Joulukuun jupinat

Meillä on ollut vaatekaappi valmiina vaatteineen jo pari kuukautta :hilarious: Kiitos omien vaatevarastojen, sukulaisten ja ystävien. Mitään en ole ostanut ja vaatemäärästä päätellen ei siihen puoleen tarvitse hetkeen satsata :p Sukulaisilta tulee varmasti niitä uusiakin vaatteita lahjaksi kunhan :dummy1: putkahtaa maailmaan.
 
Matkalla anoppilaan, ei huvittas yhtään kun yötäkin ollaan ja nukun jo kotonakkii nii huonosti. Mutta jospa minun ei sitten jouluna tarviis lähtee hötkyilee sinnepäin. :) reilu 100km matkaa ja maha painaa istuessa ikävästi. Anoppi kyseli lahjatoiveita, itse kun en mitään oikein tarvii, nii aattelin kysästä josko käsityöihmisenä tekasis vauvalle sen unipesän. :)
 
Ihanaa kun on muitakin kiukkuisia jupisijoita :D en siis tykkää kenenkään huonosta mielestä tai ahdistuksen aiheista mutta hyvä kun ei oo ainoa jonka tekee mieli jupista yhestä jos toisestakin asiasta :p

Mulla on kanssa nyt flunssa päällä ja työväsymystä pukkaa, neuvolan täti varasikin mulle jo ens tiistaille neuvolalääkärin jossa aiheena olis keskustella vieläkö jaksan töitä tehdä. Kyllä sitä on iltaisin töiden jälkeen aina niin kipee ja ei jaksa esikoisen kanssa mitään puuhata että harkitsen vakavasti nyt sitä sairaslomalle jäämistä. Eihän tässä olisi kun 10pv töitä enää mutta alkaa tuntua että sekin olis liikaa.

Katsoo myös samalla tuon kohdunsuun tilanteen varmaankin kun supistuksia ollut edelleen runsaasti, niin saa sitten mielenrauhan senkin suhteen :)
 
Piinamiinan tilanne kuulostaa kyllä tosi raskaalle, oon kyllä iloinen että ite on pystynyt näinkin kauan olemaan töissä ja toimimaan suht normaalisti. Tsemppiä sulle viimeisiin viikkoihin, toivotaan tosiaan että pysyisi vielä masussa ensi vuoden puolelle reilusti :Heartred
 
Meilläkin on ollut vauvan vaatteet jo pari kuukautta pestynä ja lajiteltuna kaapissa. Otin äitiyslaatikon kun tämä on esikoinen, mutta sitten on sukulaiselta saatu vuorillinen käytettyjä vaatteita ja vauva tavaroita... näyttää siltä että ei tarvita ostaa uusia vaatteita ennen kun vauva on 80 cm :wink

Minäkin heräilen öisin enkä saa unesta kunnolla kiinni ennen kello kuusi...mutta jään joulusta lomalle ja jatkan suoraan äitiyslomalle, väsyneenä töissä ei tarvitse jaksaa kun pari viikkoa enää
 
Pitäis muistaa, että maha ei enää vedä ihan samalla tavalla ruokaa kuin ennen. Järkyttävä riisipuuro ähky, vähä kinkkua ja piirakkaa päälle ja niin hirvee olo nyt. Yöh. Hengittäminen työlästä ja poika potkii kuin viimestä päivää.
Mut olipahan hyvää! Pikkujoulu ruokailua siis tänään. :)
 
Sonjuska, miulla maha tuntuu vetävän vielä entistä enemmän. Mut meiän neiti ei oo aikeissakaan vielä jäädä paikalleen. Se pyörii ja hyörii ja jos se on sopivasti sivussa, niin sittenhän tässä pystyy syömään hurjia määriä.
 
Kaikki on käskenyt levätä nyt kunnolla. No, oon tehny niinkun käskettiin. Tänään nukkunu jo kahdet päikkärit. :D Mitään en oo tehny neuvola käynnin lisäks. Josko huomenna sit aloittelis jotain mukavaa, vaikka pesis niitä vauvan vaatteita. :)
 
Mä oon nukkunu myös kahdet päikkärit! Yöt on yhtä heräilyä mutta päivällä maistuu uni. Nyt saakin taas unta ootella kun vedelly monta tuntia päiväunia.

Pikkumies masussa aktivoitui liikuskelemaan kun pääsin sänkyyn. Yllättävän paljon kyllä väsyttää tässä vaiheessa raskautta. Kun käy kaupassa ja tekee ruuan niin on jo ihan poikki..
 
Mie en jaksais näitä aamuherätyksiä! Tosi tympäännyttävää, ei jaksais töihi mennä eikä siel tehä mitää.. yöllä tulee kuitenki nukuttuu se 7-8h mut tuntuu et tarviis lisää unta. Ja jotenki työnteko ärsyttää nyt toden teolla, en tiiä miks! :D
 
Mäkään en jaksa millään nousta! Ja vielä töihin lähtemine on ikävää, sit töissä viihdyn ja illalla oon taas pahalla päällä kun pitää mennä töihin aamulla..
 
Mäkään en jaksa millään nousta! Ja vielä töihin lähtemine on ikävää, sit töissä viihdyn ja illalla oon taas pahalla päällä kun pitää mennä töihin aamulla..

Sama homma! Aamut on ihan kamalia, töissä sitten kuitenkin kivaa, ilta menee siinä että sinnittelee pysyäkseen hereillä ja kun nukkumaan pitäisi mennä niin ei väsytä enää tippaakaan... Tällä viikolla yöunet 4-6h, alkaa vähän painaa...
 
Tääläki väsymys on ihan kauheaa, nukkuisin vaan.
Ja ihan kaikki ärsyttää koko ajan, vittuilen vasn kaikille ja hermoan, ärsyttävää.
 
Jaksamista kaikille viimeisiin työpäiviin/-viikkoihin! Se motivaatiovaje on kyllä tuoreessa muistissa noilta ajoilta:wacky:!

Itsellä alkaa mammaloma 27.12, eli aika pian-vaan eipä tuo muutos hoitovapaalla olevana tunnu miltään, kukkarossa toki näkyy:happy:..
 
Onko muille tullut Kelalta päätös äitiys- ja vanhempainrahasta? Mä hain lokakuun lopussa eikä oo tullut vielä.
 
Mulla ollut hakemus lokakuun puolessavälistä asti vetämässä, eikä päätöstä. Soitin kelaan jossain vaiheessa ja sanoivat että saavat verotiedot nyt joulukuun puolessavälissä ja sit alkaa tekee ens vuoden päätöksiä. Eli kai kohta pitäis alkaa päätöstä tulemaan!
 
Takaisin
Top