pikkusesta johdu tai jos lääkkeestä nii ainakin luulis tehoavan :)

Joo luulis tehoavan kyllä. Tossa keltarauhaslääkkeessä on sivuvaikutuksina huimaus, pahaolo, rintojen arkuus, päänsärky, väsymys yms. Periaatteessa kaikki mitä raskaudessa muutenkin. Ainaki se hyvä puoli, että en voi liikaa tarkkailla omia oireitani, koska saattaa johtua tosiaan lääkkeestäkin. Ainakaan en panikoi niiden loppumista enää :D

Rv 6+1 viime raskaus meni tällä rv:llä kesken, jospa tämä jatkuisi nyt!!
Te olette ihan mielettömän hyvä tuki ja turva täällä <3

Krissse, elä vaan oo kade. Isot tissit on henkilökohtainen HELVETTI! Ainakin näin isot. Leikkaukseen oisin päässy jo viime kesänä, mutta päätin, että tehään eka toinen lapsi jossain vaihees ja vasta sitten pienennysleikkaukseen.

Meitsi veti hyvällä ruokahalulla aamupalaa lapsosen kanssa, kun isäntä nukkua tursottaa vielä tuolla yläkerrassa :p
Eikä mitään pahaaoloa.. Ehkä se ehtii taas tulla..
Esikoisen kohalla muistan ainakin olleeni 8+ kun oltiin viikonloppureissulla Turun Caribiassa ja olin niin oottanu ihanaa hotellin aamupalaa ja lopulta oksentelin siel niin, et söin aamupalalla vain vesimelonia. Että se siitä hotelliaamiaisesta :wink
Eli viel on matkaa tohon 8. viikolle.. Tänään mulla 5+0, VASTA!

75D tällähetkellä, ihan mielenkiinnolla odotan mitä on tulossa.

Väsyttää kamalasti, pientä vihlontaa sillon tällön jos äkkiä kääntyy tms. Nyt ei mainittavaa etomista.. Pelko persiissä edelleen, olenkyllä yrittänyt rentoutua ja ajatella positiivisesti.. Sen vertan höperö olen että puhun kyllä vatsalleni, siis ihan jotain tyyliin että pysyppä nyt siellä kyydissä ja syötäskös nyt vaikka jugurttia tms. Se hieman rauhottaa omaa mieltä.

Ja hitusen minun pelkoja on rauhoittanut se että puolivahingon kautta nyt kolme läheistä (kaikki 3n lapsen äitejä) tietävät raskaudestani ja kun olen sitten vannottanut etteivät saa kertoa kellekkään ja tämän jälkeen puhunut keskenmenonpelostani ja etenkin siitä tyhjästä arvasta, niin kaikki kolme ovat sanoneet että yhdelläkään heistä ei ole ollut keskenmenoja.

Kemiallisen keskenmenon pelko on jo ohi, se olis kaiken järjen mukaan pitänyt jo tapahtua, (huomenna tulee viikko siitä kun mekat olisi pitänyt alkaa), mutta se tyhjä arpa vielä huolettaa, toki myös joku kromosonipoikkeuksesta johtuva keskenmeno myös, mutta eniten se tyhjä arpa. Tyhjällä arvalla ajattelen niin, että sillon on "turhaan" kuvitellut olevansa raskaana, mutta jos joku kromosoni keskenmeno niin sillon oikeasti on ollut raskaana, mutta se lapsi ei vaan olisi selvinny tästä elämästä. Ehkä yritän uskaltaa soittaa sinne neuvoaan maanantaina ja kyselen voisiko joku nopeasti kurkata että näkyykö siellä mitä..

Ja olen miettinyt että pitäisikö ruveta pitämään sellaista "raskauskirjaa" eli ihan vihkoon ruveta kirjottaa tuntemuksia ja ajatuksia, voisi sitten olla mukava lueskella joskus myöhemmin.

Rv 4+6

Mä oon missannu jo kahet menkat o.O

Ja leikin äsken dopplerilla. Kuuluviin en saanu ääniä mut doppler tunnisti sykkeet ja näytti haitarilla 137-175! Aina semmosia parin sekunnin pätkiä. Liian vikkelä kaveri mulla :grin tähän päivään saakka oli pelko kkm:ta mut ei enää. Tuo oli hintansa väärti ostos :happy:

Takaisin