Joulukuun jupinat

Mulla on nyt sf mitta alakäyrillä, painoarvion mukaan kuitenkin tätä tahtia tulee reipas nelikilonen poitsu. Poika on niin alhaalla, ettei sf-mitta oo luotettava.
 
Mä olin eilen neuvolassa ja sf mitta 33cm. Huhhuh. Viikkoja nyt 32+4. Synnytysvalmennuksessakin muuten ollaan jo miehen kanssa käyty. Nyt vaan tarttis jaksaa odotella ja odotella 36 viikon ultraan ni sais kokoarviota ja voispa vaikka sukupuolikin selvitä... :D
 
Joo meillä kans mä olin 3700g ku synnyin rv37. Mies tais olla samaa luokkaa ja syntyi aiemmin kans.
Rbck:lla huima sf, tsemppiä oloihin! Mulla on vyötärönympärys kasvanu nyt tasaseen 2cm/vk ja tuntuu kyllä.. sf meni hieman silti alakäyrälle viimeneuvolas.
 
Huhhuuh nyt taitaa olla vikat joululahjat ostettu, ainakin toivottavasti! Alkaa olee virta aivan loppu kaupoissa juoksemiseen
 
^^no eihän ne ollu, iskä lähetti lelukauppaan hakemaan velipuolen muksuille vielä lahjat ja siellä vasta meinas mopo karata täysin käsistä :D "ton voisin ostaa vauvalle ja tonkin otan ja toi kanssa sopis kun vähän kasvaa..." meinas ne lahjat itessään jäädä ostamatta :D
 
On meillä näköjään ukkokultakin aikuistunu, firman pikkujoulut oli sillä eilen, ja oli jo kahdelta ollu meidän kummitytsyn luona nukkumassa. :D tyty oli kömpiny kuudelta viereen. Kahdeksasta lähtiin piirrettyjä kattonu. Josko kotiinkin selviytyy kerrankin ajoissa. :)
Jokunen aika sitten sille sanoin, että otahan silleen, että kehtaa laitokselle sinut pyytää jos lähtö tulee. Ja kerrannii se kuunteli. :D
 
Meilläkii mies rauhottunu kummallisesti nyt täs lähiaikoina :D ja harvinaista, nyt se siivoo tuolla hullunlailla. On tainnut alkaa tajuumaan että tässähä pitää oikeesti alkaa toimimaa ku kohta pieni syntyy :)
Ja miusta on tullu hirmu kömpelö! Tavarat tippuu käsistä ja oon alkanu törmäilee mahan kansa. Viimeks spinningissä ihmettelin et mikä se siihe mahaan osu, ni pyöräilytanko. Ei aivot vielä tajuu et maha vaan kasvaa ja kasvaa :D onks muilla samanlaista? :D
 
Ihana rentouttava sunnuntai ollut ja kerrankin kokkailut onnistui! Tein ison satsin kaalilaatikkoa ja taatelikakun, josta viedään osa anoppilaan keskiviikkona. Huomenna tai tiistaina teen vielä tortut ja pasteijoita. Anoppi laittaa muut joulupöperöt. Me siis vietetään joulua siellä jo 21.-23.12. koska miehellä alkaa työt 24.12. ja on pakko kotiutua, sen lisäks tyttö lähtee mummolaan isänsä kanssa aatoksi.

Mukava fiilistellä ajatuksella että vuoden päästä joulun vietossa on kaks muksua :Heartred
 
Ja miusta on tullu hirmu kömpelö! Tavarat tippuu käsistä ja oon alkanu törmäilee mahan kansa. Viimeks spinningissä ihmettelin et mikä se siihe mahaan osu, ni pyöräilytanko. Ei aivot vielä tajuu et maha vaan kasvaa ja kasvaa :D onks muilla samanlaista? :D

Minulla kanssa tavarat lentelee :mad:
Eilen en viitsinyt kokkaillessani enää viedä imuria pois keittiöstä, kun koko ajan oli jotain lattialla.. korppujauhoja, mausteita yms. Myös rätti heilui tiheään :p Mä olen muutenkin vähän semmonen rähmäkäpälä, mutta nää raskausajan tassut on aina oma juttunsa. Ja kyllä, myös minä kuvittelen itseni pienemmäksi ja olen ahtautumassa jatkuvasti liian pienistä väleistä :wacky:
 
Kuinka moni teistä noiden sf mittausten perusteella on maksanut itse yksityisellä ultraäänikäynnin että saa loppuajan koon selville? Ajattelin neuvolalääkärin jälkeen kyl käydä jos ne ei ala ottamaan tosissaan asiaa. Mie olen kumminkin pieni ihminen ja mun ukko oli syntyessään 4,5 kg ja 55 cm.. Etten halua sellaista mukeroa tietämättäni synnyttää.
 
Kuinka moni teistä noiden sf mittausten perusteella on maksanut itse yksityisellä ultraäänikäynnin että saa loppuajan koon selville? Ajattelin neuvolalääkärin jälkeen kyl käydä jos ne ei ala ottamaan tosissaan asiaa. Mie olen kumminkin pieni ihminen ja mun ukko oli syntyessään 4,5 kg ja 55 cm.. Etten halua sellaista mukeroa tietämättäni synnyttää.
Olen ajatellut ihan samaa asiaa, vaikka sf viimeksi keskikäyrällä. jos viikko 36 lääkäri käynnin jälkeen tule edes vähän epävarma olo, olisi varmaan uä yksityisellä puolella varteen otettava vaihtoehto, kun radi ja verensokerit aiheuttavat pientä huolta...
 
En noihin sf mittoihin luottas ihan hirveesti, kun oma sf mitta alakäyrillä ja poijjan paino arvio yläkäyrillä... mulla ainakin radin takia on paino arvio viikolla 38 ja samalla synnytystapa arvio.
 
Minulla oli esikoisen kohdalla sf- mitta reilusti yläkäyrän yläpuolella koko ajan. Yli nelikiloinen oli syntyessään, ultra arvio 800g alakanttiin. Nyt mennään vielä käyrien sisäpuolella, tosin noussut nyt reippaasti muutaman viikon sisään keski- yläkäyrän tienoilta hieman käyrien yli. Neuvolalääkäri sen ja kohdunsuun pehmenemisen ja lyhenemisen takia teki äit.poli- lähetteen....Saas nähdä miten metsään menee kokoarvio tällä kertaa :oops:. Itse oon ollu miltei 5 kiloinen syntyessäni. ...kauhistuttaa vaan synnytys kun eka oli niin hankala ponnistaa ja jälki ( laajat repeämät ja eppari) sen mukaista...
 
Naurattaa miten voin joka päivä tehdä jonkin samanlaisen laskelmointivirheen... :D osaan kyllä arvioida etten tunge itteäni liian ahtaisiin väleihin mahan kanssa, mutta kurvit on aivan eri asia! Aina huomaa jotenkin oikasevani kurvissa töissä kun kävelen ja niimpä onnistun päivittäin osumaan seinään.
 
Tai ostoskärryjen kans kaupassa sitä luulee sopivansa entiseen tapaan, mutta eheeeei! :D

Huomaan tän kyl menevän kausittain; maha kasvaa -> törmäilen, totun isompaan mahaan -> en törmäile ja alusta :D
 
Mulla on monesti paita tai työliivi likainen mahasta :D onnistun sotkemaan siihen ruokaa tai jotain...
 
En kyllä luota noihin sf-käyriin ollenkaan.Tää uus neuvolahoitsy ei ees osannu mitata,piti ihan itse näyttää mihin asti kohtu on :p
Mulla pompsahti kauhia maha jo kolmannella kuulla,nyt tuntuu ettei ole kasvanut enää pariin kuukauteen laisinkaan.Jotenkin luulen et tää vesseli on notkeempi ja pienempi ja "sisempänä" kun aikasemmat :grin

Tänään jos aloittais joululeipomiset,sais vähän edes joulun tuoksua kotiin kun ei ainakaan sään puolesta minkäännäkösiä joulutunnelmia ole..
 
Joulusiivous suurinpiirtein suoritettu! Olpahan ihanaa kun mies suurimman osan teki ja imuroinninkin hoiti erittäin tarkasti. :Heartred kuusi odottaa teranssilla, jos sen jo huomenna sisälle tois. :)
onko tää raskaus oire kun hössöttää tavallista enemmän joulusta ja on nii ihanaa aloittaa joulu hieman etukäteen? :D
 
Tänään pitäis hieman leipoa joulua varten ja huomenna jos siivoisi :)
Mutta en ajatellut pitää hirveää joulusiivousta, peruspesut riittää :)

Vähiin käy työpäivät, taitaa jäljellä olla 7!

Minä oon lukenut joulukuisten synnytystä ennakoivia oireita ja syntyneitä pieniä ihmeitä, ihan malttamattomana odottaa omaa synnytystä :) tänään 33+0.
 
Takaisin
Top