Joulukuun juttelut

Muurikan sähkösavustin. Näppärä vekotin. :)

Sain muuten tällä viikolla mun toksotestin tulokset, kun tuli ennen r-testin tekoa syötyä yksi tartarpihvi. Tulos oli negatiivinen, eli ei löytynyt vasta-aineita toksolle. Ihan mahtavaa! :happy:
 
Okei, itse mietin nimenomaan tota sähkösavustinta, että uskaltaako hommaa. Mutta ei oo kokemusta kuin normista savustuspöntöstä. :) Joulukalaa itsekin ajattelin savustaa :p

Ja hyvä ettei ollu testeissä häikkää!
 
Mulla on jo nyt ikävä maksapihvejä. Ne on ihan parasta herkkua ja äiti kyl sit tajuu jos en niitä syö.
Ekan jälkeen kysyin porukoilta et eikö ne tajunnu kun en syöny maksapihvejä, niin eivät kuulemma olleet kiinnittäneet huomioo. No nyt osaavat seurata mua. Toivottavasti äiti ei tee niitä ennen nt-ultraa.
 
Kunnon herkkumaksamakkara maistuis mulle, maksapihvit on jotain kamalaa, niiden hajukin jo etoo :D
 
Kävin vierailemassa elokuisissa ja ihmettelin miks siel on niitäki joilla la 30.7.?
 
Eiks maksamakkaraa saa vetää, jos ei ylinkerta viikkoon ja oliko se enimmäismäärä joku 40g/kerta? :p
 
Ei vaineskaan, kai sitä vähän sais syyä, mies on vaan niin fanaattinen ruokarajotteiden kanssa :D
 
Monissa ryhmissä on tyyppejä edellisestä kuusta, kun tuntevat olonsa vissii paremmaksi kotoisammaksi, kun ovat pienempi viikkosten kanssa, kun itse ovat iha kuun vikoilla päivillä itse eivätkä tunne kuuluvansa oman kuun la ryhmään. Näin osa selittänyt.

Muoks.... Onkoha tää tätä käänteispsykologiaa:hilarious:
 
Onko täällä tupakoivia mammoja tai raskauden alkaessa tupakoinnin lopettaneita? Itse käytin vuoden sähköröökiä ennen raskautta, mutta se jäi tyystin. En oikeastaan edes kaipaa. Ennen sähkötupakkaa poltin tavallista ja se jäi sitte ku nykynen mies on jo pidemmän aikaa pelannu sähkötupakkien kanssa.
 
Toivottavasti kaikki pystyy olee ilman röökiä raskausajan. :smiley-angelic001 Se muuttaa sikiön dna:ta ja oikeastaan jo ennen raskautta miehen tupakointi vaurioittaa siittiön perimää ja naisella munasolut huonolaatuisia. Lisäks geenien aktivoituessa voi ilmetä häiriöitä. Tupakoivien äitien poikalapset on aikuisina hedelmättömämpiä, samoin tupakoivan äidin tyttärillä on huono munasolujen laatu, kun munasolut alkaa muodostua nyt niillä viikoilla tyttösikiölle, joita me parhaillaan eletään. Plus tietty kaikkia muita vaikutuksia. Mut toi dna:n vaurioituminen oli mulle tosi shokki!

Oon vissii perehtyny näihi asioihin liikaa. :grin Tosi super juttu, et oot Friddel onnistunu! Mahtavaa! Meillä miehellä on takana pitkä kamppailu tupakoinnin lopettamisessa ja nyt on onnistunut siinä tän vuoden aikana. Polttanut sitä ennen 16vuotta.. :sorry: Kyllä vaan huomaa eron nyt ku on savuton! :joyful: Mä en oo ikinä tupakoinu, joskus nuorempana harvoin kännissä poltin.
 
Mäkään en oo ikinä polttanut eikä mun mies. Mutta anoppi on polttanut silloin kun odotti mun miestä :sad001
 
Mies polttaa, mä en oo ees maistanu.

Tohon ruokaaan vielä niin kyllä minä aion kaikkee jouluruokaa mikä maittaa (paitsi maksalaatikko) syödä. Eilen pikkujouluraveissa söin savustettua lohta ja hyvää oli! En usko kaikkiin noihin holhousohjeisiin koska oon oppinu eläämään niin että kaikkea saa kohtuudella syödä. Kyllähän sokeri ja liivatekarkitki on pahasta kaiken ikäisille mutta sekin koskee kohtuuttomia määriä. Juustojakin syön jos siltä tuntuu!
 
Se on miten kukin tykkää.

Itse taas uskaltaisin ennemmin syödä maksalaatikkoa ennemmin kuin kaloja. Kun maksatuotteita saa kuitenkin vähän päivässä (maksapasteija, maksamakkara) syödä nii tuskin ruokalusikallinen maksalaatikkoa on niin vaarallinen kuin listeria kala. Koko laatikkoa en ehkä söis siltikään.
 
Poltin mutta plussan jälkeen en ole polttanut. Näin toimin esikoisenkin aikana eikä tehny tiukkaa. Oon enemmän tapatupakoitsija/seurapolttaja. Nyt ei pystyis, haiseeki järkylle.
 
Takaisin
Top