Joulukuun juttelut

Balina kaippa sitä kaikki pelkää et meneekin kesken.
Mulla on viikon päästä ar-ultra ja pelottaa niin hemmetisti. Toisaalta mietin, että en voi sille yhtään mitään jos sieltä tuleekin huonoja uutisia. Se ei kyllä poista sitä surua ja harmitusta, että kaikki pitää taas aloittaa alusta.
 
Tää mamma ei aloita neljättä kertaa enää kakkosta jos ei nytkään saada syliin asti. Ei vaa pysty. Se on sitten sillä selvä, että yksi on ja saa riittää.
 
Joo en tiedä sitten, että kuinka monta kertaa sitä itse jaksais yrittää jos jatkuvasti menis kesken.
 
Kiitos :Heartred Mut tosiaan neljättä ei kyl tuu vaikka hyvin menis, että tää on mun vika raskaus :D
 
Jeejeejee mä sain vaihdettua nt-ultran ennen joulua!! 21'12, pitkät kaks viikkoa odottaa. Mulla huoli aaltoilee, välillä pelottaa kovin ja välillä taas kovin varma olo. En tiiä miten kestän ton ultrapäivän, varmaa *askon alleni siihen pöydälle. Me ei olla käyty varhaisultrassa, niin tuolloin näkee ekaa kertaa mitä masuun kuuluu. Jos uutiset on huonoja niin en tiedä miten kestän ne. Huh, kaksi piinaviikkoa.
 
Kyllä tuo keskenmenon pelko hiipii aika ajoin mieleen. sitä yrittää vaan sysätä sen sinne jonnekin, missä aurinko ei paista ja koittaa olla luottavaisin mielin.
Eilen miehen kanssa puhuttiin juuri näistä etapeista mitkä toisi vähän mielenrauhaa: ensin ar-ultra, no se meni hyvin seuraava on sitten se kun alkaa sydänäänet kuulumaan, ja sitä harmittelin kun ei kyllä tämän rasvakerroksen ja näiden viikkojen kanssa vielä välttämättä kuulukaan jos nyt edes neuvolassa suostuu kokeilemaan ja sittenhän olisi np ultra, sitten kun siitä päästäisiin voisi odottaa että syke kuuluisi jo kasvun myötä ja ne liikkeet jossain vaiheessa kun tarpeeksi pitkällä. Mutta pitkä on matka vielä ja yksi virstanpylväs kerrallaan se on eteenpäin mentävä. Olisihan se kiva jos voisi kömpiä jonnekin pesään kuin karhu ja odottaa siellä kevättä niin olisi jo paljon pidemmällä.

Kovin jännittynein mielin olemme molemmat ja mulla mies on kyllä korvaamaton tuki ollut näiden mun pelkojen ja painajaisten kanssa ollut. Ja yrittää minut nyt pitää mahdollisimman rauhallisena ja stressivapaana (ei ehkä ihan o mennyt putkeen, mutta suloista että yrittää) Eilen taas puhuttiin kaikenlaisia sitten kun juttuja ja vähän pitää meidän rauhoittua niiden kanssa, mutta ei sillekään voi mitään että ajattelee jo kuitenkin tulevaa ja onhan tämä nyt niin jännittävää.

Yksi mikä nyt on helpottanut niin on alkanut oppimaan noista oireista ja jokaisesta pienestä nipsaisusta ei ole seinille hyppimässä. Nuo krampit yms on huomannut johtuvan hyvin usein huonosta asennosta tai mulla ainakin väsymys tekee oloja aika paljon.
 
Itse en vielä osaa odottaa vauvaa vaan oon vain raskaana. Ihan sen takia varmaan, koska tää on jo kolmas kerta ja tällä kertaa ei tunnu, että vauvaa ootellaan.. Vaan oon taas raskaana. Np-ultran jälkeen se varmaan todentuu itsellekin jos hyvin menee. Ja toivottavasti menee hyvin.
 
Mulla on ylihuomenna neuvola, silloin rv 8+0. en usko että kuunnellaan sydänääniä. eikä ne varmaan edes noiden läskien läpi kuuluiskaan. :D
 
Meilläkin ylihuomenna eka neuvola ja aion kyllä pyytää jossei muuten asia tuu esille että voitasko kuunnella. Mulla niin vähän mitään tossa vatsan ympärillä että eiköhän pitäisi edes jotain silloin kuulua. Tänään jo 8+2 :) enää muutama hassu viikko niin ensimmäinen kolmannes takana!
 
Mulla on nt-ultra 19.12 eli täälläki pari piinaavaa viikkoa vielä. Se onki ensimmäinen ultra ja jännittää toosi paljon mitä masuun kuuluu.
 
Balina: Mä oon yrittäny rauhottaa itseäni niin, että muistelen ja luotan lääkärin sanoihin, että kun varhaisultrassa on kaikki kunnossa, niin keskenmenon todennäköisyys laskee vain muutamaan prosenttiin. :Heartred
Meil on torstaina neuvola ja silloin 8+6, aijon kysyä silloin sydänäänistä.. tai että voisko käydä ennen joulua vielä kuuntelemassa. On mietitty yksityiselle mielenrauha-ultraan menoa, mut noi sydänäänten kuuntelut neuvolassa vois auttaa myös..
 
Mulla nt-ultra 11+4. Olivat varanneet 12+3, mutta olen silloin joululomalla toisella paikkakunnalla, niin sain aikasemman ajan :)
 
Mulla on nt-ultra rv 11+6. vielä kolmisen viikkoa! ei millään jaksais odottaa!
 
Mä haluisin nt-ultran mahdollisimman myöhään eli vasta 13+ jotta voi sitten sen jälkeen oikeasti "hengähtää". En tiedä voinko vaikuttaa ajankohtaan, mutta mua jotenkin jännittää se että jos ultra on "jo" 11 viikolla niin siinähän on vielä pari riskiviikkoa edessä, jos keskenmenoriski pienenee vasta rv13?
 
Takaisin
Top