Joulukuun jutustelut

Mulla on sellaisia Ctrl nimisiä karpalo-C-vitamiinitabuja, jotka ainaki flunssaan tuntu antavan apua. Kamalan makuisia eli melkein jo maun perusteella uskoo että ne alkaa tehota :grin Ja pari kertaa olen nyt kuvitellut että ihan kuin olisi ollut pissiessä pientä kirvelyä niin olen niitä napsinut ja vaivat on hävinny. Mutta en tiedä olisiko noi muutenkaan tulehdukseksi asti mennyt, ei ole ollut virtsiittä aikoihin. Tosin raskausaikana sekin kai voi iskeä helpommin.
 
Kyllä niillä Nipsumuki tod. näk onki tehoa. Mä työskentelen ihmisten parissa joilla on heikko (intiimi)hygienia ja yksi syö Urisan-nimisiä karpalokapseleita päivittäin(saa apteekista). Hänen kohdallaan ennen toistuneet pissatulehdukset on loppu.
 
Harmi kun täällä ei voi antaa "tykkäys sydämiä". Pelkkä 'tykkää'' tuntuu vaisulta ja sit sydänki nykyää sympatia sydän.. :excited001
On miullakin "huolet" mut tohonki Röpön postaukseen ois tehny miel saada sydän tykkäys, koska awww.. ihanaa kun ollaan näi pitkällä kaikki.. :love017Hormoonit???
 
Minä vain niin rakastan näitä hetkiä, kun on ilta,, esikoinen on nukkumassa ja saan keskittyä raskauteen. Silittelen massua ja pikkuinen potkuttelee :Heartred Ihanaa odottaa lasta! Enkä todellakaan meinaa malttaa odottaa kevääseen :)
 
Alakerran naapurilla bileet. Mahassa Ykällä bileet. Tulevalla mammalla päänsärky, väsymys ja närästys, eli kaikkee muuta ku bileet.Tunnen itseni vanhaksi ja raihnaseksi mummoksi :grin
 
Onpa ollut viikonloppu taas. Vietettiin miehen nuoremman synttäreitä ja miehen lähisuku kävi kahvittelemassa. Torstai ja perjantai meni leipoessa ja eilinen ja tää päivä syödessä. Oli kyllä kivaa ja leppoisa tunnelma vaikka ipanalauma veti sokeriövereissä ympäri meen minikolmiota. Toi miehen vanhempi muksu on niin täpinöissään vauvasta että melkein käy sääliksi kun toinen ei malttaisi millään odottaa kevättä. Neuvolasta saatu Vau:n odottaja-kirja on taas kerran selattu kannesta kanteen (n kertaa) ja tyttö laskenut viikkokuvista että kauanko vielä tarvitsee odottaa.:)

Vaikka on ollut hääräämisestä ja hulinasta puhki niin silti olen nukkunut vähän huonosti. Muksuilla oli yskää ja yksi yö meni köhinää kuunnellessa ja miehen pomppiessa viemässä lisää tyynyjä ja nenäliinoja ja hunajavettä. Viime yönä taasen mulla on mahassa polttelua ja tietenkin mieleen iski huoli että voiko olla joku hullusti. No, poltteen syy selvisi aamulla kun alkoi peitto lepattaa :grin
 
Mä olin viikonloppuna "rocktähdet meren yllä" -risteilyllä. Oon yleensä ollut laivareissuilla se, joka on silmät vinossa jo terminaalissa ja koko risteily menee enemmän tai vähemmän baarissa heiluessa. Kyllä nytkin tuli baarissa oltua, mutta oli hieman erilaista seurailla porukkaa itse selvin päin! Ja muutenkin paljon hauskempaa ja mukavampaa kuin osasin odottaa... Toki paljon vaikutti se, että mukana oli kolme ihmistä, jotka eivät kamalasti juo. Eli juttuseuraa oli koko ajan.

Ja ne alkoholittomat drinksut!! Kuolasin kaverin caipiroscaa (miten se kirjoitetaan?!) ja sainkin alkoholittomana juoman, joka maistui aivan samalta ilman viinan kitkeryyttä! Naminam!
 
Ärsyttäää! Tilattiin toissa viikonloppuna doppleri ja tadaa.. Tänään sieltä tuli sähköposti, että ne on heidän varastosta loppunut ja uudet on tullissa vielä jumissa. Plaah.. Päätettiin perua tilaus ja ottaa rahat takas. Tilataan sitten muualta. Murrrrrr... :mad:
 
Tänään oli hirveetä tuskaa kun kävin hammaslääkärillä. Hammaskiveä revittiin urakalla pois ja nyt suu kipeänä pitäis jotain syödäkin. No on ainakin homma hoidettu ja terveempi suu,ei ientulehduksenkaan luulis niin helposti iskevän. Onneksi myöhemmin tänään pääsee hierojalle :)
 
Auts! Miulla ois hammaskiven revintä jouluaatonaattona..................... :happy2
 
Yyh, ei ole kivaa tuo hammaskiven pois otto, mutta palkitsee kun parin päivän päästä turvotus laskee ja hampaat tuntuvat sileiltä :) mulla on vielä yksi poraus ja sitten pitäisi olla tän hampit kunnossa..,
 
Onko mulla taas aukko sivistyksessä? :oops: Hammaskiven poisto kauheaa? Parin päivän turvotus? Mitä? Onhan mullakin hammaskiveä poistettu, mutta ei siitä mitään jälkiseuraamuksia oo ollu. Poistaessa vaan tuntuu, että hampaat irtoo mukana, ei muuta.
 
Onneks mulle ei tule hammaskiveä jos se on kivuliaskin toimenpide. Jokaisen reijänkin poraamiseen kaikki dropit mitä mahdollista saada :D
 
Mulla tulee hammaskiveä paljon ja sen takia ikeniin pesii tulehdus. Siksi se poisto ainakin mulla sattuu, veri lentää ja suu on arka pitkään. Tarttis taas mennä vaikka ilmeisesti sähköhammasharjaan vaihto on hiukan vähentänyt kertymistä, mutta eipä oikein houkuttele.

Tai siis, poisto sattuu jos sen tekee kunnolla... Ennen tk:ssa hammaslääkäri vain rapsutteli päältä vuosikaudet eikä sanonut mitään hammaskivistä. Sitten kävin kerran yksityisellä joka antoi kiireen vilkkaa lähetteen suuhygienistille kunnon putsaukseen ja jukoliste se vuosien kertymien poisto oli tuskaa. Sen jälkeen olen käynyt vuosittain eikä satu sentään ihan niin kovin.
 
Mä kävin nyt alku syksystä hammaslääkärissä ja siellä poistettiin hammaskiveä niin kyseinen hammaslääkäri sanoi, että kun on raskaana niin ikenet on verevämmät ja saattaa vuotaa verta paljonkin hammaskiven poistosta ja mahdollisesti turvota paljonkin. Itselläni vuosi ikenet aika paljon kyseisen operaation aikana.
 
Takaisin
Top