Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla olisi näillä näkymin Laskettuaikani 17.12.2015 <3
Hyvinkää on kiva paikka sairaala on vähän kodinomainen, en tykkää kättäristä sieltä vain huonoja muistoja.

Sarina ja Metsäläinen taidatte asuu tässä jossain Uudellamaalla?

Äippäx3 meidän koira Elvis on myös niin pöhkö yrittää nyt suojella tosin kiellän jos menee ihan mahdottomaksi ja meidän toista koiraa heti rökittää jos alkaa riehuu mun lähellä.

Teillähän saattaa olla mahikset päätyä samaan aikaan paikalle, mulla ei oikein vaikka menis yli lasketunkin :) juu ei ole montaa kilometriä sairaalalle :)

Toisaalta toi koirien suojeluvietti sinäänsä hyväkin juttu että ei tarvii pelätä talvipimeällä mahapystyssä vaellella, ainut vaan kun on tossa meidän karvakaverissa lihasta kun hihnasta vetäsee :/ hassua miten koirat tajuaa hormooni muutoksista yllättävän paljon

Vaimomamma, juu Uudellamaalla. Lähin synnäri on tuo Hyvinkää. Joulukuussa sitten jännäillään tosiaan, ollaanko yhtä aikaa sairaalassa! :bigsmurf

Ihanaa kun koirille tulee tuollanen suojeluvietti :) meillä kissat ei tajua mistään mitään, talloo mahan ja rinnat ja se muuten sattuu! :D

Ooh tänne on tullut hirmuisesti uusia ja hirveesti tekstiä! Nopeasti vaan kerkesin nyt silmäilemään :)
Onnittelut kuitenkin uusille plussan saaneille ja toivotaan tosiaan, että kaikilla pysyis pikku tontut kyydissä! :santa
Onneksi oma pahoinvointi ei tämän pahemmaksi ole ainakaan toisataiseksi mennyt, mutta välillä on lievää pahaa oloa. Olokin on välillä kuin milläkin norsulla, kun olo on niin turvonnnut ja tämä väsymys!

Pää lyö kyllä nyt niin tyhjää, että ehkä on parempi mennä laittamaan lapset nukkumaan ja ite heittäytyä pötkölleen :)

Minulla oli esikoisen raskauden aikaan hovawartti, joka kävi päivällä muutaman kerran tönäisemässä masuani hellävaroen, ihan vain kuin varmistamassa. Ja joka ilta maattiin sängyssä ja koiruus piti korvaa mahallani ja halusi kuunnella masu elämän ääniä :) Suojelun haluinen oli minua kohtaan kanssa raskaus aikana, istui vankasti vieressäni kun joku tuli kylään. Ja niin vartioi myös vauvan unta aina :) Juuri pääsiäisenä jouduttiin luopumaan tästä koira ihanuudesta ♡

Meillä koira ilmoitti raskaudesta ennen testiä. Tai näin me ainaki miehen kans ajatellaan, nimittäin koiran käytös muuttui reilu viikko ovulaatiosta mutta ennen testiä. Seuras mua joka paikkaan, oli jopa töihin lähössä mukaan. Itki jos jäi vessan oven ulkopuolelle jne. Tätä ei siis ikinä ennen ole tehnyt. Nyt lenkillä se kattelee että tuunhan minä ja on jotenki enemmän valppaampi. :)

Meillä näädät kans vaistoaa. Käyttäytyy samoin kun teidän koirat. Sylissä makoileevat ja erityisesti poika on suojelevainen. Kukaan ei saa mua lähestyä tai näykkää, toki oma mies saa lähestyä. Mahan päällä kelliivät ja pusuja tulee koko ajan. :)

Oon kyllä kuullut tarinaa kaverin kolli kissasta et se oli kanssa tosi vartioiva, olkoi käyttäytyy tosi levottomasti kun kaverini oli kotoa pois lähdössä ja istu vaan sylissä! Itsellä vaan tosta koiruudesta vaan kokemusta, hassut, ihanat eläimet! En vaan kyllä tarviis koiraa seuraksi vessaan, hyvä että ei istu pää pikkuhousuissa :D

Heips kaikille! Täällä kirjoittelee yksi tänään plussannut, näin nopsaan raskauslaskurin mukaan LA olisi 22.12. Kolmas lapsi olisi tulossa ja tällä hetkellä viettelen edellisen äitiysloman viimeisiä päiviä kotona, lapset tällä hetkellä 3v4kk ja 8kk. Ihmeellistä ja ihanaa ja ehkä ihan vähän pelottavaakin tämä uusi raskaus, vaikka kovasti toivottu ja tervetullut oli tuo plussa. Ehkäpä kirjoittelen itsestäni enemmän tuonne tutustumisketjuun =)

Mun kaverin kissat kyllä huomasivat myös jotakin erikoista, nuuskuttivat ja haistelivat ja tutkivat useiden minuuttien ajan! Aiemmin ovat vain ohimennen ehkä haistelleet vähän ja osoittaneet sen jälkeen n. 0 % mielenkiintoa minua kohtaan XD Myös appivanhempien koira suhtautui hyvin eri tavalla, ennemminkin ehkä välttelevästi. Ei antanut rapsuttaa, niin kuin normaalisti, vaan väisti kosketustani ja oli muutenkin alkuun hyvin epäileväisen oloinen. Sekin saattaa vaikuttaa, ettei se varmaan ole kovin usein raskaana oleviin naisiin törmännyt, kun tosiaan lapsenlapsia ei vielä ole. Kyllä ne eläimet vaan ovat fiksuja!

Äippäx3 : jos siellä on kaksoset :)

Salli: niinpä muistan esikoisen aikaan suurin osa meidän riidoista johtui siitä kun nukkumaan meno aikaan aloitin elämän jota päivällä eletään normaalisti... kasailin ikean kaappeja ym.

Sarina1: mun mies on sitä mieltä että älypuhelimet pitäis kieltää laissa... Itse vaihtoi 20e perus puhelimeen ja hakkasi vasaralla äly kännykkänsä säpäleiksi :) mutta ei se mua estäisi olisin vaan sit koko aika koneella ja liian työlästä se olis

Vaimomamma: meillä karvainen lapsi kiljuu omassa kammarissaan ihan älyttömänä...luulin jo että syy oli unohtunut ilta ruoka mutta käytin pissalla ja annoin ruuan ni sama meno jatkuu... ihan hirveää Rääkymistä oli ku tultiin kotiin.

Ninni22: muistan millasta oli nukkua kaverin luona ku katti tuli varnimaan rintakehän päälle... upotti just nänneihin kyntensä....enkä ees ollu raskaana... perskutti että sattu...voin vaan kuvitella millasta on ku rinnat on viel kipeet :D

Mammu83: otan osaa koiran menetykseen. Se on hirveää. Itse kans jouduin luopumaan uroksesta kun esikoinen lähti konttaamaan .. oli pelko purija.
.
Wildside: näädät? Oikeasti? Millaisia lemmikkejä ne on ?

Sarajulia: tervetuloa ja onnea plussasta!

On. Täällä tänään töitten jälkeen kiireellä ajettu apteekkiin naapuri kaupunkiin ja ostettu lactobalans puikkoja, bio oilya ja kallista rasvaa couperosa iholle ja 2 raskaus testiä :) jotta elämä voisi hyvin on tuo alapää eka saatava balanssiin :D valkkari on välillä kokkareista ja limakalvot herkät, jo rikki. Ajattelin kokeilla jos toimis ja mahd. Hiiva lähtis tiehensä ku ph on kunnossa tuolla.... :) onko kokemuksia?

Meillä vanhempi koira seuraa koko ajan perässä minne menenkin... Aistii ilmeisesti etten voi kovin hyvin, kun tulen oksentamasta tulee aina viereen ja vinkuu :')
Onnea uusille plussanneille!

Hyhhy täällä on ollut tänään todella huono-olo :depressed: pönttöäkin pääsin halailemaan vaikka ei sieltä mitään tullut... Kokoajan pitäs olla mussuttamassa, eikä mikä tahansa riitä vaan jotain suolasta ruokaa pitää olla... Tällä tahdilla tuun lihomaan ennen aikojani :wacky:

I know the feeling skippi! En voi kun toivottaa jaksamisia sinne ja tsemppiä! :) eikai tähän auta oikeen mikään.

Mulla oli eilen ihan ok päivä enkä tainnut oksentaa kertaakaan mut tänään sit taas senkin edestä ja viimeks just äsken. Et hyvää yötä vaan :D mies on ihan kauhuissaan seurannu vierestä tätä.... reppana <3

Täälläkin maistuu mitä suolasempi sen parempi, ah sipsit :D mmm... mulla on muutama muukin sellanen yhtäkkinen himotus tullut mitä ei oo ennen ollu tai ainakaan tosi pitkään aikaan. Meillä ei suosita valmisruokia juurikaan, mut toissapäivänä sain yhtäkkiä päähäni et mun on PAKKO saada niitä jalostajan lihapullia siinä ihanassa kastikkeessa (myydään siis siinä säilykepurkissa). Siis nam miten hyvää se olikaan :D

Täällähän juttu riittää :) onnittelut uusille joulutonttu(j)a odottaville <3

Terkkari kyseli jo ekaa neuvolaa varatessa, mihin haluan mennä synnyttämään. Olen täysin kahden vaiheilla: kättäri vai Jorvi?! Onko teillä kokemusta, suositelkaa, hyviä ja huonoja puolia? Matka sama kumpaankin. :)

Kaikilla tuntuu olevan niin eri oireita ja eri voimakkuudella. Täytyy vaan yrittää suhtautua niihin hyvänä juttuna niin kauan kuin ei ole mitään ikävää kyseessä :)

Voi kun noi kisutki tajuis varoa näitä auttamattoman kipeitä tissejä, tälläkin hetkellä yks makoilee tossa päällä :cat:

Voi apua toi monikkoraskauden ajatus on kuumottava, kerro äityli kun masuasukkien määrä selviää.

Itsellä ei ole yökötyksiä eikä muitakaan oloja. Ainut outous mikä on tullut on appelsiini limsa. Ennen en ole nuista limsoista välittänyt, vesi on ollut iham paras juoma. Mutta tavan vesi ei uppoa olleskaan, vain hiilihapotettu tai tuo appelsiini limsa :) Rinnat ja rinnanympärys on kasvanu. Tuntuu, että rintsikat kinnaa. Ja mun lemppari farkutkin kiristää. Omituista. Koska viime raskaudessa sain käytettyä niitä farkkuja puoli välissä vielä :)

Joo näätiä eli frettejä :) Meidän freteissä on 25% villihilleriä. Siis todella ihania lemmikkejä. Sanotaan, että aikalailla kissan ja koiran välimaastoa. Voivat nukkua vuorokaudessa sen 20h, mut ei putkeen vaan sellasissa pätkissä. Sitten kun ovat hereillä niin ovat todella energisiä ja leikkisiä. Oppiivat jätökset tekemään kissanhiekkalaatikolle, jos jaksaa sinnikkäästi kouluttaa. Meillä esim. ovat 100% sisäsiistejä vaikka jotkut näädät eivät opi koskaan olemaan täysin sisäsiistejä. Elekieli näillä on aikalailla samanlainen kun kissalla. Myös nämä sähisee kun eivät tykkää jostain. Kun taas ovat innoissaan kuuluu putputusta, häntä on pörhöllä niinku pulloharja. Myös ovat todella uteliaita, meillä pieni 900g painava tyttö on rökittäny muutaman ison koiran niin että koirat ovat sen jälkeen vältelleet näätiä :D Eivät siis pelkää haastaa isompiaan.
Näille on helppo opettaa temppuja, meiilä osaavat kieriä, mennä ympäri, antaa tassua ja magusti seisonnan, ainaki nuo :) niin ja puremusestahan nämä pitää pentuna opettaa pois, koska ovat petoja ja pureminen luontaisesti veressä. Meillä ollaan puremattomia vaikka tytöillä on yleensä pureminen tiukemmassa.
Sylissä köllöttelijöitä ovat ja todella ihmisläheisiä.
Nämä syövät siis petoeläinten ruokaa eli lihaa, kasviksia ei näiden elimistöt sulata.

Tulipas romaani, mutta ehkä tästä jotenki kävi ilmi millasia lemmikkejä fretit ovat :)

Wildside : kuulostaa ihanan haastavalta. . Mutta erityisesti sen takia kun sua vartioi :) en ehkä itse enää uskaltaisi ottaa vaikka marsuja ja rotta ollut. Kania oon miettinyt mutta eeeei. :D jos joku ni koira. :)

Sarina1 ja skippi: voimia oloon.

Täällä taas tänään plussa testattu vahvostunut on viiva mutta edelleenkään ei leffa viivoja. Joku muu saattaisi näyttöö... mutta päö asia ettei haalene. farkut laitettu jalkaan :) olisko vyötärön ympärys hiukan kaventunut kun ei purista yhtään nämä. Voi olla mahdollista kun koko aika paleltaa... :) paino kyllä ei oo tippunut yhtään. .. voi kun muistan sen hetken ku painoa pudottaessa painoi 62. Nyt painan 66.7 :0 kun aloitin salilla käynnin niin paino alkoi nousta :)

Takaisin