Joulukuun jutustelut

Sattuuko muilla kävely nilkkoihin? Ei tarvii paljoo taapertaa kun nilkat tulee kipeeks ku jollain mummolla. Aattelin et voiks mun lisääntyny paino olla liikaa mun jaloille :grin Samoin meinaa nyrjähtää jalat jotenki helpommin(se on varmaa sitä hormoonilöystymistä?), onneks en oo viel tyriny niitä pahemmin.
 
Haluaako joku muuten n. 60 denierin mustat äitiyssukkikset, M-kokoa? Oon liian pitkä niihin, valuvat ja vyötärönauha ei pysy mahan yläpuolella. Myyjä kyllä varoittikin tästä, mutta isommat olivat loppu ja tarvitsin ne kiireesti. Käytin kahdesti ja nyt oon saanut hankittua sopivammat.

Oon 174-senttinen, ehkä sopisivat hyvin jollekin max. 167-senttiselle? Lähetän tosi mielelläni postissa, ettei tartte roskiin heittää.
 
Itse 177cm ja menin kans ostamaan M kokoisena. Ei toivoakaan että masu osa pysyis kohdillaan, rullaantuvat ikävästi.
 
Sukkiksille olis käyttöä mut mä taidan olla M-kokoon liian leveä vaikkei mittaa ole kuin 160 cm.
 
Mulla on kans ekan kolmanneksen jälkeen ollu sellanen olo, että aika ihan kiitää. Yhtäkkiä on mahakin, olo ihan hyvä ja kaikkea, eiks tähän vois vaikka hetkeksi pysähtyä? Varmaan osittain vaikuttaa se, että haluaisin kauheesti saada jo 1,5 v sitten aloittamani pakollisen tutkielman kirjoittettua valmiiksi ettei se sitten jäisi mihinkään äitiysloman jälkeiseen aikaan… Olis pitäny aikanaan valita joku vauvoihin liittyvä aihe, niin olisin nyt paljon insipiroituneempi :P
 
Täälläkin on alotettu joulu herkuttelut suklaalla ja ai että onkin hyvää! :) En oo antanut itseni herkutella ennen tätä ni kylläpä maistuukin, vähän liikaakin :D Kohta anopille syömään vähän joulun antimia ja sitten saakin rauhoittua joulun viettoon ihan kotosalle :)

Tunnelmallista ja antoisaa Joulua teille pallomahaiset ystäväni! :wink Ny mammat rentoudutaan! :)
 
Meillä on joulukinkku paistettu. Jeee! Ihana tuoksu. Harmittaa vaan toi sateinen ilma ja se ettei Papu oli kauheasti tänään liikkunut. Tosin just tota edellistä lausetta kirjottaessa päätti pari potkasua antaa elon merkiksi. :)
 
Esikoinen lähti keskipäivällä mummulaan ja mä olen siitä asti siivonnut selkä kirjaimellisesti vääränä. Aivan sika kipeä selkä nyt kun pysähdyin hetkeksi. Alkoi jo heikottaa ku en ollut tajunnut syödä mitään. Koirankin ehdin jo käyttää lenkillä joten nyt on mun taukohetki kera herkullisen lounaan (makaronia ja jauhelihakastiketta) :) Mikä surullisinta, olen siivonnut vasta tytön huoneen ja pyyhkinyt pölyt koko kämpästä... Nyt mahtuu uusia leluja taas huoneeseen kun raivas vähän tilaa. Ja vanhat vaatteet on roudattu kellariin. Vielä pitäis jaksaa pyyhkiä ovet ja keittiö. Kylppärin, saunan ja lattiat jätän huomiselle kun ukkoloinenkin on kotona. Mutta nyt ruokatauko ja sitten jatkuu.. Illalla otan oikeuden maata sohvalla :grin
 
onpas ihanaa :) työputki takanapäin ja jouluvalmistelut hyvällä mallilla. Huomenna voi laskeutua joulun viettoon. Toivottavasti ei iske mikään megaväsy, kun on töissä ollut kauhea kiire, kun pyhät sotkee töitä ja kotonakin on "joutunut" tekemään enempi joulun takia.

ps. kalasta tuli tosi hyvää savustuspussissa savustettuna, mehukkaampi mun mielestä kuin kaupan valmissavustetut.
 
Täällä joulu mennyt aivan mahtavasti. Mitä nyt jouluherkkujen syöminen välillä tehnyt olon tukalaksi :p Mulla äiti jutteli välillä masu-kirpulle ja paineli mahaa. Muutenkin se huolehti etten koko päivää oo jalkojen päällä,että huilaisin välillä. Nyt vielä isäni luo käymään ja sitten saa tää jouluherkuttelu jo riittää..
 
Voiko joku taas rauhoittaa mut tästä vainoharhaisuudesta:) söin jouluna molempina pvänä noin pari lusikallista maksalaatikkoo, hehkutin kavereille kuinka tekee vieläki oikee mieli maksista, ne oli kauheen jyrkästi sitä mieltä, että ei sitä saa syödä ollenkaa!

Täällä joku kirjoitti, että neuvolassa oli sanottu että se on ihan ok? Olen ensinnäkin tulkinnut tuon neuvolan lapun väärin, 200g saa syödä maksapasteijaa viikossa, mutta laatikkoa pihvejä jne tulee kokonaan välttää? Siis mitä? Paljon oikeesti tälläsessä valmis maksiksessa on maksaa :eek:

Eilen oon täällä stressannut, että aiheuttaa epämuodostumia. Muut ku polttaa tupakkaa ja mää oon ny syntinen ku söin suomalaista perinne jouluruokaa? Tältä nää mun ihanat ystävät saa välillä kuulostaa nää jutut, ei ne muita oo röökistä mollannut. Tosin mä ylireagoin nää aina, eka raskaus ja kauhee stressi välillä, että entä jos teenki jtn väärin?

Eräs lääkärikin tokas mulle näin ku määräs antibiootteja virtsaputkentulehdukseen, jotka oli siis ihan sallittuja raskaana oleville. "Kato sä syytät ittees koko loppuelämän, jos sun lapsella on huulihalkio ja sä oot turhaa syöny antibioottia, että katotaan onko siä tulehdus. " VOIS VÄHÄN MIETTIÄ. Sama tää ultraaja, joka vaan kyttäs onko meillä Downin syndrooma.

tälläset ahdistaa välillä niiin paljon, en halua tehä mitää väärin. Ärsyttää vaan ku ihmiset ei aina mieti mitä voi odottavalle herkälle mammalle sanoo:) täältä oon saanu onneks pelkkää positiivista asennetta itseeni! Kiitos siitä♡

Mä oon ihan pöhlä, mutta päätäki saa särkee eka päivän ennekuin otan lääkkeen.
 
Älä stressaa. Et sä mitään epämuodostumia oo voinut aiheuttaa parilla lusikallisella maksalaatikkoa. :) Nyt stressi pois!

Pakko kyllä myöntää et oon alkanut itekin stressaamaan kaikista ihan ihmeellisistä asioista. Sit taas tuntee itsensä ihan höpsöks ku joku muu nauraa sille asialle jost on stressannut. Mut kai me odottavat äidit ollaan välil aika höpsöjä. :)
 
Juu, maksalaatikkoa voi maistella huoletta! A-vitamiinia tarvitsee raskaanakin, jopa enemmän kuin normaalisti, vaikka yliannos siitä onkin haitallinen. Eli pari lusikallista maksista on vain ihan hyvä vitamiinitankkaus!

Meitsi nauttii täällä hiljaisuudesta. Mies lähti muksujensa ja vanhempiensa kanssa Hoploppiin ja meitsi jäi kotitontuksi. Kudoin jo tässä odotellessa vanttuut miehen tytön lahjaksi saamalle beibbarille - rassulla kun ei ollut talvikeliin sopivia hanskoja vaikka muuten pukki toi sille oheissälää niin paljon etten tiedä mahtuuko meille enää oikean vauvan tavarat ollenkaan :grin
 
Takaisin
Top