Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pääsen huomenna neuvolaan. Ottaavat näytteen ettei oo tulehdusta alapäässä.... mitenkähän sais vatsan toimimaan... luumujako sitä pitää likoamaan laittaa :) ja pehmikettä... mummojen vaivat

Lucky onneks pääset heti huomenna sinne! :)
Kiiweista luin joskus että niitä jos söis pari aamussa ni kakki alkaa kulkemaan :D eli varma keino vois olla luumu kiiwi sörsseli ;)

Ummetukseen itselläni auttaa, kun sekoitan illalla ennen nukkumaan menoa 1-2tl psylliumjauhetta veteen (runsaaseen veteen) ja nautin tämän koktailin. Psyllium tekee terveellisen geelimäisen kuitutulpan suoleen joka puskee ulostemassan pihalle. Ja käytän ihan normikaupan leivontahyllyltä vihreässä pussissa olevaa psylliumia.

Kakkakeskusteluun... Mulla vatsa löystyi saman tien plussaamisen tienoilla. Aamulla ennen töihin lähtöä saa käydä pytyllä pari kolme kertaa ja haju on ihan jäätävän paha. Onneksi jää siihen, ettei töissä tarvitse saastuttaa

Marlau, 6+2

Kiivit, varsinkin sellaset kypsänpuoleiset saa monesti mahan toimiin ja onhan niissä myös ihan valtavasti vitamiinia :) Veden juontia pitäis vissiin myös lisätä, mulla ainakin johtuu varmasti ummetus siitä että saan ehkä just ja just kiskottua kaks lasia vettä päivässä. Töissä menee enemmän mutta se meneekin varmaan suoraan hikoiluun...

Duphalacia saa ihan päivittäin ottaa raskaana ollessa, mulle sitä viime raskaudessa määrättiin. Mut en uskalla jotenki ottaa, pelkään et on liiän ätäkkää ja oikeesti joutuu juoksee vessaan ettei oo koko kämppä täynnä paskaa :D Ja kauheeta ois kuvitella kaikki tää jossain muualla ku kotona :D

Mä käytin duphalacia sektion jälkeen, kun maha oli ihan tukossa. Eikä se kovin öklöä ollu tai pistänu mahaa veteläks. Olis voinut paremminkin toimia :)

Mulla vaikka maha toimii nyt niin silti saan paukutella ja paljon!! Ihan töissä hävettää ja pitää koittaa luikia jonnekkin varastotiloihin päästelemään! :D vähän nolompaa jos siinä kassalla asiakasta palvellessa töräyttää ihan kunnon mehukkaan pommin! :'D

mindiS, teitkö jo digin? Täällä näytti että raskaana 2-3 viikkoa. Eli kaiken järjen mukaan ihan oikein. Yksityisellä lääkärikeskuksessa on meillä juu se ar-ultra.

Täällä oli kauheeta ummetusta, mut viime yönä sit heräsin siihen et maha on ihan sekasin. Ja ylläripylläri. Huolestuin ihan älyttömästi et se meinaa jotain pahaa. Alavatsaa nipistelee koko ajan oikeastaan. Ja mulla on ollu hirvee flunssa niin sekin pelottaa et haittaa nyt tätä jotenkin. Kaikki jännittää ja pelottaa. Tää on taas näitä päiviä ilmeisesti :'(

Ninnu85 lupasin huomenna tehä aamulla että mies näkee digin tuloksen ennen ku menee töihin :) jaiks, en tiiä miten niin paljon jännittää yks digin tulos :D

Eikä :/ tuo on ihan hirveetä kun koko aika tarkkailee omaa kehoaan ja miettii että mitä mikäkin oire aina tarkoittaa ja että onko kaikki hyvin vai onko jotain vialla :O varmaan tuo sun alamahan nippailu jne liittyy vaan siihen kun sulla on maha sekasin? Mut ihan tuttu tunne tuo pelko :O tsemppii!

Ninnu85 ja mindiS: siskoni sanoi mulle hyvin viisaasti yksi päivä. Puoliakaan nuista oireista et edes huomaisi jos et tietäisi olevasi raskaana. Ja aika järkeen käypäähän se on. Koko ajan kiinniittää huomiota mitä kehossaan tapahtuu, pienimpikin nyppäsyn ja vihlasun huomaa.

Mun viesti hävis nyt kyllä jonnekkin bittiavaruuteen! Mutta joo, Mammu83 viisaita sanoja ja niin totta! Ei näihin mahan nippailuihin kiinnittäis mitään huomiota ellei ois tehny positiivista raskaustestiä!! :D
Ihana, huomasin tänään että finnit alkaa kadota!!!! <3

Jep, on tää sekopäistä touhua. Sitä huolestuu jos nipistää tai jomottaa ja sitä huolestuu jos mihinkään ei satu mitenköhän sitä selviää yhtään järjissään seuraavia lähes 8 kuukautta

Ummetusta täälläkin.. Ennen plussaa oli tosi reipas aineenvaihdunta niin nyt tuntuu ihan turvonneelta ja epämukavalta :confused:
Farkutkin kiristää ja puristaa... Tulis jo kesä (lämmin mieluiten) niin pääsis pitämään vaa löysiä mekkoja kokoajan ! :p

Skippi 6+4

Ihanaa kun Mammu83 sait ajan lääkärille!

Se on kyllä ihan hullua, kun ensin huolehtii niistä kivuista ja oireista, mutta jos menevät laantumaan niin paniikki on taattu. Itse olen ollut muutaman päivän ihan raunioina, kun multa ovat vartsan nippailut kadonneet.. Pahoinvointi on taas moninkertainen, mutta ne nippailut puuttuvat, aapuva. :rolleyes:

Kakkajuttuja: ummetukseen saattaa auttaa myös appelsiinimehu aamulla tyhjään vatsaan, vaan vinkkinä jos on muitakin kiiville allergisia. Itsellä on ollut +:ssasta lähtien vatsa sekaisin, kerrankin näin. :D

Teijän juttuja on muuten ihana lukea, käyn täällä monta kertaa kurkkimassa, mutten aina kerkeä kommentoimaan. (Esikoiselle ihan punanen vaate, jos näkee äipän koneella/kännykällä syventyneenä selailuun). :)

Salli 5+3

Moi Joulukuun mammat! Tulin huutelemaan tuolta Toukokuisista :)

Myyn H&M:n syksy/talviäitiystakkini, kun en sitä enää itse tarvitse. Takki on M-kokoa, musta parkatakki. Jos olet kiinnostunut ostamaan jo näin varhaisessa vaiheessa hyvän takin syksyä/talvea ajatellen niin pistä ihmeessä minulle yksityisviestiä, lähetän siitä enemmän tietoa/kuvia :)

Mukavaa odotusta kaikille!

Takaisin