Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dodiih.. Nyt plussasin minäkin :excited001 Menkkojen olis pitäny alkaa tuossa ylihuomenna, joten uskaltaako tässä vielä juhlia..? Aamupissistä juuri tein ja näytti "raskaana 1-2". Meillä on siis 2,5v tyttö ennestään, eli toinen Pööpö olis tulossa Kävin testin päälle vetämässä viimeisen röökini ja nyt se on sitten loppu. Ei tuu olee helppoa, mutta nyt mennään masuasukki edellä :Heartpink
On tää kyll metka fiilis, vaikka ennestään onkin lapsonen. Mulla mielialat heittelee häränpyllyä ja masussa turvonnut olo. Muuten ihan jees olo. Vähän on nyt menkkamaista kivun/paineen tunnetta masussa, mut voi johtua myös ristiselän kivusta (muutettiin perjantaina ja joutunu nostelee laatikoita ja pistään kamoi paikoilleen).

Toivotaan, ettei mitää menkkoi nyt sit tuu :stop
Ai nii ja mä oon ite 31v.

Tervetuloa SaraJulia ja Johkuliini, onnea ja tarrasukkia sekä vauvaliimaa matkaan! :)

Onko täällä muilla kohtu taaksepäin kallellaan? mullahan se oli ultrassakin hankala löytää ja palpoimalla se on melkeen mahdotonta..

lucky87, lihasmassahan painaa enemmän niin ei kummakaan jos paino on noussut :) mullaki meinaa jo vähä housut ahistaa, mutta johtunee ihan vaan turvotuksesta :woot:

Sarina1 ja Skippi, jaksamista! mullaki pahoinvointi on yleensä aika voimakasta.

ON: tämä aamu aika mukava. Paljon parempi olo ku muina aamuina. Ja tämähän tietenkin ensimmäisenä säikäytti... :shifty: mulla nyt muutenkin aaltoilee nämä oireet laidasta laitaan, välillä ei pahoinvoinnista tietoakaan, välillä ei rinnat oo muutaku kasvaneet ja sit joinaki päivinä laatta meinaa lentää ja rintoihin ei kärsi kattoakkaan. :grin

babybear 7+5 :Heartbigred

Ihana aamu, aurinkopaistaa, mies otti lapset että saisin nukkua ( tuntuu olevan jo vilskettä) en viitsisi millään nousta mutta kamala oksetus taas päällä! :)
Krisse mä oon käyny pyörähtää jorvissa jo 3 kertaa ja voin suositella, ihania kätilöitä, mulla sattu 2 kertaa ponnistus vaihe vuoronvaihtoon mutta sama kätilö jäi tueksi! Ensimäinen oli perätilasynnytys ja kun alko itseltä usko loppuun niin ihana kätilöni jakso vain kannustaa! Joten 3 kertaiset suositukset Jorville:)

Huomenta :) Onko kellään kovaa karvojen kasvua? Tuossa itse sitä epäilin jo männä viikolla, mutta nyt vahvistin epäilyni. Eilen illslla sauna reissulla ajelin kainalo- ja säärikarvat. Nyt jo kainaloita kutittaa kun on sänki kasvanut.

Täällä vuotoilu jatkuu edelleen, olisikohan vähän ehkä laantunut, mutta ei ihan vielä uskalla toivoa... odottelua ensi viikkoon :)

Joo kyllä kasvaa, paitsi hiukset! Olen lueskellut että kova karvan kasvu enteilis poikaa!? :) tyttöjä odotellessa ei kyllä kasvanut noi turhat karvat... :)

Huomenta :)

wildside, mullakin on ollut frettejä :) Kaksi täysin sisäsiistiä ja purematonta poikaa! Asuivat vapaana meidän kaksiossa ja temmelsivät niin vimmatusti yhdessä! Ihan huippu otuksia niiden hajua lukuunottamatta :D

Tervetuloa plussanneet ja onnea!

Omaa napaa: huonosti nukutun yön jäljiltä pitäis nousta äkkiä syömään, ettei olo pahene. Mutta. Tuo vielä viime viikolla rakas mies on alkanut käymään niiiiiin hermoille, ettei tee mieli yhdessä edes aamupalapöytään!!!

joulutonttu, tiiän tunteen :grin mulla on aina ollu pitkä pinna (oon lastenhoitaja, joten sitä tarvitaan) mutta viime aikoina pinna on ollu kireä ku viulun kieli! hermo menee alta nanosekunni :wideyed:

Voi joulutonttu :D Itellä oli sillon just ennen plussaa tuo sama olo. Ihmettelin sillon miks se toisen naama ärsytti niin paljon ja tuntu, että aina kun miekkonen avasi suunsa niin alkoi ärsyttään vielä enemmän. Mutta sittenhän se asia selviskin muutaman päivän päästä :D

Onpa täällä tahti kiristynyt ja paljon uusia plussanneita! Tervetuloa!

Mulla huomenna eka ultra, miten jännää! Nopeesti meni tääki viikko. Kuudennella viikollahan sen sykkeenki voi kuulla?

Mulla oli pari vähän oireettomampaa päivää täs välissä mut eilen palas pahoinvointi sellasena ettei mitään rajaa. Ja jatkunu heti nyt aamulla herätessä. Noh mielumnin oireilen niin tiiän ainaki kaiken olevan hyvin... Mut on tää yökkäily silti persiistä. Ei auta syöminen eikä mikään. Onks muilla jotain vippaskonsteja pahoinvoinnin hallitsemiseen?

Viime yönä heräsin vaa 3krt. Ja heti nukahdin.luksusta.muutama yö mennyt tosi huonosti. Hirmuisesti tekstiä en nyt muista kaikkea. Mutta toivon tasaisesti kaikille tsemppiä ja kaikkea hyvää. sekä isot tervetuloa toivotukset. mä oon nyt ollu super herkillä.hermot menee super nopeesti. Lasten äänet ärsyttää. Voi kun kiva. :( huomenna viedä pissanäyte et katsoo onko vt. Onko kellään ollu ja millaisia oireita ?
Rv 6+0Vissiin.

Gekkoliini, syke näkyy ultrassa, mutta se voidaan kuulla dopplerilla vasta olikohan viikolla 11 tms neuvolassa. :)
Mulla pahoinvointiin auttaa pienet määrät mutta usein syötynä esim hedelmiä, kasviksia jne. Ja kylminä!

anskumama, meinaatko virtsatulehdusta? on ollu ja tosi inha vaiva! joskus se ei vissiin oireile aina kunnolla.. mutta mulla pissaaminen kirjaimellisesti sattu ja koko ajan pissatti eikä mitään välttämätä tullu. Antibiooteilla hoituu :)

Sylikinkku joo sitäpä juuri. Ja mulla on aina hiiva tullu yllätyksenä.mitä oireita siihen ? Sit meneekö se tabletin avulla kans ohi vai pitääkö puikko olla ainut ?

Tabletteja ei saa käyttää raskaana ollessa, vissiin canesten comb on ainut mitä voi käyttää. Hiivassa usein oireina kutinaa ja kokkareista valkovuotoa.

Takaisin