Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Timbe: sul on sit iso dopermanni mulla pikkunen :)

Ninnu85: mulla näytti 1-2 testi. Riippuu kai hormooni eriryksestä sekä virtsan vahvuudesta

Hilda_m: no sehän kai on joskus viikon 6 jälkeen varsinkin jos on esikoinen tulossa. Mulla on viikolla 8+

Tuhina: tervetuloa takaisin :) sun pitää nyt vähän olla Kummassaki ryhmässä jos sattuuki että synnytät marraskuun lopussa :)

Joulutonttu: me oltiin uutenavuotena osastolla vauvan kanssa oli kyllä niin ihanaa kattoa kaupungin ilotulitusta sairaalan ylimmässä kerroksessa. Mulla oli niin kiva huonetoveri myös.

Päivittelinkin jo tuonne toiseen ketjuun vähän enemmän, mutta ultrassa kaikki hyvin! :) Pieni vastasi viikkoja 6+3, kuten olin ovistuntemusten perusteella laskenutkin. Kaksosraskautena oli alkanut, mutta toisen kehitys jäänyt alkuvaiheeseen. Syke näkyi jo hyvin vahvana :) Viikot tarkentuvat myöhemmin, joten menen vielä toistaiseksi noilla menkoista lasketuilla.

Äyriäinen 7+2 (6+3)

Hilda-M meillä tääl Espoossa eka neuvola n 8viikolla, ja eka ultra 12-13 viikolla, eka neuvola sellaista mukavaa jutustelua ja paperin täyttöä! Sydän ääniä ei ainakaan multa olla kuunneltu vielä tuolla käynnillä, kun ei välttämättä vielä läpi kuulu:)
Se on jännää aikaa toi ekan odotus, itse odottelen vaan sitä ekaa ultraa ja muksun potkuja, eka neuvola tuntuu itselle vähän turhalle :)

Hei tytöt! Mä kävin työkaverin kans tupakalla mutta mä en polttanut vaan imeskelin tablettia. Tuoksu oli niin hyvä mutta ei tullut tarvetta maistaa. Ja hitto se arvas miks en polta. Mutta lupasi olla hiljaa :) sille oon myös kertonut että yritetään. toiselle työntekijälle selitin miten on hankalaa ku poika haluais aina mukaan tulla ni siks lopetan. :) meni ainaki vielä täydestä. Jihaa että on nyt hyvä mieli! Nyt en työpäivän aikana avaa uutta askia! !!

Se toinen kuulemma vain kuihtuu pois. Saattaa jopa jotakin veristä vuotoakin tulla, joten siinäkin mielessä hyvä, että osaan sellaista nyt odottaa enkä heti säikähdä. Siitä ei ole mitään vaaraa toiselle alkiolle :) Kätilö kyseli vain, onko kaksosia suvussa ja tiedusteli alkuraskauden oireista. Ilmeisesti mulla se oireiden vaihtelu sitten johtui tuosta, että toinen alkio olikin lakannut kehittymästä jossakin vaiheessa. Onneksi kuitenkin tällä selvinneellä oli kaikki hyvin :Heartred Ja näemmä kannattaa myös luottaa omiin äidinvaistoihinsa, puhuin nimittäin miehelle jo silloin heti alussa, että kaksi siellä on! Vaikkakin nyt kävi miten kävi, uskon, että niin oli tarkoitettu.

Yhdyn timpen sanoihin että toivon niin sydämeni pohjasta että jokainen saisi oman joululahjan terveenä syliin! <3

Lucky87 hahahah ihana hesenruoka addikti tullut sieltä ;) itsekin odottelen tässä mitä mielitekoja tulee. Tällä hetkellä himoitse verigreippejä! :O tuo teiä karvanen prinsessa on kyl hellyyttävä :)

Wildside ei enää kauaa ultraan!! Ihana! :)

Mammu83 toivotaan että kaikki hyvin siellä pienellä <3

Pakko palata taas jatkamaan töitä. Ootte niin ahkeria että vielä pari sivua lukematta :D kommailu jatkuu seuraavalla tauolla :)

Lucky87 oon ylpeä susta :D Siis aivan mahtavaa :D

Täällä "hienovaraisesti" raskausoireet nosti päätään :D Tein äskön ruokaa: perunoita ja kanaa. Niin miehen piti tulla kaatamaan vesi pois kattilasta kun ne perunat haisi pahalle. Ja mies kehui ruokaa hyväksi, niin ite nieleskin kun se pakasteesta sulatettu kana maistu ihan hirveälle. Enkä ennen ole hirveesti välittäny, että perunoiden päälle laitetaan voi nokaretta, niin nyt se maistu NIIIN taivallisen hyvälle. Miehen piti ottaa perunakattila multa pois kun en meinannu lopettaa :D Hauska huomata näitä tälläsiä oireita, ihan päinvastaiset kun esikoisen raskaudessa :)

Ultraan olen menossa torstaina, vähän alkaa jo jännittää, että onko siellä edes mitään. Tänään tosin alkoi heti aamusta alavatsalla sellaiset menkkakipujen tapaiset vihlonnat, vain lievempinä. Eikä edes vihlo koko aikaa vaan aina hetken kerrallaan. Jostakin taisin lukea, että näillä viikoilla kohtu kasvaa, mistä sitten nuo "kivut" johtuvat. Pahoinvointi on edelleen päivittäistä (ja tätä on kestänyt sen viisi viikkoa), mutta kertaakaan en ole onneksi oksentanut. Lähellä on kyllä oltu.

Ehkä siinä neuvolassa kuitenkin eniten jännittää se, että neuvolatätinä on kaverini äiti... : D

rv 7+1

mindis: siis oon viikolla 6 raskaana, taisin viimeksi vain mainita että mies innostuu raskaudesta kun kuuli sydänäänet mutta tämä tapauksen menetimme viime vuonna. Nyt siis odotellaan vasta neuvola-ajan varaamista ja kesäkuussa olisi eka ultra.

Äyriäinen hienoa että Ultrassa löyty pieni ja kaikki kunnossa (:

Lacky : Upeaa että olet pystynyt olla polttamatta ! Sä pystyt siihen ja vauva ja sun keuhkot kiittää (:

Täällä ei mitään ihmeellistä kuvotus ja turvotusta, tein tänää huvikseen uudestaan testiä ja kyllä on niin vahva viiva Hormoonit siis hyrrää ;)

Vaimomamma

Kiva, että ultrissa on tullut hyvä uutisia :)

Sitten haluisin ihan mielenkiinnosta (tai oikeastaan yhtä sijaisuutta varten mietin) kysyä tekeekö teistä joku yötyötä? Onko raskaampaa raskaana? Pelkäättekö, että sikiölle aiheutuu siitä jotain? Menin nimittäin googlettamaan asiasta ja ihan paniikkia alkoi pukata!

Alku raskaudesta ok. Jos vaan jaksaa ja voinnin mukaan. Riippuu millasia teidän yöt on. Taisin lopettaa sillon ku Alko massu olla jo tiellä ku yksin joutu kääntelee.

Niin muistelen lukeneeni ja kuulleeni ja myöhemmin ne ei ole enää niin suotavia. Menin vaan lukemaan netistä jostain, että joillekin on aiheuttanut keskenmenoja. Alkoi se vaan kauhistuttamaan :/

Täällä vaihtuu fiilikset koko ajan. Välillä oon varma ettei keskiviikkona näy ultra saa mitään kivaa ja välillä taas on parempi olo. Kipua jonkun verran. Ei vuotoa. Jännittää niin kovasti.

Takaisin