Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootte te ymmärtäväisiä meidän eläinkeskusteluun, kiitos :)

ansku, meille tuli pupu kuukausi sitten ja voi miten söpö se on. Mutta yllättävän kova sotkemaan - ja syömään ja paskantamaan :D Kesäksi aateltiin tehdä ulkohäkki sille.

Mie syön raskaus/imetys monivitaa, omega3:sta ja yhden ylimääräisen d-vit tabun.

Onnea johkuliini: voi kun sais itsekkin lopetettua... vaikka ei se helppoa ole. Pitäis vaan nyt päättää...Kun ei olo ole että olis ees raskaana. Harmittaa niin pirusti. Oliskohan laastarista apua. Purkasta tulee niin kamala syljen erirys ja huono olo että ei sitä voi ees harkita. Entes ne pastillit tai se suihke.

Sylikinkku: voi ku sais itsellekkin tuota rinta varusrusta vähän ees kun ovat semmoset pienen ketun nokat... :D

Mammu83: mulla on jaloissa ihan mustaa jouhta ollu aina ku tuo pco vaiva siihen vaikuttaa varmasti. Muistan ku esikoisen aikaan karvankasvu vaan lisäänty entisestään.

Joulutonttu: no mikäs miehessä?

Suvii-i: voimia flunssaan

On. Täällä tuli ihan kunnon veri Viirut valkkari klöntin seassa. Taas iski kamala paniikki. Alavatsa tuntuu ilmapallolta mutta ei koske mihinkään.

Hui kun ootte höpötelly paljon !

Tervetuloa kaikille uusille, mukavaa kun porukka kasvaa :welcome

Täällä kans popsin raskaus/imetysajan monivitaa ! Muita vitamiineja en syö, täytyy kysästä sieltä ekasta neuvolasta täytyykö alkaa muutakin popsimaan :grin

Tänään alkanu päivä ihan hyvin, aamulla vähän huono-olo mistä päästiin syömällä (niinkun aina)...

Minkälaisia rasvoja teillä on käytössä ? Musta tuntuu et nyt jo kiristää vatsaa ja haluaisin välttyä niiltä raskausarvilta. Onko hyviä rasva ehdotuksia ??

Skippi 6+2

Skippi, mie ajattelin hankkia Bio-Oil nimistä öljyä, josta luin kehuja! Minusta tuota oli ihan prisman valikoimissa. Itselläni kauheat arvet jo edellisistä enkä lisää halua.

Täällä syödään raskausajan multivitaa, omegaa ja foolihappoa. :) Neuvolassa sanottiin, että omega ohentaa verta, eli se pitää lopettaa ajoissa ennen laskettua aikaa, muuten menettää verta enemmän synnytyksessä. :S

7+4

Heippa kaikki uudet, ja onnittelut plussasta! :)

Timbe, toi yöpahoinvointi on kurja juttu kun katkoo yöunet. :S On se tietty koko päivän on kurja voida pahoin, mutta yöllä ei jaksais. :p
Krissse, esikoisen synnytin Jorvissa eikä kyllä ole mitään negatiivista sanottavaa! Siellä mulla oli myös ultrat, ja aina ystävällistä palvelua saanut. :)
Oliko sulla Lucky joku tulehdus, jos valkovuodon mukana tulee verta?
Ja Mammu, hyvä jos plussa oli vahva! Toki kannattaa tehdä vielä uusi testi, mä pidän kovasti peukkuja täällä! <3

Noista karvoista, kun poikaa odotin pukkas oikein mustaa karvaa, mutta hiukset eivät kasvaneet juuri yhtään. Ja sekin vähä kasvoi ihan kumman värisenä. :D

5+1

Muokattu viimeksi:
Lucky, laastaria ei missään nimessä raskaana, siinä nikotiinia imeytyy koko ajan eli ei yhtään hyvä sikiölle! Purkka yms ennemmin!

Mäkin lopetin polttamisen plussaan :)

Oi täällä onkin jo muutamat käyneet ekassa neuvolassa!

Ninni22 tuossa ihan alussa kirjottellut että esikoista odotat ja teit neljä positiivista testiä. Minäkin odotan esikoista ja tein oliko 5 vai 6 positiivista testiä :'D kait se on tämä esikoista odottavien uskomaton tunne kun ei sitä millään voi uskoa :D

Sarina1 vieläkö siellä on oireina tuo että nukut huonosti ja heräät aikasin ja käyt ylikierroksilla? Täällä ihan sama meininki! En tiiä oonko vaan nii innoissani etten malta nukkua! :'D

Äitee27 ootko löytänyt jotain hyvää blogia jo esikoisen odottamisesta? Mäkin oon koettanut googletella ja katsella kaikkea infoa raskaudesta kun niin jännittää!

Joo mindiS, tein niitä sitten lopulta 6 testiä yhteensä! :laughing001 ei sitä vaan voi uskoa silmiään :)

Skippi: ostin jo bio oilya prismasta. Sitä ovat kehuneet.

Salli: ei ole mutta lactobalanse kuurin aloitin eilen kun valkkari kokkareista ja limakalvot ärtynyt ja vähän rikkiki

Tupakoinnin lopettaminen on tunnetusti vaikeaa nikotiiniriippuvuuden vuoksi. Lääkärin antama ohjaus, neuvonta ja valistus ovat avuksi. Nikotiinikorvaushoito auttaa jonkin verran, ja sitä voidaan käyttää myös raskauden aikana. Raskaana oleville ja imettäville nikotiinikorvaushoito on parempi kuin tupakointi. Hoitoina suositaan lyhytvaikutteisia valmisteita. Nikotiinikorvaushoitoa tulee suositella yli kymmenen savuketta päivässä polttaville. Muiden markkinoilla olevien vieroitushoitolääkkeiden käytöstä raskauden aikana ei ole riittävästi tutkimustietoa. Tämä löytyi terveys kirjaston sivulta... pitää niitä tabletteja ottaa tai suu suihke :) ne miedoimmat

Siis levitetäänkö sitä Bio-Oilia mahaan ja sen pitäis estää raskausarpia? Pitää kokeilla. Näin apteekissa ainakin kahta eri merkkiä samaan tarkoitukseen olevaa voidetta jonka pitäis estää raskausarpien muodostumista. Hinta oli vaan aika suolanen mun mielestä, oliko lähemmäs 30eur. :S

anskumama, mua on närästäny kerran ja se tuntui että ruokatorvea/kurkkua polttaa. Siis ei ollu kiva tunne. Hain siihen vaivaan Rennietä silloin.

Puhelin alkoi temppuilemaan niin lukaisen loput 60sivua teiä kirjoitteluja kunhan koneelle selviän :)

Ninni22 mullakin vielä digi odottelee mut sen teen varmaan vasta ens viikon lopulla ja sit jos alkais neuvolaa varailemaan :)

Ja tsemppiä kaikille tupakan kanssa kamppaileville. Itse lopetin tupakoinnin silloin kun alettiin yrittäämään eli marraskuussa, tosin muutama lipsahdus on sattunut jos on tullut juotua :) pirun vaikeeta oli se eka kuukausi ilman tupakkia! Oli semmonen sotatanner täällä kotona kun tuli oltua niin pahalla tuulella :D

Lucky, itse taistelen saman asian kanssa tällähetkellä paitsi, että muutaman kk käytössä ollut sähkötupakka joka sekin ihan yhtä haitallinen.. Edelleen sauhuttelen, mutta koitan vähentää koko ajan!

Takaisin