Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hannan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nipsumuki valaisikin: jos sitä kiveä on myös ienten alla ja tehdään _perusteellinen_ putsaus hammasvälejä myöten, nii ne turpoaa ja vuotaa verta vielä parhaimmillaan viikon :/ Mulla joskus poistettiin vaan takahampaista, mutta nyt kun neljään vuoteen kukaan ei ollut poistanut niin mulle tungettiin etuhampaiden väliinkin sitä rautakoukkua!!
Ja ei, mun hampaat on kauniit ja valkoiset, hammaslääkäri sanoi että joillakin ei hammaskiven näy ollenkaan, siksi yllätyin kuinka paljon mulla sitä oli :o

Minäkin ostan itselleni joululahjaksi sähköhammasharjan :"D

No mulla just myös kertyy helposti tuota hammaskiveä ja nyt todellakin kahden vuoden tauon jälkeen otettiin kunnolla oikeen huolella pois ja en loppupäivästä pystynyt syömään mitään ja koko yön särki kaikki ikenet. Kun se aluksi katsoi niin totesi että ei näytä olevan juurikaan ientulehdusta mutta kun alkoi poistamaan niin johan veri lensi ja oli normaalia aremmat ikenet. Kehotti tulemaan tästälähin vuoden välein poistattaan että pääsen vähemmällä kivulla. No toki,vaikka vihaankin hampaiden sorkkimista yli kaiken. Mutta ei kahden viisaudenhampaan poistokaan tuntunut läheskään tuolta.

Joku oli kivasti laittanu äitiyssukkahousujen riviin tavan sukkikset ja mä tietty epähuomiossa nappasin ne.
Puristaa kivasti, ei tässä enää vaikka onki suht pieni maha voi käyttää tavallisia sukkiksia. Sinne meni siis 12 euroa hukkaan...!

Harmi kun muuten ole enää yhtään lunta täällä etelä-suomessa, ja jouluksikaan ei sitä luvattu...Höh!

Joo täälläkää ei hirveest enää lunta oo.. Satanu kohta kaks vuorokautta putkee vettä.. Jeejee. Tosi kiva musta joulu.. Plus, et nivelet ei tykkää kosteest yhtää.

Jos hammaskiveä tulee herkästi vaikka hoitaisikin hyvin hampaitaan, niin itse suosittelisin käymään hammaskivenpoistossa vaikka puolen vuoden välein. Ja ainakin meillä on mahdollista saada ikeniin puudutus, jos on kovin kivuliasta. Ei ole mukavaa tehdä työtä, jos potilas kovasti kärsii.

Ja sähköhammasharja on oiva peli hammaskiveä vastaan. Muistakaa myös hammaslanka ja käyttäkää sitä myös ikenen alla. Kannattaa harjoitella peilin edessä, jos tekniikka on hiukan hakusessa.

T: eräs suuhygienisti :wink

Anna palaa vaan Aretha jos siltä tuntuu! :)

Hyvä että tänne tulee luettavaa kun mulla on tylsää töissä. Lomaan yks aamu, ei täs kohtaa viitti mitään uutta lähtee alottelmaan :grin

Tänään käsken miehen sahaamaan kuusen, jotta saahaan koristella! :P Huomenna paistetaan kinkkukin jo, kun syödään joulupyhät porukoilla ni saapipa kotonakin kinkkuilla enne pyhiä. :P

Sitä varten me täällä ollaan, että saadaan jakaa marinoita! Säästyy miehet pahimmilta purkauksilta! :D
Mä meen tänään piiitkästä aikaa koittaa millasta työnteko olisi. Jännittää kuinka pärjään. Kolmen kuukauden makaaminen ei ole tehny hyvää kunnolle... Ja toi alhainen hemoglobiini pistää myös oman haasteen kehiin. No, tää on ny kokeilu ja jos tuntuu ok:lta loppiaisen jälkeen alan tekee muutamaa päivää viikossa voinnin mukaan. :)

Ainii niille jotka on ilmakuivatun kinkun ystäviä! Kokeiltiin viikko sitten tapas-illan kunniaksi käyttää ilmakuivatut kinkut uunin kautta. Ja namskis! Aivan yhtä hyvää, kuin kylmänä. Ei se maku siitä muuttunu juurikaan. Suosittelen kokeilemaan :) Kun tästä aiemmin oli täs ketjus puhettakin :)

Ah.. Mulla on oikeen käden ranteessa rasitusvamma. Halleluja, kipee on jopa rannetuen kanssa. Onneks huomenna alkaa joululoma niin saa ranne vähän lepäillä eikä tarvitse nostella 15 kg painavaa lasta.
Sain myös tänään tämän kyseisen lapsen perheeltä joululahjan. Meinasin alkaa itkemään. :) Ja sain tietää et pääsen tonne takaisin töihin ku tuun äippälomalta.

Aretha onnea koitokseen, mulla oli eilen koko illan kipeä ja kireä alavatsa kun olin kauppakeskuksessa lahjaostoksilla, vissiin sit liian kauan, ja vaikka lyllersin ihan baby steps vauhtia (mies sanoo et kävelen nykyään vauvanaskeleita).

Ihanaa joululoma! 2 viikkoa saa olla tehdä niinkun haluaa. Ihanaa kohta on joulu! Onneks miehelläkin alkaa maanantaina viikon pitunen joululoma. :)

Mäkin kävin ostoksilla ja ihan yksikseni joten sai mennä sitä vauhtia kun tahto, ei tarvinnu kenenkään perässä juosta :p Muuten suju ihan hyvin, kotiin päästessä selkä oli vähän kipee ku tuli käveltyä vähän enemmän putkeen. Seki sit helpotti ku vähän oikas sitä.

Takaisin