Joulukuun jupinat

Mä sain eilen alakerran siivottua paremmin, toki vielä kertaalleen lattiat imuroida ja pestä. Ja pölyt pyyhkiä :D mutta saatiin miehen kans laitettua valokuvat seinälle, meillä on yks seinä täynnä kuvia elämästä ♡ vielä mahtuu pari kuvaa uudesta raskausmahasta ja sitte vauvakuvat :D en tiä mihin sitte jatketaan..
Yläkerran siivous olis tänään, sitte kaks työvuoroa. Joululahjojaki pitäis vielä vääntää jokunen..
 
Sen kerran kun yöllä ois vähän paremmin saanut nukuttua, vain 2 kertaa pissalla, nii heräsin kahdesti siihen kun kissa varmi kinttua kynsillään. [emoji19] Että juu, katkonainen yö taas.

Mutta
Kaikille oikein Hyvää Joulun aikaa!
Meillä viimeinen joulu kaksin, aiomme nauttia. :) :Heartred
 
Mä olen perinteiden mukaan omilla vanhemmilla, ens jouluna ollaan beben kanssa sitte molemmat täällä ♡ Ihanaa joulua kaikille!
 
Kauhea kun itkettää kun katon tota joulu mielelle konserttia... Haluisin musiikkia kuunnella mutta nää tarinat vaan itkettää aina ja nyt vielä nykytilassa sitäkin enemmän ♡
 
Hei onko joku saanut/ostanut/hankkinut nimikirjaa jo? Vai luotatteko netin antiin tai sitten nimi on jo selvillä? Ajattelin, että jotain kirjaa olis kiva hitusen selata, niin olisi vaihtoehtoja :) synnyttäjän esitietolomakkeen täyttö meinas stopata hätäkastekohtaan ku tajusin, että niin niin ne nimet :)

Mut mistä olette nimiä bongailleet?
 
Meillä oli esikoiselle kaks nimivaihtoehtoa, toinen oli mun kirjasta löytämä, ja toinen miehen valittema minkä se bongas jostain. Joten nyt seuraavalle tulee se nimi mikä jäi käyttämättä. :)
 
Mie nyt jupisen ihan jupisemisen ilosta. Jouduttiin siis muuttamaan miun supistusten takia makkari (eli patjat) alakertaan jo kk sitten. Eilen kävin ekaa kertaa moneen viikkoon yläkerrassa keräämässä tarvittavia tavaroita alakertaan. Noh, siinä samalla huomasin, miten paljon helpompaa on nousta tämän mahan kanssa sängyn laidalta seisomaan.
Viime yönä taas oli hirveä operaatio että pääsi vessaan täältä lattianrajasta. Ei vaan tän etuakselipainon ja vajaan keuhkotilavuuden kanssa nouse! Huimaan että jo viikossa on ketteryydestä hävinnyt ainakin 20%, mihin ei lähes täydellinen vuodelepo ainakaan auta tässä lähiviikkoina.

Mie vaan niin haluan muuttaa takaisin oikeaan makkariin! Mie haluan tehdä yläkerran toisen huoneen lastenhuoneeksi (nyt se on lähinnä varastona). Mie haluan siivota keittiön! Mut ei, mie vaan makaan. Ja makaan vielä ensi viikollakin. Ja jätän perinteiset loppiaisen herkkupäivälliset väliin. Ärh. Ärsyttää.
 
Saisitko Piinamiina sinne alakertaan jonkin yhden henkilön sängyn patjasi alle? Onhan se lattianrajan nousu varsin hankalaa jo..
kovasti turnauskestävyyttä viimeisiin makoiluviikkoihin!
 
joo, eipä itselläkään kun olin kaverin luona yötä niin onnistunut kovin ketterästi lattian rajasta nouseminen patjalta. piti siirtyä seuraavana yönä sohvalle nukkumaan, ah miten nopeasti sitä pääsi sitten vessaan :D Suosittelen joko ilmapatjaa, sohvaa tai erillistä sänkyä ostettavaksi.
 
Kun ei millään viitsisi hommata lisäsänkyä muutaman viikon takia. Meillä on muutenkin tosi ahdasta ja pienet huoneet. Pakko ottaa asia miehen kanssa puheeksi. Se yleensä keksii jonkinlaisen ratkaisun.
 
Siis täh pääseeks joku vielä omin avuin lattian tasosta makuuasennosta ylös :wideyed: Mulla alkaa olla vaikeuksia pynnätä itseni ylös ihan normikorkuisesta sängystä, ehdotin että mies asentaisi makkarin kattoon semmoisen sairaalasängyissä olevan kätevän sydeemin minkä avulla voisin repiä itseni ylös, mutta ei kuulemma kannata rikkoa katon panelointia sen takia... :meh:
 
Mulla sama jos sohvallakin selälläni oon nii saapi mökkiä vaikka mitenkä että pääsee ylös. Lattialle en oo uskaltanu ees istumaan mennä. :D
 
Mulla kans kuuluu mielenkiintosa ähinää ku nousen sohvalta tai lattialta, sängystä pääsee viä helposti ku se on korkia :D
 
Siis sehän on tekniikkalaji. Ensin kyljen kautta kontalleen, yhessä kohdassa pitää ottaa vähän vauhtia, että saa kädet alle. Sit pitää peruuttaa niin et polvet jää patjalle ja varpaat on lattiassa. Siitä sit ekaks jalat suoraksi ja takapuoli pystyyn ja lopuksi selkä suoraksi käsillä polvista tukien.

On se kuitenkin niin raskasta, ettei sitä älyttömän tiheästi voi tehdä. Ehkä tuollainen jumppa tekee ihan hyvää selällekin, koska ei ainakaan vielä oo ollut selän kanssa mitään suurempia ongelmia makaamisesta huolimatta.

Patjalle palaaminen menee niin, et ekaks pitää tarkistaa ettei koira tai mies jää alle, sit pudottautuu pehmeästi patjalle polvilleen ja siitä makuulle. Sit vain peitto korviin ja unta kuulaan.
 
Uskaltaiskohan käydä luomen poistattamassa näin raskaana ollessa? Onkoha riskejä.. siis miul on monta vuotta ollu semmone punane luomi joka on nyt kasvanu isommaks ni haluisin kyl eroon siitä piakkoin.
 
Meil on sellanen sadevesisuihku ja mä en tiiä parempaa, kun lenkin jälkeen mennä sen alle hetkeksi köllöttelee jalat seinälle nostaen. Siinä mä sit aina mietiskelen, et millon tulee se kerta, kun en täältä enää nousekaan :D Mutta ainakin vielä oon noussu. Ja tykkään välillä myös ihan lattialla maata ja nostaa vähän jalkoja ylös.
 
Musta on hassua kun välillä vaikeroin kun mikäkin vanhus liikkuessa, mut viikonloppunakin pääsi unohtumaan että sitä odotetaan muksua ja koirien kanssa konttasin kilpaa pitkin taloa ja yks päivä juoksin bussin perään... niin oonkin alkanut miettiä et jos mulla on vaikeaa vaan koska oletan asioiden olevan...
Toisaalta emmä kyllä ihan jokasta hitonmoista kipua oo tainnu kuvitella, mut ehkä sohvalta nousu ei olis niin vaikeaa jos en ajattelis niin jo siinä vaiheessa kun alan nousemaan.
Tai sit nyt taas väsyneenä spekuloin näitä elämän syviä kysymyksiä kuin mikäkin tieteilijä :D
 
Mie luulen, että vauvan asennolla on tosi iso merkitys siihen että mitä pystyy tekemään.
 
Ja kans liitoskivut vaikuttaa. Välillä tuntuu että liikun ketterästi kuin nuori kauris (tämä tuskin lähelläkään todellisuutta :grin) ja yhtäkkiä saattaa mennä jalka/lonkka jotenkin jumiin niin että pitää etsiä vähiten kivulias asento missä jalkaa voi liikuttaa, että matka vois jatkua. Oon huomannut, että jos nousen sohvalta väärässä asennossa niin tuo oikea jalka menee melkein aina jumiin ja sitten vaan könötän paikallani haeskellen oikeaa kulmaa laittaa jalalle taas painoa :shifty: Pitäis välttää noita liian rivakoita ylösnousuja, mutta vaikea muistaa jos ei just sillä hetkellä satu..
 
Takaisin
Top