Joulukuun jupinat

Niemja: Kauhia jos oltais samalta seudulta nuin vannoisin että oot mun entinen työkaveri :D hän tuli useemman päivän viikossa aloittaen just tuolla lauseella :D
 
On tää perhana pienen paikkakunnan mukavuuksia, yrität saaha työterveyteen aikaa, juu kaik menny 2 min soittoajan alettua, no kokeillaan neuvolaa, juu, hyvä ois saada sinun sairaslomaa, mutta ei meillä ole lääkäri kuin vasta keskiviikkona paikalla, kokeile työterveydestä...
Tässä vaiheessa meinas jo käämit palaa.
Oireet ei oo mitenkään pahoja tai vaikeita, mutta työnkuva sellanen, että hyvä ois huilata. Esimiehen kanssa neuvoteltiin nii se ihanuus antoi sitten saikkua ilman lääkärintodistusta.
Ensiviikolla onkin jo kuukausi sitten varattu aika äpolille. Sinne asti jos sinnittelis ja kattosivat missä kunnossa paikat on.
 
Gagezzz haha :D empä oo sielä seudulla pyöriny! E-P ja K-S vaan :D
 
Mulla on yöllistä unettomuutta, viime yönä valvoin 2.45 - 05. Aamulla väsytti ja sippasinkin taas päiväunille melkeen kahdeksi tunniksi. Mies herätteli syömään, oisin voinut nukkua pitempäänkin. Päivällä nukkuminen siis onnistuu, yöllä heräilyä tulee 2-4 kertaa yössä. Jos joutuisin käymään vielä töissä niin eihän tästä tulis yhtään mitään.

Tänään mulla tasan 2 kk laskettuun aikaan. Oma veikkaus on että vauva on sylissä ennen tuota 8.2.
 
Olivia, mulla yöt tuommoisia, lisäksi kestää nukahtaminen aina uudelleen puolesta tunnista tuntiin. Viiden aikaa helpottaa. Ja töissä käyn vielä. 6 soi kello aamuvuoroon. Päiväunet 2-4h, niinä päivinä kun ehtii ottaa.
Oon aina ollu yöllä huono uninen, yövuoroja tein töissäkin mielellään, kun päivällä nukun paremmin. 1-2 yöunilla töihin, ai että on virkeetä. :/
La 9.2..
 
Täällä on kanssa yöt semmosta kääntämistä ja vääntämistä ja puhinaa+lisäks päälle esikoisen itkeskelyt joita ollut viime aikoina ihan riittämiin...närästys ja kipu vatsassa/lonkissa vaivaa yöllä, kylkee pitää kääntää mut vaan oikealla kyljellä pystyy nukkuun :D huoh, vaikeeta...päikkäreitäkään ei saa töiden jälkeen nukkua kun esikoisella riittää energiaa :') ja meillä alkanut uhmaikä (Herra 2v 5kk..). Meinaa joskus olla mamman pinna tiukalla! Mites muilla joilla on jo lapsia, valvottaako pahasti tai ootteko huomannu että olisi raskausaikana ollut pinna kireemmällä kun aiemmin?
 
Meidän esikoinen on alkanut hiljattain nukkumaan tosi hyvin, välillä herää kerran mutta usein nukkuu heräämättäkin. Se on helpottanut todella paljon :)

Tosta en oo ihan varma onko pinna kiristynyt vai onko ton herran touhut menny astetta älyttömämmiksi mutta jotain on tapahtunut :yuck:
 
Overa mulla ainaki on pinna kiriällä kaikkien kans, niin töis asukkaiden ja työkaverien ku kotona kaikkien kans. Oon vittumainen akka raskaana (toki miksen muulloinki :D )
 
Miehelle kyllä oon ärähdellyt useammin ku aiemmin. Esimerkiks eilis aamuna suutuin kun hän oli tehnyt liian vähän puuroa , et eikö se nyt tajua et ei niin pienellä määrällä pärjää töissä! Söin sit pikku annoksen puuroa ja mutisin itsekseni et pitää mennä vielä tekemää lisää aamupalaa ja nyt myöhästyn töistä yms. :D toine lähti masentuneena töihi ja itekki sit tajusin jälkeepäi et olinpa TYHMÄ. Onneks sain anteeksi, nyt oon nöyränä tyttönä ollu ainaki tähä asti :) :D
 
Tämä raskaus on miulle kovasti toivottu ja odotettu ja mies tähän puoliväkisin suostui. Nyt kuitenkin kun näyttää siltä, että pääsen seuraavaksi kauppaan tai yleensäkään minnekään vasta synnytyksen jälkeen ja siihen asti makaan (toivottavasti) kotona, tulee väkisinkin tippa linssiin. Mie niin haluaisin tehdä edes jotain! Haluaisin päästä ihmisten ilmoille! Haluaisin käydä syömässä kavereiden ja miehen kanssa, sukuloida, käydä elokuvissa ja stand up -illoissa. Haluaisin käydä jouluostoksilla ja valmistella lastenhuonetta. Mutta ei. Mie vaan makaan. Käyn vessassa ja jääkaapilla ja sit taas makaan. Tätä tää on nyt koko joulun odotus ja joulun aika. Loppiaiseen kuulemma kun selviää, niin sit ei enää estellä, jos synnytys meinaa käynnistyä.

Miekin halusin jupista, kun täällä saa sen tehdä.
 
Mulla on yöt myös välillä ihmeellistä valvoilua ja pyrörimistä muutenkin. Vessassakin saa monta kertaa hypätä ja aina on suu kuiva :-D
 
Tsemppiä piinamiina! Ei o taatusti helppoa jaksaa olla hyvällä mielellä kun joutuu vaan olemaan. Josko tilanne vielä vaikka helpottuiskin ennen viimesiä viikkoja :-)
 
Täällä on lomailtu tää viikko ja ens viikolla pitäis vielä palata kolmeksi viikoks töihin.. terkka oli kyl eilen sitä mieltä ettei ehkä kannattas enää. Lupasin miettiä.
Väsyttää kyllä hirveästi, pientä flunssaa ja sit tyttö tulee joka yö meidän väliin ja on niin kuuma.. joka kyljen kääntöön herään jne.. ja Hb oli vain 108 eilen joten sekin tietysti väsyttää.
Vielä ei oo ärtymystä mutta kyllä sekin koittaa varmasti :D
 
Meillä esikoinen nyt 2v 3kk, uhmaa myös, nukahtaminen on hänellä muuttunut vaikeammaksi, tuntuu että puuhaa ja puhetta riittäisi eikä millään maltettais nukahtaa. Itse olen huomannut olevani helpompi ja seesteisempi tässä kohtaa raskautta, pinnaa siis onneksi riittää. No esikoisesta alkoi se hormonihärdelli vasta synnytyksen jälkeen... :banghead: josko tällä kertaa päästäisiin kaikki helpommalla
 
Tsemppiä piinamiina, ei todellakaa oo helppoa! Pää on kovilla tuos :sad001 toivottavasti vähä helpottais ♡
 
Kiitos kannustuksesta.

Mie taidan tänään ruveta pesemään vauvan vaatteita. Lajittelen ne sit niin, et äitiyspakkaukseen heti käyttöön tulevat ja muut koottain lajiteltuna äitiyspakkauksen suojalaatikkoon.
Se on kuitenkin jo jonkinlainen askel oikeaan suuntaan.

Ärsyttää niin kovin, kun jätin lastenhuoneen järjestelyn loppuraskauteen. Nyt koko talo on kuin pommin jäljiltä ja täällä repeää pää.
 
Minun tekisi mieli kans kovin pestä vauvan vaatteet ja laittaa ne lipastoon järjestykseen, mutta taidan malttaa vielä hetken.
Vaavin sänkykin on palasina, kun minun sisko maalaa ja laittaa sen uuteen uskoon. 20 vuotta vanha sänky kyseessä, ja 7 lapsella ainakin ollu, nii muutamat hampaan jäljet yms. kertoivat edellisistä omistajista turhan paljon. :D
 
Tekis kans kovasti jo mieli alkaa peseen vaatteita ja järjesteleen, mut meillä vasta ensi viikolla asennetaan lattia makkariin, ehkä jouluviikolla ikeaan hakeen lipastoa vauvanvaatteille :hilarious: samalla käy sit esikoisen vanhat vaatteet läpi, vieläkö ne miellyttää. Omasta mielestäni säästin vain siistinä pysyneet :rolleyes:
 
Takaisin
Top