Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa että täällä on näin moni motivoitunut tupakoinnin lopettamiseen! Helppoa ei varmasti ole, mutta sitäkin palkitsevampaa onnistuessaan :)

Ihania ultrakuulumisia! <3 kertokaahan muutkin kun ootte olleet ultrassa tai ekassa neuvolassa.

Mulla on ollu tänää kauhee härdellipäivä harjoittelussa. Huhhuh! Ja nyt sit pamahti tää väsymys ihan täysillä. Oon niin loppu! Aloin itkee ku tiputin joku aika sitten haarukan lattialle :sorry: en voi ymmärtää miten sillee meni tunteisiin :arghh: muuten oireet melkee tiessään: ekojen viikkojen masun nippailut loppuneet, tissit ei enää niin kipeet. Ajoittain yököttää muutaman minuutin kerrallaan ja tää väsymys... Voisin nukahtaa seisaalleen!

Juurikin 7-8 viikon kieppeillä testi voi näyttää hailakkaa johtuen siitä että istukka "harjoittelee" vastuunottoa hormonituotannosta. Välillä siis on laiskempia hormonipäiviä

Joku kyseli kätilöopintojen ja perheen yhteensovittamisesta. Mulla itselläni ei oo kokemusta siitä kun nyt esikoista vasta odotan mutta monilla meidän koulussa on pieniäkin lapsia ja hyvin onnistuu. Lähinnä minkä tahansa opiskelun kanssa järjestelykysymys. Toki tämä koulu on ympäristönä suvaitsevampi ja meillä onkin luennoilla harvase viikko joku pikkuinen mukana ihan sylivauvasta kipeään koululaiseen jos tilanne vaatii :) keskimäärin neljännes luokasta raskautuu näiden 4,5 vuoden opintojen aikana, ammattitauti! En oo kuullu keltään että ois jättäny lapsen takia kesken koulun. Tietysti vuoden-parin tauko vauvan synnyttyä.

Krissse rv 5+1

TiuH: itse teen erittäin fyysistä iltatyötä. Noin kymppiin asti illalla. Ja päivät koulussa. Mulle ei ainakaanoo ollu rankkaa. Eikä se jos fyysistä työtä tekee niin mun mielestä vielä tässä vaiheessa vaikuta. :) ite nostelen töissä päivittäin ja tietääkseni se ei ole vielä kiellettyä tässä vaiheessa

Kyselin tossa viimeviikolla mahan vihlomisesta/kivuista meidän neuvolan tädiltä ja se kertoili että JO alkuraskaudessa on mahdollista kohdun kasvukivut ja liitoskivut, koittakaa ihanat naiset olla hyvillä mielin, stressi ei ole hyväksi kellekään! Lantion luut siis pehmenee raskaus aikana;) ( ja mulla kyllä pääkin, tuttu tunne tää airhead:))

Minulla oli tän meidän 3 kanssa ihan järkky kivut loppuraskaudessa, olin jo satavarma että istukka irti tai jotain muuta kamalaa... Mutta syynä liitoskivut, meidän 2&3 välillä ei ole siis vuottakaan joten se aiheutti ne kivut :)

Lucky87 meilläkin koira normaalisti hyppää vasten kun tulen kotiin mutta nyt ei ole kohta viikkoon enää hypännyt minua vasten mutta miestä vasten on. Ja aamullakin kiertää jalkapäähän ennen kuin hyppää sänkyyn antamaan aamupusut, ennen siis hyppäsi vauhdilla mun vatsan vierestä tai vatsan päältä. Niin oon miettinyt että josko ne eläimet oikeasti vaistoaa jotain.

Timbe meilläkin koiruus (n25kiloa) ei varmaan jaksa kannatella sen valtavia aivoja kun sekin aina on lepuuttanut päätään noin niinku Lucky87:n koira :'D

Joulutonttu mulla ois LA 28.12 eli varmaan joulu tai uus vuos vietetään synnärillä, meillä ei niinkään ole väliä että kuinka käy koska pääasia on että saahaan terve nytti jonka kanssa aloittaa uus vaihe elämässä <3 :)

Tuhina teillähän hauskasti sattuu synttärit olemaan kaikilla peräkkäin, siinä onki sit melkosta juhlahumua kun sit tuleeki taas joulu ja sit uus vuos ;)

Qaarina toivottavasti kaikki on hyvin! Voimia sinne <3 toivottavasti saat ultran mahdollisimman pian! Neuvolan kautta varmaan se on mahdollista saada koska sinulla on vuotoja.

Äyriäinen ihania ultrakuulumisia! <3

Nellie hahaha onpas hassu sattuma että kaverin äiti on neuvolatätinä :D oletko jo kyseiselle kaverille kertonut ;)

Minuakin kiinnostaisi kuulla kaikkien ultra ja eka neuvolakäynneistä :) kuinka moni muuten meinaa miehen ottaa matkaan?

Itse teen 3-vuorotyötä ja nyt on yövuorot olleet raskaampia kun ei jaksaisi valvoa ja rytmin kääntäminen hankalampaa.. Ajattelin itse lopettaa yövuorot kesän aikana! (: meillä moni lopettanut yövuorot n. Rv 20.
Rv 7+2

Mulla ensi viikolla työhaastattelu... Sairaanhoitaja olen ja nyt erikoissairaanhoidon rekryyn menen haastatteluun enkä yhtään tiedä mitä on edessä. Mietin, että pitääköhän mulla suosiosta kertoa raskaudesta??? Vai oliskohan mahdollista saada pitempi työsopimus jos eivät vielä tiedä.... Hei te muut hoitsut: kertokaas mitä raskaana ollessa ei saa tehdä?? Siis sytostaatteja ei saa käsitellä? Mut normi ab laimennoksia saa tehdä?? Mitä muuta tulee mieleen? Kysyn siksi tyhmiä kun en oo sh töitä juurikaan tehnyt... (sekin jännittää niin pirusti!!)

Äyriäinen, ihanaa että toinen pieni on kunnossa <3

Muillekkin kovasti peukkuja ultraan mukaan ja malttia odottamiseen :)

Ootte niin mahottomasti jutellu, että ei enää muista mitä piti vastata :grin
Mulla meinas tänään olla suht hyvä päivä ku ei ällöttäny juuri yhtäön mut näin iltaa kohden olo muuttuu taas etovaksi.. ja aamulla pillahin itkemään ku meinasin myöhästyä töistä. Noloa..

Joulutonttu: muistan esikoisen aikaan ku meidän asukas oli saanut jotai systostaatti hoitoa niin en saanut hoitaa sen pään asukkaita en ainakaan mennä sen huoneeseen. Enkä kyllä halunnutkaan mennä lähellekkään. Tuntuu että tuo virtsan hajuki kirveltää voinakkaammin poskionteloita kuin ennen.

Ehkä eristys huoneeseen en menisi vaikka kuinka olis suojat ja hygienia kunnossa. Kotioloissa voin hoitaa esbl ja mrsa ihmisiä. Ihan normi haavanhoidot... miks ei. Olisko jotku tarttuvat sairaudet... ei tuu nyt mitään sellasta mieleen (tubi) mut onko niitä minkä verran... Kun vastustus kyky on heikompi raskaana ollessa kuin terveellä.

Sylikinkku ei se mitään, raskaana saa itkee jos haluu :) ite pillahin itkee ku ukko joi mun lasista appelsiinimehua. Eka katoin sitä sillee alahuuli väpättäen ja sit pillahin itkee, ukko vaan nauro ja sano että elä rakas hätäile, haen sulle lisää mehua :D

Meillä tuskin mies miehinkään neuvoloihin/ultriin pääsee :( kun pitää paimentaa kolmikkoa,olisin niin vähään onnellinen että jos se pääsis synnärille:) kuin ihmeen kaupalla on ollu mukana aiemmissa, saanähdä miten käy :)

Wildside: sori mut tuo sun mehu juttu Alko naurattaa... mut äsken meinas tulla itsellekki itku ku telkkarista tuli ohjelma lapsesta jolla oli uusi munuainen. Sen isän silmät oli kosteina ku se kerto lapsestaan ni oli pakko lähtee pois ku niin meinas itkettää.

Täällä muuten tämän illan aikana tuntunut pahalle jos esim. vuodepesuja tehdessä nojaa sänkyyn tai jos ei jaksa laskea jonku asian takia laitaa vaan kurottaa sen laidan yli. Tulee sellanen painon tunne tuonne ja alavatsa muutenki tuntuu hirmu täyteläiseltä. Pistelee välillä tuohon häpyluun yläpuolelle josta se pistävä tunne nousee ylös päin. Lantio oli sellasessa menkkamaisessa tuntemuksissa jossa myös nivusia puristi. Voi oikeasti jotai liitos kipuja olla.... :0

Mä kanssa toivon että mies pääsisi synnytykseen mukaan. Meillä kaikki sukulaiset ja 98 % ystävistä asuu vähintään 400 km päässä. Joten toivotaan että minun äitillä on niin raskas kaasujalka, että kerkee ajelemaan tänne ennen h-hetkeä :D

Mä sanoin miehelle tänään, että jos en tietäis olevani näin alussa, niin olisin ollu ihan varma että tunsin ekat liikkeet, mutta eihän nuo valitettavasti tunnu :/

Mites te keillä on aiemmin jo lapsia, että onlo teidän lapsilla muuttunu käytös tai niin pois päin? Meillä esikoinen on ollu tähän asti isin tyttö ihan täysin, viimesen 3 viikkoa se on ollu ihan hirvee minun perään. Omituista, mutta eihän lapset voi sitä niin ymmärtää. Vai onko sitten oma käytös muuttunu tai oon alkanu "hehkumaan" jotain äidillistä edrofiiniä :D

Ei se lucky mitään, itteeniki se nauratti jälkeen päin. :D Joo tollaset ohjelmat on pahoja ku alkaa itkettää..

Wildside repesin täysin tuolle mehu jutulle :D piti ihan lukee se miehellekki että kuunteleppa nyt että elä sit ihmettele jos mullaki tulee itkuja herkästi :)

Meillä mies koittaa tulla kaikkeen mahdolliseen mukaan koska tämä on molempien esikoinen ja ihan uus ja mielenkiintonen outo juttu molemmille :) nyt mennään ostamaan mulle vähä mammavitamiineja ja kaapit täyteen verigreippejä :D

Täällä on tosiaan tarinaa pukannut. Hienoa Äyriäinen ultrakuulumisista, ja muille lähiaikoina ultraan meneville tsemppiä jännäilyyn! Itse soitin neuvolaan ja sain ekan neuvola-ajan toukokuun 11.pv. Se varhaisraskauden omakustanne ultra on pyörinyt mielessä, mutta en kyllä taida voida mennä. On se niin kauhean kallis paukku. Täytyy vaan taas odotella ensimmäiseen viralliseen ultraan.

Saako raskaana ollessa syödä löysiksi keitetyjä kanamunia?!

Takaisin