Joulukuun juttelut

Kaipa tänä jouluna joutuu välttelemään ainoastaan graavilohta ja kylmäsavulohta. Lämminsavulohi ei ole kielletty ellei ole vakuumipakattu ja sanoinkin jo miehelle että saa hakea tuoretta lämminsavustettua lohta suoraan kauppahallista :D Ens heinäkuussa tilaan sitten sushia, kylmäsavulohta ja maksalaatikon synnytyssairaalaan! :P
 
Googlailin muuten noita juustoja kun aiheuttaa päänvaivaa mitä saa syödä ja mitä ei niin törmäsin yhteen hyvään artikkeliin (alla linkki). Sen mukaan voisi syödä ihan hyvällä omalla tunnolla esim. fetaa, mozzarellaa ja cheddaria. Niitä kun syödään Kreikassa, Italiassa ym ihan huoletta. Toki kohtuus kaikessa ja pitää katsoa mistä sitä ostaa mutta luotan kyllä suomalaisiin elintarvikkeisiin että ovat turvallisia. :) Turhia riskejä en tietenkään ota ja vauva on ykkösenä!

http://yle.fi/uutiset/3-8618305
 
E-epa on kalaöljy kapseli missä on vain pelkästään e-epaa. Minäkin söin raskaus omegoita tos yrityksen aikaan, mut tutkiessani ja kysellessä apteekista. Tulin siihen päätökseen, että haluan syödä vain puhdasta e-epaa. DHA arvo ei saa olla kalaöljyissä raskaana ollessa korkea, joten jätin sen kokonaan pois.
 
Mulle tuli nyt postissa aika nt-ultraan, harmittavasti 27.12, jolloin olen muualla joulun vietossa :sad001 toivottavasti saan sen vaihdettua niin et olis ennen joulua!!
 
Epäilyttää kyllä, että ennen joulua sais, kuitenki joululomat alkaa ja varmaan viety ajat niille joille vikat ultra viikot sattuu just ennen joulua pahimmoilleen. Antaahan ne eteenpäin aikoja, mut tuskin aiemmin. :)
 
Toivottavasti kävis tuuri, sain kuitenkin joulun jälkeen ekan ajan (klo 8 :D). Mutta jos ei saa ennen joulua niin varaan yksityiseltä ajan, täällä ei nääs ole vielä masun kuulumisia nähty tai kuultu ollenkaan. Yllättävän hyvin oonkin malttanut ootella tuota ultraa :)
 
Tänään oon ollut super väsynyt ja lähes vähän masis. Ollu tunteet pinnassa ja masterchef Australian finaalia katsoessa porasin. Tekee ihan sikana mieli kebabia, tarkemmin pitakebabia, mut koska väsymys, en jaksa edes sitä hakea. Mies on iltavuorossa ja mulla on selkä kipee. Huomenna pitäis palata kolmeks viikoks töihin ja oon ajatuksestakin ihan rikki, onneks ei pitkiä putkia tiedossa. Opettajan kanssa viestitin ja jos vaan jaksan saan viimeisen harjoittelun ennen valmistumista suorittaa etukäteen, ei jää sitte muuta ku opparin viimeistely vauvan syntymän jälkeen tehtäväks.
 
Oi, munki alko tekee mieli kebabia!!! :p Ollaa suunniteltu jo ensviikolle pizza- ja kebabiltaa.. Huomen pinaattikeittoa ja itsenäisyyspäiväks perinteinen karjanpaisti ja pottumuusi. Ostin tänää myös luomupäärynöitä ja joulutorttukamppeet, niitä vois tehä huomenna. Nam!

Kuulostaa ihanalta, ku tollee opinnot joustaa!! :joyful: Kyl kaikki aina vaan järjestyy. Mullakin pari opettajaa jo tietää raskaudesta ja ovat kyl tosi ymmärtäväisiä ja tukevat ihanasti. Skippasin yhdet säteilylabrat muutama viikko sitten, enkä joutunu ees tekee mitää korvaavaa, ku opettajan mielestä tää raskaus on niin arvokas. :Heartred Samoin toinen opettaja ymmärs ihanasti, ku oon repuuttanu yhen tentin nyt kaks kertaa ja kerroin sille, miks en oo voinu keskittyy ym. ku oli just kaikki munasolupunktiot ja alkionsiirrot silloin. Hän oli niin sydämellinen ja kertoi, et omalla tyttärellään tää sama juttu, et on nyt koeputkilapsen mummi. :Heartred Huomaa kyllä, et ymmärrystä ja tukea kyl löytyy, kun vaan saa suunsa auki ja esittää asiansa sopivan harkituin sanoin. Mä yritän sinnitellä tän ekan vuoden opinnot nyt ja sit jäädä vaavin kans kotiin ainakin pariksi vuodeksi. Kattoo sit, palaako jatkamaan tutkinnon loppuun vai siirtyykö tekemään edellisen ammatin töitä. Sen näkee sit, mikä on työtilanne milläkin alalla ym.:dance011
 
Hyi, mulle ei!! Taas ällöttää vähän kaikki ja hedelmät menis lähinnä alas..
 
Vittu mikä aivovamma olen. No, riivein itseni kebulaan ja tilasin kebab RIISILLÄ, MIKSI? Sit kirosin siellä et miks en tilannu iskenderiä.... vaikka mieli teki pitaa... enhän mä mitään riisejä syöny, olipa koirilla herkkupäivä.
 
Mulla on friddel käyny samalla tavalla.
Aattelin tilata kebab ranuilla, mut sanoinkin riisillä. Virheen huomasin vasta kun ruoka tuotiin pöytään. Kysyin siskolta et näinkö tilasin ja kuulemma juu vaikka luulin sanoneen ranskalaisilla.:grin
 
Me tilattii eilen ruokaa, minä otin kebabbia kun teki mieli. No ei tee enään! ja maha tuli niin kipeäksi ja farttailin koko illan ja kävin vessassa vähä väliä. ainakin vatsa kerrankin toimi eikä ummetus vaivannut...
 
10. viikko Tänään siis täällä 9+0 "Odottajan pahoinvointi alkaa kenties jo vähän helpottaa. Olo saattaa tuntua ajoittain niin normaalilta, että raskautta ei enää tule ajatelleeksi ihan koko ajan"

No eilistä huonoa oloa ei ihan kaipaa, vähän väliä oli äklötys päällä, ja huomannut kyllä sen että kun hermostuu jostain (yleensä ihan turhasta, onneksi ohimenevästi) niin sitten alkaa oksettaa. Ja no joo illalla lenkillä piti pari kertaa pysähtyä kakomaan kun vauhti suht kova. Mutta kyllä tätä raskautta on odotettu NIIN kauan että kyllä se aika lailla on mielessä koko ajan, ja jos tuo pahoinvointi helpottaa niin sittenhän se on vielä enemmän mielessä kun onhan tuo tällä hetkellä ainoaita merkkejä raskaudesta, ja tietty tuo väsymys, mutta nukkuminen on muutenkin niin mukavaa.

Viikonloppuna tuli kyllä nukuttua sellasia 8h yöunia, paitsi viime yö, mutta se johtunee siitä että mies lähti töihin ennen kukonlaulua eikä sitä tuolla sängyssä sitten enää viihtynyt. Vatsaa kivisti herätessä aika kovasti, mutta johtuu ihan vain tuosta ummetuksesta. Tänään kauppareissun jälkeen kyllä otan apuja, eilen otin pienen annoksen, mutta ei siitä sanottavaa hyötyä ollut.

Ylihuomenna onkin sitten ensimmäinen neuvola.
 
Perjantaina saatiin siis tietää että tulossa on kaksoset. Heti oli kerrottava vanhemmille, koska alko olla jo liian iso asia pitää sisällä. Nyt sen jälkeen on kuitenkin iskenyt ihan järjetön keskenmenon pelko. Oon edelleenkin suht oireeton, ja perjantaina ultraan marssiessani olinkin melkein varma tuulimunasta. No ei onneksi ollut, vaan kaksi pientä sydäntä siellä läpätti. Mutta, nyt kun tietää että kaikki on hyvin, on se viime viikkoinen "tapahtuu mitä tapahtuu" mentaliteetti tiessään, ja tilalla on hirveä huoli. Ihan hullua. Ja tosi ärsyttävää! Miten te muut keskenmenopelkoiset saatte itsenne rauhoitettua?
 
En oikein tiedä. Mulla on pääsärkyä nyt eilis illasta ja heti on mielessä, että hormoonit hiipumassa ja muuttumassa mikä aiheuttaa migreeniä.. Vaikka oloja on. Niin ei oikein mitenkää. Jossai vaihees pakko yrittää kuunnella kotona sydänääniä jos kuuluu jo niin sillä sais itse tarkistettua välillä ja rauhoittaa mieltä. Huomenna 8+0 eli tuskin kuuluu vielä.. Tuplissa kuului 10+
 
Takaisin
Top