Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hannan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
röppö: Mä muistelen joskus kokeilleeni savustuspussia siis semmosta ihan sähköuunikäyttöstä :) Kalalajia en kyllä nyt muista, mutta verrattuna aitoon savukalaan se oli lähinnä keitetyn makusta. Saatto olla vika kokissakin, eikä pussissa... Meille jouluna savulohi tulee kyllä ihan aidosta savustuspöntöntöstä ni on mun suun mukasta.

Eipä tässä oo tullu bileissä paljoo enää juostua vuosiin. Illalla kyllä saatan kukkua lähemmäs yhtä, mutta ihan vaan olla möllötän ja nautin rauhasta :p

Joo ei miulkaa oo kun oikeest savustamisest kokemust.. Pöntöst siis. :P En oo itseasias kuullukkaa uunissa savustamisest :D

Piti eilen vaan köllöttää sohvalla mutta kuis ollakaan päätettiinkin lähteä katsomaan Kotiteollisuutta kun oli täällä nurkillä. Mies puhui helposti ympäri... tai no, mies sanoi että olis ihan kiva mennä mutta viittiikös sitä ja mä olin heti että eiku mennään :)

Vähän taas hirvitti möykkä ja vielä sitä enemmän ympärillä vellova känninen ihmismassa. Pari viuhahtavaa kyynärpäätä, yhden edessä seisovan jannun olkapäiltä tippuvan tyttösen sekä tönimisestä lähteneen kahakan onnistuin välttämään. Pikkuhuppelissa en olisi varmaan huomannut koko hommaa.

Mut nyt kun kelaan niin on tullut käytyä keikoilla melkein enemmän kuin ennen raskautta. On niin helppoa kun voi mennä omalla autolla, ei tarvitse uhrata seuraavaa päivää (tai no välillä useampaa) toipumiselle, ei tarvii jonottaa kaljajonossa, ei mee niin paljon rahaa... Kyllä me aina kaikki viikolle osuvat keikkariessut autoillen ollaan tehty, mutta on tää vaan niin näppärää viikonloppunakin ku ei tartte juoda :)

Ahdistaa, äidin äidille pitäisi mennä tänään ja siellä tulee sitten kysymykset "oliko vahinko?" "Mitä jos ero tulee?" How positive! Suku on pahin ja paskin kiusa!

Onpas muuten ihanan rauhalista! Mies kuorsaa makkarissa huonoa oloa pois, laitoin paistin ja uunikasvikset uuniin ja ulkona on varsinainen talven ihmemaa!

Esikoinen mummolassa yökyläilemässä, vasta 4. kerta hänen elämässään ja kohta 3v. On ollut aika hankala tapaus yökyläilyihin, niin äidin perään. Nyt meni jo ihan innoissaan. Miehen kans syömään ja leffaan. Nyt nautitaan näistä kuukausista ennen kuin tuleva tissitakiainen saapuu rajoittamaan äidin ja isän yhteistä laatuaikaa! :)

Neljän suora ja AnnaManna: Mä en luultavasti ottais tätä edes vaihtoehtona, jos olis mahdollisuus saada pöntön kautta käynyttä kalaa, mut toi pussi vaikuttaa tälle joululle helpoimmalle vaihtoehdolle. Yleensä iskän pöntön avulla saatu ihanaa kalaa, mut nyt ei oo siihen mahdollisuutta, enkä oikein ole varma noista kaupan valmistuotteista, joten..

Nyt syötiin Apetitin lämminsavu kirjolohta niin iha hyvää on, mutta itse oon savustanut pöntössä vain ahvenia ja haukee, että en tiiä miltä itse savustettu lohi eroaa noista kaupan. :) Mut tää maistuu kyl ihan jeessiltä!

Jep. Tosin itse tykkään lohen syyä graavina tai uunilohena kerman ja pottuje kera namskis! :P Nykyää on tullu syötyy kyllä kanan rintapalaa... Ja oikein maustettuna! Lapsuuden himot tehneet comebackin :P

Yhhyh inhaa. Viime viikolla piti käydä antamassa uusi pissanäyte, kun edellisessä oli joku pöpö. No niinpä oli nytkin ja eikun lääkekuuri päälle ja kuukauden päästä uus testi. En tykkää yhtään.
Mulla ei oo edes mitään oireita ollu... Ihmeellistä...o_O

Hannastiina: Munkin piti käydä kans antaa uus pissanäyte, mutta olin juonut ennen sitä viikon karpalomehua ja tadaa.. Sielt ei löytynyt pöpöä enää! Sain ton karpalomehuvinkin joskus aikaisemmin joltain terveydenhoitajalta.
Mullakaan ei ollut mitään oireita.. Tosiaan ihmeellistä.

Oon miettinyt noita apteekissa myytäviä karpalokapseleita, että onkoha ne yhtä hyviä kuin ite mehu?

Itse oon tykännyt tosta Marli Vital Karpalo-Rypäle mehusta. Toimii yhtä hyvin, eikä oon niin hapanta ja kirpeetä ku pelkkä karpalomehu. :)

Kannattaa sit mehuista kattoo, et ne on oikeesti karpalomehua ettei vain karpalon makuista jotain ihan muuta! Mie oon kyllä juonut iha niitä kirpeimpiikin mehuja iha vaan sen takia, et jos niis ois enempi tehoo! :P

Puolukoissa pitäs olla samoja vaikuttavia juttuja, kun karpalossa. Näin ainakin terveydenhoitaja väitti.

Kai ne jotenkin tehoo neki puolukat eli siis tyhjää parempi se. :)

Ilmeisesti ideana on se, että karpaloissa ym. on paljon C-vitamiinia. C-vitamiini eli askorbiinihappo on vesiliukoinen happo, joten ylimäärä erittyy virtsaan. Happamassa virtsassa eivät puolestaan monet bakteerit viihdy. Mua ohjeisti joskus joku lääkäri ottamaan C-vitamiinitabletin tai pari esim. seksin jälkeen ennaltaehkäisynä, ja luulisin, että noi puolukatkin toimii. Saan suht. helposti pissatulehduksia, mutta ei oo tän raskauden aikana onneksi ollu (kop, kop).

Takaisin