Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joulutonttu: Oikeesti sullaki frettejä? Ne on ihan huippuja. <3 Meillä myös vapaana kokoajan, helpompi kouluttaa enkä muutenkaan perusta häkeistä :) Tuohon hajuun voi vaikuttaa ruokavaliolla. Nappularuualla olevat haisee kyllä pahemmalle kuin barfilla olevat. Meillä ovat barfilla ja ovat aika lailla hajuttomia paitsi sillon kun tyhjentäävät anaalirauhaset (hyi hitto sitä hajua :D) Mut tosiaan meillä koiran barfia syövät, siipikarjaa enimmäkseen ja lisät siihen. Kananmunankeltuainen, merilevä, kananmunankuorta, pellavansiemenöljy, valkosipuli, oluthiiva, maitohappobakteeri. Plus normaali aterian päälle illasta vielä vaikka kanan kaulaa tai muuta siipikarjan luuta :)

Omaa napaa: Oireet vähenee, rinnat kipeet vain iltasin, nyt esim ei yhtään oo kipeet. Mitään oireita ei oikeastaa nyt ole! :O
Täällä yks kroonisen hiivan kärsijä... Aina pamahtaa päälle kun raskaana olen. Joo tabletteja ei saa ottaa raskaana vaan puikkoja pitää käyttää. Canesten on ainakin yks, pitäis ukolta kysyä lisää kun on farmaseutti ja intiimi osasto kuuluu hänen osioonsa :D Helppoa itse pyytää lääkkeet, kun ukko muistaa sotunkin. Saa luvalla ottaa mulle lääkkeet ja tuoda kotiin :)

Wildside, Juu oikeasti meilläkin oli frettejä :) Mie henk koht en ymmärrä häkkifrettejä! Sama kuin kissan laittaisi häkkiin. Meillä toinen poju oli niin valtavan kokoinenkin, että koomiselta olis häkissä näyttänyt! Ja eihän ne mitään tuhoja tehnyt, hiekkalaatikoita vaan sai olla tiheässä. Meillä oli nuo pojat 12v sitten eli oli varsin harvinainen juttu vielä suomessa. Kuljin ahkerasti suomen frettiyhdistyksen tapaamisissakin. Silloin ei tuo barffaaminen ollut vielä in, joten nappuloilla mentiin.

Joo en minäkään tykkää, että ne häkkiin suljetaan. Eihän ne kuitenkaan jyrsijöitä ole ja ovat mielettömän seurallisiakin. Ei meilläkään tuhoja tehdä kun koti on sisustettu niille turvallisella tavalla. Ja tosiaan julmaa on laittaa ne häkkiin! Eivät pelkää oikeastaan mitään kun saavat olla koko ajan läsnä ja kaikkee tutkia. Eräällä ystävälläni on fretti häkissä ja se pelkää niin maan perhanasti uusia ihmisiä ja uusia frettejä. Se sen ihminenkään ei seurustele sen näädän kanssa kovinkaan paljoo niin näätä on hyvää vauhtia villiintymässä, surullista mutta en voi tehdä asialle mitään. Olen useasti sanonut että päästää huoneeseen vapaaksi mut eikuullemma jaksa. Jättää jopa näädän yksin moneksi päiväksi kotiinja siis tällä näädällä ei ole kaveria ollenkaan. Tuossa melkein kehottaisin etsimään näädälle jo uuden paremman kodin kuin elämään tuollaista elämää..

Joo eihän nämä vieläkään ole kovin yleisiä lemmikkejä niin voin kuvitella 12v sitten. Nykyään tiedetään jo freteistäkin paremmin. :)

Nii ja siis ystäväni fretillä on kanin häkki!! Sius kanille tarkoitettu häkki!! Voitko kuvitella niin aktiivinen eläin sellasessa häkissä..

Täällä iski ihan kamala flunssa täysin puskista ja olo on ku jyrän alle jääneellä! Taidan painuu takasin nukkumaan, saa mies touhuta pojan kanssa tämän päivän.

5+3

Anteeksi teille muille tämä frettikeskustelu! :)

Meän pojat tuli meille pitovaikeuksien vuoksi, eristä paikoista molemmat. Voi kun tuleekin niitä ikävä <3 Meillä oli muuten monta metriä pitkä salaojaputki olkkarissa ja se oli freteille aivan hitti :D Juoksivat ees taas putkessa ja ottivat toisiaan kiinni!

Joo on vähän offtopic nyt tää meijän keskustelu, mut jospa muut ymmärtäis :) Anteeksi vain munkin puolesta :)

Uskon, että ikävä tulee kun vanhoja muistelee :) Joo meillä on kans koulusta vanhaa purunpoisto putkee ja aivan mahtava hitti on :D Niillä ku on pakonomainen tarve työntää ittensä ahtaaseen paikkaan :D meillä putki on kiinnitetty näyttelyssä voitettuun mattoon ja sehän se vasta huippua onkin :D Meillä siis tyttö on menestynyt näyttelyissäkin ja vetäsi näyttelyn parhaat pisteet :)

Mua ei ainakaan frettikeskustelu haittaa, päinvastoin! Eläinrakkaana ihmisenä tykkään kuulla niihin liittyviä juttuja varsinkin, kun en itse tilanpuutteen takia voi lemmikkiä ottaa. Jatkakaa vaan keskustelua ihan rauhassa :)

Juu ei, hauskahan tota frettikeskustelua on seurata, varsinkin kun en niistä tiedä mitään :)

Meillä olis haaveissa koira mutta ehkä vasta sitten jos ja kun päästään rivariin. Meidän yläkerran naapureilla on koira joka ravaa jatkuvasti ees taas ympäri kämppää ja jää itkeen kun omistaja lähtee, en halua ottaa tänne koiraa pyörimään pieneen suljettuun tilaan, enkä halua että naapurit joutuu kuuntelemaan yhtään useemman koiran ravausta ja itkua. Ite oon enemmän kissaihminen mutta allergia on niin paha ettei voi edes haaveilla :/

Täällähän on tullut paljon uusi ja onnea uusille plussanneille!

Suvi-i sulla on samana päivänä Laskettuaika kun mulla (: 17.12 <3

Lemmikit ovat kyllä hassuja kun aistivat jo niin varhain raskauden, mitähän se on sitten kun vauva syntyy vahtii vauvaa ja mua :D

Kohtu taitaa kasvaa kun tuntuu välillä ihan oudolle, ei menkkakipuja jotain kramppeja välillä.
Mull tulee vielä pahempi olo kun syön mammavitaa mut siinä on niin tärkeitä vitamiineja niin kyllä nyt syödään niitä. Syöttekö te muut vitamiineja ?

Hormoonit kyllä hyrrää sain eilen eka miehelle itkukohtaukseen ja sitten raivarin xD voi sitä parkaa !
Vaimomamma 5+3

Viikko vuodon alkamisesta ja tein testin, joka näytti vahvaa plussaa. Että jospa se nyt vielä siellä masussa matkassa olis :) On vsrmaan ihan turvallista uusis testi viikon päästä ihan vaan just in case? :)

Mammu83, oon myös toisessa ryhmässä, missä yhdellä on ollut rajujakin vuotoja pitkin raskautta ja kohta puolivälissä menee :)

Mä syön raskaus ja imetysajan monivitaa, omega 3 + monipuolinen ruokavalio. Mahdan tällä menolla saada reilut lisäkilot, mutta koko ajan pitää syödä tai muuten alkaa oksentaminen :(

Ite syön kanssa raskaus ja imetysajan monivitaa + omega 3.

Sylikinkku; Mulla on yksi kaveri, jolla oli koko raskausajan säönnölliset kuukautiset, vähän ehkä nuukemmat kun normaalit. Ja oli kansaa oireeton, siksi ei sitten uskonu olevansa raskaana. Oli melko yllätys hänelle(ja minulle, jolle hän soitti keskellä yötä vahtimaan muita lapsiaan) kun synnytys alkoi ja synty yli 3 kg vauva (luuli, että on saamassa leskenmenon) :D

Takaisin