Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos on aiempia keskenmenoja niin pääsee kyllä kunnalliseen varhaisultraan. Ainaki täällä kuopiossa :) tai pelkkä kierron epäsäännöllisyyskin riittää perusteeksi.

Joo mindis oli ukonki mielestä vähän naurettava juttu. Hyvä ettei kippurassa nauranu lattialla :D
Minäki oon välillä täältä omalle ukolle lukenu juttuja, että tietää :)

Täällä plussattu aamulla haalea, mutta selvä viiva apteekin omaan testiin.

Kopsaan tähän tuonne esikoinen toiveissa sivulle raaputtamani tarina pienillä muutoksilla..

Elikkäs menkat alkoi viimeksi 24.3, (pillerit lopetin syyskuussa 2014 lähes 15vuoden käytön jälkeen), kierto 26pv.

Oviksen olen laskeskellut/tuntenut heti melkein menkkojen jälkeen, huhtikuun alkuun, eli pääsiäiselle ja sitä edeltäneelle viikolle. Ovislaskureiden mukaan parhaat päivät olis olleet 3-6.4, mutta sanoisin että lähenpänä kuunvaihdetta mentiin huipun kanssa. Pupuilua oli 30.3 sekä 1 ja 5.4.

Pääsiäisen jälkeisenä keskiviikkona alkoi olemaan pientä etovaa oloa, en oikein siihen vielä pahemmin kiinnittänyt huomiota. Etova olo jatkui ja pientä jomotusta/menkka tunnetta oli kauttaaltaan alavatsalla. Oli vuoroin kylmä ja kuuma. Jossain vaiheessa loppuviikolla hajuaisti rupesi temppuilemaan ja haistoin yllättäviä hajuja. Seuraava viikko meni vatsajomotuksilla, etova olo tuli selkeämmin, niskaan/yläselkään ilmaantui isoja finnejä, myös kasvot saivat osansa. Rinnat on aristanut myös viikonverran. Päänsärkyä ilmaantui myös kuvioon. Vesssassa on saanut juosta, nälkä on jatkuvasti (vaikka juuri olisin syönyt) ja hajut tulevat myös nenään paremmin. Ja välillä saattaa alkaa ketuttamaan ihan vaan jostai naurettavasta syystä.

Eilen oli kp26, yleensä menkat alkaa heti aamusta, mutta eilen niitä ei onneksi kuulunut eikä näkynyt. Vatsaa nippaili ja juili jonkinverran, välillä tuli/tulee etovaa oloa ja päänsärkyäkin meinaa olla. Rinnat pehmeät mutta kipeät painellessa, välillä rintojen päälle tulee sellainen omituinen kipu, en ole ennen menkkojen yhteydessä vastaavaa kipua kokenut.

Ja tosiaan tänäaamuna haalea plussa pärähti testiin!

Ikää 29, loppuvuonna 30, sekä minun että mieheni ensimmäinen lapsi kyseessä <3

Mammu83, meillä esikoinen on ihan kiinni mussa 24/7. Auta armias jos väärä ihminen, eli kuka tahansa muu kuin mä, erehtyy antamaan maitoa, pyyhkimään vessassa tai ojentamaan jonkun esineen hänelle, niin alkaa pahimmillaan parin tunnin itkupotkuraivari. Tosiaan joku sanoi että kun on ihanan iloinen aamusta asti, niin on kyllä kunhan saa olla äiskän vieressä koko ajan :P Musta tuntuu että kun en oo pahoinvoinnin takia pystynyt tekemään yhtä paljon kun yleensä niin esikoinen ei tietysti muuta haluakaan kun tehdä mun kanssa. Tänään aamulla neiti heitti myös kerhossa ekat raivarit, aina ennen on jäänyt sinne niin mielellään ettei oo mua huomannutkaan. Myös potkiminen ja lyöminen on tulleet mukaan raivareihin >. < Kuulemma on kuitenkin ihan oma aurinkoinen itsensä sillon kun en oo paikalla.

Täällä Johanna niin samoja fiiliksiä! Paitsi koko päivä ollut tosi itkuinen kun pelkää vaan pahinta.. Onneksi tarvii enää huomiseen odottaa. Saa nähdä miten saa nukuttua kun päässä myllää kaikkia ajatuksia ja pelkoja että ei siellä enää mitään elävää ole :(

Meillä nää muksut ei kyllä mitenkään erilaisia ole kun mä raskaana, samanlainen rasavillikokoonpano :)
Ei olla vielä kerrottu tytöille uudesta vauvasta! Kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen.
Ollaan vaan sanottu että äidin maha on pipi että ei tarviis päällä pomppia! :)

Pauliina24; toivotaan että ultrassa on kaikki hyvin :) Itsellä oli kanssa reilun viikon tuota mietiskelyä, mutta nyt vaan päätin uskoa parempaan huomiseen. Ja päätin, että olen niin kauan raskaana ennen kuin toisin todistetaan :) Eli ekaa ultraa odotellessa joka on toukokuum lopussa :)

Mammu toi on hyvä ajattelu tapa. :)Meillä eka ultra touko-kesäkuun vaihteessa, pitkä aika odottaa ja panikoida, yrittää vaan nauttia täysin rinnoin ( kirjaimellisesti kk kasvanut jo 2 koolla, mies tykkää :D)
Toivottavasti tää "tontun teko talkoot" kantaa kaikille hedelmää:)

Tervetuloa uusille ja kiva et täälläkin oli hyviä ultrakuulumisia! :)

Mä oon ollu tänään 7 tuntia tipassa sairaalassa. Joutu laittaa tipankin kyynertaipeeseen kun ei vartin yrittämisen jäökeen löytyny suonia käsistä eikä nilkoista ja tonnekin vähän summa mutikassa. Huh huh, nyt vähän pirteempi olo mut ei vieläkään hyvä. Onneks pääsin kotiin jo.

Liitteet

• 1429552166962.jpg
    1429552166962.jpg
    217.5 KB · Katsottu: 30
Metsäläinen itsekkin niin kovasti haluaisin käydä siellä varhaisultrassa, mutta samalla mietin myös sitä että se on niin kallis. Useempi satanen kait se on :O

Ekiko tervetuloa tännekkin puolelle!! :)

Pauliina24 tsemppiä huomiseen! Onneks kohta selviää, toivon että kaikki on hyvin <3

Äippä x3 meilläkin taitaa eka ultra olla vasta kesäkuussa! Ihan liian pitkä aika! En varmaan malta odottaa! :D

Sarina1 pikaista paranemista!

Täällä Lahdessa maksaa ar-ultra jonkun 60e kätilön tekemänä... Ajattelin käydä parin viikon päästä. Just pissasin viikkonäytöllisen johon tuli "Raskaana 2-3 viikkoa". Jokin siellä edes vähän on siis kasvanu <3

Mä ekan raskauden aikana lueskelin että täällä pk seudulla olis 100-150€ vähän turhan suolainen hinta mun makuun :(

Äippäx3, kävin Mehiläisessä forumissa maksoi 115€ Kela-korvauksen jälkeen sekö Diacorilla 150€ (miehen tahdosta, kun oireet olivat loppuneet ja mies totutteli ajatukseen) Olihan se hieman suolainen hinta, mutta kyllä se kaikki konkretisoitui! Vielähän ei varmoilla vesillä olla, että eihän se sitä tarkoita mutta tiedetään että siellä pikku papunen kasvaa kovaa vauhtia.

Koko raskaus tuli yllätyksenä, olihan mulla kuitenkin e-pillerit käytössä eikä yhtään unohdusta ja pillerit otettu aina samaan aikaan.

Voi kun sitä toivoisi, että kaikki pääsisi varhaisultraan!! Vaan kyllä jäis meilläkin käymättä jos satanen tai yli maksaisi!! Googlettakaa yksityisiä neuvoloita! Kuten Lahdessakin niin samoin Oulussa ja Torniossa kätilön tekemä ultra maksaa vain 60€!

rv 6+0 huomenna eli voi sanoa että on seitsemännellä viikolla ja se kuulostaa jo paljolta :D

Joo näistä mun "aamupahoinvoinnista" joka alkaa tossa 19 aikoihin, kipeistä ja paljon kasvaneista rinnoista ja tasaisesti ketutuksesta/itketyksestä päätellen kyllä joku pikku ihanuus massussa on! Silleen seesteinen olo kun on kamalat olot :) olipa hassun kuuloinen lause :D

Meidän pikku 3 jälkeen meillä oli hormooni kierukka ( joka on tosi huono, en suosittele) ja mini-pil pillerit vuoden käytössä. 3 kk lopetuksesta ja täällä taas raskaana:)

viime viikolla mun vanhemmat kävi kylässä ja 30 min juttelun jälkeen äitini ( on kätilö) kysy että oletko taas raskaana?! Näki kuulemma naamasta :) noh salaappa siinä sit, itkuhan siinä sit tuli, molemmille :)

Tervetuloa uusille ja kiva et täälläkin oli hyviä ultrakuulumisia! :)

Mä oon ollu tänään 7 tuntia tipassa sairaalassa. Joutu laittaa tipankin kyynertaipeeseen kun ei vartin yrittämisen jäökeen löytyny suonia käsistä eikä nilkoista ja tonnekin vähän summa mutikassa. Huh huh, nyt vähän pirteempi olo mut ei vieläkään hyvä. Onneks pääsin kotiin jo.

ou Nou, onko sun oksentelu ollut noin rajua :( Tsemiä ja jaksamista sinulle!! Tuo tipassa olo on karseaa, siinä tulee niin kylmäkin!

Mammu83: meillä pojasta on tullut kiltti. Menee asiat paljon paremmin yksiin eikä oo tarttenu kättä vääntää joka asiasta. On myös itku herkempi. Mun mielestä silleen sormia napssuttamalla muuttu. Kaveri sano että jos mä oon itse ollut rauhallisempi ja tyytyväisempi ni seki on. Ku itse just sanoin että vaistooko? Kyllä ne voi aistia jonkun äidin endordiinin... mutten tiedä tosiaa onko tutkittu juttu. Ku vauvahan tunnistaa oman äidin vaikkei näkisKään ja löytää rinnalle ihan tuosta vaan. Ni joku siinä on pakko olla kun on nimittäin uhmakas tuo lapsi ollu viimeisen vuoden ja nyt yhtäkkiä on tollanen että ihan oon saanu nauraa sen jutuille et mikä sitä vaivaa.

Eikiko: Varovaiset onnittelut! Ja tervetuloa!

Sarina1: nii voimakas paha oloko? Voimia!

Täällä illalla Alko vasemmalle alamahaan jomottelu joka säteilee nivuseen ja reiteen. Myös alaselkä vaivaa mutta vain sen verran että huomaa... ei oo kiva tunne ollenkaan. Pitää huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä voisivatko ottaa ja kattoa ettei tosiaa ole mitään tulehdusta eikä pahaa tekis jos ultrallakin vilkaisi...

Hirveesti tullu lisää juttuja. Ja niin moneen olis voinut kommentoida jne, mut ku en mä enää muista mihin ja mitä. Röökii en oo vetänyt, vaikka mieli on tehnyt kovasti ja tekee nytkin.. Pitää vaan yrittää unohtaa koko rööki, nii menee helpommin .
Mä rupesin itkeen, kun mä luin jonkun kirjoituksen kaksosista, joista toinen oli lähtenyt enkeleiden matkaan. Ja sit itkin kun luin jonkun kirjoituksen siitä, miten mies oli masulle puhunut, kun luuli mamin nukkuvan :Heartbigred
Eli täällä on yks täys itkupilli :confused005
Mun oireina on siis tosiaan tuo itkeminen kaikesta ja kokoajan, suuttuminen kaikesta ja kokoajan:smiley-angry019 sitte on masu niin turvonnut, että jestas sentään. Muutenkaan ei oo mikään pyykkilautavatsa, niin tää turvotus on jotain tosi pimeetä, sit tänään on alkanut närästää ihan sikana. Ja sit on yks outo oire.. Aamulla tuli tosi kova menkkamainen kipu, tuntui, et kohta räjähtää ja alkaa menkat, mut kuinkas kävikään.. Menin (rehellisesti) paskalle ja kivut ja tuntemukset hävis. Sit päivällä duunissa kävi sama homma. Painaakohan mun kakkisuoli mun kohtua tms o_O

Esikoinen tuhisee täydessä unessa ja itekin pitäis varmaan vähä ottaa lepii, et jaksaa taas aamulla 6 jälkeen nousta duuniin:singing:
:goodnight Johkuliini ja raskausviikko joku :think005

Takaisin