Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi vitsit kun mieliala vaihtelee rajusti. Vähän aika sitten iski kauhea epätoivo, että ei musta tule hyvää äitiä, en ansaitse lasta ja sisko joka on vuoden yrittänyt ansaitsisi enemmän joten adoptoin sen hänelle. (Mulla siis ollut ehkäisypillerit käytössä raskauduttuani)

Kyllä sitä näin jälkeenpäin saa ihmetellä omia ajatuksia :D :D onko muilla mitään vastaavaa ollut? Ja näin viimeiseksi tajusin, että mies ei edes tiedä milloin on LA :D:D

Pahoittelut kaikille joilla ei masuasukki ole pysynyt mukana ja onnittelut teille uusille plussaajille!

Neppppsu ei noi sun ajatukset mitään epänormaaleja ole... Kun odotin ensimmäistä ja olin 23 niin mietin kanssa hirveästi että oonko mä kuitenkin vielä liian nuori, pärjätäänkö me, osataanko me, ja kaikkea paljon muuta! :) mutta tulleen jälkeen päin ajateltuna aattelee että olipa vähän höpsöjä ajatuksia:) niin sitä vaan silloin käsitteli uutta elämän tilannetta... Nyt tässä miettii sitä että mitä mieltä noi isommat on uudesta vauvasta :) mutta kyllä se hyvin menee, niinkuin ennenkin :)
Ja te ekaa odottavat te pärjäätte ja olette maailman parhaat äidit teidän lapsille! :)

Täällä menee kans nää mielialat ihan vuoristo rataa, itkettää ja naurattaa samaan aikaan, hermot mene nanosekunnissa. Väsyttää, v******a, nälättää ja janottaa, vielä ei ällötä mutta sekin vielä varmasti kerkiää listaan tulla ennen kun nukkumaan pääsen:) painoakin tullu lisää 1,5 kg ja housut puristaa ihan älyttömästi :/

Tervetuloa kaikki uudet :)

Äippäx3, ihana kuulla! Joo itse myös kun niin nuori olen 21v niin sitä käy vaikka minkälaista sotaa pään sisällä aika ajoittain :/

Mä seurasin kiertoja lady-compilla ~ ehkäisytietokoneella! Kätevä vehje! Olis varmasti hyvä myös raskauden suunnitteluun. Se mulle ekan kerran ilmoittikin 15päivää hedelmöittymisen jälkeen, just samana aamuna ku meinasin testinkin tehdä :D

Lupasin sen kuvan laittaa Lucky. Tän näkönen se oli ilman tuota pötkylää tuon valkosen rinkulan vieressä. Eli tuo musta rinkula on se raskausontelo ja sen sisällä toi valkonen rinkula on se ruskuaispussi. Ja siis mulla ei näkyny vielä mitään ton ruskuaispussin vieressä.

Lainattu kuva

Liitteet

• VU_kuva alkiosta 090713_netti.jpg
    VU_kuva alkiosta 090713_netti.jpg
    55.8 KB · Katsottu: 53
Mä uskon että peloista ja muusta huolimatta, meistä tulee hienoja äitejä näille pienille joulutontuille :p kasvetaan ja opitaan uutta samalla kun eletään sitä elämää pienokaisen kanssa :happy: näin mä ajattelisin, vaikka tosiaan itellä myös paljon pelkoja välillä..joskus taas on rauhallinen ja seesteinen olotila :grin

Neppppsu taisin itse vielä kysellä mieheltä synnärillä että tuleehan musta hyvä äiti...:) No sain sit tytön syliin niin voin kertoa kaikki epäily ja epävarmuus unohtu täysin, meidän eka oli meille iloinen "vahinko". Suunnattoman rakas sellainen...

Varmasti ensimmäisen kohdalla on enemmän vaikka minkälaisia ajatuksia. Minäkin neppppsu oon saanut esikoisen 21 vuotiaana :) Mietin sillon kauheesti mitähän muut ajattelee, kun ollaan niin nuoria ja osataanko me kasvattaa lasta yhtään. Nyt miettii, kuinkakohan lapset ottaa uuden sisaruksen vastaan. Pärjätäänkö taloudellisesi miten jne. Pakko vaan ajatella, että asioilla on tapana järjestyä :)

Nepppsu täällä on samoja fiiliksiä! Onneksi on 9kk aikaa valmistautua äidiksi tulemiseen (: enemmän taitaa kyllä miestä jännittää miten pärjää vauvan kanssa, kun jähmettyy aina kun on saanut pienen vauvan syliinsä :'D
Onko täällä muut nähneet vauva unia? Itse näin viime yönä unta, että syntyi niin aikaisin etten ollut kerennyt ostamaan mitään valmiiksi. Unessa vauva oli tyttö ja jotenkin on vaan sellainen tunne, että tyttö sieltä tuleekin (:

Semmonen murheenkryyni vielä näin pe iltana, että Oiskohan tässä nyt sit emätintulehdus. V.vuoto on niin pistävän hajuinen, lähes verrattavissa ammoniakkiin :D :S onko siinä muita oireita ja kuinka ja kuinka haitallista se on hoitamattomana? Kiiitoooos

Äh, nyt kun vois vähän valvoa ja tehä omia juttuja, kun ei oo duunia huomenna, niin eikös sitä väsytä niin että peiton alle tekis mieli kömpiä heti nyt :meh:
Mitäs fiiliksiä, vointeja ja kuulumisia täällä on?

Nepppsu, mulla oli ekan lapsosen kohalla vaikka mitä ajatuksia ja pelkoja, et miten mä/me nyt pärjätään jne. Mut hyvin kaikki meni, eikä vois enää kuvitellakaan elämää ilman tota nappulaa :happy:
Sinä oot paras äiti sinun pikkuisellesi, jolle tulet olemaan suuri esikuva ja turva :Heartbigred

Neppppsu mulla ollu raskaus aikana noita tulehduksia, saattaa olla just hassun oloista vuotoa, kutinaa tms ja kyllä ne kannattaa hoitaa, jos oikein pahaksi äityy saattaa aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen tai keskenmenon, et kyllä suosittelen maanantaina soittaan neuvolaan että jos ne laittaisi labraan lähetteen. Mut älä hätäänny. Mulla ei ollu mittään oiretta tulehduksista ja ne on huomattu vasta tossa rv 20-25 kun alkosupistelee aika ahkerasti, mutta ne supparit ei kyllä tulehduksesta johtunut:) toisin sanoen ei tarvii päivystykseen lähtee jos ei muuta kun pahan hajuista vuotoa :)

Mulla on jatkuvasti emätintulehdus (tulee siis kroonisena ja kestää jonku puol vuotta ja sitte hävii vuosiks mut tolla maitohapolla saan oireet häviimään kuukaudeks. Antibiootilla vaan viikoks) ja hoidan pois alapäähän tarkoitetulla maitohappobakteeri kuurilla. Oon kokeillu joskus sitä antibioottia mut siit tulee hiiva :D toi on ollu mulle ainakin ihan tehokas ja on turvallinen raskaana.

Täällä minäkin olen mietiskellyt meidän valmiutta vanhemmiksi! Ikää mulla 22 ja poikaystävällä 21! Onneks on tosiaan sinne joulukuulle aikaa sopeutua ja kasvaa masun mukana äidiksi <3 ja ihanaa että täällä muitakin vasta päälle 20 vuotiaita :)

Mulla edelleen kauhee väsymys!
Uutena oireena oon huomannu että tissit tuntuu paisuvan. Ihmettelen miten näin nopsaa ja varhain mutta on sivuihin ilmaantunut muutama pienenpieni raskausarpikin. Myöskin rintsikat kiristää ja kipeät ovat! Oon tänää rasvaillu rintoja hullun lailla. Kellään muulla näin varhain tissit kasvanu?

Muutenkin kyllä turvonnu olo ja tuntuu ku ois pidemmälläkin. Myös kohdussa välillä jomottelee ja repäisyjä tuntuu liikkeelle lähdössä :wideyed:

Mutta ylpeä oon ku jaksoin ekan kerran salille parin viikon tauon jälkeen :happy:
Kyllä vapaapäivät tekee terää!

Onnea uusille joulutonttuja odottaville! Tarrasukkia kaikille!

Krissse rv 6+

Takaisin