Joulukuun jutustelut

Meilläkin on rakenneultra huomenna aamupäivällä! Oon odottanut sitä jopa enemmän kuin joulua.

Ei aiota selvittää sukupuolta, mutta lapsen molemmat mummot ovat jo näemmä päättäneet, että sieltä on tulossa tyttö. Kaapissa on siis aika pino vaaleanpunaisia peittoja ja sukkia.

Mäkin vähän lipesin suosituksista joulupöydässä - maistelin reteästi ihania homejuustoja. Hengissä ollaan edelleen.
 
Mäkin söin vakuumipakattua kalaa, tosin vain yhden siivun. Ulkomaisia juustoja olen syönyt. Maksamakkaraa vedin yksin koko pötkön parissa päivässä. Ykkösolutta olen juonut. *synnin päästö* katsotaan sit 7.1 et mimmoinen epämuodostuma tällä on...
 
Maksalaatikkoa, graavilohta, kylmäsavustettualohta sekä juustoja oon pistänyt suuhuni, enkä tuntenut edes syyllisyyttä. Hyi minua! Tasan kaks viikkoo rakenneultraan, ni selvii monta raajaa tai päätä sieltä löytyy. Ainaki potkuista päätellen elossa ollaan enkä mä tota listeriakaan osaa pelätä. Nyt ku joulu ohi ni voi ottaa itteensä taas niskasta kiinni.
 
Oltiin juuri miehen serkulla syömässä, joka on kätilö, niin oli tehnyt mulle ihanaa kanttarellikeittoa ku muilla oli kalaa (vakuumipakattua). Sanoi kyllä, että ei siihen kuole jos maistan niitä, koska niissä on tooooooooodella pieni mahdollisuus saada mitään. :) Eli kaikille teille jotka on syönyt jotain "kiellettyä" niin rentoutukaa, siihen ei kuole! :)
 
Mä katoin sen jo eilen ku tuli, ja ajankohtaisuuden vuoksi uppos kans ihan kympillä :D
 
Sattuuko muilla kävely nilkkoihin? Ei tarvii paljoo taapertaa kun nilkat tulee kipeeks ku jollain mummolla. Aattelin et voiks mun lisääntyny paino olla liikaa mun jaloille :grin Samoin meinaa nyrjähtää jalat jotenki helpommin(se on varmaa sitä hormoonilöystymistä?), onneks en oo viel tyriny niitä pahemmin.

Ei satu nilkkoihin, mutta sen sijaan alaselkää alkaa useinkin särkeä pidemmän kävelyreissun jälkeen..

Graavikalaa tms en uskaltanut edes maistaa. Oon vissii vähä ylivarovainen kaiken raa'an kalan tai lihan (raakaa lihaa en tosin syö miutenkaan, kun en siitä tykkää) suhteen, mutta ei se kato määrää, paljon syö, jos siinä kalassa sattuu olemaan se listeriabakteeri tai lihassa toksoplasmaasi.. Mut jokaisen oma asia tottakai, mitä syö ja mitä ei :wink
Maksalaatikkoa olisin saattanut maistaa, vaikkei kuulu kyl muutenkaan mun herkkuihin, mutta sitä ei valitettavasti ollut tarjolla.
Suklaata sen sijaan tuli syötyä vähän liikaakin. Mut kuitenkaan paino ei sit noussu ihan siihenkään, mitä oli neuvolassa kuukausi sitten, vaan on vielä 200g alle sen. :sad001 Toivottavasti ei siitä ole mitään haittaa, on tässä onneks kuitenkin +2,5kg tullut lähtöpainoon, että ei miinuksella onneks mennä :) Tosin esikoisen odotusaikana tähän mennessä oli tullu jo+5,4kg ni ehkä vähän huolettaa.. Neuvolaan on aikaa viel reilu viikko. Ja sitä ennen kauan odotettu rakenneultra 2.1 jännää! ♥ Tänään rv 19+2
 
Muokattu viimeksi:
Eipä tuo sillä stressaamisella miksikään tule :sad001 Valitettavasti täysin oikein toimivillekin odottajille syntyy epämuodostuneita tms. lapsia. Parempi siis ottaa järki käteen, pyrkiä noudattamaan suosituksia (niin ne ovat todellakin vain suosituksia, ei mitään lakipykäliä :)) ja jos ei aina mene ihan pilkulleen niin turha sitä on enää märehtiä. Nykysuosituksia/-rajoituksia katsellessa on suoranainen ihme, että me kaikki olemme elossa, terveenä ja vieläpä lisääntymiskykyisiä. Eipä tainneet meidän äidit ihan samoja oppeja noudattaa...
 
Itsellä kokemusta siitä, että vaikka kuinka vältät kemikaaleja tai syöt oikein, niin voit saada "epämuodostuneen" lapsen. Mulle on kahdesti käynyt näin. Toisella pojalla on sydänvika ja toisella on toisessa kädessä kyynär- ja värttinäluun epämuodostuma. Kukaanhan ei mua syytä kuin minä itse ja olen pääni puhki miettinyt mitä tein raskausaikana väärin, mutta en keksi mitään.

Niitä vaan voi tulla, eikä sille voi mitään. :sad001 Geeneissä ei ole vikaa meidän tapauksissa, ne vaan on sikiöaikana tulleita kehityshäiriöitä. Onneksi melko lieviä kuitenkin.
 
Jep, ei kaikkeen voi vaikuttaa eikä kaikkia juttuja pysty edes selittämään..
Itse olen ollut kontrollifriikki ennen miehen tapaamista (raha, pojan kehitys, työkuviot, oma terveys,parisuhde) ja vasta nyt vuoden aikana todellakin "rentoutunut", esikoisen odotusaika oli jatkuvaa pelkoa kaikesta, jopa ahdistusta "mitä jos käy näin ja mitä jos käy näin, mitä jos en huomaa jotakin odotuksessa mille voisinkin tehdä jotain..."
Oh,boy! Onneksi nyt olen rennompi elämän muissakin asioissa, en tietenkään elä kuin elo pellossa..

Tiedän vaan varsin hyvin miten olla hyvin huolestunut ja kontrolloiva ensiodottaja..
Tiedän myös äitejä, jotka eivät stressanneet esikoisen odotuksessa..
En siis tiedä ruokkiiko vaan elämäntilanne, luonne yms sitä huolta ja pelkoa :/..
 
Ja hitto että ärsyttää nämä lääkekiellot! Ite olen kärsinyt kauheasta flunssasta taas joulupäivästä asti. Apteekista kävin hakemassa nenäsuihketta (siis kamala LÄÄKE!) ja kotiin tullessa luin selostetta että "supistaa verisuonia, ei saa käyttää raskauden aikana". No en sit uskaltanut käyttää vaikka oma järki sanoi että tuskin paikallinen vaikutus on niin vahva enää kohdussa... Ja tänään sitten töissä luin raskaus ja lääke-tietokannasta että pakkauksessa olevilla annoksilla ei ole mitään haittaa sikiölle. PERKELE. Suurin osa siis näistä "kielloista" on vaan lääkefirmojen varmuuden vakuudeksi ettei voida nostaa juttua nenäsuihkefirmaa vastaan jos lapsi syntyy ilman peukaloa!

Niisk ja suihk suihk :smiley-angry016!
 
Raskauden ajaks onki sen takia oma nenäsuihke apteekissa mikä sisältää merisuolaa lääkeaineiden sijaa :)
 
Niin on, mutta mun mielestä se on turhaa käyttää kun käytän nenäkannua missä siis suolavedellä huuhdellaan nenää ja onteloita. Ärsyttää siis se että kaikki kielletään varmuuden vuoksi, eikä ajatella että odottava äiti voi todella kärsiä olostaan. Mutta kai se "kuuluu" tähän raskaana oloon; kaikki vaivat on kärsittävä eikä apuja saa vasta kuin imetyksen loputtua...
 
Nyt on kyllä pakko sanoa, että oon sitä mieltä, että ilotulitteiden pitäs tulla myyntiin vasta uuden vuoden aattona. Joku idiootti meinaa keksi tossa viime yönä klo 02, että nyt on hyvä hetki lähetellä raketteja ja tätä jatkui tasasin väliajoin klo 04 asti. Voin sanoo et hermot oli ihan äärettömän kireät silloin kun mies lähti töihin. Nyt sit kyl oon aamusta ottanut mun unet takas. Terveisin herännyt vasta äsken ja olokin ihan suht pirteä. :)
Hyvää vuoden 2013 viimeistä päivää!
 
Takaisin
Top